Konuyu açmamdaki düşünce, klasik arıza, ses veya bakım sonucu değişen parçalar haricinde, değişmesi gerekenleri belirlemek üzerinedir.
Ayrıca, Bir çok usta '' abi bundan birşey yok '' demesinden
bıkmış usanmış ve birşey yok dedikleri parçaların aslında çoğunlukla sorunlu çıkmasından usanmış biri olarak konuyu açma gereği duydum.
Kendimden düşünerek, belli bir zamanı doldurmuş araçları kapsayabilir kanaatindeyim.
Dizel insigniaların yapısını bilmediğimden şimdilik 1.6 ve 1.4 araçlar üzerine belirtiyorum.
Uzun zamandır araştırma ve sorun çözümlerinden edindiğim neticede ağır bakım ( buji, filtrlerer, yağ,debriaj seti vs vs vs )
haricinde hayati öneme sahip değişmesi gereken parçalar olduğunu düşünüyorum.
En azından düzgünce bazı parçaların kontrolünü '' geçiştirilmeden '' istediğinizi belirtebilirsiniz.
Bilmediğim, bilmediğimiz diğer parçalar varsa bu başlıkta toplayabiliriz?
turbo yağ geri dönüş hortumu
Oldukça hayati öneme sahip bu boru, yağ haznesinden turbo arasında bağlantı sağlıyor. Ve kolayca deformasyona uğrayabiliyor. Çatlak veya yarılma neticesinde çok çok kısa zamanda tüm yağı boşaltarak bir ihtimalde durumu fartketmezsek doğacak sonuç çok masraflıdır. Motor komple indirilebilir. Bu parçayı özellikle yılı biraz dolmuş araçların değiştirmesini öneririm. Forumumuzda hatta bu yüzden motoru açılıp yapılan üyemizde mevcut. Yeri ise, Yağ filtresi kapağının hemen solunda. Yağ çubuğu ile aynı boruya bağlı. Bir ucuda kartere.
Termostat üst hortumu
Zamanla ısıdan dolayı gevrekleşen bu parça her an kırılabilir. Ve tüm antifirizi kapur içine akıtarak istenmeyen sonuçlar doğurabilir.
Hemencicik kırılan kısım ise bu boruları birleştiren T parça. Yeri ise, kaputu açında sağ tarafta motor suyu haznesinin üstünden çıkan boruyu takip eden T parça.
Termostat
Termostat üst hortumunun diğer ucunun bağlandığı kısım. Aynı şekilde buda gevremiş durumda. Sağ tarafındaki boru ağzının kırılmış hali.
Fatih ( tornado ) kardeşimin başına dün geldi.
Motor kulakları
Belkide en çok ihmal edilen kısım. Bir çok titreşimin zırıltının ve konforsuz sürüşük kaynağı...
Orjinalleri ile sökülenler arasında ciddi farklar vardı. Çıkan kulakların kimisi çok yumuşak, kimisi aşırı serttti. Özellikle Şanzıman arka / alt kulağınızı bakımda
söküp kontrol etmenizi öneririm. Özelliğini yitirmiş kulak, daha fazla motor hareketi ve daha çok arıza anlamına gelebilir.
Ayrıca, Bir çok usta '' abi bundan birşey yok '' demesinden
bıkmış usanmış ve birşey yok dedikleri parçaların aslında çoğunlukla sorunlu çıkmasından usanmış biri olarak konuyu açma gereği duydum.
Kendimden düşünerek, belli bir zamanı doldurmuş araçları kapsayabilir kanaatindeyim.
Dizel insigniaların yapısını bilmediğimden şimdilik 1.6 ve 1.4 araçlar üzerine belirtiyorum.
Uzun zamandır araştırma ve sorun çözümlerinden edindiğim neticede ağır bakım ( buji, filtrlerer, yağ,debriaj seti vs vs vs )
haricinde hayati öneme sahip değişmesi gereken parçalar olduğunu düşünüyorum.
En azından düzgünce bazı parçaların kontrolünü '' geçiştirilmeden '' istediğinizi belirtebilirsiniz.
Bilmediğim, bilmediğimiz diğer parçalar varsa bu başlıkta toplayabiliriz?
turbo yağ geri dönüş hortumu
Oldukça hayati öneme sahip bu boru, yağ haznesinden turbo arasında bağlantı sağlıyor. Ve kolayca deformasyona uğrayabiliyor. Çatlak veya yarılma neticesinde çok çok kısa zamanda tüm yağı boşaltarak bir ihtimalde durumu fartketmezsek doğacak sonuç çok masraflıdır. Motor komple indirilebilir. Bu parçayı özellikle yılı biraz dolmuş araçların değiştirmesini öneririm. Forumumuzda hatta bu yüzden motoru açılıp yapılan üyemizde mevcut. Yeri ise, Yağ filtresi kapağının hemen solunda. Yağ çubuğu ile aynı boruya bağlı. Bir ucuda kartere.
Termostat üst hortumu
Zamanla ısıdan dolayı gevrekleşen bu parça her an kırılabilir. Ve tüm antifirizi kapur içine akıtarak istenmeyen sonuçlar doğurabilir.
Hemencicik kırılan kısım ise bu boruları birleştiren T parça. Yeri ise, kaputu açında sağ tarafta motor suyu haznesinin üstünden çıkan boruyu takip eden T parça.
Termostat
Termostat üst hortumunun diğer ucunun bağlandığı kısım. Aynı şekilde buda gevremiş durumda. Sağ tarafındaki boru ağzının kırılmış hali.
Fatih ( tornado ) kardeşimin başına dün geldi.
Motor kulakları
Belkide en çok ihmal edilen kısım. Bir çok titreşimin zırıltının ve konforsuz sürüşük kaynağı...
Orjinalleri ile sökülenler arasında ciddi farklar vardı. Çıkan kulakların kimisi çok yumuşak, kimisi aşırı serttti. Özellikle Şanzıman arka / alt kulağınızı bakımda
söküp kontrol etmenizi öneririm. Özelliğini yitirmiş kulak, daha fazla motor hareketi ve daha çok arıza anlamına gelebilir.
Yorum