Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2010'da Kış Lastiği Alacaklar

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

    Merhaba arkadaşlar,

    kış lastiği alacak arkadaşlar ile fikir alışverişi yapılması için açıyorum bu konuyu. 245/45/R18 aracımın lastik ölçüsü.

    Şu anda gördüğüm kadarı ile bu ölçüde kış lastiği bulmak oldukça zor. Bulabildiğim farklı markalarda 450-500 tl civarında fiyatlar veriyorlar. Sizlerin içerisinde satın alan ya da iyi bir teklif alan var ise paylaşabilir misiniz?

  • #2
    Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

    Orjinal yazı sahibi: besnihkm
    Merhaba arkadaşlar,

    kış lastiği alacak arkadaşlar ile fikir alışverişi yapılması için açıyorum bu konuyu. 245/45/R18 aracımın lastik ölçüsü.

    Şu anda gördüğüm kadarı ile bu ölçüde kış lastiği bulmak oldukça zor. Bulabildiğim farklı markalarda 450-500 tl civarında fiyatlar veriyorlar. Sizlerin içerisinde satın alan ya da iyi bir teklif alan var ise paylaşabilir misiniz?
    bende lassanın vakumlusu var 16 jant eski arabadan kalan
    bu araçlara 16 jant oluyormuş .. ben sadece jant alıp daha ucuza kapatacam hemde 16 ya indirerek yol tutuşu artıyormuş..
    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
    [center]

    Yorum


    • #3
      Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

      bizim lastikçi sizin arabalardan şikayetçi, standart jant bile 17" olurmu ya diyor ihihi lastik bulunamıyormuş
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

        valla ben ole karlı havalarda fılan cıkarmayı dusunmuyorum, yazık gunah araca, gecen sene karda vectramı kullanmıstım z rot degıstırmekten bıkmıstım, bunada olursa uzulurum, kıs lastıgı takmak ısteyenlerde sanırım jantlarını 16ya cevırmek zorunda kalcak....

        Yorum


        • #5
          Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

          Her ebat kış lastiği bulunuyor ama önceden hazırlık yapmak lazım ben geçen sen 15 günde zor buldum 19" için ve gayette memnun kaldım geçen sene İstanbula fazla kar yağmadı ama 1-2 gün de olsa keyifli oluyor

          Opel servislerinin kampanyası var bence servislerle görüşüp bilgi almak lazım .



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

            19" jant-lastik kışın yol tutuş,kayma vs. açısından daha mı avantajlı yoksa tam tersi mi?

            Yorum


            • #7
              Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

              Orjinal yazı sahibi: ant1trust
              19" jant-lastik kışın yol tutuş,kayma vs. açısından daha mı avantajlı yoksa tam tersi mi?
              Kesinlikle daha avantajlı. Hava sıcaklığının 7Cnin altına düştüğü durumlarda yol tutuş kaybı yaşanmaması en önemli artısı. Normal lastikler aynı sıcaklıkta taş gibi oluyor ve yüzeyi yol tutmaz hale geliyor.
              Ancak sıcak havalarda da lastik hamuru aşırı yumuşadığından Kış lastiklerini bahar başında çıkartmak gerekir.

              Yorum


              • #8
                Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                Orjinal yazı sahibi: Wasabi
                Orjinal yazı sahibi: ant1trust
                19" jant-lastik kışın yol tutuş,kayma vs. açısından daha mı avantajlı yoksa tam tersi mi?
                Kesinlikle daha avantajlı. Hava sıcaklığının 7Cnin altına düştüğü durumlarda yol tutuş kaybı yaşanmaması en önemli artısı. Normal lastikler aynı sıcaklıkta taş gibi oluyor ve yüzeyi yol tutmaz hale geliyor.
                Ancak sıcak havalarda da lastik hamuru aşırı yumuşadığından Kış lastiklerini bahar başında çıkartmak gerekir.
                Düşündüğüm gibi teşekkürler..

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                  Orjinal yazı sahibi: ant1trust
                  19" jant-lastik kışın yol tutuş,kayma vs. açısından daha mı avantajlı yoksa tam tersi mi?
                  Orjinal yazı sahibi: Wasabi
                  Kesinlikle daha avantajlı. Hava sıcaklığının 7Cnin altına düştüğü durumlarda yol tutuş kaybı yaşanmaması en önemli artısı. Normal lastikler aynı sıcaklıkta taş gibi oluyor ve yüzeyi yol tutmaz hale geliyor.
                  Ancak sıcak havalarda da lastik hamuru aşırı yumuşadığından Kış lastiklerini bahar başında çıkartmak gerekir.

                  soru yanlış anlaşılmış sanırım.
                  kışın kış lastiğinin faydası/zararı değil, 19" olmasının faydası/zararı sorulmuş.
                  çapın bu konuda etkisi varmı bilmiyorumda geniş taban yüzeyi=daha az tutunma sağlar.
                  bu yüzden de Uludağ'da ünlü futbolculardan biri ince yanaklı büyük jantlarıyla Q7'yi şarampole indirdi
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                    @ cagri

                    Tekrar okudum da haklısınız. Asıl soru lastik ebadı. Dediğiniz doğru. Yüzey genişledikçe yüzeye yapılan basınç azalır. Bu da yere basan kuvvetin düşmesine sebep olur.

                    Öte yandan, bunları yazarken aklıma takıldı: tutunma yüzeyinin artması yol tutuşa olumlu bir katkı sağlamaz mı? Sonuçta araçta kayma sadece yerçekimine karşı bir direnç değil. Eylemsizlik de işin içine giriyor. Vektörel bileşen yatayda da sürtünmeye karşı bir direnç sağlıyor.

                    Ne dersiniz?

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                      bende öyle düşünüyordum da, temas yüzeyi azaldıkça birim noktaya etkiyen ağırlık miktarı artıyor. bu yüzden ince lastikler daha iyi tutunuyormuş.
                      Çorumda eski bir Toyota jip var sık sık görüyorum, normal zamanlarda öyle bir lastik takıyor ki çamurluktan daha geniş, dışarı taşıyor.
                      kış gelince aynı traktör lastiği kalınlığında, incecik lastikler takıyor
                      InsigniaTEAM

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                        Bence geniş tabanlıların yol tutuşu daha iyidir,Q7 olayının başka bir sebebi vardır.
                        Birim yüzeye etkiyen ağırlık azalır ama sürtünme yüzeyi artar.Sürtünme ne kadar artasa yol tutuş o kadar iyi olur ve bence yüzey artması birim ağırlığı fazlasıyla amorti eder.
                        http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                        Ellere yar oldu
                        2.0 CDTI
                        Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                        5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                          Mühendisler belli olmaya başladı

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                            benım bildiğimde genis tabanlı lastık kuru zeminde, ince tabanlı lastıklere gore yola daha saglam tutunur, vırajlarda kayma olmaz ama ıslak yada kaygan zemınlerde ıse tam tersıne ınce tabanlı lastık daha ıyıdır dıye bılıyorum...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 2010'da Kış Lastiği Alacaklar

                              Çok bilimsel açıklamalar yapmışsınız kendimi fizik dersinde gibi hissettim .

                              Kışın özellikle bir grup insan lastik hava basınçlarını düşürürler bu kesinlikle yanlış aksine daha fazla hava basmak lazım yere sürtünen kısım ne kadar az olursa karda hareket etmek o kadar kolay olur ama bu özellik frenlemede olumsuz etkiliyor Q7 örneğindeki gibi bu uygulamayı normal lastiklerde yaparsanız geçerli kış lastiklerinde kimyası gereği tutunma daha iyi olduğu için rahat ve konforlu bir yolculuk yaparsınız.

                              Hasan beyin dediği bilgilerde doğrudur

                              Orjinal yazı sahibi: HASAN_APG09
                              benım bildiğimde genis tabanlı lastık kuru zeminde, ince tabanlı lastıklere gore yola daha saglam tutunur, vırajlarda kayma olmaz ama ıslak yada kaygan zemınlerde ıse tam tersıne ınce tabanlı lastık daha ıyıdır dıye bılıyorum...



                              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X