Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik öneri ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: Lastik öneri ?

    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
    Orjinal yazı sahibi: aton1981
    Tahmin ediyorum ki arka/ön sıyıra sıyıra lastiğin genel yapısını bozdular : ( Bu gün bir kez daha gideceğim.
    Sıyırmak derken neyi kast ettiğinizi anlayamadım
    Sorun düzelene kadar sürat yapmamanızı tavsiye ederim, ön takıma zarar verebilirsiniz
    Lastik üzerinde balans yaptılar. Şöyle ki; Önce balans yapılacak tarafı kriko ile kaldırıp altına bir cihaz koydular. ( titreşimi algılayıcı sanırım )
    Bu cihaz, bir başka cihaza bağlı. Onunda, üzerine uturup, içinde bir silindir yardımı ile lastiğe deyip lastiği hareketlendiriyor. Tahmini 70k/hz. ile döndürüyor. Titreşime göre, silindirin bir yerinden bir bıçak ile
    lastiğin belirli yerlerini dönerken sıyırıyor. ( üzerim lastik parçaları oldu )
    Sonra lastik dengeye gelince cihazları söküp teste çıkıyorlar.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #47
      Ynt: Lastik öneri ?

      Orjinal yazı sahibi: aton1981
      Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
      Orjinal yazı sahibi: aton1981
      Tahmin ediyorum ki arka/ön sıyıra sıyıra lastiğin genel yapısını bozdular : ( Bu gün bir kez daha gideceğim.
      Sıyırmak derken neyi kast ettiğinizi anlayamadım
      Sorun düzelene kadar sürat yapmamanızı tavsiye ederim, ön takıma zarar verebilirsiniz
      Lastik üzerinde balans yaptılar. Şöyle ki; Önce balans yapılacak tarafı kriko ile kaldırıp altına bir cihaz koydular. ( titreşimi algılayıcı sanırım )
      Bu cihaz, bir başka cihaza bağlı. Onunda, üzerine uturup, içinde bir silindir yardımı ile lastiğe deyip lastiği hareketlendiriyor. Tahmini 70k/hz. ile döndürüyor. Titreşime göre, silindirin bir yerinden bir bıçak ile
      lastiğin belirli yerlerini dönerken sıyırıyor. ( üzerim lastik parçaları oldu )
      Sonra lastik dengeye gelince cihazları söküp teste çıkıyorlar.
      İnsignialarda önce lastiği çıkrarttırıp balans yapılması,sonrada üzerinde finish balans yapılması uygun oluyor.Tecrübe ile sabit balans yapan usta çok önemli bunu da belirteyim
      Gri Bmw F10 5.25 xd 2014

      Yorum


      • #48
        Ynt: Lastik öneri ?

        Orjinal yazı sahibi: aton1981
        Lastik üzerinde balans yaptılar. Şöyle ki; Önce balans yapılacak tarafı kriko ile kaldırıp altına bir cihaz koydular. ( titreşimi algılayıcı sanırım )
        Bu cihaz, bir başka cihaza bağlı. Onunda, üzerine uturup, içinde bir silindir yardımı ile lastiğe deyip lastiği hareketlendiriyor. Tahmini 70k/hz. ile döndürüyor. Titreşime göre, silindirin bir yerinden bir bıçak ile
        lastiğin belirli yerlerini dönerken sıyırıyor. ( üzerim lastik parçaları oldu )
        Sonra lastik dengeye gelince cihazları söküp teste çıkıyorlar.
        Herhalde yanlış değerlendirmişsiniz, üzerine oturulan cihaz bir silindirden ibarettir, bıçak filan da olmaz.
        Üzerinize sıçrayanlar ise silindirin lastik yanağına teması sırasında kopan parçacıklardır. Balans makinesinden
        aydınlatma yapılarak balans ağırlığının ne kadar olması gerektiği (5-10-15 gr) ve çakılacağı (yapıştırılacağı)
        yer tayin, tespit edilir. Ağırlık uygulandıktan sonra tekrar bakılır, makine balans ağırlığını 'O' olarak gösterene
        kadar işleme devam edilir. Size, lastikten evvel işinin ehli iyi bir usta gerek

        Yorum


        • #49
          Ynt: Lastik öneri ?

          Orjinal yazı sahibi: medren
          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Güzel
          Pahalı
          Yanaktan balon yapma ihtimali yüksek

          fatih abi primacy 3 icin mi dedin
          Evet

          Genel olarak michelin 18 ve yukarısında yanak kısımları biraz hassas oluyor



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #50
            Ynt: Lastik öneri ?

            Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
            Orjinal yazı sahibi: aton1981
            Lastik üzerinde balans yaptılar. Şöyle ki; Önce balans yapılacak tarafı kriko ile kaldırıp altına bir cihaz koydular. ( titreşimi algılayıcı sanırım )
            Bu cihaz, bir başka cihaza bağlı. Onunda, üzerine uturup, içinde bir silindir yardımı ile lastiğe deyip lastiği hareketlendiriyor. Tahmini 70k/hz. ile döndürüyor. Titreşime göre, silindirin bir yerinden bir bıçak ile
            lastiğin belirli yerlerini dönerken sıyırıyor. ( üzerim lastik parçaları oldu )
            Sonra lastik dengeye gelince cihazları söküp teste çıkıyorlar.
            Herhalde yanlış değerlendirmişsiniz, üzerine oturulan cihaz bir silindirden ibarettir, bıçak filan da olmaz.
            Üzerinize sıçrayanlar ise silindirin lastik yanağına teması sırasında kopan parçacıklardır. Balans makinesinden
            aydınlatma yapılarak balans ağırlığının ne kadar olması gerektiği (5-10-15 gr) ve çakılacağı (yapıştırılacağı)
            yer tayin, tespit edilir. Ağırlık uygulandıktan sonra tekrar bakılır, makine balans ağırlığını 'O' olarak gösterene
            kadar işleme devam edilir. Size, lastikten evvel işinin ehli iyi bir usta gerek
            daha dikkatli düşününce evet. :Kesinlikle yanlış değerlendirdim. Silindirde bıçak yoktu. Kopan parçalar bana o izlenimi vermişti.

            Orjinal yazı sahibi: Seyyah
            Orjinal yazı sahibi: aton1981
            Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
            Orjinal yazı sahibi: aton1981
            Tahmin ediyorum ki arka/ön sıyıra sıyıra lastiğin genel yapısını bozdular : ( Bu gün bir kez daha gideceğim.
            Sıyırmak derken neyi kast ettiğinizi anlayamadım
            Sorun düzelene kadar sürat yapmamanızı tavsiye ederim, ön takıma zarar verebilirsiniz
            Lastik üzerinde balans yaptılar. Şöyle ki; Önce balans yapılacak tarafı kriko ile kaldırıp altına bir cihaz koydular. ( titreşimi algılayıcı sanırım )
            Bu cihaz, bir başka cihaza bağlı. Onunda, üzerine uturup, içinde bir silindir yardımı ile lastiğe deyip lastiği hareketlendiriyor. Tahmini 70k/hz. ile döndürüyor. Titreşime göre, silindirin bir yerinden bir bıçak ile
            lastiğin belirli yerlerini dönerken sıyırıyor. ( üzerim lastik parçaları oldu )
            Sonra lastik dengeye gelince cihazları söküp teste çıkıyorlar.
            İnsignialarda önce lastiği çıkrarttırıp balans yapılması,sonrada üzerinde finish balans yapılması uygun oluyor.Tecrübe ile sabit balans yapan usta çok önemli bunu da belirteyim
            Tekrar dan bu gün gideceğim. Birdaha baksın usta arkadaş. Peki belirtmem gereken başka bir durum olabilir mi?
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #51
              Ynt: Lastik öneri ?

              Öncelikle jantlarınız, replicamı, orjinalmı?

              Orjinal ise göbek uyumunda sorun olmaz, lastik jant ile araçtan ayrılıp, balans makinasında jantın eğikliğine ve dönmesine bakılır, jantta sorun yok ise aynı şekilde kastiğin dönmesine, atlamasına bakılır, yine sorun yok ise aynı makinada balans ayarı yapılır, bu ayarda +5 yada -5 hata olabilir, ardından lastik araca takılır ve yukarıda bahsettiğiniz makineyle finish balans yapılır ve balans sıfırlanır,

              120 km/h a kadar direksiyona vuran titreme ön jantlardaki balanstan, daha üzeri hızlardaki direksiyonda yada kasadaki titreme arka jantlardan kaynaklanır...

              Jant replica ise insignialarda balans tutma çok daha zorlaşır, ebat büyüdükçe replica jantların göbekleri insigniata uyumlu olmadığından göbeğe bilezik denilen parça takılır, bu parça genelde plastik olur, ancak çabuk deforme olduğundan balans sağlıklı olmaz, tornacılar buraya uygun metal bilezik yapmaktadırlar, ancak ölçüyü iyi almaları gerek, dar yada bol olursa yine sıkıntı, 1 mm dahi farkedebiliyor...

              Benim tahminim ise lastik tellerinizin kırık olabiliceği, diğer ihtimal jantın yamuk olabileceği...

              Balans sorununa sebep olan nedenleri şöyle sıralayabiliriz;

              Jantın göbeğinin geniş olması, araca uyumlu olmaması (replika jant)
              Jantın yamuk olması
              Jantın ekseninde dönmemesi
              Lastiğin jant ile uyum sağlamaması, oturmaması
              Lastiğin tellerinin kırık olması
              Lastikte atlama olması
              Poryanın yamuk olması (genelde frenlemede titrer)
              Lastiğin çok eskimesinden deforme olması...

              Aklıma gelenler şimdilik bunlar...

              Yorum


              • #52
                Ynt: Lastik öneri ?

                @Hasan_apg09

                Teşekkür ederim. jantım orjinal. fotoğrafta 5. jant.



                İki ayrı lastik ci arkadaş ilgilendi. Jantımda sorun olsa sanırım beni uyarırlar. 110 dan sonra ki titreme, dünkü işlemden sonra oldu. Muhtemelen balansı beceremediler.

                @Şaman TÜRKSOY' uyarısını dikkate alarak Bu halde fazla vakit kaybetmeden birazdan tekrar gideceğim.

                Özellikle de jantların kontrolünü bir kez daha ricada bulunup en azından jantlarımdan emin olmam lazım.

                Bu işlemlerin sonunda hala ve hala düzen tutmuyorsa, sizin dediğiniz, lastikdeki ve göbektek başlıca sorunları aramak lazım. ( Atlama ve tel kırıklığı ve porya )

                Teşekkürler....
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #53
                  Ynt: Lastik öneri ?

                  Jant orjinal ve sorunsuz ise büyük ihtimal sorun lastiklerde yada balans yaptırdığın yerdedir...

                  Yorum


                  • #54
                    Ynt: Lastik öneri ?

                    Umarım sorunsuz çıkar. TElafi olamayacak sorunu var sa sanırım +1000 TL. Midem yandı....
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #55
                      Ynt: Lastik öneri ?

                      Sol iki jant da yamuk varmış. Sağ tarafı daha bakmadı. 3. Bir lasrikçiye gittim, hayret etti diğerlerinin bunu gorememesine.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #56
                        Ynt: Lastik öneri ?

                        haha haha haha haha haha

                        Yorum


                        • #57
                          Ynt: Lastik öneri ?

                          Rezil adamlar ya. Ellerinde her türlü alet var ken jant yamuğunu anlamanın da bu kadar basit olduğunu görünce hakkımı içimden helal etmedim artık ne diyim.

                          Şimdi araç ip gibi hiç titremeden yol alıyor. 3. lastikçim, arka veya 4 takım lastik alma kararını bana bıraktı. İdare eder ama artka lastikler değişse fena olmaz dedi. Bu halde max10-15 bin km gider dedi.

                          Sizce idare edip ikinci sahibine daha temiz yeni lastikler le mi satayım ileride ? Yoksa yeni lastiklerin tadını satana kadar ben mi süreyim?
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #58
                            Ynt: Lastik öneri ?

                            Yakın zamanda satmayı düşünmüyorsa yeni lastik al tabi ki
                            ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                            Yorum


                            • #59
                              Ynt: Lastik öneri ?

                              en erken 1 sene sonra belki. Gönlümüz binmekten yana hep. Fakat gelicek ne gösterir kestirmek zor
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum


                              • #60
                                Ynt: Lastik öneri ?

                                Bence hiç düşünme ve yeni lastik al, lastik deyip geçme, nasıl eskimiş bi ayakkabı giymiyosak, lastiktede aynı düşünmeliyiz...

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X