bu kadar derinlemesine incelemenizden dolayı tebrik ediyorum. çok değerli bir bilgi birikimi yapıyorsunuz. servislerin bilgi bankalarına büyük katkı yapabilirsiniz.
Bu gün usta ile yaptığımız hassas çalışmada ilginç sonuçlar elde ettik.
Sağ aks damperini sordum. Benim aracımda askı bilyası olduğundan sağ aks zaten kısa ve vibrasyon yapacağına ihtimal vermedi. Durum, rölanti de de olduğundan bu ihtimali eleyebilirmiyiz?
Birde,
Boğaz kelebeği sökülmeden sprey ile çalışır haldeyken temizlendi.
Yakıt opet' den alındı. Daha evvel shell kullanılıyordu.
Tekerlek basınçları 31-32 ye düşürüldü.
Triger kapağı sökülerek denendi.
Şimdilik titreşim durumu kesildi. Denemedeyim.
Ayrıca, triger kapağı sökülmeden evvel kapak civatalarına steteskop ile dinledim.
Sesi aldım. Kapak sökülerek aynı civata yuvasını tekrar dinlediğimde sesin büyük oranda azaldığını keşfettim.
Ve, boğaz kelebeği borusu üzerindeki MAP sensörünün tepesinden de steteskopla dinlediğimde tam da duyduğum titreşimli vibrasyon sesini birebir işittim. Kelebeğe yakınlaştıkça azalan ve intercoolere gittikçe de azalan bir yapıdaydı. Tam da boğazın kıvrım bölümünde yoğunlaşmış gibi.
Tespitlerim bunlar.
Yarın crc sensor clean ürünüm gelicek. MAP ve MAF sensörlerinide yarın temizleyeceğim. Şu anda sorun yine yok gibi görünüyor. Yine yanıltmaması açısından triger kapağını sökmüş bir şelilde deniyoruz.
Maşaallah ne kadar şevklisiniz. Azminiz hiç azalmıyor. Bence sizin gibi insanlar fabrikaların test bölümlerinde çalışsa Hatalı birtek araç çıkmazdı.
Ha birde; ustanız da çok Sabırlı galiba. Ya da akrabanız falan mı? Çünkü benim tanıdığım ne kadar usta varsa, üst üste üç soru sorsanız kızıp küserler...
Bu gün usta ile yaptığımız hassas çalışmada ilginç sonuçlar elde ettik.
Sağ aks damperini sordum. Benim aracımda askı bilyası olduğundan sağ aks zaten kısa ve vibrasyon yapacağına ihtimal vermedi. Durum, rölanti de de olduğundan bu ihtimali eleyebilirmiyiz?
Birde,
Boğaz kelebeği sökülmeden sprey ile çalışır haldeyken temizlendi.
Yakıt opet' den alındı. Daha evvel shell kullanılıyordu.
Tekerlek basınçları 31-32 ye düşürüldü.
Triger kapağı sökülerek denendi.
Şimdilik titreşim durumu kesildi. Denemedeyim.
Ayrıca, triger kapağı sökülmeden evvel kapak civatalarına steteskop ile dinledim.
Sesi aldım. Kapak sökülerek aynı civata yuvasını tekrar dinlediğimde sesin büyük oranda azaldığını keşfettim.
Ve, boğaz kelebeği borusu üzerindeki MAP sensörünün tepesinden de steteskopla dinlediğimde tam da duyduğum titreşimli vibrasyon sesini birebir işittim. Kelebeğe yakınlaştıkça azalan ve intercoolere gittikçe de azalan bir yapıdaydı. Tam da boğazın kıvrım bölümünde yoğunlaşmış gibi.
Tespitlerim bunlar.
Yarın crc sensor clean ürünüm gelicek. MAP ve MAF sensörlerinide yarın temizleyeceğim. Şu anda sorun yine yok gibi görünüyor. Yine yanıltmaması açısından triger kapağını sökmüş bir şelilde deniyoruz.
Maşaallah ne kadar şevklisiniz. Azminiz hiç azalmıyor. Bence sizin gibi insanlar fabrikaların test bölümlerinde çalışsa Hatalı birtek araç çıkmazdı.
Ha birde; ustanız da çok Sabırlı galiba. Ya da akrabanız falan mı? Çünkü benim tanıdığım ne kadar usta varsa, üst üste üç soru sorsanız kızıp küserler...
Naci beycim, ustam nazımı çekiyor sağolsun. Her zaman bu tür ilişkilere önem veririm. Ne zaman nasıl bir şart ta ihtiyaç doğacağı bilinmez.
Ustam ile konsol trim parçalarına kadar sökmüşlüğümüz var. Düşünün nazımızın nasıl geçtiğini
Orjinal yazı sahibi: Oguz_75
Ali Beye araba satılmaz ama rahatlıkla Arabası alınır. ihihi ihihi
Çevremde bir çok kişi bunu der. Ali senden araba alınır abi derler
İşimizin biraz serbest yapısı gereği + teknik konulara merak + biraz da kıllık bu tür işlere uğraş getirdi.
Fatih abi. Senin aracı ellediğimde kaçtane sorun bulacağım bak.
DavudX arkadaşım beni bilir. Geçen gün neler çektik ARacını denemek için oturduğumda turbo valfini yerinden çıkarttırmışım.
......
Fatih abi. Senin aracı ellediğimde kaçtane sorun bulacağım bak.
.....
Aracı sana vermemki
Şaka şaka benim araç 6 yaşında birşeyler çıkması gayet normal ama maşallah diyelim hala ilk günkü gibi tay gibi gidiyor
Maşallah Allah zeval vermesin abi.
Orjinal yazı sahibi: ercan çalış
Abicim maşallah hın var bukadar da araba dinlenmez hasta olacaksın her hafta bisorun buluyorsun sana helal olsun
Abi her hafta sorun bulmuyorum aslında. Çoğunlukla çözemediğim bu duruma vakit buldukça araştırma yaparak çözüme ulaşmaya çalışıyorum diyebilirim. Haricinde duyduğum bi ton ses var orasından burasından. Dediğiniz gibi onları da takmaya başlarsak hasta oluruz. En azından nerede duracağımı biliyorum diyelim Fakat bu vnnnn lama türü ses bende tik haline geldi. Cruze de de ve insignia da da denk geldi şansıma.
Orjinal yazı sahibi: Davudx
Orjinal yazı sahibi: FacomX
Orjinal yazı sahibi: aton1981
......
Fatih abi. Senin aracı ellediğimde kaçtane sorun bulacağım bak.
.....
Aracı sana vermemki
Şaka şaka benim araç 6 yaşında birşeyler çıkması gayet normal ama maşallah diyelim hala ilk günkü gibi tay gibi gidiyor
Verme Fatih abi, sonra ya usta çağırırsın ya da çekici tmr ihihi ihihi
Şaka bir yana merak ettim sen bu arabayı nasıl dinlemeden aldın Ali kardeşim
Alırken gayet dinledim tabiki. Fakat sonradan olan bir durumdu bu vnnlama.
Fakat şu an sorunu sanırım çözmüş bulunmaktayım.
ilk etapta
Vnnlama geçmese bile, 4 adet motor / şanzıman takozunu değiştirmemle 5. senesini dolduran takozların rezalet derecede kötüleştiğini gördüm.
Değişim sonrası, araçta vites geçişleri motor salınımları belli başlı geçişlerdeki olaan vibrasyonlar tümü kesildi. Bu, diğer 3 opelimde de farkettiğim bir durumlar silsilesiydi.
Çıkan motor takozları;
En sağdaki şanzıman takozu, İçi yağlı bir takoz. Üzerinde 2 adet çatlak vardı. Ayrıca, yukarı / aşşa salınımda gacır gacır ötüyordu.
Sağdan ikinci takoz, Bu, şanzıman alt/ arka takozu. Ve orjinaline göre inanılmaz sert. Takozu bırakın, direkt motoru şaseye bağlamış gibi vibrasyon iletebilecek kıvamdaydı.
Soldan ikinci takoz, şanzıman alt / ön takoz. Bu ise orjinaline göre fazlasıyla yumuşak bir hal almıştı. Bu da, dengesiz titreşim anlamına geliyor.
En soldaki takoz, motor üst takozu. Bu takozda pek bir bozulma olmamasına karşın değiştirdik.
Ayrıca,
Motor yağı 0W40 boşaltılıp castrol edge 5W30 eklendi. Filtreler yenilendi. Triger kapağı halen sökük denemekteyim.
Ayrıca, Beschäler Insignia ' nın tavsiyesi üzerinde MAP ve MAF sensörlerini CRC sensor clean ile temizledim.
Boğaz kelebeği ise motor çalışır haldeyken boru sökülerek temizlendi. Belli başlı boruların kontrolü yapılarak aracı denemeye aldık.
Yakıt opet den alınmaya başlandı. Yakıt katkısı 1 kereliğine würt olarak kullanıldı.
Bosch car service de, carbon clean yapıldı.
Şu anda,
Gaz tepkisi mükemmele yakın oldu.
vites geçişleri, geçiş sırasındaki vibrasyon tamamen ortadan kalktı. ( diğer 3 opel insignamda da takoz kaynaklı bu sorunlar vardı. Olaan zannediyordum )
Veeee konu başlığının şikayeti olan vnnlama / titreşim gibi durumların tamamı ortadan kalktı.
Hangi işlemin buna etken olduğunu tam manasında keşfedemesemde yaptıklarım bunlar. Şu anda birkaç gün triger kapağı takmadan denemedeyiz.
Bir müddet sonra da triger kapağını takarak deneyeceğiz. Durumu paylaşırım.
Şu anda herşey yolunda. Sonuç olarak sensör temizliği ve mümkünse motor takozlarını yenilemenizi öneriyorum. Özellikle 2009-2010 araçların. Onlarında lastik gibi belli bir ömürleri olduğu çıkan sonuca göre ortada.
ilk etapta
Vnnlama geçmese bile, 4 adet motor / şanzıman takozunu değiştirmemle 5. senesini dolduran takozların rezalet derecede kötüleştiğini gördüm.
Değişim sonrası, araçta vites geçişleri motor salınımları belli başlı geçişlerdeki olaan vibrasyonlar tümü kesildi. Bu, diğer 3 opelimde de farkettiğim bir durumlar silsilesiydi.
Çıkan motor takozları;
En sağdaki şanzıman takozu, İçi yağlı bir takoz. Üzerinde 2 adet çatlak vardı. Ayrıca, yukarı / aşşa salınımda gacır gacır ötüyordu.
Sağdan ikinci takoz, Bu, şanzıman alt/ arka takozu. Ve orjinaline göre inanılmaz sert. Takozu bırakın, direkt motoru şaseye bağlamış gibi vibrasyon iletebilecek kıvamdaydı.
Soldan ikinci takoz, şanzıman alt / ön takoz. Bu ise orjinaline göre fazlasıyla yumuşak bir hal almıştı. Bu da, dengesiz titreşim anlamına geliyor.
En soldaki takoz, motor üst takozu. Bu takozda pek bir bozulma olmamasına karşın değiştirdik.
Ayrıca,
Motor yağı 0W40 boşaltılıp castrol edge 5W30 eklendi. Filtreler yenilendi. Triger kapağı halen sökük denemekteyim.
Ayrıca, Beschäler Insignia ' nın tavsiyesi üzerinde MAP ve MAF sensörlerini CRC sensor clean ile temizledim.
Boğaz kelebeği ise motor çalışır haldeyken boru sökülerek temizlendi. Belli başlı boruların kontrolü yapılarak aracı denemeye aldık.
Yakıt opet den alınmaya başlandı. Yakıt katkısı 1 kereliğine würt olarak kullanıldı.
Bosch car service de, carbon clean yapıldı.
Şu anda,
Gaz tepkisi mükemmele yakın oldu.
vites geçişleri, geçiş sırasındaki vibrasyon tamamen ortadan kalktı. ( diğer 3 opel insignamda da takoz kaynaklı bu sorunlar vardı. Olaan zannediyordum )
Veeee konu başlığının şikayeti olan vnnlama / titreşim gibi durumların tamamı ortadan kalktı.
Hangi işlemin buna etken olduğunu tam manasında keşfedemesemde yaptıklarım bunlar. Şu anda birkaç gün triger kapağı takmadan denemedeyiz.
Bir müddet sonra da triger kapağını takarak deneyeceğiz. Durumu paylaşırım.
Şu anda herşey yolunda. Sonuç olarak sensör temizliği ve mümkünse motor takozlarını yenilemenizi öneriyorum. Özellikle 2009-2010 araçların. Onlarında lastik gibi belli bir ömürleri olduğu çıkan sonuca göre ortada.
Hadi iyisin maşallah.
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Yorum