Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Dip Gazdaki Güç..!!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Dip Gazdaki Güç..!!

    Arkadaşlar Merhaba ;
    Belki bu konuya ilişkin daha önce açılmış bir konu vardır ama ben bulamadım.Onun için bu durumu sizlerle paylaşmak ve değerli görüşlerinizi almak istedim. Araç 1,6 Turbo 180Hp 2.vitesde dip gaz yaptığımda motorun çıldırmışçasına seriliğini lastikler patinaj ettiği için sanki tam alamıyor gibiyim.Bu durumu bir başka insignia kullanıcısı müşterim var, O da aynı şeyleri söyledi.Hatta o WV scirocco kullanan bir arkadaşının olduğunu ve onda böyle bir durumu kesinlikle hissetmediklerini, motorun ürettiği tüm gücü tam anlamıyla lastikler patinaj etmeden yola yani size aktarıyor dedi. Bende bu gün bunu test ettim, evet aynen bahsettiği gibi motorun gücünü yola aktarmada ve o serilik hissini patinaj olayı kesilinceye kadar alamıyorsunuz.

    Hatta bu olay 3.vitesde giderken birden dip gaz yaptığımda da 2.vitesedeki patinaj oranına göre daha kısa sürse de 3.vitesde de kısmen yaşıyorsunuz.
    Şimdi sizin aklınıza şu soru gelebilir.Lastiklerin durumu nedir diye ?
    Merak etmeyin lastiklerim çok yeni Michelin Sport orjinal ebatları takılı,yani lastiklerde bir sıkıntı yok.
    Bu durum insignia daki seriliğin getirmiş olduğu bir dezavantajmıdır.? Bunu tespit edenleriniz varmı ? Kullanımdan kaynaklanıyor ise, sizce nasıl kullanmamı tavsiye edersiniz? Şimdiden değerli paylaşımlarınız için teşekkürler... Hayırlı Ramazanlar, Rabbim Bayrama kavuşmayı ve gerçek Bayramı yaşayanlardan Olmayı Hepimize Nasip Etsin....(amin)
    2010 1,6 Turbo Cosmo DVD 800 +Navi 18"

  • #2
    Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

    lastıklerın faktoru onemlı tabı. fkat bu durum aracın agırlıgıyla motor gücü nün orantılı olmamasından kaynaklanıyor. bu durumu debrıyaj gaz ayarını yaparak düzeltebılırsınız fakat bu da debrıyajın kısa sureede asınmasına sebep olur.

    Yorum


    • #3
      Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

      Tc'nin yaptigi kesintiyi demiyorsunuz degilmi?
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

        O Nasıl bir şey ki Çağrı Bey Tc nin kesintisi nedir.? Bu ayrıca kesinti şeklinde değil direk patinaj ediyor yani daha neti araç motorun devrinden ne yapacağını şaşırıyor kısa bir süre patinaj ediyor. Bu patinajdan dolayıda haliyle sürücü olarak bu üretilen gücü yol ilerleyerek veya hızlı mesafe alarak değilde patinaj ile alıyorsunuz... Durum bundan İbaret ..

        Bu arada bu tc ile ilgli de bende maalesef bilgi eksikliği mevcut.Bu konuyu bana tam izah edebilirseniz memnun olurum
        2010 1,6 Turbo Cosmo DVD 800 +Navi 18"

        Yorum


        • #5
          Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

          Arac patinaja dustugunde tc (traction control) devreye girer, Gostergede isik yanar, arac cok hizli sekilde gici kesip kesip geri verir, bu kesintiden dolayi da istediginiz gibi hizlanamazsiniz. Bunu yasamamak icin aracin limitlerine ve tepkilerine tamamen hakim oldugunuz zaman dipgaz yerine gaza kademeli basarak daha iyi hizlanabilirsiniz.
          1.6 turbolar cok guclu, 2'de 3'de pati cekiyor ama dediginiz kadar da 3.viteste ara hizlanma gibi dipgaz yaptiginizda sarmamasi lazim
          InsigniaTEAM

          Yorum


          • #6
            Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

            Tc basit olarak tekerleklerden birinin digerinden fazla dondugu anda hizli doneni yavaslatarak kontrollu bir sekilde yol almanizi saglar zemin faktorune gore calisir ornek bir lastik kuru digeri islaksa yada buzlu zeminde yada toprak zeminde daha belirgin devreye girer zaten patinajda da sistem devreye girer.



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

              Orjinal yazı sahibi: cagri
              Arac patinaja dustugunde tc (traction control) devreye girer, Gostergede isik yanar, arac cok hizli sekilde gici kesip kesip geri verir, bu kesintiden dolayi da istediginiz gibi hizlanamazsiniz. Bunu yasamamak icin aracin limitlerine ve tepkilerine tamamen hakim oldugunuz zaman dipgaz yerine gaza kademeli basarak daha iyi hizlanabilirsiniz.
              1.6 turbolar cok guclu, 2'de 3'de pati cekiyor ama dediginiz kadar da 3.viteste ara hizlanma gibi dipgaz yaptiginizda sarmamasi lazim
              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Tc basit olarak tekerleklerden birinin digerinden fazla dondugu anda hizli doneni yavaslatarak kontrollu bir sekilde yol almanizi saglar zemin faktorune gore calisir ornek bir lastik kuru digeri islaksa yada buzlu zeminde yada toprak zeminde daha belirgin devreye girer zaten patinajda da sistem devreye girer.
              haklısınız fakat kesıntı demek ostemıyo. Arac patınaja düştüğü için yuruyemıyorum demek istiyo. Degılmı?

              Yorum


              • #8
                Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                Evet BABOLİ dediğiniz gibi, güçte kesilme yok tc ışığının da yandığını fark etmedim.1.vitesde kalkış yaptınız, standart seyrederken birden dip gaz yaptığımda sürücü olarak istiyorum ki üretilen güce göre bunu direk yol katederek yani koltuğa yapıştırıp hızlanması şeklinde algılayayım.Aslında öylede olacak ama tekerler bi patinaj etmesede aynı anda bu seriliği yola aktarabilse sorun yok..

                Birde arkadaşlar yeni konu açmak istemediğim için size buradan bir sorum olacak. Ani frenlemede aracın arkası çizgisinden kayıyorsa yani arka oynuyorsa ve abs devreye çok çabuk giriyorsa bunun nedeni ne olabilir.Araç daki bu hız yapabilme yeteneği ile frenlemedeki hem mesafe hemde bu arkanın oynaması sizcede tuhaf değilmi.. Dua ediyorum 100 üzeri giderken ani frenleme yapacağım bişey olmasın diye.. Çünkü bugün 15-30 km arası sk içinde ilerlerken önüme aniden bir araç çıktı hızımın çok az olmasına rağmen hem arkası oynadı hemde abs hemen devreye girdi. fakat kayması abs devreye girmesine rağmen bitmedi.eğer mesafe biraz daha yakın olsaydı düşünmek bile istemiyorum... Bunun nedeni ne olabilir..( Bu arada lastiklerimi tekrar hatırlatıyım 79000 değiştirdim şuan 81200 km de Michelin sport orjinal ebatları )
                2010 1,6 Turbo Cosmo DVD 800 +Navi 18"

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                  İnsignia 30 Km hızla arkasını oynatacak bir araç değildir.Sizin lastikler sıkıntılı bence. Lastğin tarihine bakın bence. Eski tarihli olabilir. Eski tarihli ise 0 km iken bile özelliğini kaybeder lastik.Üzerinde hafta ve yıl yazar. Mesela 3513 gibi numara arayın.35 hafta, 13 de yıldır. Yani 2013 yılı 35. Hafta üretimidir lastik.
                  2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                    Ya da lastik havalarınız fazla olabilir lastikler yeniyse.

                    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                      Arkadaşın dediği lastik değil arkanın oynaması yürüyenle ilgili bir durum olabilir sizden önce biri çukurlardan farkında olmadan sert geçmiş olabilir baktırmanızda fayda var bence çünkü bizde astra h var ikinci olarak sizin kasa insigniaları kullanmadım ama insignia ani durmalarda kayma filan yapmıyor astra h nin kayarak durduğu yerde kaldı ki astra h yol tutuş ve fren olarak fena sayılmayan bir araç
                      2014 astra 1.6 cdti sport+still (ateş kırmızı)
                      2014 insignia 1.6 sidi at flexride park go sunroof

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                        Lastik bilgilerine biraz önce baktım DOT 0414 bilgisine yani 2014 yılı 4.haftası buradan da anlaşılıyor ki lastikler çok yeni , ben zaten bu lastikleri mayıs ayı içinde almıştım...
                        2010 1,6 Turbo Cosmo DVD 800 +Navi 18"

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                          O zaman mekanik bir sorun vardır. 30 km hızla atmaz arkasını bu araç. İyice inceletin serviste...
                          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                            Orjinal yazı sahibi: tornado
                            Ya da lastik havalarınız fazla olabilir lastikler yeniyse.

                            Bence de aracın lastik havalarına bakın. Hem konfor hem yol tutuş açısından çok etkiliyor çünkü. Ancak aracın arkasının kaymasının bence de lastiklerle bir alakası olmadığı kanaatindeyim. Geçenlerde uzun yolda -hızım 110-120 arası- giderken önüme köpek çıktı ve ani frenlemede sanki tren rayında gidiyormuşum gibi hiç sağa sola oynamadan ani bir biçimde yavaşladım. Bence fren ayarlarınızı kontrol ettirin Çünkü arka frenler önlere göre daha şiddetli basınç uyguluyorsa arkadan kayma meydana gelebilir diye düşünüyorum.
                            2015 İnsignia 1.6 Turbo Sidi Cosmo Asteroid Gri.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Dip Gazdaki Güç..!!

                              fren ayarlarında sıkıntı olabilir. baktırmanızda fayda var.
                              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X