Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

    Mrb arkadaşlar forumu uzun süredir beğenerek takip ediyorum ancak ilk defa konu açma teşebbüsüm olacak bu konu:

    Aracım 1,6t cosmo 180bg. Şu an 130.000 Km de. Lpg ilk sahibi tarafından sıfır alındığında Landirenzo marka Turbo kitli yağlama kitsiz LPG takılmış. 77.000 km de Opiste subaplar değiştirilmiş (servis kayıtlarınadn gördüm). Ancak orjinal subap takılmış sanırım.
    Araçta 3 aydır bende ve aldığımdan beri çekiş düşüklüğü var. Daha önce de benzinli 40.000 km de insigniam vardı çekiş kaybını farkedilir derecede. Dyno teste girdim ve benzinde 145 bg civarı gösterdi. (insignialar 180-200 arası göstermeli dedi dyno çalışanı)
    Ayrıca kış başladığından beri de geç çalışma, çalıştıkan sonra LPG ye geçince birkaç dakiak süreyle gaz yememe, tekleme ve stop etme problemleri yaşıyorum.
    Bujilerden şüphelendim ve geçen hafta sanayide tanıdık bi ustaya götürdüm. Bujileri söktü yeni takılmış dedi. Bujilerin söküldüğü yerden kompresörle ölçeceğim dedi bir hortum saldı. Kontak basılı tutarak ölçüm yaptı (start stop sistemi olduğu için kontak sık sık kesti net ölçüm yaptı mı şüpheliyim). Kompresorde normalde 150 basınç vermesi gerekirken 130 civarı verdi dedi. Muhtemelen subapların erimeye başlamış dedi. Ama rolantide hiç sarsıntı olmadığı için subaplardan olmayabilir servise gidin güncelleme yapsınlar araca dedi.
    Servise gittim 1 gün öncesinden aracı bırakmanız lazım dedi. Zaman sıkıntısından bırakmadım.
    Sonra özel opel servisine gittim. Oradaki usta tur attı ve subapların değişmesi lazım çelik subap takmalıyız yoksa şikayetlerin artarak devam eder dedi. 1500 civarı masrafı tutar dedi.
    Acaba çekiş düşüklüğü ve tekleme stop etme sorunu gerçekten subaplardan mı kaynaklı? (eski şikayetlere baktığımda hiç çekiş sorunu yaşayan yok)
    Teklerken benzine aldığımda tekleme geçiyor herşey normale dönüyor ama çekiş yine düşük.
    Uzun bir yazı oldu. Ancak bu ve bundan sonrası herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir konu olacaktır inş.
    Saygılarımla
    2010 İnsignia 1.6T Cosmo, Sunroof, DVD800, Landirenzo LPG, 19'' Jant

  • #2
    Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

    subaplardan olsa benzinde de olur diye düşünüyorum.
    1.6T COSMO karbon siyah
    17 FT 925'idi

    Yorum


    • #3
      Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

      welcome

      Lpg er yada geç sorun yapıyor sağlanılan ekonominin bir kısmını tamir masrafı ve bir kısmınıda iş gücü kaybı olarak geri ödeniyor

      Geçmiş olsun



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

        Orjinal yazı sahibi: mrtpkcn
        Mrb arkadaşlar forumu uzun süredir beğenerek takip ediyorum ancak ilk defa konu açma teşebbüsüm olacak bu konu:

        Aracım 1,6t cosmo 180bg. Şu an 130.000 Km de. Lpg ilk sahibi tarafından sıfır alındığında Landirenzo marka Turbo kitli yağlama kitsiz LPG takılmış. 77.000 km de Opiste subaplar değiştirilmiş (servis kayıtlarınadn gördüm). Ancak orjinal subap takılmış sanırım.
        Araçta 3 aydır bende ve aldığımdan beri çekiş düşüklüğü var. Daha önce de benzinli 40.000 km de insigniam vardı çekiş kaybını farkedilir derecede. Dyno teste girdim ve benzinde 145 bg civarı gösterdi. (insignialar 180-200 arası göstermeli dedi dyno çalışanı)
        Ayrıca kış başladığından beri de geç çalışma, çalıştıkan sonra LPG ye geçince birkaç dakiak süreyle gaz yememe, tekleme ve stop etme problemleri yaşıyorum.
        Bujilerden şüphelendim ve geçen hafta sanayide tanıdık bi ustaya götürdüm. Bujileri söktü yeni takılmış dedi. Bujilerin söküldüğü yerden kompresörle ölçeceğim dedi bir hortum saldı. Kontak basılı tutarak ölçüm yaptı (start stop sistemi olduğu için kontak sık sık kesti net ölçüm yaptı mı şüpheliyim). Kompresorde normalde 150 basınç vermesi gerekirken 130 civarı verdi dedi. Muhtemelen subapların erimeye başlamış dedi. Ama rolantide hiç sarsıntı olmadığı için subaplardan olmayabilir servise gidin güncelleme yapsınlar araca dedi.
        Servise gittim 1 gün öncesinden aracı bırakmanız lazım dedi. Zaman sıkıntısından bırakmadım.
        Sonra özel opel servisine gittim. Oradaki usta tur attı ve subapların değişmesi lazım çelik subap takmalıyız yoksa şikayetlerin artarak devam eder dedi. 1500 civarı masrafı tutar dedi.
        Acaba çekiş düşüklüğü ve tekleme stop etme sorunu gerçekten subaplardan mı kaynaklı? (eski şikayetlere baktığımda hiç çekiş sorunu yaşayan yok)
        Teklerken benzine aldığımda tekleme geçiyor herşey normale dönüyor ama çekiş yine düşük.
        Uzun bir yazı oldu. Ancak bu ve bundan sonrası herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir konu olacaktır inş.
        Saygılarımla
        Sıkıntılarınız muhtemelen subap kaynaklı.Subapları değiştirin çelik olanla.Sonra da güle güle binin.Çok performanslı kullanmazsanız lpgde de sıkıntı olmaz.Ben de 0 km iken lpg takılmış aracımın subaplarını 45.000 km civarındayken çelik subapla değiştirdim. Çok memnunum,bakımla beraber 1.250 TL verdim. Şu an 56.000 km'de performans süper,o kadar iyi ki maşallah düz yolda lpgde iken 2013-2014 Audi A4 aracı 200 km hızlarda geçiyorum,bunu her zaman yapmıyorum tabi ki.Genelde sakin kullanıyorum.
        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

        Yorum


        • #5
          Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

          Aracınızda subap sorunu olsa idi hem LPG'de hem de benzinli kullanımda tekleme ve stop etme sorunu yaşardınız.
          İlk olarak "LPG" kitinizi Landirenzo servisinde kontrol etttirin ve bakım yaptırın. LPG ayarı yapılsın.
          Ardından motor ustanıza götürün.
          Herhangi bir motor sorunu var mı tekrar baktırın.

          Benim aracım (2010 1.6T 180 bg--şu an 73 000 km 'de 3300 km'de landirenzo turbo kit taktırdım (Opiste). 20-30 bin km arası benzinli kullandım. Bunun nedeni burada yazılan LPG için olumsuz yazılardan dolayı aracımın subap problemi yaratacağından çekinmiştim.
          Daha sonra araştırmalar sonunda aracımı tekrar LPG'de kullanmaya başladım. Şu an bir problemim yok. İnsignia'nızı LPG ile kullanırken motoru sıkıştırmadan, yüksek devirlerde kullanmazsanız size bir sorun yaratmayacaktır. (LPG'de yüksek devirde motor ısısı 700-800 dereceye kadar yükseldiğinde subaplarda erimeye neden olacaktır).
          Umarım sıorununuz en kısa zamanda çözülür.
          2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

          Yorum


          • #6
            Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

            Orjinal yazı sahibi: FacomX
            welcome

            Lpg er yada geç sorun yapıyor sağlanılan ekonominin bir kısmını tamir masrafı ve bir kısmınıda iş gücü kaybı olarak geri ödeniyor

            Geçmiş olsun
            Fatih abi bu kadar emin olmayın. Siz mühendissiniz ancak bu konuda sizinle teknik anlamda tartışabilirim
            Tüm ekibe selamlarımla
            2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

            Yorum


            • #7
              Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

              Orjinal yazı sahibi: tornado
              Orjinal yazı sahibi: mrtpkcn
              Mrb arkadaşlar forumu uzun süredir beğenerek takip ediyorum ancak ilk defa konu açma teşebbüsüm olacak bu konu:

              Aracım 1,6t cosmo 180bg. Şu an 130.000 Km de. Lpg ilk sahibi tarafından sıfır alındığında Landirenzo marka Turbo kitli yağlama kitsiz LPG takılmış. 77.000 km de Opiste subaplar değiştirilmiş (servis kayıtlarınadn gördüm). Ancak orjinal subap takılmış sanırım.
              Araçta 3 aydır bende ve aldığımdan beri çekiş düşüklüğü var. Daha önce de benzinli 40.000 km de insigniam vardı çekiş kaybını farkedilir derecede. Dyno teste girdim ve benzinde 145 bg civarı gösterdi. (insignialar 180-200 arası göstermeli dedi dyno çalışanı)
              Ayrıca kış başladığından beri de geç çalışma, çalıştıkan sonra LPG ye geçince birkaç dakiak süreyle gaz yememe, tekleme ve stop etme problemleri yaşıyorum.
              Bujilerden şüphelendim ve geçen hafta sanayide tanıdık bi ustaya götürdüm. Bujileri söktü yeni takılmış dedi. Bujilerin söküldüğü yerden kompresörle ölçeceğim dedi bir hortum saldı. Kontak basılı tutarak ölçüm yaptı (start stop sistemi olduğu için kontak sık sık kesti net ölçüm yaptı mı şüpheliyim). Kompresorde normalde 150 basınç vermesi gerekirken 130 civarı verdi dedi. Muhtemelen subapların erimeye başlamış dedi. Ama rolantide hiç sarsıntı olmadığı için subaplardan olmayabilir servise gidin güncelleme yapsınlar araca dedi.
              Servise gittim 1 gün öncesinden aracı bırakmanız lazım dedi. Zaman sıkıntısından bırakmadım.
              Sonra özel opel servisine gittim. Oradaki usta tur attı ve subapların değişmesi lazım çelik subap takmalıyız yoksa şikayetlerin artarak devam eder dedi. 1500 civarı masrafı tutar dedi.
              Acaba çekiş düşüklüğü ve tekleme stop etme sorunu gerçekten subaplardan mı kaynaklı? (eski şikayetlere baktığımda hiç çekiş sorunu yaşayan yok)
              Teklerken benzine aldığımda tekleme geçiyor herşey normale dönüyor ama çekiş yine düşük.
              Uzun bir yazı oldu. Ancak bu ve bundan sonrası herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir konu olacaktır inş.
              Saygılarımla
              Sıkıntılarınız muhtemelen subap kaynaklı.Subapları değiştirin çelik olanla.Sonra da güle güle binin.Çok performanslı kullanmazsanız lpgde de sıkıntı olmaz.Ben de 0 km iken lpg takılmış aracımın subaplarını 45.000 km civarındayken çelik subapla değiştirdim. Çok memnunum,bakımla beraber 1.250 TL verdim. Şu an 56.000 km'de performans süper,o kadar iyi ki maşallah düz yolda lpgde iken 2013-2014 Audi A4 aracı 200 km hızlarda geçiyorum,bunu her zaman yapmıyorum tabi ki.Genelde sakin kullanıyorum.
              Güle güle binin Allah kaza bela vermesin.
              Peki değiştirmeden önce sizde ne gibi belirtiler oldu? Çekişten düşme, tekleme v.s. var mıydı?
              5. 6. viteste gidişi çok güzel ama özellikle 3. ve 4. viteslerde düşük devirlerde araba çok hantal.
              2010 İnsignia 1.6T Cosmo, Sunroof, DVD800, Landirenzo LPG, 19'' Jant

              Yorum


              • #8
                Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

                Orjinal yazı sahibi: Destiny
                Aracınızda subap sorunu olsa idi hem LPG'de hem de benzinli kullanımda tekleme ve stop etme sorunu yaşardınız.
                İlk olarak "LPG" kitinizi Landirenzo servisinde kontrol etttirin ve bakım yaptırın. LPG ayarı yapılsın.
                Ardından motor ustanıza götürün.
                Herhangi bir motor sorunu var mı tekrar baktırın.

                Benim aracım (2010 1.6T 180 bg--şu an 73 000 km 'de 3300 km'de landirenzo turbo kit taktırdım (Opiste). 20-30 bin km arası benzinli kullandım. Bunun nedeni burada yazılan LPG için olumsuz yazılardan dolayı aracımın subap problemi yaratacağından çekinmiştim.
                Daha sonra araştırmalar sonunda aracımı tekrar LPG'de kullanmaya başladım. Şu an bir problemim yok. İnsignia'nızı LPG ile kullanırken motoru sıkıştırmadan, yüksek devirlerde kullanmazsanız size bir sorun yaratmayacaktır. (LPG'de yüksek devirde motor ısısı 700-800 dereceye kadar yükseldiğinde subaplarda erimeye neden olacaktır).
                Umarım sıorununuz en kısa zamanda çözülür.
                Aynı şekilde rolantide titreme olmaması da acaba subaplardan değil mi dedirtiyo bana da. Ancak dyno testi hem lpg de hem benzinde yaptım sonuç aynı 145bg civarı.
                Ustaya sordum tekleme gibi hatalar lpg de kendini daha çabuk belli eder dedi. O yüzdenmiş benzinde yapmaması. Aynı şekilde babamın arabasında buji kaynaklı çekiş düşmesi ve tekleme vardı. Benzinde normale yakındı lpg de daha fazla belli ediyordu sorun kendini.
                2010 İnsignia 1.6T Cosmo, Sunroof, DVD800, Landirenzo LPG, 19'' Jant

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

                  Orjinal yazı sahibi: Destiny
                  Orjinal yazı sahibi: FacomX
                  welcome

                  Lpg er yada geç sorun yapıyor sağlanılan ekonominin bir kısmını tamir masrafı ve bir kısmınıda iş gücü kaybı olarak geri ödeniyor

                  Geçmiş olsun
                  Fatih abi bu kadar emin olmayın. Siz mühendissiniz ancak bu konuda sizinle teknik anlamda tartışabilirim
                  Tüm ekibe selamlarımla
                  İsa Hocam istisnalar kaideyi bozmaz



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

                    Sizin araçta start stop olması mümkün değil.
                    ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

                      Anahtari tek cevirmeyle calismasi duzenegini kasdettim
                      2010 İnsignia 1.6T Cosmo, Sunroof, DVD800, Landirenzo LPG, 19'' Jant

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Lpg ve Subap sorunu, çekiş düşüklüğü, soğukken tekleme ve stop

                        Orjinal yazı sahibi: mrtpkcn
                        Orjinal yazı sahibi: tornado
                        Orjinal yazı sahibi: mrtpkcn
                        Mrb arkadaşlar forumu uzun süredir beğenerek takip ediyorum ancak ilk defa konu açma teşebbüsüm olacak bu konu:

                        Aracım 1,6t cosmo 180bg. Şu an 130.000 Km de. Lpg ilk sahibi tarafından sıfır alındığında Landirenzo marka Turbo kitli yağlama kitsiz LPG takılmış. 77.000 km de Opiste subaplar değiştirilmiş (servis kayıtlarınadn gördüm). Ancak orjinal subap takılmış sanırım.
                        Araçta 3 aydır bende ve aldığımdan beri çekiş düşüklüğü var. Daha önce de benzinli 40.000 km de insigniam vardı çekiş kaybını farkedilir derecede. Dyno teste girdim ve benzinde 145 bg civarı gösterdi. (insignialar 180-200 arası göstermeli dedi dyno çalışanı)
                        Ayrıca kış başladığından beri de geç çalışma, çalıştıkan sonra LPG ye geçince birkaç dakiak süreyle gaz yememe, tekleme ve stop etme problemleri yaşıyorum.
                        Bujilerden şüphelendim ve geçen hafta sanayide tanıdık bi ustaya götürdüm. Bujileri söktü yeni takılmış dedi. Bujilerin söküldüğü yerden kompresörle ölçeceğim dedi bir hortum saldı. Kontak basılı tutarak ölçüm yaptı (start stop sistemi olduğu için kontak sık sık kesti net ölçüm yaptı mı şüpheliyim). Kompresorde normalde 150 basınç vermesi gerekirken 130 civarı verdi dedi. Muhtemelen subapların erimeye başlamış dedi. Ama rolantide hiç sarsıntı olmadığı için subaplardan olmayabilir servise gidin güncelleme yapsınlar araca dedi.
                        Servise gittim 1 gün öncesinden aracı bırakmanız lazım dedi. Zaman sıkıntısından bırakmadım.
                        Sonra özel opel servisine gittim. Oradaki usta tur attı ve subapların değişmesi lazım çelik subap takmalıyız yoksa şikayetlerin artarak devam eder dedi. 1500 civarı masrafı tutar dedi.
                        Acaba çekiş düşüklüğü ve tekleme stop etme sorunu gerçekten subaplardan mı kaynaklı? (eski şikayetlere baktığımda hiç çekiş sorunu yaşayan yok)
                        Teklerken benzine aldığımda tekleme geçiyor herşey normale dönüyor ama çekiş yine düşük.
                        Uzun bir yazı oldu. Ancak bu ve bundan sonrası herkese faydalı olacağını düşündüğüm bir konu olacaktır inş.
                        Saygılarımla
                        Sıkıntılarınız muhtemelen subap kaynaklı.Subapları değiştirin çelik olanla.Sonra da güle güle binin.Çok performanslı kullanmazsanız lpgde de sıkıntı olmaz.Ben de 0 km iken lpg takılmış aracımın subaplarını 45.000 km civarındayken çelik subapla değiştirdim. Çok memnunum,bakımla beraber 1.250 TL verdim. Şu an 56.000 km'de performans süper,o kadar iyi ki maşallah düz yolda lpgde iken 2013-2014 Audi A4 aracı 200 km hızlarda geçiyorum,bunu her zaman yapmıyorum tabi ki.Genelde sakin kullanıyorum.
                        Güle güle binin Allah kaza bela vermesin.
                        Peki değiştirmeden önce sizde ne gibi belirtiler oldu? Çekişten düşme, tekleme v.s. var mıydı?
                        5. 6. viteste gidişi çok güzel ama özellikle 3. ve 4. viteslerde düşük devirlerde araba çok hantal.
                        Soğuk motorda stop etme-düz yolda bile-,yokuşlarda stop etme çok artmıştı. Çekişte düşme soğuk motorda çok belli oluyordu,motor ısınınca çok fark edilmezdi.Benzinde de aynıydı,lpgde de.Lpg biraz daha fazla belli eder tabi ki benzine oranla. Çelik subap yaptırın ve keyfinize bakın... Lpg ile hafif kullanın çok zorlamadan. Yarışacağınızda benzine alın,o kadar... Bir de bende rolantide sıkıntı yoktu fakat eksi değerlerde iken durduğu yerde 2 dakika filan çalıştığı halde kendi kendine stop ediyordu.Subaplardan kaynaklıymış hepsi... Şimdi hiç sorun yok şükür...
                        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X