Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

    Merhaba. Bir müddettir bu tür bir konuyu açmak istiyorum. Nasip bugünmüş... Boş günüm

    Dört insignia gelmiş geçirmiş biri olarak diyebilirim ki dördü de farklı değerlerde yakıt yakıyordu. 4' dününde değişken performansları vardı. Ve, gittiğim güzergahlar hiç bir zaman değişmiyordu. 4. ye gelene kadar da insignia üzerinde çoğu zaman sizlerin sayesinde, kimi zamanda kendi çabalarımla bazı veriler elde ettim. Kimimiz yakıtı dert etmez. Kimimiz de çekişin düştüğünü ancak belirgin bir şekilde olduğunda ya da başka bir eşdeğer aracı denediğimizde anlarız. Kimimiz de yakıt çok deyip LPG montajlattırır kimisi de duruma razı gelirdi. Aslında gördüm ki bu tür problemlerde bilinen basit uygulamalar ve değişimler ile yakıttan hatrısayılır bir tasarruf ve, çekişe çok güzel katkılar yapılabilir. Pek tabi bu olumsuzlukların sebepleri çok geniş çaplı olabilir. Lakin, bilinen basit uygulamaları denemememiz için de neden yok gibi duruyor.

    Öncelikle yakıtla ve performansla doğrudan alakalı parçalar mevcut.

    MAF sensörü, ( solda hava filtresinden hemen sonra.)
    MAP sensörü, ( sağ tarafta aşşa doğru inen borunun uzerinde. )
    Boğaz kelebeği, ( MAP sensörünün takılı olduğu borunun girdiği kısım )
    Hava filresi,
    O2 bank 1 sensörü. ( lambda sensörü diye geçer. Turbodan hemen sonra,egzos manifoldunun bağlandığı bölümde )


    Şunu spariş edebilirsiniz. Sensör temizleyici. Bulabilen varsa saf alkol de çok iyi iş görecektir.
    http://www.otokimyasal.com/crc-air-s...r-temizleyici-

    Bu tür işlere eli yatkın olanlar için parça temizliği ve değişimini ayrıca detaylı anlatabilirim. Fakat şimdilik mevcut ustanıza bunlarla alakalı şu işlemleri yaptırabilirsiniz;

    MAF-MAP
    MAF ve MAP sensörleri sökülüp sprey ile temizlenir. Hava ile uzaktan sabit sıkmamak kaydıyla hava ile kurutulabilir. Birkaç kez bu yapılırsa sonucu verimli olacaktir. MAF çok hassastır. Asla herhangibir malzemeyle sensörün kendisine dokunmayınız.
    MAF ve MAP sonrası, hava akış kütlesi daha doğru hesaplanır. Manifold içine alınan hava miktarı daha doğru okunacaktır. Temiz MAP sayesinde daha doğru basınç değerleri okunacaktır. Motor çalışma verimliliği yükselecektir.

    Boğaz kelebeği
    Boğaz kelebeği, tinerle temizlenebilir. İşinin ehli usta nasıl davranacağını elbet bilecektir. Sökülmeden temizlemeye itibar etmeyiniz. Arkası kurumlu kalıyor. Ve sökülmeden temizlemede püskürtülen spreyin motora zararı var. Sökülmesinde sakınca yok. Kalibrasyon gerekmiyor. Fakat, hassas bir parçadır. Tel v.b. sert cisimlerle temizlenmesi çok risklidir. Ve zararı oldukça pahalıdır. Bu nedenle uygun fırça ile temizlenmesi önem arzeder. Çıkan kire inanamayacaksınız. İşlem sonucunda, daha doğru hava girişi ve daha rahat gaz tepki süresi alacağınız muhtemeldir.

    O2 sensörü
    Bana kalırsa en önemli parça, O2 sensörü. Egzosdaki yanmamış o2 miktarını ölçerek 1 sn sonraki hava / yakıt karışımını ayarlayabilmesi için volt cinsinden ecu' ya sinyal gönderen parça. Araçlarımızda 2 tane var. 1. sensör çok önemli. Arıza koduna bakarak '' arıza yok '' demesi sizi yanıltmasın.
    Sinyal gönderim süreleri ve değerleri değişmeye başladığında da sistem sorun yok algılıyor. Lakin, yakıtı arttıran en önemli etken parça bu. Yanlış sinyal, ve aralıkları değişken sinyaller yakıt miktarını doğrudan etkiler. Hatalı yakıt, hatalı yanma, hatalı emisyon, ve yüksek yakıt anlamına gelmekte.
    Bu parçanın temizlenmesi sözkonusu değil. 200 TL' civarında fiyatı var. Yetkili serviste 800 TL. Dışarıda 200 TL. Parça birebir aynı BOSCH üretimidir.
    Bu parçanın değişmesi bir çok durumu etkileyecektir. Gaz tepkisi, çekiş, yakıt miktarı......

    Ve tabiki bütün bunları yapıyorsanız Orjinal Hava Filtresini de değiştirmeyi unutmayınız...

    O2 sensörü her saniyede 1 / 2 kez ecu' ya egzos gazındaki oksijen miktarını ölçerek sinyal gönderir,

    1 den 9 a kadar değerleri, şöyle gelişi güzel sıralar. Net bir sırası hiç bir zaman yoktur.

    0 - 2 - 5 - 9 - 1 - 8 -7 - 8 - 2 -4 -3 -1 - 0 Bu değerler saniye içerisinde değişim gösterir. Değerler değişken olmakla birlikte veri aralıkları eşit olmalı. Yani, değerler arası bekleme süresi eşit veya çok yakın olmalı diyebilirim. Sorunlu O2 sensörü yüksek değerlere çıkamamakla birlikte değerler arası bekleme süreleride oldukça değişklendir. 2 - verip, 3 sn bekleyip 7 verip 1 sn bekliyor veya daha başka değerler sunuyorsa sensör hatalı veri gonderiyor demektir. Buda, yakıt, çekiş, performans, motor sesi, kurumlaşma, çiğ yakıt yakma, Fakir karışım, aklınıza ne gelirse başımıza getiriyor. Ecu, veya OBD cihazları ancak ve ancak tamamen sensör bittikten sonra bozuk sinyali veriyor. Bu da arızayı bulmayı güçleştiriyor. Değerleri okumasını bilen ustalar lazım.
    Yada bluetooht OBD cihazı ile O2 bank1 sensör değerleri okunmalıdır. Cihaz, malum sitelerde 20-60 TL ye satılıyor. ARaç hakkında tüm salt değerlere ulaşıyorsunuz. O2' nin cortladığını oradan anlamıştım. Bir müddet sonra da sensör bozuldu. Kimi zaman bozulmayabilirde. Yani bu şekilde ne kadar da ha çalışır inanın bilemem.

    Anlattıklarım, başıma gelen ve birebir denenmiş uygulamalardır. Tabiki yakıt değerlerinin yükselmesi ve çekiş aksaklıklarının ve düzensizliklerinin nedenleri bunlarla sınırlı değil. turbo, bobin, debriaj balatası, buji vs vs vs..... Benim söylediklerim yapılabilirliği ilk anda basit ve etkili olan seçenekler arasındadır.
    Sorunuz olursa dilimin döndüğünce cevaplarım. Eksik ve hatalı bilgiler verdiysem uyarmanız halinde hemen düzeltirim.

    bu işlemleri, buji değişimiyle birlikte yada debriaj balatası değişimiyle birlikte yaparsanız tadından yenmez bir hal alacaktır

    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

    Bilgilendirme için teşekkürler

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

      allah razı olsun ali abi bilgilendirme için çok teşekkürler
      valla bu gidişle usta olacak gibiyiz

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

        Ali abim ya saatlerce ne konusurduk seninle telden whatsapdan faceden
        Inanki cogu ustadan yani yetkili servisteki ustalardan daha bilgilisindir.
        Paylasimlarindan oturu tesekkur ederiz
        Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


        Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

        F10 Msport

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

          Çok teşekkürler clapclap

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

            wsh2 tesekkurler

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

              teşekkürler..

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                Ali bey paylaşım için teşekkürler.
                Oksijen sensöründe sorun olduğunu arıza kodu da yoksa arıza vermiyorsa yani kısacası değiştirmemiz gerektiğini nasıl anlarız?
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                  Sizden öğreneceğimiz daha neler var kim bilir. Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler.
                  34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                  BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                    Sade güzel ve anlaşılır bir açıklama olduğu için teşekkürler ali

                    Bu tür faydalı bilgilerin paylaşımının çoğalmasını bekliyoruz.

                    ve bu tür paylaşımları Insignia Veritabanı kısmında yayınlayacağız

                    http://www.insigniateam.com/forum/index.php?board=73.0




                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                      Teşekkürler çok faydalı

                      Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
                      Şimdi F30 Modernline Sunroof

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                        Dokturmussun Ali'm,tebrikler...
                        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                          Teşekkürler arkadaşlar.
                          Mesajımı editleyemiyorum. Buraya yazayım.

                          @Wolverine
                          O2 sensörü her saniyede 1 / 2 kez ecu' ya egzos gazındaki oksijen miktarını ölçerek sinyal gönderir,

                          1 den 9 a kadar değerleri, şöyle gelişi güzel sıralar. Net bir sırası hiç bir zaman yoktur.

                          0 - 2 - 5 - 9 - 1 - 8 -7 - 8 - 2 -4 -3 -1 - 0 Bu değerler saniye içerisinde değişim gösterir. Değerler değişken olmakla birlikte veri aralıkları eşit olmalı. Yani, değerler arası bekleme süresi eşit veya çok yakın olmalı diyebilirim. Sorunlu O2 sensörü yüksek değerlere çıkamamakla birlikte değerler arası bekleme süreleride oldukça değişklendir. 2 - verip, 3 sn bekleyip 7 verip 1 sn bekliyor veya daha başka değerler sunuyorsa sensör hatalı veri gonderiyor demektir. Buda, yakıt, çekiş, performans, motor sesi, kurumlaşma, çiğ yakıt yakma, Fakir karışım, aklınıza ne gelirse başımıza getiriyor. Ecu, veya OBD cihazları ancak ve ancak tamamen sensör bittikten sonra bozuk sinyali veriyor. Bu da arızayı bulmayı güçleştiriyor. Değerleri okumasını bilen ustalar lazım.
                          Yada bluetooht OBD cihazı ile O2 bank1 sensör değerleri okunmalıdır. Cihaz, malum sitelerde 20-60 TL ye satılıyor. ARaç hakkında tüm salt değerlere ulaşıyorsunuz. O2' nin cortladığını oradan anlamıştım. Bir müddet sonra da sensör bozuldu. Kimi zaman bozulmayabilirde. Yani bu şekilde ne kadar da ha çalışır inanın bilemem.
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                            Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
                            Ali abim ya saatlerce ne konusurduk seninle telden whatsapdan faceden
                            Inanki cogu ustadan yani yetkili servisteki ustalardan daha bilgilisindir.
                            Paylasimlarindan oturu tesekkur ederiz
                            O nedenle yetkiliye gitmiyorum Kavga ediyoruz
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Yakıttan şikayet edenler ! Veya performans biraz düştü diyenler !

                              Orjinal yazı sahibi: aton1981
                              Teşekkürler arkadaşlar.
                              Mesajımı editleyemiyorum. Buraya yazayım.

                              @Wolverine
                              O2 sensörü her saniyede 1 / 2 kez ecu' ya egzos gazındaki oksijen miktarını ölçerek sinyal gönderir,

                              1 den 9 a kadar değerleri, şöyle gelişi güzel sıralar. Net bir sırası hiç bir zaman yoktur.

                              0 - 2 - 5 - 9 - 1 - 8 -7 - 8 - 2 -4 -3 -1 - 0 Bu değerler saniye içerisinde değişim gösterir. Değerler değişken olmakla birlikte veri aralıkları eşit olmalı. Yani, değerler arası bekleme süresi eşit veya çok yakın olmalı diyebilirim. Sorunlu O2 sensörü yüksek değerlere çıkamamakla birlikte değerler arası bekleme süreleride oldukça değişklendir. 2 - verip, 3 sn bekleyip 7 verip 1 sn bekliyor veya daha başka değerler sunuyorsa sensör hatalı veri gonderiyor demektir. Buda, yakıt, çekiş, performans, motor sesi, kurumlaşma, çiğ yakıt yakma, Fakir karışım, aklınıza ne gelirse başımıza getiriyor. Ecu, veya OBD cihazları ancak ve ancak tamamen sensör bittikten sonra bozuk sinyali veriyor. Bu da arızayı bulmayı güçleştiriyor. Değerleri okumasını bilen ustalar lazım.
                              Yada bluetooht OBD cihazı ile O2 bank1 sensör değerleri okunmalıdır. Cihaz, malum sitelerde 20-60 TL ye satılıyor. ARaç hakkında tüm salt değerlere ulaşıyorsunuz. O2' nin cortladığını oradan anlamıştım. Bir müddet sonra da sensör bozuldu. Kimi zaman bozulmayabilirde. Yani bu şekilde ne kadar da ha çalışır inanın bilemem.
                              Ali bey, ekstra bilgiler için ayrıca teşekkürler.
                              Bende obd cihazı var, O2 bank 1 sensör değerlerinden çıkan sonucu burdan paylaşsam sensörde sorun olup olmadığını anlamamız mümkün olur mu?
                              Obd cihazı verileri okurken yeşil ve kırmızı renklerde sonuç verdiği oluyor, sorun olduğunda kırmızı renkte sonuç veriyor, acaba O2 değerlerini kendisi okurken sorun algılama yeteneğine sahip midir? Keşke olsa..
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X