Baştan aşşa sıralamak istiyorum.
Alırken her yanına baktığım / baktırdığım ve gelirken otobanda anasını ağlattığım aracım 2 bin km içinde bunları yaşattı. Ve devam ediyor.
İlk önce lastik ve jant problem yaptı. Aşırı uğultu ve bağırme sesi. Lastikler yenilendi düzelti. 2350 TL
Sağa sola keskin dönüşlerde cıtırdı vardı. Aks kafaları değişti. 440 TL iki adet.
Debriaj sisteminde kalkarken garip ses vardı. Sebebi volan. Açılmışken baskı balata + rulman + volan + shell 5w30 yağ + mobil 75W şanzıman yağı toplam 1670 TL ye değişti.
Tam araç kendine geldi derken,
2300 devirde rölanti ve yolda farketmeksizin vibrasyon aldım. İnce olmasına ramen sürüş keyfinin içine etti. Uzun uğraşlar sonucu ekzos susturucu ve titreşim alıcı spiral suclu bulundu. Yerel bi ekzos cu buldu. Fakat takdığı parça daha boktan olunca titreşim daha da arttı. Kavga dövüş izmirde işinin ehli ustaya orjinale en yakın içi halkalı spirali montajlattım. Sorun düzelti. Araç eskisi gibi oldu. 2 kere 150 TL + yol.
( bu sorun önceki insignia mda da vardı. Demekki ekzos spiraliymiş. Zamanla esnekliğini yitirdiğinden vibrasyon yapıyor. rölantide 2300 devirde telefon titreşimi gibi vib. varsa sorun bu parça....)
Birkaçgün sonra da Motor soğutma suyu tankından çıkan borunun ikiye ayrıldığı parça kırıldı. Zaman aşımı nedeniyle sıcak su sebebi ile de özelliğini yitirip parçalandı. 45 TL.
Sonra yolda giderken 2. vites 4500 devir itirbari ile turbo sesini olmaması gereken bir seviyede duydum. Resmen uçak kalkıyor. 3, 4 , vitesler ve 1. vites dahil 4500 devirde anormal ses geldi. Sonra ses kesildi. Sonra yine geldi. Şimdi yine kesildi.
Daha sonra, bu durum için turbocuya gittim. Bana turbo altında çıkış borusunun yağlandığını belirtti. Ekzos cu da bakarken aslında arkasında bulunan, TURBO yağ geri dönüş borusunun kaçırdığını söyledi. O kısım ana boruya sıçtartmış. Bu parçayı bulma aşamasındayız.
Şimdiki ve asıl garip olan problemim:
Hani klima açarız. Ve düşük devirlerde motor sesi ağlar gibi. Acıklı acıklı bir hal alır. Ki bu normaldir. Bu sesi ben klima açmadan her halükarda almaya başladım.
Arkadaşlar cıldırmak üzereyim. Bu sesin kaynağı hangi parça ? Çok genel bir ses. Her araçta cıkabilir. Ama bende klima filan açık değil ki? Cam buğu çözme olsun hepsi kapalı.
Ve sanki motor yüke biniyormuş gibi bu sesi alıyorum. Bu sesin normal koşullarda klima açıkken kaynağı hangi parça ? Bunu bulursam sorunun kaynağına ulaşabileceğim.
Alırken her yanına baktığım / baktırdığım ve gelirken otobanda anasını ağlattığım aracım 2 bin km içinde bunları yaşattı. Ve devam ediyor.
İlk önce lastik ve jant problem yaptı. Aşırı uğultu ve bağırme sesi. Lastikler yenilendi düzelti. 2350 TL
Sağa sola keskin dönüşlerde cıtırdı vardı. Aks kafaları değişti. 440 TL iki adet.
Debriaj sisteminde kalkarken garip ses vardı. Sebebi volan. Açılmışken baskı balata + rulman + volan + shell 5w30 yağ + mobil 75W şanzıman yağı toplam 1670 TL ye değişti.
Tam araç kendine geldi derken,
2300 devirde rölanti ve yolda farketmeksizin vibrasyon aldım. İnce olmasına ramen sürüş keyfinin içine etti. Uzun uğraşlar sonucu ekzos susturucu ve titreşim alıcı spiral suclu bulundu. Yerel bi ekzos cu buldu. Fakat takdığı parça daha boktan olunca titreşim daha da arttı. Kavga dövüş izmirde işinin ehli ustaya orjinale en yakın içi halkalı spirali montajlattım. Sorun düzelti. Araç eskisi gibi oldu. 2 kere 150 TL + yol.
( bu sorun önceki insignia mda da vardı. Demekki ekzos spiraliymiş. Zamanla esnekliğini yitirdiğinden vibrasyon yapıyor. rölantide 2300 devirde telefon titreşimi gibi vib. varsa sorun bu parça....)
Birkaçgün sonra da Motor soğutma suyu tankından çıkan borunun ikiye ayrıldığı parça kırıldı. Zaman aşımı nedeniyle sıcak su sebebi ile de özelliğini yitirip parçalandı. 45 TL.
Sonra yolda giderken 2. vites 4500 devir itirbari ile turbo sesini olmaması gereken bir seviyede duydum. Resmen uçak kalkıyor. 3, 4 , vitesler ve 1. vites dahil 4500 devirde anormal ses geldi. Sonra ses kesildi. Sonra yine geldi. Şimdi yine kesildi.
Daha sonra, bu durum için turbocuya gittim. Bana turbo altında çıkış borusunun yağlandığını belirtti. Ekzos cu da bakarken aslında arkasında bulunan, TURBO yağ geri dönüş borusunun kaçırdığını söyledi. O kısım ana boruya sıçtartmış. Bu parçayı bulma aşamasındayız.
Şimdiki ve asıl garip olan problemim:
Hani klima açarız. Ve düşük devirlerde motor sesi ağlar gibi. Acıklı acıklı bir hal alır. Ki bu normaldir. Bu sesi ben klima açmadan her halükarda almaya başladım.
Arkadaşlar cıldırmak üzereyim. Bu sesin kaynağı hangi parça ? Çok genel bir ses. Her araçta cıkabilir. Ama bende klima filan açık değil ki? Cam buğu çözme olsun hepsi kapalı.
Ve sanki motor yüke biniyormuş gibi bu sesi alıyorum. Bu sesin normal koşullarda klima açıkken kaynağı hangi parça ? Bunu bulursam sorunun kaynağına ulaşabileceğim.
Yorum