Mrb arkadaşlar forumu uzun süredir beğenerek takip ediyorum ancak ilk defa konu açma teşebbüsüm olacak bu konu:
Aracım 1,6t cosmo 180bg. Şu an 130.000 Km de. Lpg ilk sahibi tarafından sıfır alındığında Landirenzo marka Turbo kitli yağlama kitsiz LPG takılmış. 77.000 km de Opiste subaplar değiştirilmiş (servis kayıtlarınadn gördüm). Ancak orjinal subap takılmış sanırım.
Araçta 3 aydır bende ve aldığımdan beri çekiş düşüklüğü var. Daha önce de benzinli 40.000 km de insigniam vardı çekiş kaybını farkedilir derecede. Dyno teste girdim ve benzinde 145 bg civarı gösterdi. (insignialar 180-200 arası göstermeli dedi dyno çalışanı)
Ayrıca kış başladığından beri de geç çalışma, çalıştıkan sonra LPG ye geçince birkaç dakiak süreyle gaz yememe, tekleme ve stop etme problemleri yaşıyorum.
Bujilerden şüphelendim ve geçen hafta sanayide tanıdık bi ustaya götürdüm. Bujileri söktü yeni takılmış dedi. Bujilerin söküldüğü yerden kompresörle ölçeceğim dedi bir hortum saldı. Kontak basılı tutarak ölçüm yaptı (start stop sistemi olduğu için kontak sık sık kesti net ölçüm yaptı mı şüpheliyim). Kompresorde normalde 150 basınç vermesi gerekirken 130 civarı verdi dedi. Muhtemelen subapların erimeye başlamış dedi. Ama rolantide hiç sarsıntı olmadığı için subaplardan olmayabilir servise gidin güncelleme yapsınlar araca dedi.
Servise gittim 1 gün öncesinden aracı bırakmanız lazım dedi. Zaman sıkıntısından bırakmadım.
Sonra özel opel servisine gittim. Oradaki usta tur attı ve subapların değişmesi lazım çelik subap takmalıyız yoksa şikayetlerin artarak devam eder dedi. 1500 civarı masrafı tutar dedi.
Acaba çekiş düşüklüğü ve tekleme stop etme sorunu gerçekten subaplardan mı kaynaklı? (eski şikayetlere baktığımda hiç çekiş sorunu yaşayan yok)
Teklerken benzine aldığımda tekleme geçiyor herşey normale dönüyor ama çekiş yine düşük.
Uzun bir yazı oldu. Ancak bu ve bundan sonrası herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir konu olacaktır inş.
Saygılarımla
Aracım 1,6t cosmo 180bg. Şu an 130.000 Km de. Lpg ilk sahibi tarafından sıfır alındığında Landirenzo marka Turbo kitli yağlama kitsiz LPG takılmış. 77.000 km de Opiste subaplar değiştirilmiş (servis kayıtlarınadn gördüm). Ancak orjinal subap takılmış sanırım.
Araçta 3 aydır bende ve aldığımdan beri çekiş düşüklüğü var. Daha önce de benzinli 40.000 km de insigniam vardı çekiş kaybını farkedilir derecede. Dyno teste girdim ve benzinde 145 bg civarı gösterdi. (insignialar 180-200 arası göstermeli dedi dyno çalışanı)
Ayrıca kış başladığından beri de geç çalışma, çalıştıkan sonra LPG ye geçince birkaç dakiak süreyle gaz yememe, tekleme ve stop etme problemleri yaşıyorum.
Bujilerden şüphelendim ve geçen hafta sanayide tanıdık bi ustaya götürdüm. Bujileri söktü yeni takılmış dedi. Bujilerin söküldüğü yerden kompresörle ölçeceğim dedi bir hortum saldı. Kontak basılı tutarak ölçüm yaptı (start stop sistemi olduğu için kontak sık sık kesti net ölçüm yaptı mı şüpheliyim). Kompresorde normalde 150 basınç vermesi gerekirken 130 civarı verdi dedi. Muhtemelen subapların erimeye başlamış dedi. Ama rolantide hiç sarsıntı olmadığı için subaplardan olmayabilir servise gidin güncelleme yapsınlar araca dedi.
Servise gittim 1 gün öncesinden aracı bırakmanız lazım dedi. Zaman sıkıntısından bırakmadım.
Sonra özel opel servisine gittim. Oradaki usta tur attı ve subapların değişmesi lazım çelik subap takmalıyız yoksa şikayetlerin artarak devam eder dedi. 1500 civarı masrafı tutar dedi.
Acaba çekiş düşüklüğü ve tekleme stop etme sorunu gerçekten subaplardan mı kaynaklı? (eski şikayetlere baktığımda hiç çekiş sorunu yaşayan yok)
Teklerken benzine aldığımda tekleme geçiyor herşey normale dönüyor ama çekiş yine düşük.
Uzun bir yazı oldu. Ancak bu ve bundan sonrası herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir konu olacaktır inş.
Saygılarımla
Yorum