Merhaba. Bir müddettir bu tür bir konuyu açmak istiyorum. Nasip bugünmüş... Boş günüm
Dört insignia gelmiş geçirmiş biri olarak diyebilirim ki dördü de farklı değerlerde yakıt yakıyordu. 4' dününde değişken performansları vardı. Ve, gittiğim güzergahlar hiç bir zaman değişmiyordu. 4. ye gelene kadar da insignia üzerinde çoğu zaman sizlerin sayesinde, kimi zamanda kendi çabalarımla bazı veriler elde ettim. Kimimiz yakıtı dert etmez. Kimimiz de çekişin düştüğünü ancak belirgin bir şekilde olduğunda ya da başka bir eşdeğer aracı denediğimizde anlarız. Kimimiz de yakıt çok deyip LPG montajlattırır kimisi de duruma razı gelirdi. Aslında gördüm ki bu tür problemlerde bilinen basit uygulamalar ve değişimler ile yakıttan hatrısayılır bir tasarruf ve, çekişe çok güzel katkılar yapılabilir. Pek tabi bu olumsuzlukların sebepleri çok geniş çaplı olabilir. Lakin, bilinen basit uygulamaları denemememiz için de neden yok gibi duruyor.
Öncelikle yakıtla ve performansla doğrudan alakalı parçalar mevcut.
MAF sensörü, ( solda hava filtresinden hemen sonra.)
MAP sensörü, ( sağ tarafta aşşa doğru inen borunun uzerinde. )
Boğaz kelebeği, ( MAP sensörünün takılı olduğu borunun girdiği kısım )
Hava filresi,
O2 bank 1 sensörü. ( lambda sensörü diye geçer. Turbodan hemen sonra,egzos manifoldunun bağlandığı bölümde )
Şunu spariş edebilirsiniz. Sensör temizleyici. Bulabilen varsa saf alkol de çok iyi iş görecektir.
http://www.otokimyasal.com/crc-air-s...r-temizleyici-
Bu tür işlere eli yatkın olanlar için parça temizliği ve değişimini ayrıca detaylı anlatabilirim. Fakat şimdilik mevcut ustanıza bunlarla alakalı şu işlemleri yaptırabilirsiniz;
MAF-MAP
MAF ve MAP sensörleri sökülüp sprey ile temizlenir. Hava ile uzaktan sabit sıkmamak kaydıyla hava ile kurutulabilir. Birkaç kez bu yapılırsa sonucu verimli olacaktir. MAF çok hassastır. Asla herhangibir malzemeyle sensörün kendisine dokunmayınız.
MAF ve MAP sonrası, hava akış kütlesi daha doğru hesaplanır. Manifold içine alınan hava miktarı daha doğru okunacaktır. Temiz MAP sayesinde daha doğru basınç değerleri okunacaktır. Motor çalışma verimliliği yükselecektir.
Boğaz kelebeği
Boğaz kelebeği, tinerle temizlenebilir. İşinin ehli usta nasıl davranacağını elbet bilecektir. Sökülmeden temizlemeye itibar etmeyiniz. Arkası kurumlu kalıyor. Ve sökülmeden temizlemede püskürtülen spreyin motora zararı var. Sökülmesinde sakınca yok. Kalibrasyon gerekmiyor. Fakat, hassas bir parçadır. Tel v.b. sert cisimlerle temizlenmesi çok risklidir. Ve zararı oldukça pahalıdır. Bu nedenle uygun fırça ile temizlenmesi önem arzeder. Çıkan kire inanamayacaksınız. İşlem sonucunda, daha doğru hava girişi ve daha rahat gaz tepki süresi alacağınız muhtemeldir.
O2 sensörü
Bana kalırsa en önemli parça, O2 sensörü. Egzosdaki yanmamış o2 miktarını ölçerek 1 sn sonraki hava / yakıt karışımını ayarlayabilmesi için volt cinsinden ecu' ya sinyal gönderen parça. Araçlarımızda 2 tane var. 1. sensör çok önemli. Arıza koduna bakarak '' arıza yok '' demesi sizi yanıltmasın.
Sinyal gönderim süreleri ve değerleri değişmeye başladığında da sistem sorun yok algılıyor. Lakin, yakıtı arttıran en önemli etken parça bu. Yanlış sinyal, ve aralıkları değişken sinyaller yakıt miktarını doğrudan etkiler. Hatalı yakıt, hatalı yanma, hatalı emisyon, ve yüksek yakıt anlamına gelmekte.
Bu parçanın temizlenmesi sözkonusu değil. 200 TL' civarında fiyatı var. Yetkili serviste 800 TL. Dışarıda 200 TL. Parça birebir aynı BOSCH üretimidir.
Bu parçanın değişmesi bir çok durumu etkileyecektir. Gaz tepkisi, çekiş, yakıt miktarı......
Ve tabiki bütün bunları yapıyorsanız Orjinal Hava Filtresini de değiştirmeyi unutmayınız...
O2 sensörü her saniyede 1 / 2 kez ecu' ya egzos gazındaki oksijen miktarını ölçerek sinyal gönderir,
1 den 9 a kadar değerleri, şöyle gelişi güzel sıralar. Net bir sırası hiç bir zaman yoktur.
0 - 2 - 5 - 9 - 1 - 8 -7 - 8 - 2 -4 -3 -1 - 0 Bu değerler saniye içerisinde değişim gösterir. Değerler değişken olmakla birlikte veri aralıkları eşit olmalı. Yani, değerler arası bekleme süresi eşit veya çok yakın olmalı diyebilirim. Sorunlu O2 sensörü yüksek değerlere çıkamamakla birlikte değerler arası bekleme süreleride oldukça değişklendir. 2 - verip, 3 sn bekleyip 7 verip 1 sn bekliyor veya daha başka değerler sunuyorsa sensör hatalı veri gonderiyor demektir. Buda, yakıt, çekiş, performans, motor sesi, kurumlaşma, çiğ yakıt yakma, Fakir karışım, aklınıza ne gelirse başımıza getiriyor. Ecu, veya OBD cihazları ancak ve ancak tamamen sensör bittikten sonra bozuk sinyali veriyor. Bu da arızayı bulmayı güçleştiriyor. Değerleri okumasını bilen ustalar lazım.
Yada bluetooht OBD cihazı ile O2 bank1 sensör değerleri okunmalıdır. Cihaz, malum sitelerde 20-60 TL ye satılıyor. ARaç hakkında tüm salt değerlere ulaşıyorsunuz. O2' nin cortladığını oradan anlamıştım. Bir müddet sonra da sensör bozuldu. Kimi zaman bozulmayabilirde. Yani bu şekilde ne kadar da ha çalışır inanın bilemem.
Anlattıklarım, başıma gelen ve birebir denenmiş uygulamalardır. Tabiki yakıt değerlerinin yükselmesi ve çekiş aksaklıklarının ve düzensizliklerinin nedenleri bunlarla sınırlı değil. turbo, bobin, debriaj balatası, buji vs vs vs..... Benim söylediklerim yapılabilirliği ilk anda basit ve etkili olan seçenekler arasındadır.
Sorunuz olursa dilimin döndüğünce cevaplarım. Eksik ve hatalı bilgiler verdiysem uyarmanız halinde hemen düzeltirim.
bu işlemleri, buji değişimiyle birlikte yada debriaj balatası değişimiyle birlikte yaparsanız tadından yenmez bir hal alacaktır
Dört insignia gelmiş geçirmiş biri olarak diyebilirim ki dördü de farklı değerlerde yakıt yakıyordu. 4' dününde değişken performansları vardı. Ve, gittiğim güzergahlar hiç bir zaman değişmiyordu. 4. ye gelene kadar da insignia üzerinde çoğu zaman sizlerin sayesinde, kimi zamanda kendi çabalarımla bazı veriler elde ettim. Kimimiz yakıtı dert etmez. Kimimiz de çekişin düştüğünü ancak belirgin bir şekilde olduğunda ya da başka bir eşdeğer aracı denediğimizde anlarız. Kimimiz de yakıt çok deyip LPG montajlattırır kimisi de duruma razı gelirdi. Aslında gördüm ki bu tür problemlerde bilinen basit uygulamalar ve değişimler ile yakıttan hatrısayılır bir tasarruf ve, çekişe çok güzel katkılar yapılabilir. Pek tabi bu olumsuzlukların sebepleri çok geniş çaplı olabilir. Lakin, bilinen basit uygulamaları denemememiz için de neden yok gibi duruyor.
Öncelikle yakıtla ve performansla doğrudan alakalı parçalar mevcut.
MAF sensörü, ( solda hava filtresinden hemen sonra.)
MAP sensörü, ( sağ tarafta aşşa doğru inen borunun uzerinde. )
Boğaz kelebeği, ( MAP sensörünün takılı olduğu borunun girdiği kısım )
Hava filresi,
O2 bank 1 sensörü. ( lambda sensörü diye geçer. Turbodan hemen sonra,egzos manifoldunun bağlandığı bölümde )
Şunu spariş edebilirsiniz. Sensör temizleyici. Bulabilen varsa saf alkol de çok iyi iş görecektir.
http://www.otokimyasal.com/crc-air-s...r-temizleyici-
Bu tür işlere eli yatkın olanlar için parça temizliği ve değişimini ayrıca detaylı anlatabilirim. Fakat şimdilik mevcut ustanıza bunlarla alakalı şu işlemleri yaptırabilirsiniz;
MAF-MAP
MAF ve MAP sensörleri sökülüp sprey ile temizlenir. Hava ile uzaktan sabit sıkmamak kaydıyla hava ile kurutulabilir. Birkaç kez bu yapılırsa sonucu verimli olacaktir. MAF çok hassastır. Asla herhangibir malzemeyle sensörün kendisine dokunmayınız.
MAF ve MAP sonrası, hava akış kütlesi daha doğru hesaplanır. Manifold içine alınan hava miktarı daha doğru okunacaktır. Temiz MAP sayesinde daha doğru basınç değerleri okunacaktır. Motor çalışma verimliliği yükselecektir.
Boğaz kelebeği
Boğaz kelebeği, tinerle temizlenebilir. İşinin ehli usta nasıl davranacağını elbet bilecektir. Sökülmeden temizlemeye itibar etmeyiniz. Arkası kurumlu kalıyor. Ve sökülmeden temizlemede püskürtülen spreyin motora zararı var. Sökülmesinde sakınca yok. Kalibrasyon gerekmiyor. Fakat, hassas bir parçadır. Tel v.b. sert cisimlerle temizlenmesi çok risklidir. Ve zararı oldukça pahalıdır. Bu nedenle uygun fırça ile temizlenmesi önem arzeder. Çıkan kire inanamayacaksınız. İşlem sonucunda, daha doğru hava girişi ve daha rahat gaz tepki süresi alacağınız muhtemeldir.
O2 sensörü
Bana kalırsa en önemli parça, O2 sensörü. Egzosdaki yanmamış o2 miktarını ölçerek 1 sn sonraki hava / yakıt karışımını ayarlayabilmesi için volt cinsinden ecu' ya sinyal gönderen parça. Araçlarımızda 2 tane var. 1. sensör çok önemli. Arıza koduna bakarak '' arıza yok '' demesi sizi yanıltmasın.
Sinyal gönderim süreleri ve değerleri değişmeye başladığında da sistem sorun yok algılıyor. Lakin, yakıtı arttıran en önemli etken parça bu. Yanlış sinyal, ve aralıkları değişken sinyaller yakıt miktarını doğrudan etkiler. Hatalı yakıt, hatalı yanma, hatalı emisyon, ve yüksek yakıt anlamına gelmekte.
Bu parçanın temizlenmesi sözkonusu değil. 200 TL' civarında fiyatı var. Yetkili serviste 800 TL. Dışarıda 200 TL. Parça birebir aynı BOSCH üretimidir.
Bu parçanın değişmesi bir çok durumu etkileyecektir. Gaz tepkisi, çekiş, yakıt miktarı......
Ve tabiki bütün bunları yapıyorsanız Orjinal Hava Filtresini de değiştirmeyi unutmayınız...
O2 sensörü her saniyede 1 / 2 kez ecu' ya egzos gazındaki oksijen miktarını ölçerek sinyal gönderir,
1 den 9 a kadar değerleri, şöyle gelişi güzel sıralar. Net bir sırası hiç bir zaman yoktur.
0 - 2 - 5 - 9 - 1 - 8 -7 - 8 - 2 -4 -3 -1 - 0 Bu değerler saniye içerisinde değişim gösterir. Değerler değişken olmakla birlikte veri aralıkları eşit olmalı. Yani, değerler arası bekleme süresi eşit veya çok yakın olmalı diyebilirim. Sorunlu O2 sensörü yüksek değerlere çıkamamakla birlikte değerler arası bekleme süreleride oldukça değişklendir. 2 - verip, 3 sn bekleyip 7 verip 1 sn bekliyor veya daha başka değerler sunuyorsa sensör hatalı veri gonderiyor demektir. Buda, yakıt, çekiş, performans, motor sesi, kurumlaşma, çiğ yakıt yakma, Fakir karışım, aklınıza ne gelirse başımıza getiriyor. Ecu, veya OBD cihazları ancak ve ancak tamamen sensör bittikten sonra bozuk sinyali veriyor. Bu da arızayı bulmayı güçleştiriyor. Değerleri okumasını bilen ustalar lazım.
Yada bluetooht OBD cihazı ile O2 bank1 sensör değerleri okunmalıdır. Cihaz, malum sitelerde 20-60 TL ye satılıyor. ARaç hakkında tüm salt değerlere ulaşıyorsunuz. O2' nin cortladığını oradan anlamıştım. Bir müddet sonra da sensör bozuldu. Kimi zaman bozulmayabilirde. Yani bu şekilde ne kadar da ha çalışır inanın bilemem.
Anlattıklarım, başıma gelen ve birebir denenmiş uygulamalardır. Tabiki yakıt değerlerinin yükselmesi ve çekiş aksaklıklarının ve düzensizliklerinin nedenleri bunlarla sınırlı değil. turbo, bobin, debriaj balatası, buji vs vs vs..... Benim söylediklerim yapılabilirliği ilk anda basit ve etkili olan seçenekler arasındadır.
Sorunuz olursa dilimin döndüğünce cevaplarım. Eksik ve hatalı bilgiler verdiysem uyarmanız halinde hemen düzeltirim.
bu işlemleri, buji değişimiyle birlikte yada debriaj balatası değişimiyle birlikte yaparsanız tadından yenmez bir hal alacaktır
Yorum