Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

    abiler/arkadaşlar aracımın motor aksamında birkaç sorunla karşılaştığımı söylemeliyim

    ilk olarak geçen de konu açtığım motor su eksiltme ve soğutma suyunun içerisinde yağ gibi bir maddenin olmasıydı
    bu maddenin antifiriz olup olmadığını söyleyebilir misiniz bana ? yani asıl sorum antifiriz yağ gibi kaygan bir madde midir yoksa su gibi kaygan bir yüzey yaratmayan bir madde midir ?

    ikinci sorum aracımın egsozundan çıkan beyaz duman gözüme fazla gelmeye başladı onun da videosunu çekip göstermeye çalışacağım... Bu şıktaki sorum size de geri geri giderken aynadan bakınca gözünüze egsozdan çıkan dumanlar takılıyor mu ?

    üçüncü olarak aracın fanı çok sık aralıklarla devreye girip çıkıyor... bu söylediğimin videosunu ekliyorum... ayrıca araç içerisinde otururken fan devreye girdiğinde rölantide titreme oluşuyor... sizlerde de durum böyle midir ?

    dördüncü olarak aracımın motor aksamında yağ kaçakları tespit ettim. Peugeot aracımda da terleme şeklinde motor yüzeyinde yağlanma vardı onunki nrmal denmişti bu araçlarda terleme şeklindeki yağ kaçağı normal midir ? Bu kaçaklar daha çok motorun sol (şoför tarafı) tarafında olduğunu gördüm... bu durum conta yanmasına işaret midir ? yanan contadan yağ kaçağı oluşur mu ?

    aracımda çekişten düşme veya hararet yapma durumu söz konusu değil ama nedense birkaç şey gözüme takıldı ve karşılaştırabileceğim bir araç ta yok açıkçası... o yüzden burada sormak zorunda kaldım.

    bu bahsettiğim noktaları internette araştırdım ve conta yanması, termostat arızası, su haznesinde kaçak ve devirdaim pompasında sıkıntı şeklinde sorunlar yaşanılmış. Sanırım önümüzdeki günlerde aracımın bu belirttiğim aksamlarının hepsini değiştireceğim.

    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

    video : ! Private video
    ya kendine gel ya da bize gidelim...

  • #2
    Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

    Videoyu "Private Video" yapmayaydınız iyiydi Biz bizeyiz
    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

    Yorum


    • #3
      Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

      abi valla açık konuşmak gerekirse ilk defa video yüklüyorum youtube a o yüzden cahilliğimi mazur görün
      video altında herkese açık diyor ama nasıl düzelte bilirim bu durumu ?

      ayrıca bir şey söylemek istiyorum
      demin arkadaşımın 1.6 MPI leon aracıyla araçları yanyana koyup çalıştırdık ve benim araçta onunkinden daha az duman çıkıyordu
      ayrıca motor suyuna baktığımda onunki de benimki ibi hafif yağlı gibi duruyordu
      ikimizin de araçlarının yağ yakması veya conta yakması olasılığının az olacağını düşünüyorum
      bunun yanında benim aracım 83 binde arkadaşımın ki 101 binde

      içim biraz olsun rahatladı ama tanıdık bir insignia sahibini bulduğum anda araçları yanyana koyup detaylı inceleme yapacağım.
      ya kendine gel ya da bize gidelim...

      Yorum


      • #4
        Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

        Duman dediğiniz aslında yanma sonucunda çıkan sıcak su buharı.Kışın ağzımızdan çıkan buhar gibi.
        Fan fazla durup çalışıyor.Ya sizin motorun karakteri bu yada termostat arızası var.Aynı motoru kullanan arkadaşlar karşılaştırarak yorumlarlar.
        http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

        Ellere yar oldu
        2.0 CDTI
        Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

        5.25 Xdrive ///M(azot) Power

        Yorum


        • #5
          Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

          Orjinal yazı sahibi: Insignia
          Duman dediğiniz aslında yanma sonucunda çıkan sıcak su buharı.Kışın ağzımızdan çıkan buhar gibi.
          Fan fazla durup çalışıyor.Ya sizin motorun karakteri bu yada termostat arızası var.Aynı motoru kullanan arkadaşlar karşılaştırarak yorumlarlar.



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

            Yok estağfurullah takıldım sadece Dün tıkladığımda açılmamıştı ama şimdi tıklayınca açıldı video izledim. Hakikaten biraz sık çalışıp duruyor gibi. Umut Bey'in dediği gibi termostat arızası olabilir, pompa da sıkıntılı olabilir. Damar damar soğuk sıcak dalgalanması yapıyor olabilir. Göstergenizde sıcaklık değeri kaçtı bu videoyu çektiğinizde? Ve stabilmiydi hatırlıyor musunuz? Yoksa birden yükselip alçalıyor muydu hızlıca?

            - Antifiriz pek de öyle yağ hissi verecek bir sıvı değildir benim bildiğim, kıvamsızdır.
            - Beyaz duman dediğiniz belirtildiği gibi su buharıdır yüksek ihtimalle ve motorun sağlıklı olduğuna işaret eder.
            - Yağ kaçaklarının göz ardı edilmemesi gerektiğini düşünüyorum, sebebini iyi anlamak lazım. Basit bir dökülmeden de olabilir kaçaktan da. Tazeleniyor mu diye bir takip edin bence. Peuagot hakkında çok az şey bilirim ama terleme şeklince yağ sızması nedir yahu? Daha da ilginç olanı normal kabul edilmesi... Değişikmiş.

            Geçmiş olsun, umarım halledersiniz.
            2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

            Yorum


            • #7
              Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

              Cevaplar icin gesekkurler
              @flesius
              Bu videoyu cekmeden once sikisik trafikte 10 kilometre yol katettim hararet gostergesine sik sik bakarim ve motor isindiginda 90 a sabitlenip gram oynamiyor...
              Videoyu cektikten sonra da bu fan calismasi harareti nasil etkiliyor diye baktigimda yine ayni sekilde 90 derecede sabit sekilde duruyordu
              Yag kacagi hakkinda soylediklerinize katiliyorum terleme seklinde bir yaglanma var motorda birkac yerde simdi silip birkac gun gozlemleyecegim.
              Onceki aracim peugeot 207 1.4 HDI di ve onda da bazi yerlerde bu tarz terleme seklinde yaglanma durumu vardi ve servise gosterdigimde bu normal bir durum diyorlardi hatta her yag degisiminde cikan yagin miktarini ozel olarak olctururdum ve 4 litre cikardi ... bu aracta daha hic yag degistirtmefim bakalim servise girdiginde cikan yagin miktatini soracagim.
              ya kendine gel ya da bize gidelim...

              Yorum


              • #8
                Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

                Hmmm... Dediğim gibi, hala pompa veya termostat olabilir diye düşünüyorum. Servisi bi ziyaret etmenizi tavsiye ederim.
                2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

                  şimdi kafanı karıstırmak istemem ama yag sogutucun arızalı olabilir diye düşünüyorum ben bi baktırmakda fayda olabilir.
                  siyah 2013 amarok 4motion highline kapalı kabin
                  siyah 2013 captiva LTZ 7 kişilik
                  uçan teneke fiorino

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Aracımın fanı sık sık çalışıp duruyor

                    Arkadaşlar,

                    Araçlarımızda 7 Kademeli fan sistemi varmış ve ihtiyaç halinde aktifleşif sonra dururmuş ve bunu sık sıkta yapabilirmiş bir sürü varyosyonu var eğer klima açılsa gazı soğutmak için fan devreye girermiş örnek 101 derecede fan devreye giriyor kısa bir zaman sonra 100 derece oluyor ve kendini kapatıyor ve tekrar ısınıyor tekrar devreye girebiliyor eğer soğutma sıvısında yağ şüpheniz var ise aracınızda sorun olsun olmasın bir yetkili servise gidip kontrol ettirmenizde fayda var


                    fan dediğim gibi normal olabilir ama yinede emin olmakta fayda var servise gidin ve bir gösterin



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X