Şu bağlantıda yeni aldığım aracımda;
http://www.insigniateam.com/forum/in...?topic=15564.0
İlgili başlık uzunca olduğundan burada sorun / cevap olarak belirtmek istedim.
Belirtilere benzer sorunlar yaşayan arkadaşlarımıza çözüm olabilir kanaatindeyim.
Yazdığım sorunların tamamını çözmüş bulunmaktayım.
iLK SORUN HARİÇ, YAZDIĞIM DİĞER UNSURLAR 5. SENESİ İÇİNDE OLAN ARAÇ İÇİN NORMAL KARŞILANABİLECEK DURUMLAR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.
Sorun;
Belli hızlarda aşırı derecede uğultu sesi. Sanki araç dile gelmiş gibiydi. Araca yayılan ve hissedilen belirli vibrasyon. Bu, çok kısa bir aralıkta.
Benim yaşadığım 126 / 128 km hızlardaydı. Vites farketmeksizin oluşan bu aşırı belirtili ses, hızlı gidişlerde bu aralık kısa olduğundan belli olmayabiliyordu.
Belki sizde daha farklı bir aralıkta da yapıyor olabilir... Ses sırasında vitesi boşa aldığınızda ses devam ediyorsa sorunuzun kaynağı büyük olasılıkla benimkiyle aynı.
Çözüm;
Lastik ve jant. Üç tane yamuk jant ve ses yapmaya aşırı meilli olan petlas veloxsport V desenli lastik. Nokta atışı yapamasakta, kaynağı ilk olarak yamuk jant da arayın.
Sonrasında lastik iyice kontrol edilmeli.
Sorun;
Sağa sola dönüşlerde tıkırtı sesi... Ve şehir içinde 2. vites de daha çok olmakla beraber gaz vermelerde şakır şakır sesin oluşması.
Çözüm;
Aks kafaları. Aslında bu sesi normal şartlar altında duyabilirsiniz. Aks kafalarında belli bir oranda boşluk olması normalmiş. Fakat artık şehir içi 2 - 3 viteslerde sesi işitirseniz aks kafaları
değişmesi lazım. Yetkili servis 3000 TL ye komple aks değiştirmek gibi saçma bir uygulama yapmakta. Özel serviste Sağ / sol dış aks kafaları : 340 TL + işçilik ( orjinal )
Sorun;
Rölanti de 2300 devir civarı, ve yolda giderken aynı devir aralığında araçta bir tür vnn lama sesi alıyorum. Bunu çok hassas kişiler anlayabilir.
Ses sanki; düşük hız ve yüksek vitesteki vnnnn lama türü bir durumdu. Önceki 2 insigniamda da sonradan olarak onlarda da
mevcut olup bir türlü anlayamıştım. Tarifi; rölanti de 2300 civarı devirde araç cep telefonu gibi titremesi. Ve uğultunun sert hali. Tabirimi maruz görünüz.
Aynı durum yolda giderken özellikle de yokuş yukarı tatlı meil de tırmanırken hissediyordum.
5. vites 110 km hızda olmamakla beraber hemen akabinde 6. vites' e taktığımızda araçtaki ses değişiminden anlayabilirsiniz. Bu durumu hassas kişiler anlayabilir.
Bir gün buluşmalara gelirsem araçlarınıza beni bindirmeyiniz
Çözüm; egzos spirali ve motor kulağı
Bu durumu önce volan a yormuştuk. Çünkü V kayışı ve direksiyon pompası kayışlarını devre dışı bıraktığımızda sesi/vnn lama yı rölantide almaya devam ettik.
Malum, baskı balata da değişeceğinden volan da spariş ettik. Vnn lama geçmedi.
Sonra, egzoscuya gittik. Tam vnn lama esnasında oluşan TİTREŞİMİ kesti. Sebebi: Egzos spirali. Söktüğümüz spiral esnekliğini kaybetmiş ve gacır gucur ses yapıyordu.
Fakat, vnn lama devam etmekle birlikte titreşim geçti.
Sonra, Geriye kalan tek ihtimal olan: Sağ üst motor kulağı. Bu kulak motorun ileri geri hareketini göğüsleyen ve en çok stress altında kalan parça.
5. yılının dolması sebebiyle onu da orjinaliyle değiştirdik. Bundan sonra sorun tamamen çözüldü.
Durumun nedeni ise, yüke binince ve tatlı meilde tırmanınca kulak, doğru şekilde artık vibrasyonu alamıyor. Ve arkaya yaslanan motorun vibrasyonu vnn lama şeklinde tüm araca yayılıyordu.
Sorun;
Bu sorun aslında biraz da benim kurcalamamla ortaya çıktı.
Tam terimleri doğru bilmiyor olabilirim af buyurun.
Sağ üst motor suyu tankının üzerinden çıkan ince bir boru '' T ''bir parça ile ikiye ayrılıp biri başka yere diğeri ise motora giriyor.
Elle yoklarken o parçayı kırdım. Sonra, ilgili parçayı spariş edip geldiğinde takmak için işe koyulduğumuzda gördük ki,
T parça hem motorun ısısı ile hemde 5. yılın içinde olması sebebiyle resmen kurabiye ye dönmüş.
yolda belde biryere giderken Allah tan olmadı. Yoksa halimiz kötüydü. Evimin önündeydik çok şükür.
Çözüm;
T parçanın orjinalini yenisi ile değiştirdik tabiki. Bu parçayı henüz değiştirmeyen arkadaşlarıma uyarıda bulunayım. Bence 2 seneyi doldurmuş araçların sahipleri bu parçayı yarım saatte değiştirsinler. Bir boru ve T parça. 45 TL + işçilik gibi cüzzi bir bedel. Ama işlevi büyük.
http://www.insigniateam.com/forum/in...?topic=15564.0
İlgili başlık uzunca olduğundan burada sorun / cevap olarak belirtmek istedim.
Belirtilere benzer sorunlar yaşayan arkadaşlarımıza çözüm olabilir kanaatindeyim.
Yazdığım sorunların tamamını çözmüş bulunmaktayım.
iLK SORUN HARİÇ, YAZDIĞIM DİĞER UNSURLAR 5. SENESİ İÇİNDE OLAN ARAÇ İÇİN NORMAL KARŞILANABİLECEK DURUMLAR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.
Sorun;
Belli hızlarda aşırı derecede uğultu sesi. Sanki araç dile gelmiş gibiydi. Araca yayılan ve hissedilen belirli vibrasyon. Bu, çok kısa bir aralıkta.
Benim yaşadığım 126 / 128 km hızlardaydı. Vites farketmeksizin oluşan bu aşırı belirtili ses, hızlı gidişlerde bu aralık kısa olduğundan belli olmayabiliyordu.
Belki sizde daha farklı bir aralıkta da yapıyor olabilir... Ses sırasında vitesi boşa aldığınızda ses devam ediyorsa sorunuzun kaynağı büyük olasılıkla benimkiyle aynı.
Çözüm;
Lastik ve jant. Üç tane yamuk jant ve ses yapmaya aşırı meilli olan petlas veloxsport V desenli lastik. Nokta atışı yapamasakta, kaynağı ilk olarak yamuk jant da arayın.
Sonrasında lastik iyice kontrol edilmeli.
Sorun;
Sağa sola dönüşlerde tıkırtı sesi... Ve şehir içinde 2. vites de daha çok olmakla beraber gaz vermelerde şakır şakır sesin oluşması.
Çözüm;
Aks kafaları. Aslında bu sesi normal şartlar altında duyabilirsiniz. Aks kafalarında belli bir oranda boşluk olması normalmiş. Fakat artık şehir içi 2 - 3 viteslerde sesi işitirseniz aks kafaları
değişmesi lazım. Yetkili servis 3000 TL ye komple aks değiştirmek gibi saçma bir uygulama yapmakta. Özel serviste Sağ / sol dış aks kafaları : 340 TL + işçilik ( orjinal )
Sorun;
Rölanti de 2300 devir civarı, ve yolda giderken aynı devir aralığında araçta bir tür vnn lama sesi alıyorum. Bunu çok hassas kişiler anlayabilir.
Ses sanki; düşük hız ve yüksek vitesteki vnnnn lama türü bir durumdu. Önceki 2 insigniamda da sonradan olarak onlarda da
mevcut olup bir türlü anlayamıştım. Tarifi; rölanti de 2300 civarı devirde araç cep telefonu gibi titremesi. Ve uğultunun sert hali. Tabirimi maruz görünüz.
Aynı durum yolda giderken özellikle de yokuş yukarı tatlı meil de tırmanırken hissediyordum.
5. vites 110 km hızda olmamakla beraber hemen akabinde 6. vites' e taktığımızda araçtaki ses değişiminden anlayabilirsiniz. Bu durumu hassas kişiler anlayabilir.
Bir gün buluşmalara gelirsem araçlarınıza beni bindirmeyiniz
Çözüm; egzos spirali ve motor kulağı
Bu durumu önce volan a yormuştuk. Çünkü V kayışı ve direksiyon pompası kayışlarını devre dışı bıraktığımızda sesi/vnn lama yı rölantide almaya devam ettik.
Malum, baskı balata da değişeceğinden volan da spariş ettik. Vnn lama geçmedi.
Sonra, egzoscuya gittik. Tam vnn lama esnasında oluşan TİTREŞİMİ kesti. Sebebi: Egzos spirali. Söktüğümüz spiral esnekliğini kaybetmiş ve gacır gucur ses yapıyordu.
Fakat, vnn lama devam etmekle birlikte titreşim geçti.
Sonra, Geriye kalan tek ihtimal olan: Sağ üst motor kulağı. Bu kulak motorun ileri geri hareketini göğüsleyen ve en çok stress altında kalan parça.
5. yılının dolması sebebiyle onu da orjinaliyle değiştirdik. Bundan sonra sorun tamamen çözüldü.
Durumun nedeni ise, yüke binince ve tatlı meilde tırmanınca kulak, doğru şekilde artık vibrasyonu alamıyor. Ve arkaya yaslanan motorun vibrasyonu vnn lama şeklinde tüm araca yayılıyordu.
Sorun;
Bu sorun aslında biraz da benim kurcalamamla ortaya çıktı.
Tam terimleri doğru bilmiyor olabilirim af buyurun.
Sağ üst motor suyu tankının üzerinden çıkan ince bir boru '' T ''bir parça ile ikiye ayrılıp biri başka yere diğeri ise motora giriyor.
Elle yoklarken o parçayı kırdım. Sonra, ilgili parçayı spariş edip geldiğinde takmak için işe koyulduğumuzda gördük ki,
T parça hem motorun ısısı ile hemde 5. yılın içinde olması sebebiyle resmen kurabiye ye dönmüş.
yolda belde biryere giderken Allah tan olmadı. Yoksa halimiz kötüydü. Evimin önündeydik çok şükür.
Çözüm;
T parçanın orjinalini yenisi ile değiştirdik tabiki. Bu parçayı henüz değiştirmeyen arkadaşlarıma uyarıda bulunayım. Bence 2 seneyi doldurmuş araçların sahipleri bu parçayı yarım saatte değiştirsinler. Bir boru ve T parça. 45 TL + işçilik gibi cüzzi bir bedel. Ama işlevi büyük.
Yorum