Arkadaşlar,aracımda 130 ve üstü hızlarda ayağımı gazdan çekince çok yoğun bir uğultu geliyor.frenleme yaptığımda da motor freni sesi(yoğun uğultu) aşırı düzeyde geliyor.Acaba bu normal mi?Daha önce dikkatimi çekmemişti.Sizlerde de böyle bir ses geliyor mu? yoksa değişmesi gereken birşeyler mi var sizce? rolleyes
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
motor freni sesi
Collapse
X
-
Ynt: motor freni sesi
Frenleme esnasındaki bilemiyorum, basit bir şey oalabilir ama motor freni esnasında gelen ses pek haya alamet değil gibi...2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero
Yorum
-
Ynt: motor freni sesi
Gaz'ı bıraktığınızdaki uğultu düşündürücü. İki uğultu da aynı tondamı ? Seviyeleri farklı olsa bile ton'u önemli. Farklı tonda ise iki farklı problemimiz var demektir.
Rölanti' de gazı verip bırakınız. Eğer aynı uğultuya benzer bir durum duyuyorsanız, V kayışı, gergi rulmanları, volan, Triger, Dreksiyon pompası, Pompa kayışı, Devirdaim ile ilgili sesler, Egzos sistemindeki kat tıkanıklıkları, veya tamamen olmasa da turbo'nun belli başlı aksamları akla gelecektir.
Bazı durumlarda da, araç yük' e binmeden bazı parçaların ses yapıp yapmayacağı anlaşılamaz. Mesela, turbo tertibatındaki bazı parçalar, Aks rulmanları,
Şanzıman parçaları vs vs vs....
Bazı uğultular ise, hareket halinde yürür takımdan gelir. Diskler, papuçlar, kaliperler, Hatta tekerlek.
Fakat sizin durumunuzda belli edecek bir etken durum söz konusu. Gazı bıraktığınızda ve frenlemede. Bu iki uğultu tonu aynı ama seviyeleri farklı ise
Aklıma ilk gelen, motor aks kafaları ve güç aktarma elemanları. Gaz verirken motor hareketi nedeniyle uğultuyu duymayabilirsiniz. Gazı bıraktığınızda motor öne atılır, ve aktarma organları biraz gerginliğe kavuşur. Bu durumda birbirine sürten parça / rulman / disk var sa uğultu şiddetlenir.
Tonları aynı ise, firenleme esnasında da gerginlik artacağından uğultu şiddetlenir.
Tavsiyem,
Kafa karışıklığını önmelek için dyno' cihazına alıp yolda yaptığınız gibi aracı kullanıp sesin geldiği noktayı ustaya yada bilen bir kişiye teit ettiriniz.
Sonuçta araba bu, herşeyden ses çıkabilir.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
Yorum