40-45 konfor anlamında bir tık daha iyi olabilir. Sorun olacağını sanmıyorum.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
255/45/19 lastik İnsignia'ya olur mu ?
Collapse
X
-
Bilgiyi aldığım siteden aynen alıntı yapayım:
Aracınızın lastik ebadı güvenlik, konfor, yakıt tasarrufu ve yasal zorunluluklar gereği araç üreticisinin belirttiği orijinal ebatlarda olmalıdır. Orijinal ebat değiştirilmek istendiğinde toplam lastik çapı değişimi %3 oranının altında olmalıdır. Üreticiler araca en uygun lastik ebadını hesaplar iken aracı ve lastiği birçok teste tabi tutarlar. Bazı tüketiciler aracın performansını arttırmak veya yakıt tüketimini azaltmak gibi amaçlar ile lastiklerini üreticinin verdiği ebatların dışında kullanırlar fakat bu yaklaşımın kötü sonuçlara yol açması muhtemeldir. Güvenli sürüş için üreticinin belirttiği ebatların dışına çıkmamak gerekir.
Üreticiler aynı araç için birbirinden farklı ebatlar önerebilirler. Bu ebatlar ilk bakışta farklı gibi gözükse de gerçekte aracın yerden yüksekliği aynıdır.
Örnek olarak;
Renault Clio 2016 1.5 Dci otomobili için
185/65R15 88H
195/55R16 87H
205/45R17 88V
Fransız menşeli Renault markası 2016 model 1.5 motor dizel Clio modelinin farklı jant çapları için 3 adet ebadı uygun görmüştür. Bu ebatların arasındaki farkları hesaplayınca aslında nereyse aynı ebatlar olduğunu göreceksiniz.
185/65R15 ebadının lastik çapı, yani yerden yüksekliği 621.5 milimetredir.
195/55R16 ebadının lastik çapı ise 620.9 milimetredir.
205/45R17 ebadının lastik çapı ise 616.3 milimetredir.
Görüldüğü gibi bu üç farklı ebat arasındaki lastik çapı farkları %0.10 dan daha küçüktür.
Aracın statik dengesini bozmadan lastiğin taban genişliğini üreticinin önerdiği ebatlar içerisinde genişletmek yukarıda görüldüğü üzere mümkündür.
Aynı jant çapı kullanılarak lastik tabanı genişletilmek istendiğinde lastiğin yanak yüksekliği yüzdesi düşürülmek zorundadır. Bu sayede lastiğin toplam çevre boyutu değişmemiş olacaktır.
Eğer lastik ebadınızı büyütmek veya küçültmek isterseniz de %3 oranını aşmamanız gerekir.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostBilgiyi aldığım siteden aynen alıntı yapayım:
Aracınızın lastik ebadı güvenlik, konfor, yakıt tasarrufu ve yasal zorunluluklar gereği araç üreticisinin belirttiği orijinal ebatlarda olmalıdır. Orijinal ebat değiştirilmek istendiğinde toplam lastik çapı değişimi %3 oranının altında olmalıdır. Üreticiler araca en uygun lastik ebadını hesaplar iken aracı ve lastiği birçok teste tabi tutarlar. Bazı tüketiciler aracın performansını arttırmak veya yakıt tüketimini azaltmak gibi amaçlar ile lastiklerini üreticinin verdiği ebatların dışında kullanırlar fakat bu yaklaşımın kötü sonuçlara yol açması muhtemeldir. Güvenli sürüş için üreticinin belirttiği ebatların dışına çıkmamak gerekir.
Üreticiler aynı araç için birbirinden farklı ebatlar önerebilirler. Bu ebatlar ilk bakışta farklı gibi gözükse de gerçekte aracın yerden yüksekliği aynıdır.
Örnek olarak;
Renault Clio 2016 1.5 Dci otomobili için
185/65R15 88H
195/55R16 87H
205/45R17 88V
Fransız menşeli Renault markası 2016 model 1.5 motor dizel Clio modelinin farklı jant çapları için 3 adet ebadı uygun görmüştür. Bu ebatların arasındaki farkları hesaplayınca aslında nereyse aynı ebatlar olduğunu göreceksiniz.
185/65R15 ebadının lastik çapı, yani yerden yüksekliği 621.5 milimetredir.
195/55R16 ebadının lastik çapı ise 620.9 milimetredir.
205/45R17 ebadının lastik çapı ise 616.3 milimetredir.
Görüldüğü gibi bu üç farklı ebat arasındaki lastik çapı farkları %0.10 dan daha küçüktür.
Aracın statik dengesini bozmadan lastiğin taban genişliğini üreticinin önerdiği ebatlar içerisinde genişletmek yukarıda görüldüğü üzere mümkündür.
Aynı jant çapı kullanılarak lastik tabanı genişletilmek istendiğinde lastiğin yanak yüksekliği yüzdesi düşürülmek zorundadır. Bu sayede lastiğin toplam çevre boyutu değişmemiş olacaktır.
Eğer lastik ebadınızı büyütmek veya küçültmek isterseniz de %3 oranını aşmamanız gerekir.
Yorum
Yorum