Merhaba,
Forum içi arama yaptım ama sonuç göremedim. Sorum şu; trafik, kırmızı ışık ya da başka herhangi bir nedenle aracınızı kısa süreliğine duraklattığınızda aracınızı P, N ya da D konumlarından hangisinde tutuyorsunuz? Bu işin doğrusu nedir? Opelin bir resmi açıklaması var mı ya da klavuzda gören okuyan var mı?
Ben genelde N'ye alıyorum. Eğer daha da uzun bir kırmızı ışıksa önce park frenini çekip sonra P konumuna alıyorum, hareketten önce ilk olarak park frenini indiriyorum sonra D konumuna alıyorum. Bu süreç boyunca ayağım hep frende oluyor.
Ama yaptığımın doğru olup olmadığından emin değilim. Tüm forumlarda kafalar karışık. Yetkili bir makamdan bir cevap gelmediği için herkes kendi yaptığını doğru kabul ediyor ve kendince bir izahatta bulunuyor. Ben araç yükte kalmasın ve tork konvertörü zorlanmasın diye N'ye alıyorum. D'de kalınca aracın itmeye devam ettiğini hissediyorum, aslında tork konvertörünün ben frene basarken ısıyı arttırmamak için zaten yükü azalttığını biliyorum ama nedense içime sinmiyor P uzun işi olduğu için daha uzun duraklamalar için tercih ediyorum zira her seferinde park frenine asılmak indirmek vs zor geliyor. Bu arada park freni kullanma sebebim P modunda aracın tüm yükünü dişlilere yüklememek. D'ye alıp katırt diye bir ses duymak ve aracın sallanması zaten nedenini açıklıyor
İnsignia ailesi olarak görüş ve önerilerinizi merak ediyorum.
Selamlar.
Forum içi arama yaptım ama sonuç göremedim. Sorum şu; trafik, kırmızı ışık ya da başka herhangi bir nedenle aracınızı kısa süreliğine duraklattığınızda aracınızı P, N ya da D konumlarından hangisinde tutuyorsunuz? Bu işin doğrusu nedir? Opelin bir resmi açıklaması var mı ya da klavuzda gören okuyan var mı?
Ben genelde N'ye alıyorum. Eğer daha da uzun bir kırmızı ışıksa önce park frenini çekip sonra P konumuna alıyorum, hareketten önce ilk olarak park frenini indiriyorum sonra D konumuna alıyorum. Bu süreç boyunca ayağım hep frende oluyor.
Ama yaptığımın doğru olup olmadığından emin değilim. Tüm forumlarda kafalar karışık. Yetkili bir makamdan bir cevap gelmediği için herkes kendi yaptığını doğru kabul ediyor ve kendince bir izahatta bulunuyor. Ben araç yükte kalmasın ve tork konvertörü zorlanmasın diye N'ye alıyorum. D'de kalınca aracın itmeye devam ettiğini hissediyorum, aslında tork konvertörünün ben frene basarken ısıyı arttırmamak için zaten yükü azalttığını biliyorum ama nedense içime sinmiyor P uzun işi olduğu için daha uzun duraklamalar için tercih ediyorum zira her seferinde park frenine asılmak indirmek vs zor geliyor. Bu arada park freni kullanma sebebim P modunda aracın tüm yükünü dişlilere yüklememek. D'ye alıp katırt diye bir ses duymak ve aracın sallanması zaten nedenini açıklıyor
İnsignia ailesi olarak görüş ve önerilerinizi merak ediyorum.
Selamlar.
Yorum