Duyuru

Collapse
No announcement yet.

MOTORDA TİTREME

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • MOTORDA TİTREME

    Arkadaşlar bugün tesadüfen aracı çalıştırdığımda hemencecik şu motor yağının seviyesine bir bakıvereyim dedim. Yağ çubuğunu çeker çekmez, motorda titreşim ve rölantide biraz dengesizlik oluştu. Yağ çubuğunu yerine takınca motor normale döndü. Bunu niye yapar acaba? Aracın performansında ve tüketiminde en ufak bir sorun yok... gayet güzel gidiyor aracım... Şunu da fark ettim, sıcak motorda bu titreşimi yapmıyor yağ çubuğunu çekince ama soğuk motorda yapıyor... Fikri olan var mı?
    1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

  • #2
    Ynt: MOTORDA TİTREME

    Turbolu araçlarda,bu ilginç değil normal bir durum.

    Yorum


    • #3
      Ynt: MOTORDA TİTREME

      Bu her araçta olan normal bi durumdur, çalışan aracın yağ çubuğu çekilmez, yağ ölçüm yapılmaz, yağ ölçümü sadece enaz 5 dk önce stop etmiş şekilde ve düz zeminde bakılır, turbolu yada atmosferik farketmez, çalışan bi motorun yağ çubuğunu çektiğinizde motor titremeye başlar, dengesizlik oluşur, bunun sebebini tam olarak bilmiyorum ancak, hava çektiği için olabilir, illaki bi zararıda vardır...

      Yorum


      • #4
        Ynt: MOTORDA TİTREME

        Atmosferik motorlardada olabilir fakat turbolu araçlardaki kadar tepki vermez,hava karışımını ayarlayamadığı için o sarsıntı meydana gelir.

        Yorum


        • #5
          Ynt: MOTORDA TİTREME

          Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
          Bu her araçta olan normal bi durumdur, çalışan aracın yağ çubuğu çekilmez, yağ ölçüm yapılmaz, yağ ölçümü sadece enaz 5 dk önce stop etmiş şekilde ve düz zeminde bakılır, turbolu yada atmosferik farketmez, çalışan bi motorun yağ çubuğunu çektiğinizde motor titremeye başlar, dengesizlik oluşur, bunun sebebini tam olarak bilmiyorum ancak, hava çektiği için olabilir, illaki bi zararıda vardır...
          TAM OLARAK BENDE BİLMİYORUM SEBEBINI AMA YAĞ ÇUBUĞU MOTOR TİTREMESİNE NEDEN OLDUĞUNU DUYMUSTUM.

          Yorum


          • #6
            Ynt: MOTORDA TİTREME

            Bizim araclar için gayet doğal bir tepki sorun yok



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: MOTORDA TİTREME

              sorun yok yalnız çalışan arabanın yağ çubuğu çekilmez. ayrıca yağ ölçümüde doğru ölçümü vermez çünkü yağın hepsi kartere inmez.
              2012 1.4t beyaz/bej+edition elegance+yeni stil paket(18"+afl+bluetooth)+necvox


              Yorum


              • #8
                Ynt: MOTORDA TİTREME

                Cevaplar için teşekkür ediyorum... ben bu kadar titreme yapmasını doğal karşılamamıştım zira turbo dizel aracımda böyle bir titreme olmuyordu... neyse sorun olmadığına sevindim doğrusu...
                1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: MOTORDA TİTREME

                  Daha önce de meraktan '' cesaretten '' çalışırken az bi yukarı çekip denemiştim. Düzensiz çalışmakla beraber zarar verecei korkusu ile hemen yerleştirdim.
                  Doğal bir durumun anormal bir tepkimesi...
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: MOTORDA TİTREME

                    Teorik Olarak Silindir Sayısı Çift Olan Motorlarda, Krank Mili Dönerken Pistonların Yarısı Yukarı Çıkarken Yarısı Aşağıya İndiği İçin Motor İçinde Piston Hareketine Göre Basınç Farkı Oluşmadığı Kabul Edilir. Ayrıca Motor İçinde Bulunan Bir Miktar Hava (Pistonların Altında Kalan Havayı Kastediyorum) Hızla ve Sıklıkla Yer Değiştirmekte Ve Bu da Belli Bir Ahenkle Oluşmaktadır. Siz Böyle Bir Hava Sirkülasyonu Olan Bir Ortama Normal Atmosfer Basıncındaki Havayı Verdiğinizde Dengesinin Bir Miktar Bozulması Gayet Doğaldır. Çünki Yağ Çubuğunun Girdiği Silindirik Tüpün En Yakın Olduğu Piston Yukarı Doğru Çıkarken Motor İçindeki Havayı Aynı Anda Aşağıya İnen Silindirin Altından Vakumlayacağına Daha Yakın Olduğu İçin Yağ Çubuğu Tüpünün En Alt Noktasından Çekmek İsteyecektir. Denge Bozulunca da Silkeleme Başlayacaktır.
                    Yağ Kontrolünün Nasıl Yapılması Gerektiği de Arkadaşlar ca Belirtilmiş.
                    İyi Forumlar.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: MOTORDA TİTREME

                      Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                      Teorik Olarak Silindir Sayısı Çift Olan Motorlarda, Krank Mili Dönerken Pistonların Yarısı Yukarı Çıkarken Yarısı Aşağıya İndiği İçin Motor İçinde Piston Hareketine Göre Basınç Farkı Oluşmadığı Kabul Edilir. Ayrıca Motor İçinde Bulunan Bir Miktar Hava (Pistonların Altında Kalan Havayı Kastediyorum) Hızla ve Sıklıkla Yer Değiştirmekte Ve Bu da Belli Bir Ahenkle Oluşmaktadır. Siz Böyle Bir Hava Sirkülasyonu Olan Bir Ortama Normal Atmosfer Basıncındaki Havayı Verdiğinizde Dengesinin Bir Miktar Bozulması Gayet Doğaldır. Çünki Yağ Çubuğunun Girdiği Silindirik Tüpün En Yakın Olduğu Piston Yukarı Doğru Çıkarken Motor İçindeki Havayı Aynı Anda Aşağıya İnen Silindirin Altından Vakumlayacağına Daha Yakın Olduğu İçin Yağ Çubuğu Tüpünün En Alt Noktasından Çekmek İsteyecektir. Denge Bozulunca da Silkeleme Başlayacaktır.
                      Yağ Kontrolünün Nasıl Yapılması Gerektiği de Arkadaşlar ca Belirtilmiş.
                      İyi Forumlar.
                      gayet detaylı bir açıklama olmuş... teşekkürler...
                      1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X