Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

    Şu bağlantıda yeni aldığım aracımda;

    http://www.insigniateam.com/forum/in...?topic=15564.0

    İlgili başlık uzunca olduğundan burada sorun / cevap olarak belirtmek istedim.
    Belirtilere benzer sorunlar yaşayan arkadaşlarımıza çözüm olabilir kanaatindeyim.
    Yazdığım sorunların tamamını çözmüş bulunmaktayım.

    iLK SORUN HARİÇ, YAZDIĞIM DİĞER UNSURLAR 5. SENESİ İÇİNDE OLAN ARAÇ İÇİN NORMAL KARŞILANABİLECEK DURUMLAR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.


    Sorun;
    Belli hızlarda aşırı derecede uğultu sesi. Sanki araç dile gelmiş gibiydi. Araca yayılan ve hissedilen belirli vibrasyon. Bu, çok kısa bir aralıkta.
    Benim yaşadığım 126 / 128 km hızlardaydı. Vites farketmeksizin oluşan bu aşırı belirtili ses, hızlı gidişlerde bu aralık kısa olduğundan belli olmayabiliyordu.
    Belki sizde daha farklı bir aralıkta da yapıyor olabilir... Ses sırasında vitesi boşa aldığınızda ses devam ediyorsa sorunuzun kaynağı büyük olasılıkla benimkiyle aynı.
    Çözüm;
    Lastik ve jant. Üç tane yamuk jant ve ses yapmaya aşırı meilli olan petlas veloxsport V desenli lastik. Nokta atışı yapamasakta, kaynağı ilk olarak yamuk jant da arayın.
    Sonrasında lastik iyice kontrol edilmeli.


    Sorun;
    Sağa sola dönüşlerde tıkırtı sesi... Ve şehir içinde 2. vites de daha çok olmakla beraber gaz vermelerde şakır şakır sesin oluşması.
    Çözüm;
    Aks kafaları. Aslında bu sesi normal şartlar altında duyabilirsiniz. Aks kafalarında belli bir oranda boşluk olması normalmiş. Fakat artık şehir içi 2 - 3 viteslerde sesi işitirseniz aks kafaları
    değişmesi lazım. Yetkili servis 3000 TL ye komple aks değiştirmek gibi saçma bir uygulama yapmakta. Özel serviste Sağ / sol dış aks kafaları : 340 TL + işçilik ( orjinal )


    Sorun;
    Rölanti de 2300 devir civarı, ve yolda giderken aynı devir aralığında araçta bir tür vnn lama sesi alıyorum. Bunu çok hassas kişiler anlayabilir.
    Ses sanki; düşük hız ve yüksek vitesteki vnnnn lama türü bir durumdu. Önceki 2 insigniamda da sonradan olarak onlarda da
    mevcut olup bir türlü anlayamıştım. Tarifi; rölanti de 2300 civarı devirde araç cep telefonu gibi titremesi. Ve uğultunun sert hali. Tabirimi maruz görünüz.
    Aynı durum yolda giderken özellikle de yokuş yukarı tatlı meil de tırmanırken hissediyordum.
    5. vites 110 km hızda olmamakla beraber hemen akabinde 6. vites' e taktığımızda araçtaki ses değişiminden anlayabilirsiniz. Bu durumu hassas kişiler anlayabilir.
    Bir gün buluşmalara gelirsem araçlarınıza beni bindirmeyiniz

    Çözüm; egzos spirali ve motor kulağı
    Bu durumu önce volan a yormuştuk. Çünkü V kayışı ve direksiyon pompası kayışlarını devre dışı bıraktığımızda sesi/vnn lama yı rölantide almaya devam ettik.
    Malum, baskı balata da değişeceğinden volan da spariş ettik. Vnn lama geçmedi.
    Sonra, egzoscuya gittik. Tam vnn lama esnasında oluşan TİTREŞİMİ kesti. Sebebi: Egzos spirali. Söktüğümüz spiral esnekliğini kaybetmiş ve gacır gucur ses yapıyordu.
    Fakat, vnn lama devam etmekle birlikte titreşim geçti.
    Sonra, Geriye kalan tek ihtimal olan: Sağ üst motor kulağı. Bu kulak motorun ileri geri hareketini göğüsleyen ve en çok stress altında kalan parça.
    5. yılının dolması sebebiyle onu da orjinaliyle değiştirdik. Bundan sonra sorun tamamen çözüldü.
    Durumun nedeni ise, yüke binince ve tatlı meilde tırmanınca kulak, doğru şekilde artık vibrasyonu alamıyor. Ve arkaya yaslanan motorun vibrasyonu vnn lama şeklinde tüm araca yayılıyordu.


    Sorun;
    Bu sorun aslında biraz da benim kurcalamamla ortaya çıktı.
    Tam terimleri doğru bilmiyor olabilirim af buyurun.
    Sağ üst motor suyu tankının üzerinden çıkan ince bir boru '' T ''bir parça ile ikiye ayrılıp biri başka yere diğeri ise motora giriyor.
    Elle yoklarken o parçayı kırdım. Sonra, ilgili parçayı spariş edip geldiğinde takmak için işe koyulduğumuzda gördük ki,
    T parça hem motorun ısısı ile hemde 5. yılın içinde olması sebebiyle resmen kurabiye ye dönmüş.
    yolda belde biryere giderken Allah tan olmadı. Yoksa halimiz kötüydü. Evimin önündeydik çok şükür.

    Çözüm;
    T parçanın orjinalini yenisi ile değiştirdik tabiki. Bu parçayı henüz değiştirmeyen arkadaşlarıma uyarıda bulunayım. Bence 2 seneyi doldurmuş araçların sahipleri bu parçayı yarım saatte değiştirsinler. Bir boru ve T parça. 45 TL + işçilik gibi cüzzi bir bedel. Ama işlevi büyük.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

    Çok guzel bi paylasim olmus ve sabitlenmesi gereken bir konu bence
    F30 Sport+

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

      Ağzına sağlık Ali'm.
      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

        Ne demek
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

          Tebrikler.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

            Faydalı paylaşım, elinize sağlık.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

              Teşekkürler abilerim arkadaşlarım. Daha önceki insignia araçlarımda da yaşadığım kişisel problemlerimi ve çözümlerimi toplayayım istiyorum.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                Tek yasadigim sorun aku oldu ve delphi 60A aku degisimi ile sonuca ulastim. 145 TL gibi bir rakama aldim. Tek cozumlenemiyen durum ise gosterge panelindeki benzin gostergesinin yarim yaniyor olmasi ve ara ara yanip tekrar sonuyor olmasidir.

                2009 Cosmo Sport Tourer 1.6 Turbo 180 HP + DVD800 Navi

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                  Paylaşım için teşekkürler Ali Kardeş

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                    Güzel Bilgilendirme için teşekkürler.



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                      Şu Akslardan Gelen Ses Benim Düldülde de Var. Parça Numarası Belli mi Acaba?

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                        Yarin öğrenebilirim.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                          Tmm. Çok Sevinirim.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                            Şuralarda kataloglarda var belki işinize yarar:

                            http://www.partsbase.org/opel/insignia-2009-/
                            http://www.ecat24.com/opel/catalog/types/1/21
                            2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Yaşadığımız sorunlar ve ÇÖZÜMLERİ

                              Bu İyiymiş. Büyük İhtimal Aşağıdaki Sayfadaki Gibi Ama Yarın Salim Kafayla Bir Daha Göz Gezdiricem Bakayım.

                              http://www.ecat24.com/opel/catalog/p...432/4359/6041/

                              3X 13296185 374842 -MAFSAL,KOMP.,MIL,DIS,KORUK TAKAMI ILE (13329238 19 41 001 EK OLARAK SEVK EDILIR)

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X