Merhaba arkadaşlar;
Bu hafta sonu başımdan geçen bir olayı sizinle başlamak istedim.
Hafta sonu aracımla ( 2010 model 1,6T cosmo) bir misafirliğe gittim, tekrar aracıma döndüğümde (gece 23:30) kontağı çevirdim marş almadı, önce "AFL far arıza" uyarısı verdi hemen telefondan biraz araştırdım akü kutup başlarını sök-tak düzelir yazıyordu, yaptım olmadı bu sefer "Fren destek sistemi" arızası "ESP arıza" verdi, kendi kedime ne oluyor araç herhalde infilak edecek sandım , sonra bir kaç denemeden sonra elektrik komple gitti gösterge paneli falan kapıları bile manuel olarak kilitleyebildim. Pazar günü bir elektrikçi usta bulup getirdim akü bitmiş/bozulmuş dedi, takviye işe yaramaz dedi aküyü değiştirdik aküye 200 TL sıkışmış yani
Daha sonra akünün akımını ölçtü akım fazla dedi şarj dinamosunda bir sıkıntı olabilir dedi. Pazartesi günü dükkana getir tekrar kontrol edelim dedi Allahtan bir sıkıntı çıkmadı.
Anlayamadığım konu 2010 model bir araçta nasıl akü biter yada bozulur. Böyle bir olay başkasının da başına da geldi mi?
Bu hafta sonu başımdan geçen bir olayı sizinle başlamak istedim.
Hafta sonu aracımla ( 2010 model 1,6T cosmo) bir misafirliğe gittim, tekrar aracıma döndüğümde (gece 23:30) kontağı çevirdim marş almadı, önce "AFL far arıza" uyarısı verdi hemen telefondan biraz araştırdım akü kutup başlarını sök-tak düzelir yazıyordu, yaptım olmadı bu sefer "Fren destek sistemi" arızası "ESP arıza" verdi, kendi kedime ne oluyor araç herhalde infilak edecek sandım , sonra bir kaç denemeden sonra elektrik komple gitti gösterge paneli falan kapıları bile manuel olarak kilitleyebildim. Pazar günü bir elektrikçi usta bulup getirdim akü bitmiş/bozulmuş dedi, takviye işe yaramaz dedi aküyü değiştirdik aküye 200 TL sıkışmış yani
Daha sonra akünün akımını ölçtü akım fazla dedi şarj dinamosunda bir sıkıntı olabilir dedi. Pazartesi günü dükkana getir tekrar kontrol edelim dedi Allahtan bir sıkıntı çıkmadı.
Anlayamadığım konu 2010 model bir araçta nasıl akü biter yada bozulur. Böyle bir olay başkasının da başına da geldi mi?
Yorum