Arkadaşlar hepinize merhaba. 10 Haziran'da 2. el bir 2011 model insignia cosmo 1.6T 180BG alarak opel ailesine katılmış bulundum. Aldığımda araç 83bin km.'de idi. Aldıktan sonra gerçi kullanırken de anlamıştım 1. ve geri vitesler birbirine geçerken karışıyordu daha doğrusu geri vitese geçiş zor oluyordu ki baskı balatanın değişmesi gerektiğini biliyordum. Lakin geçen hafta cumartesi günü iftar davetine komşu ilçeye yetişeyim derken rampa çıkarken yüksek vites, düşük devirle girince malum vites düşürelim derken zaten bitik olan baskı balatayı sıyırmış olduk. Gecenin bir vakti kaskodan çekici çağır vs... Kastamonu'daki özel servise aracı bıraktım. Pazartesi araç söküldü ve baskı balatanın yanında bilye (motor şase numarasıyla tamamen orjinal parçalar temin edildi, yan sanayi değil) ve acenteden alındığı günden beri hiç yağı değişmeyen şanzıman yağıda yenilendi. Buraya kadar herşey düzgün ama sonrasın da şu sıkıntım var. Bu servise gitmeden önce araç geri vitese alındığında sağ ayna eğilip arka tekerleği gösteriyordu. Şimdi ise ayna eğilmediği gibi bir de araç geri vitese alındığında önceden bir biipp sesi ile uyarı verirken, şimdi herhangi bir sesli uyarı olmuyor. Hadi uyarı sesi olsa diyeceğim serviste çıraklar elle kapadılar aynayı, ayna motorunu arızalandırdılar. Aynalar kumandadaki kilit tuşuna basınca katlanıp kapanıyor ama ayna geri viteste eğilmiyor. Ustayı aradığımızda balata monte sırasında şase yapmasın diye akü başlarını söktüğünü, takıldıktan sonra araç kendini sıfırladığından dolayı ayarlardan eğilme seçeneğinin aktif hale getirilmesi gerektiğini söyledi ama ayarlardan ne yaptıysam nafile. Ne ayna eğiliyor ne de uyarı sinyali geliyor. Böyle bir problem hakkında bilgisi, çözüme yönelik bilgisi ya da bir yerlerden duyumu olan var mı? Yani ben mi başaramıyorum yoksa samsun'daki opel'in kendi servisine götürüp yazılımını yeniletmem mi gerekiyor? Ya da bu sisteme etki eden bir sigorta kutusu içinden bir sigorta atmış gibi bir durum sebebinden kaynaklanabilir mi? Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim, saygılarımla.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Collapse
X
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Öncelikle hoşgeldiniz
Sorun baskı balata değişirken aracın geri vitese geçtini anlayan sensörün soketini ya takmamışlar ya yanlış takmışlar gidin soketi taktırın bütün sorunlarınız düzelecek.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Bende aynen öyle dedim ustaya daha doğrusu benim personelim olan pick-up şöförüm sordu ustaya öyle bir soket, devre, sigorta felan yok dedi. Bende öyle tahmin etmiştim bunlar baskı balatayı takarken sisteme ileti sağlayan bri devreyi bağlamayı mı unuttular acaba dedim, böyle cevap verdi. Ufak bir problem de olsa insanın sinirini bozmaya yetiyor. Peki bu sensörün soketini düzelttirince geri vitese geçtikten sonraki bipleme sesi düzeleceği gibi aynanında eğilmeme sorunu ortadan kalkacak mıdır?
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Orjinal yazı sahibi: cankaan_xGeri vitese taktıgınızda geri vites lambası yanıyormu?
Şanzumanın üzerinde geri vites müşürünün soketini takılmadığından arka tarafla ilgili hiç bir şey çalışmaz.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Orjinal yazı sahibi: FacomXOrjinal yazı sahibi: cankaan_xGeri vitese taktıgınızda geri vites lambası yanıyormu?
Şanzumanın üzerinde geri vites müşürünün soketini takılmadığından arka tarafla ilgili hiç bir şey çalışmaz.İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
Vw CC >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >> Beyaz
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Ah şu çıraklar...CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Orjinal yazı sahibi: aykutekimPeki bu geri vites müşürüne erişmek için araç tekrar havaya kaldırılıp şanzıman yine alttan mı sökülecek yoksa içeriden vites körüğünün oradan müdahale şansı var mı?
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Pickup şöförüm ve ben usta ile telefonda görüşerek sorunu hallettik. Sorun müşür çıktı. arka sensörler ve geri vites ışığı yanmıyordu belirttiğiniz gibi.Bbaskı balatayı indirirken onu da sökmüşler ama geri monte ederken fişi takmamışlar, evin bahçesinde hallettik. o sokette motor kaputunu açınca akünün hemen altında ince sayılacak bir kablo demetinden oluşuyor Motorun sağ alt yanında gövde de gireceği bir priz var, oraya takılması gerekiyor. Fişi yerine takınca tüm sıkıntılar ortadan kalktı. 1 haftadır canımı sıkan dertten de çok şükür kurtulmuş oldum. Herkese çok teşekkür ederim.
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Allah başka dert vermesin. Bunlar basit şeyler.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: İnsignia'da baskı-balata değişimi sonrası sağ ayna eğilmemezlik sorunu
Orjinal yazı sahibi: aykutekimPickup şöförüm ve ben usta ile telefonda görüşerek sorunu hallettik. Sorun müşür çıktı. arka sensörler ve geri vites ışığı yanmıyordu belirttiğiniz gibi.Bbaskı balatayı indirirken onu da sökmüşler ama geri monte ederken fişi takmamışlar, evin bahçesinde hallettik. o sokette motor kaputunu açınca akünün hemen altında ince sayılacak bir kablo demetinden oluşuyor Motorun sağ alt yanında gövde de gireceği bir priz var, oraya takılması gerekiyor. Fişi yerine takınca tüm sıkıntılar ortadan kalktı. 1 haftadır canımı sıkan dertten de çok şükür kurtulmuş oldum. Herkese çok teşekkür ederim.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
Yorum