Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

    Merhaba arkadaşlar,

    Aracımı nisan başında aldım. 2013 eylül üretimi. 2014'lerde manuel getirmediklerinden tercih etmiştim. Sorunumu kısaca anlatmaya çalışayım. Işıklarda durdum diyelim, kalkarken bire takamıyorum, bu nadiren oluyor. 2-3 denemeden sonra bire geçiyor. İkiye atarken metal sürtünmesini hissediyorum, %50 gibi oluyor. İkinci viteste yüksek devire çıktığımda (6000 rpm) neredeyse üçe hiç geçmiyordu, serviste vites kolu ayarı yapıldı, şimdi nadiren geçişte takılıyor ama devirlensem geçmeme ihtimali hep aklımda. O yüzden pek 4000 devri geçmiyorum ikinci viteste. Sonraki vitesler çok pürüzsüz. Başlangıçta araba yeni, alışacaktır diye düşündüm. Tamam vites geçişleri biraz yumuşadı ama pek kendi kendine çözülecek gibi durmuyor.

    Donanımhaber forumunda da benzer şikayeti olan vardı. Sanırım burada da benzer bir şey okumuştum. Perşembe buluşmasında eski manuel kullanıcıları böyle bir sorunla karşılaşmadıklarını söyledi. Acaba aranızda böyle bir şeyi gören duyan bilen var mı merak ettim.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

    bende astra h vardı ondada aynı sorun vardı...
    F30 Sport+

    Yorum


    • #3
      Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

      Gördüğüm kadarıyla 1.6 180 hp ve 1.4 140 hp'liklerde de benzer sorunlar var
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #4
        Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

        Çok nadiren 1'e geçmeme yapıyor. Debriyaja tekrar bastığımda geçiyor ama sizinki farklı bir sorun gibi
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

          Benzer sorunlar olabiliyor...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

            Ben çok nadir 2 den 3 e atarken takılma yasıyorum ama cok hızlı atınca normal atarsam sıkıntı yok.
            2012 insignia 1.4 T 140 Hp Yeni Stil Paket Fume

            Yorum


            • #7
              Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

              Manuel Şanzımanlarda Senkromeç (Synchromesh) Olarak Adlandırılan Ve Vites Değişimi Sırasında Dişlilerin Devrini Senkronize Etmeye Yarayan Çok Hassas Küçük Dişliler Bulunur. Özellikle Üst Devirlerde ve Seri Vites Geçişlerinde Debriyaja Tam Basmadan Önce Vites Değiştirmeye Çalışmak (Farkında Olmadan/İstem Dışı) Bu Küçük Dişlilere Zarar Verir ve Sonraki Vites Geçmelerinde Zorluk Sağlar. Dururken 1 e Geçmemesi Bazen Bende de Oluyor. Önce 2 ye Atınca, Sonra 1 e Geçiyor.
              Kronik Bir Arıza Olduğunu Düşünmüyorum.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

                Evet o senkromeçlerin dağılması ciddi bir durum. O küçücük demir parçası yüzünden Megane'ın şanzımanı inmiş tamir olmuştu.

                Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Demek ki uzun vadede bile o kadar baş ağrıtan bir şey değil. Zamanla ben de alışırım artık.


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Makyajlı Kasa 1.6 Manuel Şanzıman Sorunlu Mu?

                  Bir de Şu Var. Özellikle Önden Çekişli Araçlarda, Şanzıman Dişli Grubu ve Ayna-Mahruti Dişlileri Bir Arada Çok Küçük Bir Alanda Çözülmüş Durumda. Vites Dişlilerinin Ağızları da Çok Sık Olunca (Diş Aralarındaki Boşluk Dar Olunca) Bozulmalar Daha Sık Olabiliyor. Şanzımanı Ayrı, Diferansiyeli Ayrı Arkadan İtişli Araçlar Gibi Olmuyor. Diş Araları Geniş Olan Dişli Gruplarında Motor Devrini Şanzıman Dişli Grubunun Devri İle Bir Tuttrurduğunuzda Debriyaja Bile Basmak Gerekmez Çoğu Zaman.
                  Özet; Çok Seri Hareketlerden Kaçınmalıyız...

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X