Duyuru

Collapse
No announcement yet.

akü takviyesi,,yardım !!!!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • akü takviyesi,,yardım !!!!

    arkadaşlar dün aracı yıkarken 20 dk teyp çalmıştı.sonra marşa bastım akü bitik ..20 dk da akü bitmesi normalimi ...
    benim asıl sorum takviye kablosuyla aracı çalıştıracaktım elemanın biri bu arabalarda takviye kablosu kullanılmaz akü getirmen lazım falan dedi ...bana mantıksız geldi ama ben gene de sizlere sormak istedim emin olmak için ..

  • #2
    Ynt: akü takviyesi,,yardım !!!!

    Hiç öyle birşey duymadım ben. Takviye ile çalıştırılıyor ama çok da iyi birşey olmadığını biryerlerden duymuştum.
    ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

    Yorum


    • #3
      Ynt: akü takviyesi,,yardım !!!!

      Orjinal yazı sahibi: kingdragon
      Hiç öyle birşey duymadım ben. Takviye ile çalıştırılıyor ama çok da iyi birşey olmadığını biryerlerden duymuştum.
      teşekkür ederim yardımınız için

      Yorum


      • #4
        Ynt: akü takviyesi,,yardım !!!!

        Takviye ile çalışır ama + ve - leri karıştırma



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: akü takviyesi,,yardım !!!!

          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Takviye ile çalışır ama + ve - leri karıştırma
          teşekkür ederim abii .o kadarını yaparız artık

          Yorum


          • #6
            Ynt: akü takviyesi,,yardım !!!!

            Bunu da il defa duydum, neden zararı olsun ki anlayamadım... Bi araştırayım ama zannetmiyorum zararı olacağını.
            2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

            Yorum


            • #7
              Ynt: akü takviyesi,,yardım !!!!

              Bir ince nokta varmış ben bilmiyordum, artıyı artıya eksiyi "ŞASEYE" bağlamakta fayda varmış. Doğrudan bağlamayın deniyor. Çok fazla elektronik parçaya sahip araçlarda da sorunlar çıkmasına neden olduğuyla ilgili iddialar var ama görünen o ki bu sadece bir iddia.

              Aşağıda Lancer kitapçığından bir alındı buldum bu talimatlar da şaseyle ilgili bu noktayı doğruluyor;

              Acil durumda motorun çalıştırılması
              Akü zayıfladığı veya bittiği için motor çalıştırılamıyorsa,
              motoru çalıştırmak için akü takviye kabloları
              aracılığıyla başka bir aracın aküsünden yararlanabilirsiniz.
              UYARI
              Takviye kabloları kullanılarak başka bir
              araç yardımıyla motoru çalıştırmak için,
              kullanıcı elkitabında belirtilen talimatlara
              uygun olarak hareket edin. Hatalı işlemler
              yangına, patlamaya veya aracınızın zarar
              görmesine neden olabilir.
              DİKKAT
              Aracı iterek veya çekerek çalıştırma girişiminde
              bulunmayın.
              Aracınıza zarar verebilir.
              z Akünün yakınında çalışırken her zaman
              koruyucu gözlük takın.
              z Aküyü çocukların erişemeyeceği bir yerde
              tutun.
              1. Araçları takviye kabloları erişebilecek şekilde
              birbirine yaklaştırın, fakat araçların birbirine
              değmemesine dikkat edin.

              a DİKKAT
              z Diğer aracı kontrol edin. Aküsü 12 volt olmalıdır.
              Diğer sistem 12 volt değilse, takviye yapılması
              her iki araca da zarar verebilir.
              2. Her aracın el frenini iyice çekin. Otomatik
              şanzıman, CVT veya Çift kavrama SST şanzımanlarda
              vitesi “P” konumuna, manuel şanzımanlarda
              “N” (BOŞ) konumuna alın. Kontağı
              kapatın.

              a UYARI
              z Her iki aracın da kontak anahtarını önceden
              kapatın. Kabloların veya giysilerinizin
              fan kayışı veya tahrik kayışına sıkışmamasına
              dikkat edin. Kişisel yaralanma ile
              sonuçlanabilir.
              3. Tüm lambaları, kaloriferi ve elektrikli cihazları
              kapatın.
              4. Akü suyunun uygun seviyede olduğundan
              emin olun.
              “Akü” konusuna bakın, sayfa 8-09.

              a UYARI
              z Akü suyu gözükmüyorsa veya donmuş gözüküyorsa,
              takviye kablosu ile aracı çalıştırma
              girişiminde bulunmayın!
              Hava sıcaklığı donma noktasının altındaysa
              veya akü suyu uygun seviyede değilse,
              akü çatlayabilir veya patlayabilir.
              5. Turboşarjlı benzinli araçlar için önce hava giriş
              kanalını ve sonra da akü üst kapağını çıkarın.
              (“Akü üst kapağının çıkarılması ve takılması”
              konusuna bakın, sayfa 8-16.)
              6. Takviye kablosunun bir ucunu boşalmış akünün
              (A) pozitif (+) kutup başına ve diğer ucunu
              takviye aküsünün (B) pozitif (+) kutup başına
              bağlayın.


              7. Diğer takviye kablosunun bir ucunu takviye
              aküsünün negatif (-) kutup başına ve diğer ucunu
              aküsü boşalmış olan aracın motor bloğuna,
              aküden en uzak olan noktaya bağlayın.


              a UYARI
              z Şu bağlantı sırasına mutlaka uyun 1 →
              2 → 3 → 4.
              zz4 no’lu bağlantının mutlaka belirtilen
              noktadan (şekilde gösterilen) yapıldığından
              emin olun. Bağlantı doğrudan akünün
              negatif kutup başına yapılmışsa, aküden
              çıkan yanıcı gazlar tutuşabilir ve patlayabilir.
              z Takviye kablosunu bağlarken pozitif (+)
              kabloyu negatif (-) kutup başlarına asla
              bağlamayın. Aksi takdirde kıvılcımlar
              akünün patlamasına neden olabilir.
              a DİKKAT

              z Takviye kablosunun, soğutma fanına veya
              motor bölümündeki diğer dönen parçalara
              sıkışmamasına dikkat edin.
              z Kabloların aşırı ısınmasını önlemek için
              akünün kapasitesine uygun kablolar kullanın.
              z Kullanmadan önce takviye kablosunda hasar
              veya korozyon olup olmadığını kontrol
              edin.
              8. Takviye aküsü olan aracın motorunu çalıştırın,
              motorun birkaç dakika rölantide çalışmasına
              izin verin, sonra aküsü boşalan aracın motorunu
              çalıştırın.

              a DİKKAT
              z Takviye olarak kullandığınız aracın motorunu
              çalışır durumda tutun.

              NOT
              z Otomatik durma/çalışma (AS&G) sistemli araçlar
              için, akü gerektiği kadar şarj edilmeden motorun
              durmasını önlemek amacıyla otomatik
              durma/çalışma sistemini devre dışı bırakmak için
              “otomatik durma/çalışma” düğmesine basın.
              “Devre dışı bırakmak için” konusuna bakın,
              sayfa 4-22.
              z Motor, ava kanalı sökülmüş olarak çalıştırıldıysa,
              hava kanalının takılı olduğu duruma
              göre daha sesli çalışıyor olacaktır.
              9. Motor çalıştırıldıktan sonra kabloları ters sırayla
              sökün ve motoru birkaç dakika çalışmaya
              bırakın
              2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

              Yorum


              • #8
                Akü takviye yapmanın bir zararı filan yok arkadaşlar saçmalamayın lütfen.

                ters ozmoz

                antiskalant

                Yorum


                • #9
                  Olur efendim, saçmalamayız bundan sonra..
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Akü özelliğini yitirdiyse normal bir durum ve takviye yapıldığında araç çalışır, fakat sağlıklı bir şarj olmayacak. Şarj dinamo devresi zamanla zarar görebilir. Tabiki ilk seferde olmayacak, sürekliliğinde kaçınılmaz bir gerçek. Aküyü kontrol ettirmekte fayda var,

                    Yorum


                    • #11
                      Saçmalayın derken biraz sert çıktım ama lütfen üstünüze kötü birşey alınmayın.

                      atık su arıtma

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X