2-3 gündür 1.4 insignia aracımla 1.ve 2. vites aralığında 2000-3000 devir bandında hızlanma aşamasında tekleyerek hızlanma ve tekleme aşamasında aynı anda motordan gelen tarrrr (r leri çoğaltmak mümkün) şeklinde bir ses ve o anda egzozdan beyaz duman atma olayı ile karşılaşıyorum. Bunu 2 denemede 1 mutlaka yapmaya başladı.
Aracın daha yağı 15-20 gün önce 5-30 gm değişti ve yağ filtresi de değişti. Araç şu an 42 bin km.de
2 farklı servise gittim. Epey aracı deneyerek sesi dinleyerek arızayı bulmaya çalıştı ustalar.
Servislerden birindeki usta aracı epey sürdü, araçtaki sesi dinledi ve karar verme aşamasında bujileri çıkarıp uçlarına baktı. Geçen yıl değişmiş olan bujilerin (9 bin km.de) uçları epey kararmıştı ve 2 sinin ucunda yağlanma vardı. Işık tutarak yuvalarında da yağ olup olmadığına baktı. O iki bujinin yuvalarında da yağ vardı. Burda yağ olmaması gerekirdi dedi bujileri temizleyerek geri taktı ve büyük ihtimalle piston sekman arızası var dedi. 1.4lerde kronik bir arıza olduğunu söyledi. Maliyet olarak en az 2 bin tl dedi. Ben bu ustaya duyduğum sesle alakalı olarak turbonun pervanesinde geliyor olabilir mi, debriyaj baskı/balata/bilya sorunu olur mu, volan sorunu olur mu, trigerden olur mu, gibi sorular sordum, hiçbiri değil dedi. Teşekkür ederek ordan ayrıldım.
Diğer servisteki usta aynı şekilde bujileri kontrol ederek değiştirme kararı aldı, 4 buji işçilik dahil 180tl ye değişti. Teste çıkıldı, aynı arızalar devam etti. Depodaki mevcut yakıtı bitirmemi (şu an yarım depodan az var) sonrasında tercihen opetten 100 liralık benzin alıp tekrar servise gelmemi söyledi. Bujileri tekrar kontrol edeceğini, değiştiği bujilerde de kararma ve yağlanma olursa sibop kapaklarında kaçırma olup olmadığını kontrol edeceğini veya bobin değişimi olabileceğini söyledi ama piston sekman arızası olmadığını söyledi.
Sonuç olarak her iki servis de tam emin olamadı. Bu şekilde aracı sürüyorum şimdilik. Sizce nedir sorun? Ne yapmamı önerirsiniz? Daha 2 yaşında 42bin deki bir aracın (son 9 bin km sini ben kullandım) en kötü ihtimalle piston sekman değişmesi gerekmesi veya sibop kapaklarının kaçırma yapması nasıl mümkün olabilir?
Daha ağustos ayında 2100TL ödeyerek manifolt değiştirdim, şimdi de bu. Kronik denen olaylar hep gelip beni buluyor, maddiyatı geçtim artık 1 yıldır sürdüğüm, severek 2 . el satın aldığım aracımdan soğudum artık ve şu anki arızası neyse yaptırıp satmayı ciddi ciddi düşünüyorum çünkü daha beter arızalar çıkaracağından korkuyorum. Zaten aklımda vardı satmak ama şimdi iş ciddiye bindi.
Aracın daha yağı 15-20 gün önce 5-30 gm değişti ve yağ filtresi de değişti. Araç şu an 42 bin km.de
2 farklı servise gittim. Epey aracı deneyerek sesi dinleyerek arızayı bulmaya çalıştı ustalar.
Servislerden birindeki usta aracı epey sürdü, araçtaki sesi dinledi ve karar verme aşamasında bujileri çıkarıp uçlarına baktı. Geçen yıl değişmiş olan bujilerin (9 bin km.de) uçları epey kararmıştı ve 2 sinin ucunda yağlanma vardı. Işık tutarak yuvalarında da yağ olup olmadığına baktı. O iki bujinin yuvalarında da yağ vardı. Burda yağ olmaması gerekirdi dedi bujileri temizleyerek geri taktı ve büyük ihtimalle piston sekman arızası var dedi. 1.4lerde kronik bir arıza olduğunu söyledi. Maliyet olarak en az 2 bin tl dedi. Ben bu ustaya duyduğum sesle alakalı olarak turbonun pervanesinde geliyor olabilir mi, debriyaj baskı/balata/bilya sorunu olur mu, volan sorunu olur mu, trigerden olur mu, gibi sorular sordum, hiçbiri değil dedi. Teşekkür ederek ordan ayrıldım.
Diğer servisteki usta aynı şekilde bujileri kontrol ederek değiştirme kararı aldı, 4 buji işçilik dahil 180tl ye değişti. Teste çıkıldı, aynı arızalar devam etti. Depodaki mevcut yakıtı bitirmemi (şu an yarım depodan az var) sonrasında tercihen opetten 100 liralık benzin alıp tekrar servise gelmemi söyledi. Bujileri tekrar kontrol edeceğini, değiştiği bujilerde de kararma ve yağlanma olursa sibop kapaklarında kaçırma olup olmadığını kontrol edeceğini veya bobin değişimi olabileceğini söyledi ama piston sekman arızası olmadığını söyledi.
Sonuç olarak her iki servis de tam emin olamadı. Bu şekilde aracı sürüyorum şimdilik. Sizce nedir sorun? Ne yapmamı önerirsiniz? Daha 2 yaşında 42bin deki bir aracın (son 9 bin km sini ben kullandım) en kötü ihtimalle piston sekman değişmesi gerekmesi veya sibop kapaklarının kaçırma yapması nasıl mümkün olabilir?
Daha ağustos ayında 2100TL ödeyerek manifolt değiştirdim, şimdi de bu. Kronik denen olaylar hep gelip beni buluyor, maddiyatı geçtim artık 1 yıldır sürdüğüm, severek 2 . el satın aldığım aracımdan soğudum artık ve şu anki arızası neyse yaptırıp satmayı ciddi ciddi düşünüyorum çünkü daha beter arızalar çıkaracağından korkuyorum. Zaten aklımda vardı satmak ama şimdi iş ciddiye bindi.
Yorum