Ynt: 1.6 Insignia Turbo Yakıt Tüketimi
Sevgili Insignia Kullanıcıları,
2011 model 1.6 Turbo Cosmo sahibiyim. Insignia ile birlikte son 3 yılda Jetta 1.6, Passat 2.0 TDI ve Mercedes C180 kullandım.
Insignia bu araçların içinde en güçlüsü. Güçlü olduğu içinde ister istemez başlangıçta performanslı kullanmak istiyorsunuz. Performanslı kullandığınız zaman da doğal olarak turboyu devreye sokuyorsunuz ve yüksek tüketim değerleri ile karşılaşıyorsunuz.
Son 6 aydır kendi yaptığım gözlemler ve denemeler sonucunda Insignia'nın performanslı kullanılmadığı durumlarda karşılaştırdığım C180'den daha fazla yakmadığını ve motorunun da Mercedes'ten daha sessiz olduğunu gördüm. Ancak performanslı kullandığımda (Turboyu devreye soktuğumda) Mercedes'ten çok fazla tüketim yaptığını gördüm.
Ancak çeşitli denemeler ve okuduğum yabancı otomobil dergilerinden edindiğim bilgiler sonucunda Insignia'nın 2050 devir sonrası Turbo'yu devreye soktuğunu ve yüksek Tork değerini de 5500 devre kadar sürdürdüğünü gördüm/öğrendim. Yani 2050 devri geçtiğiniz anda oluk gibi benzin tüketmekte. Ancak 2050 devrin altında kullanırsanız da Ecotec motora sahip olduğu için de ne Mercedes ne Volkwagen Insignia'yı tüketimde geçebiliyor. ÖZETLE:
INSIGNIA'NIZIN AZ YAKIT YAKMASINI İSTİYORSANIZ 2050 MOTOR DEVRININ ALTINDA KULLANMANIZ GEREKIYOR.
Ben artık şehir içinde 1500-2000 devir arasında kullanıyorum. 1500 devrin altında arabanın gücü oldukça düşüyor onun için 1500 devrin altına inmemeye bu arada hızlı vites yükselterek de 2000 devri geçmemeye çalışıyorum. Tabii ki düşük performanslı kullanmak durumunda kaldığım içinde sol şeride geçmiyorum. Bu şekilde kullanarak tüketimi 9.5 lt/100 km'den 7 lt/100 km'ye düşürdüm şehir içinde benim gittiğim güzergahda... Tabii sol şeride geçip perfomanslı kullandığımda 13 lt/100 km'yi bile görmek mümkün. Siz de deneyebilirsiniz. Arabanın dinamiklerini göz önüne alarak ekonomi / performans dengesini yakalayabilirsiniz.
Bu arada aynı kullanış tarzlarında Mercedes C180'de sırasıyla 8.8 lt/100 km, ekonomik kullanımda 7.5 lt/100 km ve performanslı kullanımda 10.5 lt/100 km görmekteyim. Mercedes 156 beygir olması ve otomatik vites olması sebebiyle sanırım düşük devirli kullanımda Insignia'nın az üstünde ama perfromanslı kullanımda Insignia'nın ciddi altında kalmakta. Insignia'nın motoru 180 beygir güç ürettiği için Turbo devredeyken hiç ekonomik olmuyor. Maalesef Mercedes'i kullanırken gaza fazla basma dürtüsü olmamasına rağmen Insignia'nın düreksiyonudayken daha performanslı kullanma isteği oluşuyor. Bu sebeple Insignia alanlar genelde performanslı kullanıp benzin sarfiyatından yakınıyorlar.
Şu anda ekonomi benim için daha önemli olduğu için 2000 devrin altında kullanarak düşük performansla ancak yüksek tasarrufla aracımı kullanmaya devam edeceğim. Tüm Insignia kullanıcılarının da bundan faydalanmasını istediğim için bugün foruma üye olup bu bilgiyi/deneyimi paylaşmak istedim.
Sevgili Insignia Kullanıcıları,
2011 model 1.6 Turbo Cosmo sahibiyim. Insignia ile birlikte son 3 yılda Jetta 1.6, Passat 2.0 TDI ve Mercedes C180 kullandım.
Insignia bu araçların içinde en güçlüsü. Güçlü olduğu içinde ister istemez başlangıçta performanslı kullanmak istiyorsunuz. Performanslı kullandığınız zaman da doğal olarak turboyu devreye sokuyorsunuz ve yüksek tüketim değerleri ile karşılaşıyorsunuz.
Son 6 aydır kendi yaptığım gözlemler ve denemeler sonucunda Insignia'nın performanslı kullanılmadığı durumlarda karşılaştırdığım C180'den daha fazla yakmadığını ve motorunun da Mercedes'ten daha sessiz olduğunu gördüm. Ancak performanslı kullandığımda (Turboyu devreye soktuğumda) Mercedes'ten çok fazla tüketim yaptığını gördüm.
Ancak çeşitli denemeler ve okuduğum yabancı otomobil dergilerinden edindiğim bilgiler sonucunda Insignia'nın 2050 devir sonrası Turbo'yu devreye soktuğunu ve yüksek Tork değerini de 5500 devre kadar sürdürdüğünü gördüm/öğrendim. Yani 2050 devri geçtiğiniz anda oluk gibi benzin tüketmekte. Ancak 2050 devrin altında kullanırsanız da Ecotec motora sahip olduğu için de ne Mercedes ne Volkwagen Insignia'yı tüketimde geçebiliyor. ÖZETLE:
INSIGNIA'NIZIN AZ YAKIT YAKMASINI İSTİYORSANIZ 2050 MOTOR DEVRININ ALTINDA KULLANMANIZ GEREKIYOR.
Ben artık şehir içinde 1500-2000 devir arasında kullanıyorum. 1500 devrin altında arabanın gücü oldukça düşüyor onun için 1500 devrin altına inmemeye bu arada hızlı vites yükselterek de 2000 devri geçmemeye çalışıyorum. Tabii ki düşük performanslı kullanmak durumunda kaldığım içinde sol şeride geçmiyorum. Bu şekilde kullanarak tüketimi 9.5 lt/100 km'den 7 lt/100 km'ye düşürdüm şehir içinde benim gittiğim güzergahda... Tabii sol şeride geçip perfomanslı kullandığımda 13 lt/100 km'yi bile görmek mümkün. Siz de deneyebilirsiniz. Arabanın dinamiklerini göz önüne alarak ekonomi / performans dengesini yakalayabilirsiniz.
Bu arada aynı kullanış tarzlarında Mercedes C180'de sırasıyla 8.8 lt/100 km, ekonomik kullanımda 7.5 lt/100 km ve performanslı kullanımda 10.5 lt/100 km görmekteyim. Mercedes 156 beygir olması ve otomatik vites olması sebebiyle sanırım düşük devirli kullanımda Insignia'nın az üstünde ama perfromanslı kullanımda Insignia'nın ciddi altında kalmakta. Insignia'nın motoru 180 beygir güç ürettiği için Turbo devredeyken hiç ekonomik olmuyor. Maalesef Mercedes'i kullanırken gaza fazla basma dürtüsü olmamasına rağmen Insignia'nın düreksiyonudayken daha performanslı kullanma isteği oluşuyor. Bu sebeple Insignia alanlar genelde performanslı kullanıp benzin sarfiyatından yakınıyorlar.
Şu anda ekonomi benim için daha önemli olduğu için 2000 devrin altında kullanarak düşük performansla ancak yüksek tasarrufla aracımı kullanmaya devam edeceğim. Tüm Insignia kullanıcılarının da bundan faydalanmasını istediğim için bugün foruma üye olup bu bilgiyi/deneyimi paylaşmak istedim.
Yorum