Uzun zamandır beni rahatsız eden ve cızırtıların neredeyse tamamının oluştuğu yan konsol ve ön göğüslük bölümünü elden geçirmiş bulunmaktayım.
Sesin kaynağı olan noktaları tespit edip gerekli tamir işlemi ve ses giderme uygulamalarını kısaca anlatmak istedim.
Teyp kontrol ünitesi, elinizi viteskolu üzerinde teyp alt bölümüne koyup öne doğru bölme geliyorsa, içerideki 4 vida yatakları kırık demektir.
Ve sesin büyük bir kısmı bu yatakların sabitlenememesi ve hareket halindeki araçta birbirine sürtmesi ile sinri bozucu olmaktadır.
Sizdede bu durum varsa, elinazik ve nazınız geçeceği bir ustanız ile veya elinizyatkın ise sizde yapabilirsiniz.
Teyp bölümü sökülmesi için, sağ ve sol taraftaki parlak siyah bantların öncelikle çıkartılması gerekmekte. Kırmızı tornavida ile sökülecek vidalar altta çıkıyor. Toplamda 4 tane.
Üst ekran, geçmeli ve kolayca iç kenara ince bir tornavida ile nazikçe çıkartılabilmekte.
Teyp bölümünün çıkarılabilmesi için fotoğraftaki yeşik soketin hizasına gelen bölümün arka kısmında bir vida daha var.
Bu işlemlerden sonra teyp kafası yerinden çıkartarak arkasında işaretlediğim vida yataklarına bakınız.
Bende 4 vida yatağı yerinden kırılmış hatta 4 dü de açtlamıştı. ( Yatak etrafı yıldız çıkıntılı )
Yataklardan vidaları nazikçe ayırırken de hala çatlamaya devam ediyordu. Buda bana malzeme üretim hatasını olduğu kanısı bıraktı.
Teyp kafasını dışarıda, sprey tutkal ve yapıştırıcı ile tüm yatakları monte ettik.
Teyp metal parçasınıda tekrardan kafaya yeni yataklarına vidaladık.
Sonrasında, nazikce metal aparatı ile birlikte göğüslüğe tekrar monte ettik. EKranıda yerleştirince ikinci aşamaya geçiverdik : )
Yan konsol oldukça sesli idi. Bu sesler, önceki insigniamda da mevcuttu. Ondan tecrübe ile konsolu tekrar sökmeye çalışmak usta ile beraber daha kolay oldu.
Yan kosol sökmek için öncelikle sağ ve sol taraftaki kapakları biraz zorlama ile çekip çıkartabiliyoruz. O kısımların fotoğraflarını çekemedim.
Bu söküm işlemi için henüz detay anlatacak fotoğrafım olmadığı için sadece ses gidermek için uyguladığımız noktaları gösteren fotoğfafı yayımlıyorum.
Deyme noktalarına biraz kalın çift taraflı bant kesip uygun ölçüde yapıştırdık. Diğer tarafı açmadık, çünkü tekrar sökme gereği olursa elimizde kalmasın : )
Bant uygulanan yerler görüldüğü üzere beyaz küçük karecikler : )
Bu işlemlerin sonucunda, herzaman gidip geldiğim bozuk bir yolu deneyerek test yaptım. Sonuç, abartısız mükemmel.
Tek bir ses, cızırtı ve oynama kalmadı. Daha sert girdiğim tümseklerde dahi ses tamamen kayboldu. İşlem ortalama 1,5 saat kadar sürdü.
Sesin kaynağı olan noktaları tespit edip gerekli tamir işlemi ve ses giderme uygulamalarını kısaca anlatmak istedim.
Teyp kontrol ünitesi, elinizi viteskolu üzerinde teyp alt bölümüne koyup öne doğru bölme geliyorsa, içerideki 4 vida yatakları kırık demektir.
Ve sesin büyük bir kısmı bu yatakların sabitlenememesi ve hareket halindeki araçta birbirine sürtmesi ile sinri bozucu olmaktadır.
Sizdede bu durum varsa, elinazik ve nazınız geçeceği bir ustanız ile veya elinizyatkın ise sizde yapabilirsiniz.
Teyp bölümü sökülmesi için, sağ ve sol taraftaki parlak siyah bantların öncelikle çıkartılması gerekmekte. Kırmızı tornavida ile sökülecek vidalar altta çıkıyor. Toplamda 4 tane.
Üst ekran, geçmeli ve kolayca iç kenara ince bir tornavida ile nazikçe çıkartılabilmekte.
Teyp bölümünün çıkarılabilmesi için fotoğraftaki yeşik soketin hizasına gelen bölümün arka kısmında bir vida daha var.
Bu işlemlerden sonra teyp kafası yerinden çıkartarak arkasında işaretlediğim vida yataklarına bakınız.
Bende 4 vida yatağı yerinden kırılmış hatta 4 dü de açtlamıştı. ( Yatak etrafı yıldız çıkıntılı )
Yataklardan vidaları nazikçe ayırırken de hala çatlamaya devam ediyordu. Buda bana malzeme üretim hatasını olduğu kanısı bıraktı.
Teyp kafasını dışarıda, sprey tutkal ve yapıştırıcı ile tüm yatakları monte ettik.
Teyp metal parçasınıda tekrardan kafaya yeni yataklarına vidaladık.
Sonrasında, nazikce metal aparatı ile birlikte göğüslüğe tekrar monte ettik. EKranıda yerleştirince ikinci aşamaya geçiverdik : )
Yan konsol oldukça sesli idi. Bu sesler, önceki insigniamda da mevcuttu. Ondan tecrübe ile konsolu tekrar sökmeye çalışmak usta ile beraber daha kolay oldu.
Yan kosol sökmek için öncelikle sağ ve sol taraftaki kapakları biraz zorlama ile çekip çıkartabiliyoruz. O kısımların fotoğraflarını çekemedim.
Bu söküm işlemi için henüz detay anlatacak fotoğrafım olmadığı için sadece ses gidermek için uyguladığımız noktaları gösteren fotoğfafı yayımlıyorum.
Deyme noktalarına biraz kalın çift taraflı bant kesip uygun ölçüde yapıştırdık. Diğer tarafı açmadık, çünkü tekrar sökme gereği olursa elimizde kalmasın : )
Bant uygulanan yerler görüldüğü üzere beyaz küçük karecikler : )
Bu işlemlerin sonucunda, herzaman gidip geldiğim bozuk bir yolu deneyerek test yaptım. Sonuç, abartısız mükemmel.
Tek bir ses, cızırtı ve oynama kalmadı. Daha sert girdiğim tümseklerde dahi ses tamamen kayboldu. İşlem ortalama 1,5 saat kadar sürdü.
Yorum