Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo devreye girince motordan gelen şakıma sesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Turbo devreye girince motordan gelen şakıma sesi

    Bir şeyden eminim ki bu ses aracın motor kısmında sağ taraftan geliyor.
    Sağ tarafta bu sesi çıkarabilecek olan ne var arkadaşlar?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #17
      Ynt: Turbo devreye girince motordan gelen şakıma sesi

      Orjinal yazı sahibi: Wolverine
      Bir şeyden eminim ki bu ses aracın motor kısmında sağ taraftan geliyor.
      Sağ tarafta bu sesi çıkarabilecek olan ne var arkadaşlar?
      Sizin araçtaki sesi bilemiyorum video olsa daha net bir yorum yapabilirdik belki ama.. benim araçtada motorun sağından gelen inceden tiz bir üfleme sesi vardı devir daim pompası değişti sorun çözüldü.. devir daim pompasını da söyleyin ustaya..

      1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

      Yorum


      • #18
        Ynt: Turbo devreye girince motordan gelen şakıma sesi

        Bende bendeki sesi araştırırken forumda bir mesajda görmüştüm.
        Benim ses buna benziyor ama bu videodaki gibi kronik değil.

        http://www.youtube.com/watch?v=xsL0ketb0Ko#ws
        Orjinal yazı sahibi: eketen
        Arkadaşlar bu ses Turbo By-Pass valfi diye geçen d.v nin sıkışma sesi. Bende servis uyarısını attı araç ancak servis göremedi nedense lakin bosch diagnoz da Turbo By-Pass Valfi Sıkışıyor diye hata çıktı. Zamanla yakıt ve kullanılan yağ neticesi kurumlanma yüzünden oluşuyor. Bende ki bu ses serviste yeni yazılım yüklendiğinde kayboldu. Daha sonra yeniden daha sessiz şekilde ortaya çıktı. Temizlediler sorun yok. Bu ses ilk başlarda önce hafif tıslama peşinden çok daha kısık şekli ile başlıyor. Giderek en ufak gaz yüklemesi peşinden geri basınç oluşturulduğunda çığlık şekline dönüşüyor. Ve son raddede tam kapanmayan valf yüzünden basınç kaçırmaya, yolda gazı açtığınız zaman uğultuya neden oluyor. Aracın çekiş gücü herkesin hissedemeyeceği şekilde düşüyor, yakıt tüketimi ortalamada 2-3 lt kadar artıyor. Performans düşüklüğünü şu şekilde hissedebilirsiniz sorunsuz halinde 200 gibi çıkabildiği bir yokuşu ancak 170-180 gibi bitirebiliyor araç. Düşük hızlarda pek hissedemeyebilir herkes. Öncelikle yeni yazılım yükletip deneyin, sorun devam ediyorsa mutlaka temizlenmesi gerekiyor. Bizim gördüğümüz kadarı ile 1.6T lerin %80 inin de bu sıkıntı var.
        2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

        Yorum


        • #19
          Ynt: Turbo devreye girince motordan gelen şakıma sesi

          Evet arkadaşlar, bugün farklı bir serviste tekrar baktırdım ve usta bu ses avans sesi, düşük oktan benzin veya pis yakıttan kaynaklanır dedi.

          Şimdi sorun şu ki, daha önce de avans olayından şüphelendiğim için sürekli yakıt aldığım ve çok işlek bir istasyon olan opet i değiştirmiştim.
          Yine işlek bir total istasyonundan bikaç kez yakıt aldım. Ses değişmedi.
          En son yine shell in yine işlek bir istasyonundan bikaç kez nitro+ aldım. Uzun yol da yaptığım için bu bahsettiğim yakıtları kısa zamanda denedim ve bitirdim.
          En son aldığım shell nitro+ tan sonra avans sesi iyice arttı.

          Bu avans vurma sesinden kurtulmak için ne yapmalıyız? Araç artık ilk hareket anında dahi avans vuruyor, devirli kalkış yapınca o ses çıkmıyor.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #20
            Aradan 9 sene geçmiş bir hort yapayım. Mevzu bahis tıkı tıkı, şak şak yada çıt çıt sesi benim aracımda da vardı. Ses bazen artıyor bazen azalıyor. Özellikle motor soğukken bir tık daha fazla geliyordu. Bir kaç ustaya(Yetkili servis dahil) gösterdim avans vuruntusu dediler. Ses hız ve ya vites farketmeksizin motor yüke bindiğinde artıyor. Devir ve hız farkı eşitlenmeye başlayınca azalıp geçiyordu. Benim ustamda yakıtı iyice bitir ve ve başka yerden al dedi yakıtı. Ben normalde opet ya da shell den alıyorum o zaman içinde hangisinde puan kampanyası varsa. Özellikle iki farklı markanın yakıtı karıştığı zamanlarda artıyordu ses. Sonra ustamın dediği gibi benzin ışığının yanmasına rağmen iyice bitirerek tek shell e döndüm. Ses bariz azalmıştı. Sonra uzun yol yapacağım bir zaman enjektör temizleyici atıp full depo ile onu bitirdim. Bu temizleyicilerin yakıt deposu içindeki suyu ve su buharını nötralize etme gibi bir özelliği var. Ses şimdi daha da azaldı hatta soğuk motorda bile sıkıştırmazsam ses gelmiyor. Birde ustam depo havalandırma valfinin orada biraz kaçak vardı ona müdahale ettik demişti.
            Özetle yapılması gerekenler:
            1) Depo havalandırma valfi kontrolü
            2) Enjektör temizleyici(Uzun yola çıkacağınız zaman kullanmanızı tavsiye ederim. Ve aracı devirli kullanmalısınız.)
            3) Deponuzu dikkatlice bitirerek tek yerden fulleyin ve bu depoyu kullanmaya başlamadan akü kutup başını 10-15 dk sökerek ve yakıt haritanızı sıfırlayın.)
            4) Eğer 3. basamaktaki yakıt aldığınız yerde ses devam ediyorsa aynı işlemi farklı bir marka ve ya benzinlikten fulleyerek tekrarlayın)
            Ve arada yüksek devir kullanarak aracın nefes veren yerlerin kurumdan temizlenmesini sağlamanız faydalı olacaktır.

            Not: Enjektör temizleyici o depoda çok farketmese de sonraki 1-2 depoda faydasını daha hissettiriyor bence.
            Balıkesir-2009-1.6T Cosmo

            Yorum

            İşleniyor...
            X