Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

    Baştan aşşa sıralamak istiyorum.
    Alırken her yanına baktığım / baktırdığım ve gelirken otobanda anasını ağlattığım aracım 2 bin km içinde bunları yaşattı. Ve devam ediyor.

    İlk önce lastik ve jant problem yaptı. Aşırı uğultu ve bağırme sesi. Lastikler yenilendi düzelti. 2350 TL

    Sağa sola keskin dönüşlerde cıtırdı vardı. Aks kafaları değişti. 440 TL iki adet.

    Debriaj sisteminde kalkarken garip ses vardı. Sebebi volan. Açılmışken baskı balata + rulman + volan + shell 5w30 yağ + mobil 75W şanzıman yağı toplam 1670 TL ye değişti.

    Tam araç kendine geldi derken,

    2300 devirde rölanti ve yolda farketmeksizin vibrasyon aldım. İnce olmasına ramen sürüş keyfinin içine etti. Uzun uğraşlar sonucu ekzos susturucu ve titreşim alıcı spiral suclu bulundu. Yerel bi ekzos cu buldu. Fakat takdığı parça daha boktan olunca titreşim daha da arttı. Kavga dövüş izmirde işinin ehli ustaya orjinale en yakın içi halkalı spirali montajlattım. Sorun düzelti. Araç eskisi gibi oldu. 2 kere 150 TL + yol.

    ( bu sorun önceki insignia mda da vardı. Demekki ekzos spiraliymiş. Zamanla esnekliğini yitirdiğinden vibrasyon yapıyor. rölantide 2300 devirde telefon titreşimi gibi vib. varsa sorun bu parça....)

    Birkaçgün sonra da Motor soğutma suyu tankından çıkan borunun ikiye ayrıldığı parça kırıldı. Zaman aşımı nedeniyle sıcak su sebebi ile de özelliğini yitirip parçalandı. 45 TL.

    Sonra yolda giderken 2. vites 4500 devir itirbari ile turbo sesini olmaması gereken bir seviyede duydum. Resmen uçak kalkıyor. 3, 4 , vitesler ve 1. vites dahil 4500 devirde anormal ses geldi. Sonra ses kesildi. Sonra yine geldi. Şimdi yine kesildi.

    Daha sonra, bu durum için turbocuya gittim. Bana turbo altında çıkış borusunun yağlandığını belirtti. Ekzos cu da bakarken aslında arkasında bulunan, TURBO yağ geri dönüş borusunun kaçırdığını söyledi. O kısım ana boruya sıçtartmış. Bu parçayı bulma aşamasındayız.

    Şimdiki ve asıl garip olan problemim:

    Hani klima açarız. Ve düşük devirlerde motor sesi ağlar gibi. Acıklı acıklı bir hal alır. Ki bu normaldir. Bu sesi ben klima açmadan her halükarda almaya başladım.
    Arkadaşlar cıldırmak üzereyim. Bu sesin kaynağı hangi parça ? Çok genel bir ses. Her araçta cıkabilir. Ama bende klima filan açık değil ki? Cam buğu çözme olsun hepsi kapalı.
    Ve sanki motor yüke biniyormuş gibi bu sesi alıyorum. Bu sesin normal koşullarda klima açıkken kaynağı hangi parça ? Bunu bulursam sorunun kaynağına ulaşabileceğim.


    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

    Allah kolaylık versin Ali bey. Sizin yazıları okudukça arabama binmeye korkuyorum.
    "Herşeyi Senin için yarattım diyen" RABBİNE, "Herşeyden senin için vazgeçtim" diyebilmektir AŞK.

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

      Korkmayın efenim. Arabanıza binin. Ama hayati parçaların kontrolünü aksatmayın. Aracımı seviyorum. İnatla ve azimle üzerine gidiyorum.
      Yarın tüm günüm buna ayırıp sorunları halletmeye calışacağım.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

        geçmiş olsun ,büyük ihtimal klima kompresörü ömrünü tüketmiş o ses yapıyor, yüke binmesede arızalandıysa ses yapar.
        insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

          Walla ben de sormayayım diyorum ama sorucam, araç kaça maloldu bu kadar masrafla birlikte? Inşallah en kısa zamanda sorunlar düzelir. Bunları okudukça hiçbir yerinden ses gelmeyen boyasız 2010 Gül gibi cosmomu sırf 60000 bakımı ve lastik değişim masrafı yüzünden 49000 liraya bedavaya verdiğimi düşünerek hayıflanıyorum. Neyse umarım alan arkadaş hayır duası ediyordur arkamdan.
          ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
          ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

            Geçmiş olsun valla Araç işi şans işi 2. el araç tamamen Şans işi Allah Sabırlar versin
            '' Ya Ganiyy, Ya Muğni... ''
            '' Melik-i Muktedirsin Ya ALLAH ''

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

              Geçmiş olsun yakın zamanda huzura kavusmaniz dileğiyle...

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                Çok geçmiş olsun araba işi şans birazda galiba
                İnsignia cosmo 1.6 turbo dvd 800 sunroof beyaz
                2010 caddy 1.9 TDİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                  Bu kadar masrafdan sonra aracı satma keyfini çıkar yoksa alan sefasını sürer sende cefasıyla kalırsın.
                  [Center]    
                                         1.6 Turbo- 180 HP -Cosmo -Flexride Şase -DVD 800 -Sunroof Ve 34 CHN 85

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                    Orjinal yazı sahibi: 34CHN85
                    Bu kadar masrafdan sonra aracı satma keyfini çıkar yoksa alan sefasını sürer sende cefasıyla kalırsın.
                    +1453 Aynen ben de aynısını söyledim kendisine...
                    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                      Gecmiş olsun, Arabanın Anladığım kadarıyla ciddi bir sıkıntısı yok biraz hassas olduğunuz icin sesler sizi rahatsız ediyor bence. Bazen takmamamak daha iyi ama siz biraz titizsiniz sanırım, Allah yardımcınız olsun.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                        Geçmiş olsun.
                        sesle ilgili eski aracımda (vw polo) bende yaşardım aynı problemi.
                        Gaz kelebeği kirlendiğinde yapardı. 2 senede bir temizletirdim.
                        Oraya bir baktırın isterseniz. Zengin karışım geliyor ise motor verimsiz çalıştığı için yapar.
                        Yüksek devirde kesiyor olması lazım sesi.
                        gaz kelebek sensörü arıza yaptıysa da yapar.
                        sıkmayın canınızı. makine sonuçta. yapacak ufak tefek arıza.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                          Gecmis olsun. Sanssizlik diyelim. Benim ustama ulasma imkanin oldu mu ?

                          2009 Cosmo Sport Tourer 1.6 Turbo 180 HP + DVD800 Navi

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                            Tesekkurler arkadaslar.
                            Problemleri bir bir hallediyoruz artik.

                            Vibrasyon icin kendisini kaybeden spiral cozum ooldu. Ama orjinal olamadigindan cikma ve saglam spiral alip montajlayacagiz,

                            Yag turbo geri donus borusu orjinal alinip takikdi. Oradaki sizinti kayboldu.

                            Dyno da gucu olctuk, 177 bg. Ve 248.tork cikinca yuzum guldu.

                            Motor kulagi sag ust ve sogutma suyu borusu da degisti.Vibrasyon neredeyse yok.

                            Arac eski haline donmekte, sanirim 5. Yilini dolduran aracim en cok strese maruz kalan plasik parcalari bir bir fire veriyor,

                            Lakin simdi de dreksiyon pompasi dusuk devirlerde ( 1000.1400 ) ugultu yapmakta... buda biraz canimi Sıktı.

                            Baski balata degistiginden beri de geri vites zor geciyor, yag kaynakki dedi usta. Donunce onu da degistirecegiz,

                            Phantom,, usta onerinizi aldigim zaman islemleri yapmis bulunuyorduk. Tesekkur ederin,
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Yazmayayım diyorum ama bitmeyen sorunlarıma yenisi ekleniyor.

                              Direksiyon yağ pompası (özellikle tam turlarda) ses yapar,
                              bu normal, kafaya takılacak bir şey değil. Bir süre sonra
                              direksiyon iyice sertleşecek, o vakit pompa değişir.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X