Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

    Fatih abi ben apartmanın garajına girdiğimde ister istemez her zaman park yaptığım yere geri geri gitmek zorunda kalıyorum.Bu esnada yarım debriyaj gidiyorum çünkü debriyajı bırakırsam kolonlara çarparım Aslında çok kısa bir mesafe ve düz bir zemin.Böyle kullanmak istemesem de yapmak zorundayım.İndiğimde bir koku gelmiyor araç 2000 kmye yaklaştı.Acaba düz bir yolda 10km/sa hıza kadar olduğu sürece böyle çok kısa mesafelerde sıkıntı yaşar mıyız?
    2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

    Yorum


    • #17
      Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

      Bilincli ve dogru yapilan islerden zarar gelmez



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #18
        Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

        Çapraza sarı yandı mı ben 1 e alıp fren+debriyaj beklemeye başlıyorum, tabiki çaprazın sarı kırmızı benim de kırmızı sarı olana kadar 3 sn lik süreyi aşıyorum demek ki.
        Sorunu şimdi idrak ettim.

        Teşekkürler
        Özelliklede;
        "-Aaaaa bu konuya zaten cevap verilmiş, ne gerek var tekrar etmeye.." demeyip üşenmeden yazıp yardımcı olmaya çalışanlara..

        Yorum


        • #19
          Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

          Walla ben viteste debriyaj basili beklediğim halde ayağımı frenden çektikten 3 sn sonra bırakıyor, yani olay debriyaj ve frenle alakalı bence; vitesin boşta olup olmamasiyla alakası yok.
          ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
          ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

          Yorum


          • #20
            Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

            Evet Debriyaj,Firen ve Araç Eğim algılama sistemiyle alakalı



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #21
              Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

              Orjinal yazı sahibi: myanmaz
              Walla ben viteste debriyaj basili beklediğim halde ayağımı frenden çektikten 3 sn sonra bırakıyor, yani olay debriyaj ve frenle alakalı bence; vitesin boşta olup olmamasiyla alakası yok.
              o zaman birde şöyle deneyin ve görün debriyajla alakası olup olmadığını, yokuşta durun, vitesi boşa alın ve ayağınız sadece frende bekleyin, frende beklerken debrijaya basın ve debriyaja bastıktan sonra ayağınızı frenden çekin 'debriyaja bastıktan sonra'.. debriyajda beklerken aracın 3 sn beklediğini göreceksiniz 3 sn sonra araç freni bırakacaktır.. tekrar aynı şeyi yapın tekrar araç bekleyip bırakacaktır kendini. yokuşta durmak için zaten frene ihtiyaç var. ama debriyaja bağlı çalışıyor sistem, yani süreyi debriyaj başlatıyo frene ne kadar sert bastığınız değil.. frene çok sert bassanız bile araç 3 sn duruyor süre uzamıyor. ama fren + debriyajda çok beklerseniz sistem zaten frenden ayağınızı çektiğiniz an kendini bırakır çünkü süre dolmuştur

              INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

              Yorum


              • #22
                Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                Orjinal yazı sahibi: efemuratt
                Orjinal yazı sahibi: myanmaz
                Walla ben viteste debriyaj basili beklediğim halde ayağımı frenden çektikten 3 sn sonra bırakıyor, yani olay debriyaj ve frenle alakalı bence; vitesin boşta olup olmamasiyla alakası yok.
                o zaman birde şöyle deneyin ve görün debriyajla alakası olup olmadığını, yokuşta durun, vitesi boşa alın ve ayağınız sadece frende bekleyin, frende beklerken debrijaya basın ve debriyaja bastıktan sonra ayağınızı frenden çekin 'debriyaja bastıktan sonra'.. debriyajda beklerken aracın 3 sn beklediğini göreceksiniz 3 sn sonra araç freni bırakacaktır.. tekrar aynı şeyi yapın tekrar araç bekleyip bırakacaktır kendini. yokuşta durmak için zaten frene ihtiyaç var. ama debriyaja bağlı çalışıyor sistem, yani süreyi debriyaj başlatıyo frene ne kadar sert bastığınız değil.. frene çok sert bassanız bile araç 3 sn duruyor süre uzamıyor. ama fren + debriyajda çok beklerseniz sistem zaten frenden ayağınızı çektiğiniz an kendini bırakır çünkü süre dolmuştur
                muratcım sen yanlış anlamışsın dediğimi ben zaten debriyajla alakası yok demedim ki, bilakis debriyaj ve frenin kombinasyonu ile alakalı olay zaten. benim dediğim vitesin boşta veya birinci viteste olup olmamasının önemi yok.
                ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
                ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                  Orjinal yazı sahibi: myanmaz
                  Orjinal yazı sahibi: efemuratt
                  Orjinal yazı sahibi: myanmaz
                  Walla ben viteste debriyaj basili beklediğim halde ayağımı frenden çektikten 3 sn sonra bırakıyor, yani olay debriyaj ve frenle alakalı bence; vitesin boşta olup olmamasiyla alakası yok.
                  o zaman birde şöyle deneyin ve görün debriyajla alakası olup olmadığını, yokuşta durun, vitesi boşa alın ve ayağınız sadece frende bekleyin, frende beklerken debrijaya basın ve debriyaja bastıktan sonra ayağınızı frenden çekin 'debriyaja bastıktan sonra'.. debriyajda beklerken aracın 3 sn beklediğini göreceksiniz 3 sn sonra araç freni bırakacaktır.. tekrar aynı şeyi yapın tekrar araç bekleyip bırakacaktır kendini. yokuşta durmak için zaten frene ihtiyaç var. ama debriyaja bağlı çalışıyor sistem, yani süreyi debriyaj başlatıyo frene ne kadar sert bastığınız değil.. frene çok sert bassanız bile araç 3 sn duruyor süre uzamıyor. ama fren + debriyajda çok beklerseniz sistem zaten frenden ayağınızı çektiğiniz an kendini bırakır çünkü süre dolmuştur
                  muratcım sen yanlış anlamışsın dediğimi ben zaten debriyajla alakası yok demedim ki, bilakis debriyaj ve frenin kombinasyonu ile alakalı olay zaten. benim dediğim vitesin boşta veya birinci viteste olup olmamasının önemi yok.
                  estağfurullah abi anlatmak istediğini anladım, ama süreyi debriyaj başlatıyo, yani araç viteste de olsa boşta da olsa süreyi debriyaj başlatıyor, eğer çok beklenirse süre geçebiliyo ve kalkış anında geri kaçma oluyo bazen.. bunu anlatmak istemiştim aslında.. istemeden yanlış anlaşılmaya sebep verdiysem lütfen kusuruma bakma abi, ..

                  INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                    olurmu canım ne demek kusur, ben de seni yanlış anlamışım vites konusuyla ilgili
                    ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
                    ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                      Orjinal yazı sahibi: FacomX
                      Orjinal yazı sahibi: Sensation
                      ben yokuşta kalkerken o 3 sn bitmesini bekliyorum aracın freni bırakmasını, ve çoğu zaman arkadaki sabırsızların kornalarına maruz kalıyorum, babam o 3 sn yi beklemeden kalkıyor haliyle arac freni bırakmıyor,ve sarsıntılı bir şekilde hareket ediyor bu durumun araca bir zararı olur mu?
                      Frenden değilde debriyajdan ayagınızı önce çekerseniz ve hafif kalkma eğliliminde olursanız hill holder devreden çıkar

                      Gacır gucur sesin bir zararı yok araç ivmelenme devrine gelince otomatik olarak hill holderi devre dışı bırakır bu da sisteme zarar vermez her ne kadar debriyajı zorluyor gibi gözüksede kullanımla bu zorlanma minimum seviyede olabiliryor ama kullanıcı hep yarım debriyaj yaparsa evet baskı balataya zarar verir.

                      Bilinçli kullanıcı olalım araçlarımız bizi üzmesin.
                      ben aracın geri kaçmasını bekliyorum ya da kaçmaya ramak kala kalkıyorum,zira babam yokuşta kalkerken arac baglıymışda ipi kopmuş gibi kalkıyor bu da can sıkıcı oluyor benim için..
                      Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X