Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Aracımda yaşadığım sorun

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Aracımda yaşadığım sorun

    Arkadaşlar Merhaba ,

    İsmim Emre. İstanbul Üsküdar'dan foruma katılıyorum. Özel bir şirkette finansçı olarak çalışıyorum.
    2012 Model almış olduğum insignia 1.4 T'de yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

    Zonguldak Opel Tümar bayinizden 09/07/2012 tarihinde OPEL Marka İNSİGNİA 1.4 TURBO EDITION ELEGANCE still paket satın aldım. Ancak aldığım araçta 3-4 ay sonra çekiş düşüklüğü fark ettim. Bununla ilgili olarak İstanbul’daki bayini Gediz’lere gittim. Aracı test ettiler turbosunu salyangozuna kadar söküp incelediler ve herhangi bir problem olmadığını söyleyerek beni gönderdiler. Daha sonra aracımı Zonguldak Tümar bayiye götürdüm belirli incelemelerden sonra aracımı tekrar bana geri verdiler ve herhangi bir gözle görülür problem olmadığını söylediler. Şikayetim devam etmesine rağmen başka bir bayii olarak Opel Ataköy’e götürdüm ve oradaki ustalar ve servis yetkilileri araçta bir problem olmadığını herhangi bir işaretini yakmadığını söylediler. Diğer başka aynı model aynı motor İnsignia 1.4 Turbo araçları kullandığımda ve diğer aynı araç kullanan kişilerinde kullandığında aracımın problemli olduğuna kesin olarak kanaat getirdim. Daha sonrasında aynı şikayetle İstanbul Beşiktaştaki Opel Gerçek bayinize gittim. Aracın turbosunun değişmesi gerektiği belirtildi ve değiştirdiler. Araç 1-2 hafta sorunsuz kullandım sonra yine aynı problemi verdi götürdüm bu sefer manifold değişmesi gerekir dediler bu sefer bunu değiştirdiler. Araç 1 hafta düzgün bir şekilde performans sergiliyor daha sonrasında eski halini alıyor. Bu şekilde 4-5 sefer aracımı Gerçek Bayiisine götürdüm ve herhangi bir çözüm üretemediler. Araçta çok hassas sensörler olduğunu ve bir problem olsaydı ikaz yakardı diye belirttiler. Bu esnada Opel Müşteri İlişkilerinden 2 bayan sürekli benimle irtibata geçerek problemin çözülmesi için yetkili servislere yönlendirerek oyalamaya devam ettiler. Tekrardan Zonguldak’taki Tümar bayiisine götürdüm ve bu seferki incelemesinde piston basınçlarında düşüklük tespit ettiler. Bayiiden söylenene göre eğer bu şekilde kullanmaya devam etseymişim az daha yolda kalabilirmişim . Motorun yatak sarabileceğini söylediler. Motorun komple açılması gerektiğini söylediler. Aracım 1,5 aya yakın bu şekilde bayide kaldı ve piston,piston yatağı,subap kapağı gibi motora dair birçok parça değişti.
    Motora 31.000 km de rektefiye işlemi gerçekleştirdiler. Yine aracımı aldıktan 1-2 hafta sonra lanet olsunki problem devam etti. Bu süre zarfında da aracımın bakımları markanın yetkili bayi servislerine yaptırmaya devam ettirdim. . Tekrar Opel müşteri ilişkileri ile iletişime geçtiğimde beni incelenmesi için başka bir bayiye yönlendirdiler. İstanbul Üsküdar’daki yeni açılan Global GTC Opel bayisine gittim. Aracın daha önceki bayilerde gelişi güzel bakıldığı ve 1 haftalık incelemelerinden sonrası problemin gaz kelebeğinden oluştuğunu söylediler. Bunun üzerine 1 hafta daha bekledikten sonra parça geldi ve gaz kelebeğinin tümünü değiştirdiler. Yazılım yaptılar ve aracımı teslim ettiler. 10 gün sonra aynı problem işbu ihtarnameyi tarafınıza keşide ettiğim güne kadar devam etmektedir. Özetle aracımı aldığım günden beri 2,5 yılda aynı şikayetle gittiğim 13-14 seferde aracımdaki problem çözülemedi. Her bir bayii farklı bir problem göstererek aracımın motorunda değişmeyen parça kalmadı. olup ciddi değer kaybı oldu. Servislerde kalma süresinde kiraladığım araçların masrafları ve problemin çözülmesi için harcadığım zaman ve para cabasıdır. Yolda kalma korkusu ile aracımı kullanamadım.

    Şimdi ise bana Opel Türkiye uzalaşalım 1 yıl ilave garanti ve 1 yıllık bakım teklif ediyorlar. aracımdaki problem çözülemedi ve bana bu şekilde söylüyorlar. aracım garantiden neticede düştü. ve aynı problemi yaşarsam ne olur bilemiyorumda.


    resmen mahkemelik oluyoruz.

    Düşüncelerinizi almak isterim arkadaşlar.

  • #2
    Ynt: Opel Rezaleti!!!!

    Buna benzer bir durumu focusta yasamisti arkadasimin babasi en son servise birakti almadi servisten mahkemeye verdi 1.5 yil sonra yıpranma bedeli kesintisi ile aracin bedelini geri aldi diye hatirliyorm

    Yorum


    • #3
      Ynt: Opel Rezaleti!!!!

      aracın servis kağıtlarını kaybetmeyin araç değişimi önerin
      2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

      Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
      [center]

      Yorum


      • #4
        Ynt: Opel Rezaleti!!!!

        araç değişimi ya da bedeli talep ettim. fakat belirttiğim gibi komik bir teklifte bulundular. evraklarımı saklıyorum. ayrıca mahkeme talep etttiği zaman onlarda ibraz etmek zorunda kalacaklar. gizleme gibi durumları olamaz.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Opel Rezaleti!!!!

          Çok geçmiş olsun,aracınızın değişimini talep edin,yasal yolları deneyin derim
          Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


          Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

          F10 Msport

          Yorum


          • #6
            Ynt: Opel Rezaleti!!!!

            Öncelikle geçmiş olsun

            Her üretim sektöründe olduğu gibi bazı hatalı ürünler olabiliyor bu tür durumlarda markayı kötülemek bence yanlış bu markanın sorunsuz yüzlerce binlerce aracı var sizden ricam konun başlığını değiştirmeniz

            bu arada aracınızın plakasını bana özel mesaj atarmısınız.




            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

              Başlığı değiştirdim umarım düzelmiştir.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                Bu arada Fatih bey aracı kötülemek gibi niyetim yok.Beğenmesem zaten almazdım. Hala da aracımı seviyorum.Neticede bunlar insan yapımı. Hatada olabilir. Mesele bu değil. Kızdığım konu yetkililerin problemi çözememesi ve makul bir çözüm üretmemeleri.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                  Büyük geçmiş olsun. Sinirinizi anlayabiliyorum. Garanti filan hikaye, bu kadar servis macerası ve sonuc alınamaması durumunda tüketici hakları hakem heyeti devreye alınabilir. En azından aracınızın değer kaybı tespidi yapılıp zararınız ödenebilir. Yahu bu 1,4 lerde bi üretim hatası filan olmasın? forum harici çevremde de birkaç yerde farklı sebeplerle olsa şikayetler duydum. Birde, ikinci el fiyatları 1 sene öncesine kadar oldukça yüksek ken şu an 1,6T lerden bile ucuzlamış duurmda. Takipteyim.
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                    arabanız eğer dediğiniz gibi 1,5 serviste kaldıysa zaten direkt kanunen değişim hakkınız doğmuş 1
                    aynı arızadan yeni yasa gereği 4 kere servise gittiyseniz değişim hakkınız doğmuş 2
                    2,5 sene ve garantinin dolması hak düşürücü süre sayılır mı onu tam bilmiyorum ama sizin artık opelle işiniz kalmamış. sabah noterden ihtar çekin ve bi avukata verin bu olayı...
                    F30 Sport+

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                      Büyük gecmis olsun cok üzüldüm, ben yetkili servislerde Teşhis koyabilecek usta sayısını bir elin parmak sayısını geçeceğine inanmıyorum. Servislerin tek avantajı orjinal ürün kullanmak ve garanti kapsami. Kim bilir Arabanın nasıl bir sorunu vardı da Teşhis koyamadiklari icin is bu hale geldi. Bence bu kadar sure beklemeniz bile hata, sabah noterden ihtarı cekin tüketici hakem heyetine Müracaat edip yeni arac talep edin. Hakkınızı arayın.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                        Teşekkür ederim arkadaşlar.

                        15 ocakta ihtarname göndermiştim. Sonrasında aradım cevap dönecekler mi diye. Ona göre dava açacaktım. Bana uzlaşmaya gidelim dediler ve problem hala devam ederken bu şekilde bir çözüm söylediler. Arızalı araca +1 yıl garanti ve 1 bakım . Şaka gibi.... Formaliteden cevaplarını göndermelerinden sonra tüketici mahkemesine başvuracağım. Avukatlarımdan şüphem yok. 2 abim var ikiside avukat. Hukuki mücadelemi sonuna kadar vereceğim ve gelişmeleri sizinle paylaşacağım. Buradaki opel türkiyenin tutumunu da globalde ilgili mercilere ulaşıp ( yönetim kurulu üyeleri ile) paylaşacağım.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                          Sanki bana değişim talebi için geç kalmışsınız gibi geldi hakkınızda hayırlısı olsun inşallah değiştirirler

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Aracımda yaşadığım sorun

                            böyle olacağını bilseydim daha önce başvururdum mahkemeye. her seferinde ayrı bir bayiye yönlendirip oyaladılar. amacım aracı değiştirmekten ziyade mevcutta devam eden problemin giderilmesi ve araç bedel kaybının karşılanması.

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X