Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Çözemediğim Garip Durum Artik çözüldü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Çözemediğim Garip Durum Artik çözüldü

    Forumdaşlar, fazla hassas olduğumu bilirler. Lakin takıntı halini alan bu anlatacağım durumu halen çözebilmiş değilim.
    Aracın gidişinde, beygirinde ( dyno ölçümü ile onaylandı ), motor sesinde vs vs hiç bir problemim yok. Bir çok ayrı cihazda da kontrol edildi. Arıza kodu da yok.

    Bir çok usta durumu farketti. Yani bunda en azından pimpiriklilik yapmıyorum.
    Rölantide, veya yürür halde farketmiyor. 2150 / 2200 devirde kasanın geneline yayılan rezonans var. Vibrasyon veya titreşimde denilebilir. Tam olduğu esnada ayağınızın altını gıdıklıyor.
    Telefon titreşiminin ince hali gibi.
    Ama ses değil. Tıklama tırrlama gibi ses frekansı hiç değil. Kimi zaman hiç yapmıyor. Kimi zaman belli ediyor. Sıcak / soğuk farketmiyor.

    Egzos spirali değişti. Triger yeni değişti. Durum değişmedi. Baskı balata, volan değişti. Rulmanı değişti. 75W90 mobil 1 sae şanzıman yağı değişti. Motor yağı mobil 1 0W40 değişti.
    Kompresör, pompa, şarj dinamosu V kayışı hariç dönen her türlü aksam değişti.
    Siz deyin 10 ben diyeyim 20 ayrı usta, motorcu, şanzımancı motoru dinledi. Hepsi saat gibi sesi var maşallah demekte.

    En son, bugün geriye motor kulakları kaldı. 4 tanesini temin edip ( orjinal ) çıkan eski kulaklarla karşılaştırdığımızda muazzam derecede sertlik / yumuşaklık farkı vardı.
    Değiştirdik. Ve test' e çıktık. 4 ayrı test güzergayında herşey normaldi. Tabi bizim malum durum bir yapıyor bir yapmıyor olduğundan emin olamadık. Ama herşey yolundaydı sanki.

    Az evel, yine teste cıktım. Ve malum durumla yine karşıkarşıya kaldım. Ses olmadığı için de tarif veya kayıt edemiyorum.
    Dikkat ettim, 4. vites 69 km hızda herşey normalken, 2 tık yukarıya yani 71 km hızda malum vibrasyon oluşuyor. ( 2100 devir civarı ) ( rölantide de aynı durum oluşuyor )
    Ayrıca 2. vites yine aynı devirde aynı vibrasyonu aldım.

    2300 devirden sonra veya 2000 devir altında herhangibir anormallik yok. Bu durum diğer vites ve aynı devirler içinde geçerli.
    Artık kafayı biraz yemek üzereyim.

    Değişmedik geriye direksiyon pompası, şarj dinamosu, devirdaim, klima kompresörü kaldı.
    ( direksiyon pompam biraz sorunlu. Normalden aşırı sesi var. Rölantide gaz verince bariz duyuluyor )

    Konu ile alakalı ince ince fikirler verebilecek değerli yorumlara ihtiyacım var.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: Çözemediğim Garip Durum

    Siz de maşallah çok hassassınız
    Aracı ne kadar dinlerseniz o kadar sıkıntı duyarsınız,bence çok kulak asmayın aracınızın keyfini sürün.
    Bakın forum sitelerine Bmw f30 3.20 i için ne sıkıntılar yazıyorlar,üstelik sıfır aldıkları araçlarda..
    Ama bir kısmı da hiç önemsemeyip sürüşün keyfine bakıyor,bende de 5.20 i var çok dikkat edince hafif bir titreme var ama sorun etmiyorum.
    Gri Bmw F10 5.25 xd 2014

    Yorum


    • #3
      Ynt: Çözemediğim Garip Durum

      Aynı olay bende de var aracı aldığımdan beri hemde , ama arada bir oluyor ne zaman ustayla binsek olmuyor o yüzden sorun etmiyorum bende

      Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
      Şimdi F30 Modernline Sunroof

      Yorum


      • #4
        Ynt: Çözemediğim Garip Durum

        merhaba
        anlattığın duruma benzer bir durumla bende eski aracımda ( fiat marea) karşılaşmıştım, klima kompresörün zannedip gergil rulmanları ekleyerek, klima kompresörünü denedim çözemedim geriye diyer yataklar kalmıştı bed o ses yokmuş gibi davrandım.2000 gibo devirde gelip üzerine çıktıkça ses gidoyordu ınlama şeklinde pedaldan hissediyordum.Bulmak sıkıntılı bir süreç bence kendini eğit (meditasyon yap) zor işler hayırlı günler keyifli sürüşler.
        1.6 SIDI

        Yorum


        • #5
          Ynt: Çözemediğim Garip Durum

          imla hatalarının kusuruna bakmayın
          1.6 SIDI

          Yorum


          • #6
            Ynt: Çözemediğim Garip Durum

            Selam,

            Aynı şey benim 1.4T araçta da mevcut, servis filan normal diyor ama bir ilginçlik olduğu ortada. Daha da ilginci, klima açık iken ve yağmurlu nemli sıcak havalarda azalabiliyor benim araçtaki. Lastik basınçları ile biraz oynayınca da azalma hissettim. Aracın genel mühendisliğinde ufak bir rezonans problemi var gibime geliyor eğer başka bir sebebi yok ise. İlk başlarda çok kafaya takmıştım ama sonra azalmaya başlayınca çok umursamadım, zaten 1.4'de 2000 üstü devirde araç rahat yol almaya başladığı için o devirlerden hızlıca geçip kafaya çok takmıyorum artık.

            Birşey soracağım, siz de titreşim olduğu zamanda olmadığı zamana göre araçta çok hafif bir performans düşüşü hissediyor musunuz?


            2012 Insignia 1.4T Teknik Gri Edition Elegance + Yeni Stil Paket

            Yorum


            • #7
              Ynt: Çözemediğim Garip Durum

              Direksiyonunda bir sorun var, gerisi bence psikolojik. Arabayı çok fazla dinliyorsun bu da seni rahatsız ediyor. Aracın keyfini çıkart kardeşim, yoksa bu araba hem vaktini hem de paranı harcatmaya devam edecek Ali kardeşim.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                Orjinal yazı sahibi: Seyyah
                Siz de maşallah çok hassassınız
                Aracı ne kadar dinlerseniz o kadar sıkıntı duyarsınız,bence çok kulak asmayın aracınızın keyfini sürün.
                Bakın forum sitelerine Bmw f30 3.20 i için ne sıkıntılar yazıyorlar,üstelik sıfır aldıkları araçlarda..
                Ama bir kısmı da hiç önemsemeyip sürüşün keyfine bakıyor,bende de 5.20 i var çok dikkat edince hafif bir titreme var ama sorun etmiyorum.
                Bülent abi, benim gibi bir adama kulak asma denir mi hiç Tam kılım ben Abi, öncesinde olmayıp sonradan olan ve ara ara yapıp bırakması düşündürüyor. Biraz daha araştıracağım. Bulamaz sam sizin taktik. KEyfini süreceğim yapacak birşey yok.

                Orjinal yazı sahibi: sedat 8266
                Aynı olay bende de var aracı aldığımdan beri hemde , ama arada bir oluyor ne zaman ustayla binsek olmuyor o yüzden sorun etmiyorum bende
                Aynen. Usta ile ne kadar cok denedik bilemezsin. Yapmıyor namussuz.
                Turbo, ön katalizör, veya kayış bölümünden şüphelenmeye başladım. Gözüme uyku girmedi akşam. Baya bi beyin fırtınası yaşadım.




                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                  Orjinal yazı sahibi: ersinnisre
                  merhaba
                  anlattığın duruma benzer bir durumla bende eski aracımda ( fiat marea) karşılaşmıştım, klima kompresörün zannedip gergil rulmanları ekleyerek, klima kompresörünü denedim çözemedim geriye diyer yataklar kalmıştı bed o ses yokmuş gibi davrandım.2000 gibo devirde gelip üzerine çıktıkça ses gidoyordu ınlama şeklinde pedaldan hissediyordum.Bulmak sıkıntılı bir süreç bence kendini eğit (meditasyon yap) zor işler hayırlı günler keyifli sürüşler.
                  Evet. Tamamen ınnlama şeklinde bir durum. Acaba, belli bir yeri şaseyemi deyiyor. Hissettiğimiz motorun olağan titreşimi aslında. Ve hissetmememiz gereken bir titreşim. Bir olup bir olmaması oynar bir motor parçasının sabit kasaya deydiğini düşündürüyor...
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                    Orjinal yazı sahibi: kylistar
                    Selam,

                    Aynı şey benim 1.4T araçta da mevcut, servis filan normal diyor ama bir ilginçlik olduğu ortada. Daha da ilginci, klima açık iken ve yağmurlu nemli sıcak havalarda azalabiliyor benim araçtaki. Lastik basınçları ile biraz oynayınca da azalma hissettim. Aracın genel mühendisliğinde ufak bir rezonans problemi var gibime geliyor eğer başka bir sebebi yok ise. İlk başlarda çok kafaya takmıştım ama sonra azalmaya başlayınca çok umursamadım, zaten 1.4'de 2000 üstü devirde araç rahat yol almaya başladığı için o devirlerden hızlıca geçip kafaya çok takmıyorum artık.

                    Birşey soracağım, siz de titreşim olduğu zamanda olmadığı zamana göre araçta çok hafif bir performans düşüşü hissediyor musunuz?


                    Lastik basıncını dün yükseltmiştim son denemeden önce... Ve aksamına tekrar duydum. Bu durum üzerinde duracağım. Bu gün çıktığımda lastikleri 31 psi ' ye düşürüp deneyeceğim. Değişiklik olursa bir başlangıç noktası daha kazanmış oluruz diyorum.

                    Titreşim olduğu zaman araç hissedilir derecede '' amafazla değil '' akıcılığını kaybediyor gibi. titreşim olmadığı zaman 6. viteste özellikle daha serii olduğuna şahit oldum!!
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                      Orjinal yazı sahibi: Davudx
                      Direksiyonunda bir sorun var, gerisi bence psikolojik. Arabayı çok fazla dinliyorsun bu da seni rahatsız ediyor. Aracın keyfini çıkart kardeşim, yoksa bu araba hem vaktini hem de paranı harcatmaya devam edecek Ali kardeşim.
                      Abi o ihtimalde var. Fakat, denediğimiz pompa yağ kaçırdı. O nedenle emin olamadık. Sıfırı da pahalı İhtimaller arasında o da var. Pompayı devre dışı bırakabileceğimiz boş güvenli düz bir yol olsa deneyeceğiz de oda yok malesef
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                        İşin çok çok garibi 4. vites 69 da yok. 71 de var. Cruise control ile bir tık ileri hızda yani. Çok çok garip.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                          debriyaj kaçırıyor olabilir...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                            Yeni değişti.
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Çözemediğim Garip Durum

                              Yakıtı değiştirmeyi denediniz mi?
                              http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                              Ellere yar oldu
                              2.0 CDTI
                              Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                              5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X