Debriyaj yayından gelen ses:
Daha öncesinde videosunu paylaştığım debriyaj yayımla ilgili sıkıntı için bugün servise gitmiştim.
Sesin kaynağı olan yayın deforme olmasından kaynaklanan sorunum yayın değiştirilmesiyle şimdilik giderildi.
Şimdilik diyorum çünkü bir süre kullanıp gözlemlemek istiyorum.
Servislerin sıkça başvurmuş oldukları yöntemlerden yağlamak Macaristan Fabrika'sı tarafından geçici bir yöntem olarak öne sürülmüş.
Gresden daha likit olan yağlar ve sıcak hava ile eriyen gres yağının akmasından dolayı (yay üzerinde durmaması) GM, bu sesin daha sonra tekrar oluşabileceği üzerinde durmuş.
Yağlatarak çözüm bulan arkadaşlar sesi dinlemeye devam etsinler. Garanti süresi içinde parça değişikliği yapmakta fayda var. Ama ses gelmiyorsa da sağlıklı çalışan bir parçayı değiştirmenin anlamı yok.
Fren semerlerinden gelen ses ile ilgili olarak kaliperleri sabitleyen pimlerin çapının kaliper deliklerindeki çaplardan ufak olması sebebiyle kasislerde arka takımlardan ses geliyor. Frene basınca sıkılmadan dolayı bu boşluk ortadan kalkıyor ve ses kesiliyor.
Kasislerden geçerken hafifçe frene dokunulduğunda sesin kesildiği hissediliyor.Bununla ilgili olarak şu aşamada sıkmaktan başka bir çözüm sunamadılar.
Sıkma işlemi de geçici bir çözüm.
Yukarıda bahsetmiş olduğum iki konu ile ilgili olarak teknik rapor yayınlanmasına yönelik mekanik mühendislerinin çalıştığı bilgisini aldım.
Deforme olan yayın fotoğrafını da paylaşıyorum. Fotoğrafta yayın üzerine sürülen gres yağı da gözükmekte. Buna rağmen sese bir etkisi olmadı.
(PS:Bu bilgileri benimle paylaşan Opel Gerçek çalışanlarından Zeki Usta, Musa Usta, Seymen Bey ve Adnan Usta'ya teşekkür ederim.)
Daha öncesinde videosunu paylaştığım debriyaj yayımla ilgili sıkıntı için bugün servise gitmiştim.
Sesin kaynağı olan yayın deforme olmasından kaynaklanan sorunum yayın değiştirilmesiyle şimdilik giderildi.
Şimdilik diyorum çünkü bir süre kullanıp gözlemlemek istiyorum.
Servislerin sıkça başvurmuş oldukları yöntemlerden yağlamak Macaristan Fabrika'sı tarafından geçici bir yöntem olarak öne sürülmüş.
Gresden daha likit olan yağlar ve sıcak hava ile eriyen gres yağının akmasından dolayı (yay üzerinde durmaması) GM, bu sesin daha sonra tekrar oluşabileceği üzerinde durmuş.
Yağlatarak çözüm bulan arkadaşlar sesi dinlemeye devam etsinler. Garanti süresi içinde parça değişikliği yapmakta fayda var. Ama ses gelmiyorsa da sağlıklı çalışan bir parçayı değiştirmenin anlamı yok.
Fren semerlerinden gelen ses ile ilgili olarak kaliperleri sabitleyen pimlerin çapının kaliper deliklerindeki çaplardan ufak olması sebebiyle kasislerde arka takımlardan ses geliyor. Frene basınca sıkılmadan dolayı bu boşluk ortadan kalkıyor ve ses kesiliyor.
Kasislerden geçerken hafifçe frene dokunulduğunda sesin kesildiği hissediliyor.Bununla ilgili olarak şu aşamada sıkmaktan başka bir çözüm sunamadılar.
Sıkma işlemi de geçici bir çözüm.
Yukarıda bahsetmiş olduğum iki konu ile ilgili olarak teknik rapor yayınlanmasına yönelik mekanik mühendislerinin çalıştığı bilgisini aldım.
Deforme olan yayın fotoğrafını da paylaşıyorum. Fotoğrafta yayın üzerine sürülen gres yağı da gözükmekte. Buna rağmen sese bir etkisi olmadı.
(PS:Bu bilgileri benimle paylaşan Opel Gerçek çalışanlarından Zeki Usta, Musa Usta, Seymen Bey ve Adnan Usta'ya teşekkür ederim.)
Yorum