Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Çözemediğim Garip Durum Artik çözüldü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Çözemediğim Garip Durum

    Bu gün yakıtıda da deneyeceğim. Önceki 3 opel insingia da, 1 inde bu problemle de karşılaşmıştım.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #17
      Ynt: Çözemediğim Garip Durum

      Ufak bir vuruntulu yanma motor frekansını etkileyebilir.95-97 oktan ve değişik istasyon kombinasyonlarını deneyin derim.Bir de bu kadar kafanıza takmayın.
      http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

      Ellere yar oldu
      2.0 CDTI
      Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

      5.25 Xdrive ///M(azot) Power

      Yorum


      • #18
        Ynt: Çözemediğim Garip Durum

        Orjinal yazı sahibi: Insignia
        Ufak bir vuruntulu yanma motor frekansını etkileyebilir.95-97 oktan ve değişik istasyon kombinasyonlarını deneyin derim.Bir de bu kadar kafanıza takmayın.
        Mantıklı.
        Bu sorun bir oluyor bir olmuyor. Benle birlikte birkaç arkadaşında bunu yaşaması da şans sayılmaz. Umut bey, Takma demekle takmamazlık olabilse. Karakterize özellik

        Olabildiğince makul ekomoniklikte yol aldığımdan (6. vites 100 - 110 km hızlar. ) bu titreşim / vuruntu / vibrasyon çoğunlukla kendisini hissettirdiğinden bedenen tüm alıcılar ora kilitleniyor.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Ynt: Çözemediğim Garip Durum

          Titreşimi durduğunuz yerde gaza bastığınızdada hissediyorsanız, lastik, ön takım, yürüyen aksamla ilgili sorun olmadığını gösterir, geriye motor kalıyor ama bahsettiğiniz ince titreşim her araçta bi nebze olur, farklı bi kaç insignia ile mukayese edin derim, sizinki biraz fazlaca olabilir, onuda öle kabullenin, zamanla unutırsunuz belkide, ben bi sorun yada arıza olduğunu düşünmüyorum...

          Yorum


          • #20
            Ynt: Çözemediğim Garip Durum

            Durduğum yerde, rölantide 2100 devir civarı da olsa, yürürken de vites farketmeksizin aynı devirde de alakalı titreşimi alıyorum hasan bey.

            Bu gün yakıt almadan evel, mevcut haliyle steteskop ile parçaları birer birer dinleyeceğim. Sesin yakınlık / uzaklık durumuna göre konumunu tespit edeceğim. Bu işin sonunda basit bir parçanın şaseye deymesi çıkarsa
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #21
              Ynt: Çözemediğim Garip Durum

              Orjinal yazı sahibi: aton1981
              Durduğum yerde, rölantide 2100 devir civarı da olsa, yürürken de vites farketmeksizin aynı devirde de alakalı titreşimi alıyorum hasan bey.

              Bu gün yakıt almadan evel, mevcut haliyle steteskop ile parçaları birer birer dinleyeceğim. Sesin yakınlık / uzaklık durumuna göre konumunu tespit edeceğim. Bu işin sonunda basit bir parçanın şaseye deymesi çıkarsa
              )))))))) haha haha Ali kardeşim diğer kullandığın Araçlarda bu sorunlar varmiydi?

              Yorum


              • #22
                Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                3 opelin 1 inde bu mevcuttu. Km side 27 bin di. Oda 2010 modeldi. Diğer 2 sinde olmadı hiç.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                  Orjinal yazı sahibi: aton1981
                  Durduğum yerde, rölantide 2100 devir civarı da olsa, yürürken de vites farketmeksizin aynı devirde de alakalı titreşimi alıyorum hasan bey.

                  Bu gün yakıt almadan evel, mevcut haliyle steteskop ile parçaları birer birer dinleyeceğim. Sesin yakınlık / uzaklık durumuna göre konumunu tespit edeceğim. Bu işin sonunda basit bir parçanın şaseye deymesi çıkarsa
                  Bol şanslar ozaman

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                    Allah yardımcımız olsun. Bulabilirsem ve sonuç alabilirsem diğer arkadaşlarada yardımım dokunabilir.
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                      Çok takma bence,belki bizde de vardır.
                      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                        http://www.opelim.net/forums/teknik-...vibrasyon.html

                        Burada, arkadaşımızın yanıtını alıntılıyorum.

                        Astra Classic III A16XER'lerde çok yaşanılan bir durum. Insignia ve A16LET motor sanırım sizinki. Pek duymamıştım.

                        Aslında yetkili servislerde bununla ilgili bülten bile geçilmiştir. Forumda birkaç konusu da var hatta. 2 türlü çözümü var.
                        Bazı arkadaşların aracının ön aksına ağırlık damperi takılmıştı ve sorun çözülmüştü.
                        Bir de triger kapağından kaynaklı zırıltı ve titreşim olanlar vardı. Onların da triger kapaklarını söküp, içindeki dişlerden bazılarını kesiyorlar ve zırıltı kesiliyordu.

                        Bu iki noktaya yoğunlaşabilirsiniz, çözüm buralardan çıkacaktır.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                          Bahsettiğiniz devirler tam da azami torkun başladığı devirler. Acaba bu yüzden olabilir mi?


                          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                            http://www.mazdaclubtr.com/topic/102...me-2010/page-2

                            buraya bakmanızı öneririm benzer bir durum mu acaba?

                            Mazda sahibiyken 2012 de benzer bir konu tartışmıştık;

                            Yazma tarihi: 22 Aralık 2012, 12:58:04

                            bende de o devirlerde hafif bir sarsıntı oluyor bir ara dikkatimi çekmişti lpgden öncede vardı. yaklaşık 15000 km de falandı ilk farkettiğimde. otomatik vites nedeniyle hiç boşa alıp gaz verme ihtiyacı olmağından geç farketmişte olabilirim muhtemelen uzun süreden beri var. boşa alıp hafif hafif devri arttırırken 2000-2500 arası bir yerlerde çok hafif bir sarsılma aralığı oluyor sonra tekrar toparlıyor, yürür halde hiç olmadı. sürüşte farketmediği için rezonans gibi birşeydir diye pek önemsemedim. silkeleme değil de titreme gibi daha çok çünkü devir gezinmiyor motor yükteyken olmuyor. (sıkma modundaki çamaşır makinası gibi belli devire ulaşınca gezinip sonra tekrar stabilleşir onun gibi. Koskoca mazda motorunuda çamaşır makinası yaptık ya ) bence sürüşte sorun yoksa motor ışığı yanmıyorsa kurcalamayın bakın keyfinize.

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                              Orjinal yazı sahibi: erbt
                              http://www.mazdaclubtr.com/topic/102...me-2010/page-2

                              buraya bakmanızı öneririm benzer bir durum mu acaba?

                              Mazda sahibiyken 2012 de benzer bir konu tartışmıştık;

                              Yazma tarihi: 22 Aralık 2012, 12:58:04

                              bende de o devirlerde hafif bir sarsıntı oluyor bir ara dikkatimi çekmişti lpgden öncede vardı. yaklaşık 15000 km de falandı ilk farkettiğimde. otomatik vites nedeniyle hiç boşa alıp gaz verme ihtiyacı olmağından geç farketmişte olabilirim muhtemelen uzun süreden beri var. boşa alıp hafif hafif devri arttırırken 2000-2500 arası bir yerlerde çok hafif bir sarsılma aralığı oluyor sonra tekrar toparlıyor, yürür halde hiç olmadı. sürüşte farketmediği için rezonans gibi birşeydir diye pek önemsemedim. silkeleme değil de titreme gibi daha çok çünkü devir gezinmiyor motor yükteyken olmuyor. (sıkma modundaki çamaşır makinası gibi belli devire ulaşınca gezinip sonra tekrar stabilleşir onun gibi. Koskoca mazda motorunuda çamaşır makinası yaptık ya ) bence sürüşte sorun yoksa motor ışığı yanmıyorsa kurcalamayın bakın keyfinize.
                              Evet, o konuyu da daha evvel incelemiştim...
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                                Bu gün usta ile yaptığımız hassas çalışmada ilginç sonuçlar elde ettik.


                                Sağ aks damperini sordum. Benim aracımda askı bilyası olduğundan sağ aks zaten kısa ve vibrasyon yapacağına ihtimal vermedi. Durum, rölanti de de olduğundan bu ihtimali eleyebilirmiyiz?

                                Birde,
                                Boğaz kelebeği sökülmeden sprey ile çalışır haldeyken temizlendi.
                                Yakıt opet' den alındı. Daha evvel shell kullanılıyordu.
                                Tekerlek basınçları 31-32 ye düşürüldü.
                                Triger kapağı sökülerek denendi.

                                Şimdilik titreşim durumu kesildi. Denemedeyim.
                                Ayrıca, triger kapağı sökülmeden evvel kapak civatalarına steteskop ile dinledim.
                                Sesi aldım. Kapak sökülerek aynı civata yuvasını tekrar dinlediğimde sesin büyük oranda azaldığını keşfettim.

                                Ve, boğaz kelebeği borusu üzerindeki MAP sensörünün tepesinden de steteskopla dinlediğimde tam da duyduğum titreşimli vibrasyon sesini birebir işittim. Kelebeğe yakınlaştıkça azalan ve intercoolere gittikçe de azalan bir yapıdaydı. Tam da boğazın kıvrım bölümünde yoğunlaşmış gibi.

                                Tespitlerim bunlar.

                                Yarın crc sensor clean ürünüm gelicek. MAP ve MAF sensörlerinide yarın temizleyeceğim. Şu anda sorun yine yok gibi görünüyor. Yine yanıltmaması açısından triger kapağını sökmüş bir şelilde deniyoruz.
                                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X