Arabamı alalı iki hafta oldu ancak debriyaj petalı sert bu her insignia da varmı? Ayrıca 2. Vitesten 3e gecerken viteste hafif tıkırtı var sebebi ne olabilir? Arac 1.6t 180hp
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
Collapse
X
-
Ynt: Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
Hafif kemikli bir his veriyor doğrudur sanırım herkeste bu var, şanzımanının karakteri böyle galiba.
Debriyaj ben yaklaşık 4,5 yıldır kullanıyorum alıştım ama ilk önceleri banada sert gelmişti ama siz yinede debriyajı kontrol ettirin bitmiş olmasın
Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
Şimdi F30 Modernline Sunroof
-
Ynt: Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
Araç debriajı sert olabilir, insignialarda geneli sert, kullandıkça alışırsınız, ancak debriajınız bitmeye yakın iyice sertleşir, böyle bi durumda olabilir, bi kontrol ettirin, 3. Vitese geçişte de bi kemiklilik, takılma hissi gayet normal, yani sorun normalmidir tartışılır ama sizin aracınız normal, 1.6 180 hp lerde 3. Vitese geçerken bi kemiklilik, takılma çoğunda mevcut...
Bunlar ufak tefek basit şeyler, takılmayın aracınızı keyifle kullanın derim...
Yorum
-
Ynt: Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
Rampalarda, yada birden gaza yüklendiğinizde devir yükseliyor fakat araç hızlanmıyorsa, motor bağırıyor, araç hızlanmıyorsa, seyir halinde iken özellikle 4-5. Viteslerde gaza basıldığında devir ibresi aniden yüksek değerlere çıkıyorsa debriajınız sıyırıyor demektir, buda balata bittiğini gösterir...
Diğer bi test ise, araç sabit halde çalışırken, vitesi 4e atın, frene sağlamca basın, debriajdan ayağınızı normal bi dirençle çekin (vites değiştirirken çektiğimiz gibi) eğer araç direk stop ederse debriajınız iyidir, ancak araç stop etmeyip devir yükselirse debriajınız bitmiştir, yalnız bu test aracınızın için çok sağlıklı değil, asla bi kaç kere yapmayı denemeyin, sağlam bi debriajınız varsa onuda biterebilirsiniz çünkü
Yorum
-
Ynt: Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
hasan bey'in anlattığı test, şanzuman açılmadan yapılabilecek en doğru testtir.
Fakat şikayetleriniz, insignianın normal olarak kabul ettiğimiz durumlardır.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
Bizim Araçlarımızda Debriyaj Tahriği Telli Olduğu İçin Bu Km.lerde Sertleşmesi Normaldir. Yapısı İtibarı İle Devamlı Sürtünme Söz Konusu Olduğu İçin Zamanla Yağsız Kalması Sertleşme ve Daha Kötüsü Kopmalara ve Debriyajsız Kalmaya Sebebiyet Verir.
En Güzeli Hidrolik Tahrikli Olanıdır Ancak Nedense Çelik Tel Tercih Ediliyor. Kavramada Bir Sıkıntı Yok İse Keyfe Keder Tel Değişimi İle İlk Günki Yumuşaklığını Geri Kazanacaktır. Çok ta Maliyetli Olacağını Düşünmüyorum.
Tel Tahrikli Debriyaj Çalışma Prensibi İçin Bknz; Sf; 45-54 (Arıza ve Belirtileri İçin Sf;46)
Hidrolik Tahrikli Debriyaj Çalışma Prensibi İçin Bknz; Sf;54-
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_prog...Sistemleri.pdf
Ayrıca Farklı Viteslerde Farklı Geçiş Rahatlığı Söz Konusu İse, Bu da Rahatsız Vites Geçişine Sahip Olan Dişlinin Senkromeci ve Dolayısı İle Zarar Görmüş Olabilecek Dişliden Kaynaklı Olur. Manuel Her Araçta Olabilecek Olan Kusurun Sebebi Kullanım Hatasıdır. Genellikle Seri Kullanımlarda Acelecilikten Kaynaklı Olarak Senkromeç ve Dişlilere Zarar Verilir.
İyi Forumlar.
Yorum
-
Ynt: Debriyaj sertliği ve vitesten gelen ses
Forum forum değilki.
Bilgilere bak.
Servisteki ustalar biliyor mudur bu kadar bilgiyi ya.
Bazen şaşırıyorum bizim foruma.
Bknz. falan. teknik tabirler.
Özel kullanıcı testleri..
Vallahi bravo. Alkışlamak lazım sizi. Süpersiniz.Insignia 1.6T Cosmo + Navi Paket - Metro Mavi 2011
Astra J 1.4 T Enjoy Active - Olimpik Beyaz 2013
Yorum
Yorum