Merhaba arkadaşlar,
Pek aktif bir üye değilim ama başıma gelen bir arızadan bahsetmek istiyorum. Çok küçük, çözümü çok basit ama sizi anında gerip işlerinizi de anında aksatabilecek bir sorun.
Arabamı günlük kullanımdan sonra park ettim, P'ye alıp stop ettim. Anahtarı çekmeye çalıştım ama anahtar gelmedi. Elim alışık olduğu için kontağın tam kapanmadığını fark ettim. Hani direksiyon kilitlenir anahtar çıkmaz öyle bir durum. Bazen vitesi N'de unutup stop ettikten sonra anahtarı çekemezsiniz ya? Aynı o durum. Ancak N'den P'ye alınca anahtar sıfır konumuna gelir siz de çeker alırsınız. Her şeyi denedim yapamadım ben de servise gittim. Arıza alt vites kolundaki boşlukmuş. P'ye aldığım zaman boşluktan dolayı alttaki tel bir iki milim geride kalıyormuş. Bu da kontağın vitesi P dışındaki bir viteste kaldığını zannetmesine sebep oluyormuş. Yani tamamen mekanik ve küçük bir arıza. Çözümü ise alt vites kolunu değiştirmek, bugün için fiyatı 1.000'ye yakınmış. Ancak çok daha basit ancak geçici bir çözüm daha var, aracınızı P'ye alıp stop ettikten sonra vites kolunu daha da ileri itip boşluğu alıyorsunuz ve anahtarınız boşa çıkıyor.
Ben şimdilik böyle kullanmaya devam edeceğim. Elim bollaşınca alt kolu değiştirtirim.
Olur da başınıza gelirse panik olmayın işleriniz de aksamasın diye anlatmak istedim. Zira anahtarı alamıyorsanız hiç bir yere gidemiyorsunuz demektir
Aracım : 2009 CDTi 160 HP Cosmo Otomatik Flexride
Pek aktif bir üye değilim ama başıma gelen bir arızadan bahsetmek istiyorum. Çok küçük, çözümü çok basit ama sizi anında gerip işlerinizi de anında aksatabilecek bir sorun.
Arabamı günlük kullanımdan sonra park ettim, P'ye alıp stop ettim. Anahtarı çekmeye çalıştım ama anahtar gelmedi. Elim alışık olduğu için kontağın tam kapanmadığını fark ettim. Hani direksiyon kilitlenir anahtar çıkmaz öyle bir durum. Bazen vitesi N'de unutup stop ettikten sonra anahtarı çekemezsiniz ya? Aynı o durum. Ancak N'den P'ye alınca anahtar sıfır konumuna gelir siz de çeker alırsınız. Her şeyi denedim yapamadım ben de servise gittim. Arıza alt vites kolundaki boşlukmuş. P'ye aldığım zaman boşluktan dolayı alttaki tel bir iki milim geride kalıyormuş. Bu da kontağın vitesi P dışındaki bir viteste kaldığını zannetmesine sebep oluyormuş. Yani tamamen mekanik ve küçük bir arıza. Çözümü ise alt vites kolunu değiştirmek, bugün için fiyatı 1.000'ye yakınmış. Ancak çok daha basit ancak geçici bir çözüm daha var, aracınızı P'ye alıp stop ettikten sonra vites kolunu daha da ileri itip boşluğu alıyorsunuz ve anahtarınız boşa çıkıyor.
Ben şimdilik böyle kullanmaya devam edeceğim. Elim bollaşınca alt kolu değiştirtirim.
Olur da başınıza gelirse panik olmayın işleriniz de aksamasın diye anlatmak istedim. Zira anahtarı alamıyorsanız hiç bir yere gidemiyorsunuz demektir
Aracım : 2009 CDTi 160 HP Cosmo Otomatik Flexride
Yorum