Yurtdışında Astra J kullanıcısı bir arkadaş 4 aylık aracıyla 8500km'de debriyaj balatısını bitirmiş. Bu süreçte de hiç bir yanık kokusu almamış. Bunun üzerine servise gidiyor ve servis bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığını söylüyor. Arkadaşın söylediğine göre buna benzer bir olay 6000km'de Fransa'da kullanan bir arkadaşın başına gelmiş. Servis volan tasarımındaki hatadan dolayı bunun gerçekleştiğini o yüzden volanı garanti kapsamında değiştirebileceklerini fakat balata disclerini araç sahibi tarafından ödeneceğini belirtmiş.
Servis 2 gün sonra debriyaj balatalarını söktüğünde disc çevresinin %50'sinde sürtünmeden dolayı %50'sinde ise yanmadan dolayı aşınma tespit etmiş.
Bu arkadaşa fikir veren kişi ise "servis sizin kullanım şeklinizde hata bulacaktır bunu kesinlikle kabullenmeyin bundan önceki araçlarınızda ne kadar fazla km yaptığınızı ve böyle bir olayın başına gelmediğinizi söyleyin yoksa Insignia'lardaki taktiği sizin üzerinizde uygulamaya çalışacaklardır" demiş.
Sonuç olarak servis parça değişimini garantiden yapmayarak acısını kullanıcıdan çıkarmış.
Türkiye'deki uygulamanın benzeri yurtdışında da uygulanıyor.
Bende bu konuyu forumda okuduktan sonra yeni INSIGNIAmda da aynı şeyle karşılaşabilirmiyin diye düşündüm. Benim başıma gelmezdi 22 senedir araba kullanıyordum, debriyaj balatası biter mi? Biterse kullanımdan dolayı biter, başıma hiç gelmedi diye düşünürken. Aracı aldığımın 2. ayında geçen hafta tam 12,000km. de otobanda bir anda bitiverdi. Hissetmediniz mi derseniz bozulmadan son 20-30km önce araç aragazı veriyormuşcasına devrini arttırıp normal devrine bir kaç kere döndü. Öncesinde de diğer INSIGNIA'larla kıyasladığınız da aracın uzun yol tüketim değerleri de düşüktü! Balata kokusu da almadım!
İstanbul-Ankara arası Bolu dağı tünel girişinde araç çekişten düştü ve rampa da sağa çektikten sonra da bir daha hareket edemedi. Opel Assistance'ı aradım ve sorunu bildirdim. Aracı en yakın servise DÜZCE'ye çekebileceklerini söylediler. Konu başlığını okuduğumdan ve az çok araç bilgim olduğundan teşhisini zaten koyduğum Debriyaj-Volant arızasının başımı çok ağrıtacağını düşünerek ANKARA'da aracı aldığım servise aracımın çekilmesini talep ettim. Bunu ekstra ücretle yapacaklarını ilettiler. Yaklaşık 350TL tutacak, bende Kasko ile çektirirsem problem olur mu dedim. Hayır siz çektirdiğiniz servisi bize söyleyin dediler.
Ve gece yarısı araç servise bırakıldı. Sabah aracın durumunu öğrenmeye gittiğimde servis görevlilerine aracın çekici ile geldiği haberini de ben vermiş oldum. Yoğunluktan dolayı ancak öğleden sonra bana DEBRİYAJ BALATASININ bittiği haberini verip. Standart KULLANICI HATASI GARANTİYE girmez cevabını verdiler. Bu arada telefonla arabayı sorduğumda önce servise alınmadı dışarda denmesinin üstünden 5dk. sonra bu teşhisin konulması da çok ilginçti. Debriyaj balatası- Volant o kadar çabuk nasıl sökülüp kontrol edilebilir, kullanıcı hatası olduğuna bakmadan karar verilebilir mi? Ama verilmişti artık karar.
INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo 19" Metro Mavi - Bej Döşeme...
SONUÇ: Hatam yok, yıllardır araç kullanıyorum. Hangi arabanın BALATASI 12,000km de aniden biter, aracı bir kontrol edin diyerek servis ile konuşurken. Ertesi gün Fabrikadan garantiden DEBRİYAJ SETİNİN değişimi için onay geldi. Ama bu seferde SET Ankara'da yokmuş, İzmir'den sipariş edildi. Ertesi gün geleceğini tahmin ettiğim Parça 4. günün sonunda servise gelebildi. Başka firmalar yurtdışından parçayı bu sürenin altında getiriyor ama neyse geldi Bugün DEBRİYAJ SETİ takıldı ve aracı teslim aldım.
ARABADAN BİR ANDA SOĞUDUM ARTIK ESKİ HEVESİMLE KULLANABİLİRMİYİM! Hersene işim gereği 40-50,000KM yol yapıyorum, artık bu arabaya nasıl güvenirim. Debriyaj seti garantiden değişmiş yada değişmemiş önemi sadece parası ama sorun ne bu kadar çabuk neden biter? bilmiyorum. Bir daha olursa bu durum... yada başka bir sorun?
INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo 19" Metro Mavi - Bej Döşeme...
İlk önce geçmiş olsun demek istiyorum, bu arada opele de teşekkür etmek lazım garantiden değişimi sağladıkları için teoride dediğiniz gibi 12000 km de baskı balata bitmez ama yeni üretilelen aspessiz balatalarda ilk 100 km de bile debriyajı biten araçlar var ve bu sebepten dolayı genelde kullanıcı hatası olarak değerlendiriliyor.
İnşallah bir daha böyle talihsiz bir olay yaşamazsınız.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Gecmis olsun size de. En azından garantiden degisim yapmışlar. Hangi servis acaba? Ben OPAN da denedim ama kabul etmediler. Acaba sizin ve benim gibi kac arkadasın daha balatasi bitti? Ben degisim parasinin iadesi icin bayram sonrası tüketici hakem heyetine başvuruyorum. Bakalım bunun sonucu ne olacak?
İlk önce geçmiş olsun demek istiyorum, bu arada opele de teşekkür etmek lazım garantiden değişimi sağladıkları için teoride dediğiniz gibi 12000 km de baskı balata bitmez ama yeni üretilelen aspessiz balatalarda ilk 100 km de bile debriyajı biten araçlar var ve bu sebepten dolayı genelde kullanıcı hatası olarak değerlendiriliyor.
İnşallah bir daha böyle talihsiz bir olay yaşamazsınız.
fatih abi benim araba 5binde ve debriyaj balatasından gelen kokuyu biliyorsun belkı benım balata cok daha erken biticek
fatih abi benim araba 5binde ve debriyaj balatasından gelen kokuyu biliyorsun belkı benım balata cok daha erken biticek
Umarım size de bir sürpriz yapmaz ama araç dolu iken yokuşlarda az biraz zorlama sonucunda bir bakmışsınız debriyaj balatası bitmiş. km'ye pek bakmıyor maalesef.
fatih abi benim araba 5binde ve debriyaj balatasından gelen kokuyu biliyorsun belkı benım balata cok daha erken biticek
Umarım size de bir sürpriz yapmaz ama araç dolu iken yokuşlarda az biraz zorlama sonucunda bir bakmışsınız debriyaj balatası bitmiş. km'ye pek bakmıyor maalesef.
Sen servise gidip bir baktıracaktın ne oldu gidemedinmi ? her geçen km kullanıcının aleyhine sonuçlanıyor örnekler emsal teşkil etmiyor garanti kapsamında bir sorununuz var ise mutlaka servislere gidip gerekli tespitlerin yapılması lazım .
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Sen servise gidip bir baktıracaktın ne oldu gidemedinmi ? her geçen km kullanıcının aleyhine sonuçlanıyor örnekler emsal teşkil etmiyor garanti kapsamında bir sorununuz var ise mutlaka servislere gidip gerekli tespitlerin yapılması lazım .
baktırdım, zaten servisteyken bitti balata ve araba orada kalmıştı. sonrasında garantiden yapamayacaklarını belirttiler ve bende İzmiri aradım. onlarda tekrar servisle görüştükten sonra izmirin garanti kısmı bunu garantiye alamayacaklarını belirttiler. Arabasız kaldığım için ve serviste kayıtlara geçtği için dışarıda yaptırma yoluna gitmedim. sadece baskı ve balata bitmiş, bilye takımında sorun yok dediler. yoğun bir pazarlıktan sonra 870 tl ye yaptılar. sonrasında hakem heyetine başvurdum. onlarda 938 tl ye kadar olan faturalarda biz oraya başvurduktan sonra (firmadan savunma alıyorlar) kendilerinin belirledikleri sonucun yaptırım gücü olduğunu söylediler. hatta parayı ödemek istemezlerse elimdeki kararla onları icraya bile verebilirmişim. bende belgeleri hazırladım ama geçen hafta son 2 gün başvuru almadıkları için bayram sonrası belgeleri teslim edeceğim. muhtemel en yakın sonucun ocak 2011 gibi çıkacağını söylediler. bende sonuca göre paramı alabilirsem alacağım. alamazsam da üzerine bir bardak su içip diğer yediğim kazıklarla beraber tecrübe katsayımı artıracağım
Yorum