Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

    Bir çok arkadaşımız emniyet kemerleri için boş kemersiz aparat takıyorlar ama emniyet kemerinin takıldığı tarafta el frenini doğrudan etkileyen bir özellik var şimdi nasıl etkilediğini anlatacağım .

    Emniyet kemeri takılı iken aracı durdurun ve el frenini çekin sonra debriyaja bastığınızda hill holderin hazırlık yaptığını ve el frenini yarım boşalttığını duyorsunuz ve emniyet kemerini çıkardığınız zamanda sistem sensörü algılayarak el frenini çekiyor ama aparat kullanan arkadaşlar da bu olay olmuyor hem kendi sağlığımız için hemde aracımızın sağlığı için gerçek kemerleri takalım Kemersiz yola çıkmayalım

    Biraz karışık anlatmış olabilirim ama siz aracınızda deneyince daha iyi anlayacaksınız.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

  • #2
    Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

    vayyy değişik nasıl fark ettin abi?=
    F30 Sport+

    Yorum


    • #3
      Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

      hakket yav.bende bu ses nedir diye düşünüyordum...Aklımada gelmedi değil hani.Açıklama oldukca yattı kafama.Sağol abi..
      2010 1.6 T Cosmo Siyah + DVD800 + Sunroof + FlexRide + OPC Body Kit

      Yorum


      • #4
        Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

        tbrkler fatih abi


        2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

        Yorum


        • #5
          Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

          Bende farketmiştim bu sesi ama fren unutulupta hareket etmek isteyince bırakıyor ya kendiliğinden, onunla alakalı sanıyordum.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

            Bu arada geriye kaçırmama olayı rampalarda bazen çalışmıyor hemde en gerekli olduğu zamanlarda çalışmıyor ne aptal bir sistem bu böyle anlamadım. Geçenlerde de olmayacak yerde çalıştı. Aracı geri geri biraz bırakayım dedim bu seferde tuttu bırakmaz.. Deli olacam valla..

            Yorum


            • #7
              Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

              parmak frenini çekin, debriyajı bırakın gaza yüklenin freni otomatik boşaltıyor zaten.Bu şekilde daha güvenli kalkarsınız.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                Orjinal yazı sahibi: Yakup
                Bu arada geriye kaçırmama olayı rampalarda bazen çalışmıyor hemde en gerekli olduğu zamanlarda çalışmıyor ne aptal bir sistem bu böyle anlamadım. Geçenlerde de olmayacak yerde çalıştı. Aracı geri geri biraz bırakayım dedim bu seferde tuttu bırakmaz.. Deli olacam valla..
                Debriyaja basılı tutarsanız çalışmaz.
                Rampada durun, vitesi boşa alın sadece frene basın. Kalkmadan debriyaja basıp 1. vitese alıp 3 saniye içinde kalkış yaparsanız çalışır. Eğer böyle yaptığınız halde çalışmıyorsa sorun vardır.
                Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                  Hasan gayet net açıklamışsın aynen öyle oluyor.Bu şekilde her zaman çalıştı ve bence çok güzel bir sistem
                  2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                    Birde ben anlatayım

                    Hill holderin devreye girmesi için gerekli şartların olması lazım

                    1-Rampada olunacak (Hafif yada Dik)
                    2-Araç Viteste iken ilk önce Frenden ayak çekilecek bu esanada 3 sn bekliyor
                    3-Yavaş yavaş kalkma işlemini başlatın hafif gaza basın ve debriyajdan kontrollü bir şekilde ayağınız çekin
                    4-Hareket etmiş olursunuz.

                    Keyifli Sürüşler.



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                      Hill Holder i denemek için; eğimli bi yolda aracınızı çalıştırın, frene basıp parmak freni devreden çıkarın, vitesi boşa alın ve ayağınız frende bekleyin. frende beklerken debriyajada basın ve frenden ayağınızı çekin, araç 3 saniye öylece kalacaktır. süre bitince frenle boşalır ve araç geri kaymaya başlar, tekrar vites boştayken frene basıp debriyaja tekrar basıp frenden ayağınızı çekin yine geriye kaymayacaktır yani sistem tamamen debriyaja bağlı çalışıyor.

                      eğer yokuşta kalkmak için fren + debriyajda fazla beklerseniz (araç vitesteyse) süre işlediği için sistem kendini bırakacaktır. yokuşlarda kalkış yaparken uzun bekleyecekseniz, araç viteste bekleyip kalkış yapmayın, vites boşta ayağınız frende bekleyin. kalkacağınız zaman debriyaja basıp vitese attıktan sonra frenden ayağınızı çektiğinizde 3 sn içinde kalkış yaparsanız araç zaten ger kaymayacaktır.

                      INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                        ben yokuşta kalkerken o 3 sn bitmesini bekliyorum aracın freni bırakmasını, ve çoğu zaman arkadaki sabırsızların kornalarına maruz kalıyorum, babam o 3 sn yi beklemeden kalkıyor haliyle arac freni bırakmıyor,ve sarsıntılı bir şekilde hareket ediyor bu durumun araca bir zararı olur mu?
                        Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                          Orjinal yazı sahibi: Sensation
                          ben yokuşta kalkerken o 3 sn bitmesini bekliyorum aracın freni bırakmasını, ve çoğu zaman arkadaki sabırsızların kornalarına maruz kalıyorum, babam o 3 sn yi beklemeden kalkıyor haliyle arac freni bırakmıyor,ve sarsıntılı bir şekilde hareket ediyor bu durumun araca bir zararı olur mu?

                          zararı debriaja olabilir, çünkü araç fren gücüne karşı gelerek kalkmakta, zaten yokuşta olduğunuz için debriaj zorlanarak kalkmakta, üstüne bide hill holder sistemi girince hepten zorlanmakta, ben dik rampalarda duracağım zaman durma anında fren pedalına aracı sabitlemeye yetecek kadar baskı uyguluyorum, yan, mümkün olduğunca az baskı yapmaya çalışıyorum fren pedalına, çünkü ne kadar sert basarsan hill holder sistemi kendini o kadar çok sıkmakta, az baskı yaparak aracın daha rahat kalkış yapmasını sağlıyorum, bunu denemenizi tvsiye ederim....

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                            benimki hayatta geriye kaçmaz daha dogrusu benden habersiz kaçamak yapamaz :-)
                            Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                            [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Parmak freni (Hill holder) hakkında ilave bilgi

                              Orjinal yazı sahibi: Sensation
                              ben yokuşta kalkerken o 3 sn bitmesini bekliyorum aracın freni bırakmasını, ve çoğu zaman arkadaki sabırsızların kornalarına maruz kalıyorum, babam o 3 sn yi beklemeden kalkıyor haliyle arac freni bırakmıyor,ve sarsıntılı bir şekilde hareket ediyor bu durumun araca bir zararı olur mu?
                              Frenden değilde debriyajdan ayagınızı önce çekerseniz ve hafif kalkma eğliliminde olursanız hill holder devreden çıkar

                              Gacır gucur sesin bir zararı yok araç ivmelenme devrine gelince otomatik olarak hill holderi devre dışı bırakır bu da sisteme zarar vermez her ne kadar debriyajı zorluyor gibi gözüksede kullanımla bu zorlanma minimum seviyede olabiliryor ama kullanıcı hep yarım debriyaj yaparsa evet baskı balataya zarar verir.

                              Bilinçli kullanıcı olalım araçlarımız bizi üzmesin.



                              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X