Forumdaşlar, fazla hassas olduğumu bilirler. Lakin takıntı halini alan bu anlatacağım durumu halen çözebilmiş değilim.
Aracın gidişinde, beygirinde ( dyno ölçümü ile onaylandı ), motor sesinde vs vs hiç bir problemim yok. Bir çok ayrı cihazda da kontrol edildi. Arıza kodu da yok.
Bir çok usta durumu farketti. Yani bunda en azından pimpiriklilik yapmıyorum.
Rölantide, veya yürür halde farketmiyor. 2150 / 2200 devirde kasanın geneline yayılan rezonans var. Vibrasyon veya titreşimde denilebilir. Tam olduğu esnada ayağınızın altını gıdıklıyor.
Telefon titreşiminin ince hali gibi.
Ama ses değil. Tıklama tırrlama gibi ses frekansı hiç değil. Kimi zaman hiç yapmıyor. Kimi zaman belli ediyor. Sıcak / soğuk farketmiyor.
Egzos spirali değişti. Triger yeni değişti. Durum değişmedi. Baskı balata, volan değişti. Rulmanı değişti. 75W90 mobil 1 sae şanzıman yağı değişti. Motor yağı mobil 1 0W40 değişti.
Kompresör, pompa, şarj dinamosu V kayışı hariç dönen her türlü aksam değişti.
Siz deyin 10 ben diyeyim 20 ayrı usta, motorcu, şanzımancı motoru dinledi. Hepsi saat gibi sesi var maşallah demekte.
En son, bugün geriye motor kulakları kaldı. 4 tanesini temin edip ( orjinal ) çıkan eski kulaklarla karşılaştırdığımızda muazzam derecede sertlik / yumuşaklık farkı vardı.
Değiştirdik. Ve test' e çıktık. 4 ayrı test güzergayında herşey normaldi. Tabi bizim malum durum bir yapıyor bir yapmıyor olduğundan emin olamadık. Ama herşey yolundaydı sanki.
Az evel, yine teste cıktım. Ve malum durumla yine karşıkarşıya kaldım. Ses olmadığı için de tarif veya kayıt edemiyorum.
Dikkat ettim, 4. vites 69 km hızda herşey normalken, 2 tık yukarıya yani 71 km hızda malum vibrasyon oluşuyor. ( 2100 devir civarı ) ( rölantide de aynı durum oluşuyor )
Ayrıca 2. vites yine aynı devirde aynı vibrasyonu aldım.
2300 devirden sonra veya 2000 devir altında herhangibir anormallik yok. Bu durum diğer vites ve aynı devirler içinde geçerli.
Artık kafayı biraz yemek üzereyim.
Değişmedik geriye direksiyon pompası, şarj dinamosu, devirdaim, klima kompresörü kaldı.
( direksiyon pompam biraz sorunlu. Normalden aşırı sesi var. Rölantide gaz verince bariz duyuluyor )
Konu ile alakalı ince ince fikirler verebilecek değerli yorumlara ihtiyacım var.
Aracın gidişinde, beygirinde ( dyno ölçümü ile onaylandı ), motor sesinde vs vs hiç bir problemim yok. Bir çok ayrı cihazda da kontrol edildi. Arıza kodu da yok.
Bir çok usta durumu farketti. Yani bunda en azından pimpiriklilik yapmıyorum.
Rölantide, veya yürür halde farketmiyor. 2150 / 2200 devirde kasanın geneline yayılan rezonans var. Vibrasyon veya titreşimde denilebilir. Tam olduğu esnada ayağınızın altını gıdıklıyor.
Telefon titreşiminin ince hali gibi.
Ama ses değil. Tıklama tırrlama gibi ses frekansı hiç değil. Kimi zaman hiç yapmıyor. Kimi zaman belli ediyor. Sıcak / soğuk farketmiyor.
Egzos spirali değişti. Triger yeni değişti. Durum değişmedi. Baskı balata, volan değişti. Rulmanı değişti. 75W90 mobil 1 sae şanzıman yağı değişti. Motor yağı mobil 1 0W40 değişti.
Kompresör, pompa, şarj dinamosu V kayışı hariç dönen her türlü aksam değişti.
Siz deyin 10 ben diyeyim 20 ayrı usta, motorcu, şanzımancı motoru dinledi. Hepsi saat gibi sesi var maşallah demekte.
En son, bugün geriye motor kulakları kaldı. 4 tanesini temin edip ( orjinal ) çıkan eski kulaklarla karşılaştırdığımızda muazzam derecede sertlik / yumuşaklık farkı vardı.
Değiştirdik. Ve test' e çıktık. 4 ayrı test güzergayında herşey normaldi. Tabi bizim malum durum bir yapıyor bir yapmıyor olduğundan emin olamadık. Ama herşey yolundaydı sanki.
Az evel, yine teste cıktım. Ve malum durumla yine karşıkarşıya kaldım. Ses olmadığı için de tarif veya kayıt edemiyorum.
Dikkat ettim, 4. vites 69 km hızda herşey normalken, 2 tık yukarıya yani 71 km hızda malum vibrasyon oluşuyor. ( 2100 devir civarı ) ( rölantide de aynı durum oluşuyor )
Ayrıca 2. vites yine aynı devirde aynı vibrasyonu aldım.
2300 devirden sonra veya 2000 devir altında herhangibir anormallik yok. Bu durum diğer vites ve aynı devirler içinde geçerli.
Artık kafayı biraz yemek üzereyim.
Değişmedik geriye direksiyon pompası, şarj dinamosu, devirdaim, klima kompresörü kaldı.
( direksiyon pompam biraz sorunlu. Normalden aşırı sesi var. Rölantide gaz verince bariz duyuluyor )
Konu ile alakalı ince ince fikirler verebilecek değerli yorumlara ihtiyacım var.
Yorum