Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

    2-3 gündür 1.4 insignia aracımla 1.ve 2. vites aralığında 2000-3000 devir bandında hızlanma aşamasında tekleyerek hızlanma ve tekleme aşamasında aynı anda motordan gelen tarrrr (r leri çoğaltmak mümkün) şeklinde bir ses ve o anda egzozdan beyaz duman atma olayı ile karşılaşıyorum. Bunu 2 denemede 1 mutlaka yapmaya başladı.
    Aracın daha yağı 15-20 gün önce 5-30 gm değişti ve yağ filtresi de değişti. Araç şu an 42 bin km.de
    2 farklı servise gittim. Epey aracı deneyerek sesi dinleyerek arızayı bulmaya çalıştı ustalar.

    Servislerden birindeki usta aracı epey sürdü, araçtaki sesi dinledi ve karar verme aşamasında bujileri çıkarıp uçlarına baktı. Geçen yıl değişmiş olan bujilerin (9 bin km.de) uçları epey kararmıştı ve 2 sinin ucunda yağlanma vardı. Işık tutarak yuvalarında da yağ olup olmadığına baktı. O iki bujinin yuvalarında da yağ vardı. Burda yağ olmaması gerekirdi dedi bujileri temizleyerek geri taktı ve büyük ihtimalle piston sekman arızası var dedi. 1.4lerde kronik bir arıza olduğunu söyledi. Maliyet olarak en az 2 bin tl dedi. Ben bu ustaya duyduğum sesle alakalı olarak turbonun pervanesinde geliyor olabilir mi, debriyaj baskı/balata/bilya sorunu olur mu, volan sorunu olur mu, trigerden olur mu, gibi sorular sordum, hiçbiri değil dedi. Teşekkür ederek ordan ayrıldım.

    Diğer servisteki usta aynı şekilde bujileri kontrol ederek değiştirme kararı aldı, 4 buji işçilik dahil 180tl ye değişti. Teste çıkıldı, aynı arızalar devam etti. Depodaki mevcut yakıtı bitirmemi (şu an yarım depodan az var) sonrasında tercihen opetten 100 liralık benzin alıp tekrar servise gelmemi söyledi. Bujileri tekrar kontrol edeceğini, değiştiği bujilerde de kararma ve yağlanma olursa sibop kapaklarında kaçırma olup olmadığını kontrol edeceğini veya bobin değişimi olabileceğini söyledi ama piston sekman arızası olmadığını söyledi.

    Sonuç olarak her iki servis de tam emin olamadı. Bu şekilde aracı sürüyorum şimdilik. Sizce nedir sorun? Ne yapmamı önerirsiniz? Daha 2 yaşında 42bin deki bir aracın (son 9 bin km sini ben kullandım) en kötü ihtimalle piston sekman değişmesi gerekmesi veya sibop kapaklarının kaçırma yapması nasıl mümkün olabilir?

    Daha ağustos ayında 2100TL ödeyerek manifolt değiştirdim, şimdi de bu. Kronik denen olaylar hep gelip beni buluyor, maddiyatı geçtim artık 1 yıldır sürdüğüm, severek 2 . el satın aldığım aracımdan soğudum artık ve şu anki arızası neyse yaptırıp satmayı ciddi ciddi düşünüyorum çünkü daha beter arızalar çıkaracağından korkuyorum. Zaten aklımda vardı satmak ama şimdi iş ciddiye bindi.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

    Geçmiş olsun. Üzücü bir durum.
    Yetkili servise gitmeyi düşündünüz mü ? Hiç bir fikrim olmamasına karşın bujilerde yağ olması durumu netleştiriyor gibi. Bence yetkiliye gidin.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

      Orjinal yazı sahibi: aton1981
      Geçmiş olsun. Üzücü bir durum.
      Yetkili servise gitmeyi düşündünüz mü ? Hiç bir fikrim olmamasına karşın bujilerde yağ olması durumu netleştiriyor gibi. Bence yetkiliye gidin.
      Sağolun.
      Trabzonda yetkili servis Vardallar, oraya gidince fiyat olarak anormal rakamlarla ayrılma garantiniz var.
      Gittiğim 2 özel servisteki ustalar da vardallarda çalışıp ordan ayrılan ustalar.
      Bujilerde yağ olması netleştiriyor derken sizce durum nedir?
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

        Nette ufak bir araştırmada beyaz duman atma olayı için şöyle bir açıklama buldum.

        Beyaz duman olması demek yanma odasına yağ giriyor demek. Üç yerden girebilir;

        1- Karterden (piston eritmiş olmanız ya da sekman kırmış olmanız gerekir.)
        2- Silindir kapak contası yanmıştır o sızdırıyordur.
        3- Supap lastikleri sızdırıyordur.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

          Bujide yag olmasi motorun acilip kucuk bir rektifiye tabi tutulmasini gerektirir araciniz usten yag sizdiriyor yag olan yerde buji duzgun calismaz hatta atesleme olmayacak duruma gelir buda aracdaki slindirlerin devre disi kalmasina sebep verir

          Sonuc olarak motor acilacak ve gereken yapilacak

          Gecmis olsun



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

            Önceki Yağ Değişimini Siz Mi Yaptırdınız? Yaptırmadıysanız Aklıma Önceki Sahibinin Başına Aynı Olay Gelmiş ve Yağ Katkısı İle Sorunu Geçici Çözmüş Olabileceği Geldi. Yeni Yağ İle Sorun Nüks Etmiş Olabilir. Kaçırma, Sızdırmalara Karşı İyi Markaların Son Derece Etkili Katkıları Bulunmakta. Mekanik Değişim Öncesi Bu Tarz Yağ Katkı Maddelerinin Faydasının Olup Olmayacağını Araştırmanızı ve Güvenilir Ustalara Bir Danışmanızı Öneririm.
            Geçmiş Olsun.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

              4 buji nasıl 180 TL oluyor, performans bujisi mi taktılar da bu kadar tuttu?
              ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

              Yorum


              • #8
                Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                Önceki Yağ Değişimini Siz Mi Yaptırdınız? Yaptırmadıysanız Aklıma Önceki Sahibinin Başına Aynı Olay Gelmiş ve Yağ Katkısı İle Sorunu Geçici Çözmüş Olabileceği Geldi. Yeni Yağ İle Sorun Nüks Etmiş Olabilir. Kaçırma, Sızdırmalara Karşı İyi Markaların Son Derece Etkili Katkıları Bulunmakta. Mekanik Değişim Öncesi Bu Tarz Yağ Katkı Maddelerinin Faydasının Olup Olmayacağını Araştırmanızı ve Güvenilir Ustalara Bir Danışmanızı Öneririm.
                Geçmiş Olsun.
                Bunu bende duymuştum. Motor arıza vermesin diye yakıta katkı, yağa katkı yapıp, epertiz de dyno olçumunde bile motor sağlıklı çıkıyor. Tabi işin rengi sonradan çıkıyor. Fakat bu eski motorlarda daha çok yapılıyordu. 1,4T motorumuz yepyeniyken böyle birşey mümkün olabilir mi ? Teknik arızanın önüne geçiçi geçilmesi için belkide mümkün.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                  Orjinal yazı sahibi: FacomX
                  Bujide yag olmasi motorun acilip kucuk bir rektifiye tabi tutulmasini gerektirir araciniz usten yag sizdiriyor yag olan yerde buji duzgun calismaz hatta atesleme olmayacak duruma gelir buda aracdaki slindirlerin devre disi kalmasina sebep verir

                  Sonuc olarak motor acilacak ve gereken yapilacak

                  Gecmis olsun
                  Sağolun fatih bey, masraf dendiği kadar tutar mı yoksa araştırmamı önerir misiniz?
                  Bir de motordan gelen kesilme ve o esnada çıkan ses de bu arıza ile mi ilgilidir?
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                    Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                    Önceki Yağ Değişimini Siz Mi Yaptırdınız? Yaptırmadıysanız Aklıma Önceki Sahibinin Başına Aynı Olay Gelmiş ve Yağ Katkısı İle Sorunu Geçici Çözmüş Olabileceği Geldi. Yeni Yağ İle Sorun Nüks Etmiş Olabilir. Kaçırma, Sızdırmalara Karşı İyi Markaların Son Derece Etkili Katkıları Bulunmakta. Mekanik Değişim Öncesi Bu Tarz Yağ Katkı Maddelerinin Faydasının Olup Olmayacağını Araştırmanızı ve Güvenilir Ustalara Bir Danışmanızı Öneririm.
                    Geçmiş Olsun.
                    Aracı aldığımda 31500km de idi. Ve maalesef 15bin bakımına girmemişti. Aracı trabzona getirince 33bin km.de özel serviste yağ, yağ filtresi, bujiler, hava ve polen filtreleri değişmişti, sağ ön frenden acayip ses geldiğinden balatalar da değişmişti.
                    Bu yıl da yazın yine özel serviste yağ ve yağ filtresi değiştirdim. Benden önceki sahibinin başka neleri yaptırmadığını bilemiyorum ama tamamen bakımsız bir araç almışım ve şanssızım diyorum artık..
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                      Orjinal yazı sahibi: kingdragon
                      4 buji nasıl 180 TL oluyor, performans bujisi mi taktılar da bu kadar tuttu?
                      Geçen yıl 130TL ye değiştirmiştim, zamlanmış, tanesi 40TL, 20TL de işçilik aldılar.
                      Nette araştırdım, 1.4t lerin bujileri bu şekilde pahalı maalesef..
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                        Yuh yani NGK performans bujileri o fiyatlara satılıyor, yazık
                        ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                          Orjinal yazı sahibi: Wolverine
                          Aracı aldığımda 31500km de idi. Ve maalesef 15bin bakımına girmemişti. Aracı trabzona getirince 33bin km.de özel serviste yağ, yağ filtresi, bujiler, hava ve polen filtreleri değişmişti, sağ ön frenden acayip ses geldiğinden balatalar da değişmişti.
                          Bu yıl da yazın yine özel serviste yağ ve yağ filtresi değiştirdim. Benden önceki sahibinin başka neleri yaptırmadığını bilemiyorum ama tamamen bakımsız bir araç almışım ve şanssızım diyorum artık..
                          İkinci el araç alınırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus 'servis bakımlı' olmasıdır.
                          Servis geçmişi ispat edilemeyen bir araç, her anlamda kuşku uyandıran bir araçtır. 31.500 gibi görünen km
                          gerçekte o kadar mıydı, bunu da bilmek mümkün değil. Çünkü, km düşürme en çok başvurulan hilelerden
                          biridir. Muayyen bakımları yetkili servislerce yapılmamış, servis geçmişi karanlık bir araç için km garantisi
                          hiçbir zaman olmaz. Düzene koyup elinizden çıkarmanız en mantıklı davranış olur diye düşünüyorum.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                            Orjinal yazı sahibi: Wolverine
                            Orjinal yazı sahibi: FacomX
                            Bujide yag olmasi motorun acilip kucuk bir rektifiye tabi tutulmasini gerektirir araciniz usten yag sizdiriyor yag olan yerde buji duzgun calismaz hatta atesleme olmayacak duruma gelir buda aracdaki slindirlerin devre disi kalmasina sebep verir

                            Sonuc olarak motor acilacak ve gereken yapilacak

                            Gecmis olsun
                            Sağolun fatih bey, masraf dendiği kadar tutar mı yoksa araştırmamı önerir misiniz?
                            Bir de motordan gelen kesilme ve o esnada çıkan ses de bu arıza ile mi ilgilidir?
                            Fiyatlar tutabilir seslerde iyiye delalet değil

                            Bence bir kaç yerle görüş




                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Motorda tekleme,beyaz duman atma!Acil Yardım??

                              Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                              Orjinal yazı sahibi: Wolverine
                              Aracı aldığımda 31500km de idi. Ve maalesef 15bin bakımına girmemişti. Aracı trabzona getirince 33bin km.de özel serviste yağ, yağ filtresi, bujiler, hava ve polen filtreleri değişmişti, sağ ön frenden acayip ses geldiğinden balatalar da değişmişti.
                              Bu yıl da yazın yine özel serviste yağ ve yağ filtresi değiştirdim. Benden önceki sahibinin başka neleri yaptırmadığını bilemiyorum ama tamamen bakımsız bir araç almışım ve şanssızım diyorum artık..
                              İkinci el araç alınırken dikkat edilmesi gereken en önemli husus 'servis bakımlı' olmasıdır.
                              Servis geçmişi ispat edilemeyen bir araç, her anlamda kuşku uyandıran bir araçtır. 31.500 gibi görünen km
                              gerçekte o kadar mıydı, bunu da bilmek mümkün değil. Çünkü, km düşürme en çok başvurulan hilelerden
                              biridir. Muayyen bakımları yetkili servislerce yapılmamış, servis geçmişi karanlık bir araç için km garantisi
                              hiçbir zaman olmaz. Düzene koyup elinizden çıkarmanız en mantıklı davranış olur diye düşünüyorum.
                              Genel olarak doğru fakat yine tamamen itimat edilmemesi gereken bir durum.
                              Vatandaş mı artık böylelerine vatandaş da denmemesi lazımken, km yi önce düşürüp ondan sonra yetkiliye gidiyorlar. Muayene zamanında da km yi servise girdiği km ye yakın değerde düşürüp giriyorlar.
                              Yetkililerde aracın dibine kadar girip km değeri okumuyor. Doğal olarak kadaranda ki değeri yazmaktalar. Hal böyle iken yetkili servis bakımlı olması çok bir şey kazandırmasa da tercihen düşünülmesi elbette doğru.
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X