Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 T 180 HP VE SİDİ 170 HP EN YÜKSEK TORK DEVİR ARALIKLARI HAKKINDA...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: 1.6 T 180 HP VE SİDİ 170 HP EN YÜKSEK TORK DEVİR ARALIKLARI HAKKINDA...

    Beygirin Fazlaysa Düz Yolda Daha Fazla Max Sürat Yapabilirsin. Torkun Üst Devirlere Uzuyorsa Yapabileceğin Max Sürate Daha Kısa Sürede Ulaşabilirsin ve Rampa Çıkarken Vites Küçültme İhtiyacı Duymazsın. Ama Üst Devirlerde Benzin ve Hava Karışımı, Az Torklu Araca Göre Motora Daha Fazla Verileceği İçin (Birim Zamanda) Yakıt Tüketimin Fazla Olur. Esasen Farklı Motor ve Şanjıman Teknolojilerine Sahip Araçları Kıyaslamak Genelde Pek Doğru Olmaz.
    Ancak Aynı Motor, Şanjıman, Kilo, Sürtünme (Hava/Lastik) lere Sahip İki Aracın Beygirleri Aynı İken Farklı Tork Aralıklarına Sahip İse;
    Ör:1; Max PS 180/6500d/d. MaxTork: 230nm@2500-5500d/d.
    2; Max PS 180/6500d/d. MaxTork: 230nm@1650-3200d/d

    1. de; 0-100 ün ve Yüksek Vitesle 80-120 Km Hızlanman Hep Daha İyi Olur. Çünkü Fazla İvmelenme Değeri Sağlayan Tork Daha Erken Devreye Girer Ancak Daha Erken Azalmaya Başladığı İçin Max Sürate Ulaşmak İçin Daha Fazla Süre İster.
    2. nin Farkı da Max Sürate Daha Erken Ulaşmanı Sağlaması Olur ve Rampa Çıkarken Aynı Sürati Korumak İstersen Vites Küçültme İhtiyacı Duymazsın.
    (İki Araçta da Hiç Patanaj Olmadığını Varsayarsak.)
    Özetle Fazla Tork un Amacı Motorun Her Devirde Sahip Olduğu Farklı Beygir Güçlerine Daha Az Zamanda Ulaşabilmesini Sağlamaktır. (Yükteyken)
    En Güzeli; Max PS 180/6500d/d. MaxTork: 230nm@800-6500d/d. Dır. Ama Hem Alt Devirde Hem de Üst Devirde Hep Fazla Akaryakıt Kullanımı Demek Olur.
    İyi Forumlar.

    Yorum

    İşleniyor...
    X