Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Rölanti dengesiziliği

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Rölanti dengesiziliği

    http://youtu.be/KjQK6E4DdHQ
    Merhabalar...
    Daha önce de yazdığım gibi havaların soğumasıyla ilgili biraz problem yaşıyorum maalesef. Araç ara ara arıza veriyor. Siliyorum tekrar veriyor. Videoya çektim. Soğuk motor ve soğuk havada videodaki gibi bir rölanti dengesizliği oluşuyor. Videoda hiç gaz vermiyorum o kendisi verip bırakıyor. otomatik jikle devreden çıkınca rölanti normale dönüyor. Ayrıca hareket halinde düşük vitesteyken sabit gazda tam olarak silkeleme olmasa da hissedilir derecede gaz verip bırakıyor. Devir saati yükselip alçalıyor 500 birim kadar. Dip gaz yapınca çekiş problemi yok. 2 hafta önce aracı Ankara da yetkili servise bıraktım 3 gün boyunca. bujiler değişti, gaz kelebeği temizlendi, carbon clean yapıldı, enjektör temizleme sıvısı eklendi, yazılım orjinale döndürüldü. Ancak yola çıktım 20 km sonra yine servise götürün uyarısı çıktı. Daha öncekilerde ESP servis diye uyarı verip motor gücünü azaltıyordu ancak bu kez olmadı. Sonra dedilerki hava filtresinden oluyor. Açık filtreyi iptal edip yurtdışından filtre kutusu getirtip orjinaline çevirdim. Yine aynı şey oldu. Bu hafta boğaz kelebeğini tamamen söküp temizlettim, şu çalışmada pek belirgin sorun yok ancak deneme amaçlı dip gaz yapınca yine servis uyarısı verdi. Aracın çekişinde veya gücünde belirgin bişey yok yada ben hissetmiyorum Önceden gaza hafif basında egzosttan patlama sesi geliyordu şimdi onlar falan kesildi. Uyarı çıkmasa aslında pek üzerine düşmeyeceğim ama maalesef çıkıyor.
    Verdiği uyarı kodu: P-0299 Sanırım turbo basıncının düşük olduğunu gösteren bişey. Dipgazda vermesi de bunu bir nebze mantıklı kılıyor.
    Walla ne yapacağım bilemedim. Burada servis olmaması ayrı bir cansıkıcı durum. Yarın tekrar göndereceğim Ankara'ya bakalım ne olacak.
    Sizin de bir fikrinizi almak istedim.
    Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

  • #2
    Ynt: Rölanti dengesiziliği

    Geçmiş olsun...
    Tamamen amatör fikrimle, Jikle sırasında o devirde turbo pek kendisini hissetirmeyeceği için, turbo basıncı düüşük uyarısını pek dikkate almazdım. Yani düşük olsa bile o devirde ne gibi bir rölanti dengesizliği yapabilir anlamadım.
    Zaten ilk aklıma geleni, kelebeği temizletmişsiniz. Peki kalibrasyonunu yaptılar mı? Bildiğim kadarı ile bizim araçlarda kelebek sökülünce bir de kalibre edilmesi gerekir.

    Ateşleme bobini denediniz mi?

    Aracınızda iki ayrı problemde olabilir. Hem turbo basıncı ( dip gazda ) hemde rölantide dengesizlik. ( Ateşleme bobini ) tabi bunlar sadece ihtimal.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Rölanti dengesiziliği

      Ben de öyle düşünüyorum. SAnırım iki farklı problem mevcut. Temizlikten sonra zaten biraz da olsa rölantideki sıkıntı azaldı ancak dip gazdaki uyarı devam ediyor. Boğaz kelebeğinin kalibrasyonu yapıldı evet. Ateşleme bobini denemedim ama aklımda da yok değil. Teşekkür ediyorum.
      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

      Yorum


      • #4
        Ynt: Rölanti dengesiziliği

        Dip gaz sırasında hata verdiği anda tekleme yada güçte azalma seziyormusunuz? Genelde ateşleme sıkıntılarında yada yakıt yetersizliği durumlarında araç kendini korumaya alıp, ilgili silindiri kapatır. Bir nevi güvenli kip.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Ynt: Rölanti dengesiziliği

          Yok güç kaybı yaşanmıyor. Araç hızlanmaya devam ediyor.
          Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

          Yorum


          • #6
            Ynt: Rölanti dengesiziliği

            Bizim araçlara çok nazar değiyor, en büyük sıkıntımız bu

            Yorum


            • #7
              Ynt: Rölanti dengesiziliği

              Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
              Bizim araçlara çok nazar değiyor, en büyük sıkıntımız bu
              Bakın bu konuda hemfikiriz.
              Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

              Yorum


              • #8
                Ynt: Rölanti dengesiziliği

                @drdilmen

                bir gelişme oldu mu ?
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Rölanti dengesiziliği

                  Bugün güncel yazılım yapılacak. Şu an yapılıyor sanırım. Başka bir mesajda yazmıştım ama hata kodu P0299 ve yanında 2 kod daha çıkıyordu. Ankarada özel ve işinin ehli bir arkadaşa göndermiştim aracı. Bu kodu GM Almanya ile koordineli olarak sordurduğunda sadece bu kod için yazılım güncellemesi olduğunu ve 2011 ekim ayında tüm servislere gönderildiğini söylemişler. Bana yazılım güncellemesi yaptık demişlerdi ancak arkadaş kontrol ettiğinde 2010 orijinal yazılımını geri yüklemişler dedi. Tüm sorun sanırım bundan kaynaklı dedi. Ben de dün aracı oradan aldırıp yetkili servise çektirdim. Şu an yükleme yapılıyor. ORadan bi arkadaşa da tembihledim aracı al biraz zorla iyiden diye. Eğer bir sorun olursa sakın teslim alma dedim. ORada kalsın gerekirse 1 ay yatsın ama yapmadan vermesinler dedim.
                  Bakalım öğleden sonra haber gelir zaten yarın ben gidip alacam aracı ben de denerim buradan yazarım sonuçları.
                  İnşallah düzelir ne diyeyim.
                  Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Rölanti dengesiziliği

                    İnşallah umduğunuz gibi düzelir probleminiz.
                    Böyle sıkıntılar insanı çok sinir ediyor bilirim.
                    Servislerin durumuna bakarmısınız. Yükledik dedikleri yazılım eski yazılım çıkıyor.
                    Gerçekten, servislerde işini bilen ve işini dürüstçe yapan kişileri bulmak zorlaşıyor. Benzinlilere de son yazılım 2010' da yayımlanmış dedilerdi. Biraz kurcalamak lazım servisleri. Daha neler çıkacak : )
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Rölanti dengesiziliği

                      Geçmiş Olsun. Mekanik Olmadığını Umarak, Sadece Sensör ve/veya Yazılım Hatası Olmasını Temenni Edelim.
                      Rölantideki veya Jikle Pozisyonundaki Dengesizlik İçin Kötü Tecrübemden Kaynaklı Şunları Paylaşmak İsterim;
                      Henüz Triger Seti Değişimi Yaptırmadığım İçin, Bizim Araçların Emiş Kam Miline Bağlı Dişlisinde Açı Kaydırıcı Varmı Bilmiyorum Ama (BMW de Vanos Diye Gecer ve Yüksek Devirlerde Güç İhtiyacı Olduğunda Kam Açısını Değiştirerek Emiş Zamanını Uzatır ve Emiş Anında Daha Çok Hava+Benzin Karışımı İle Güç Sağlar. Özetle Gerektiği Zamanlarda Güç, Gerekmediği Zaman Ekonomidir İşlevi Diye Biliyorum) Var İse Bu Açı Kaydırıcı Motordaki Yağ Basıncını Kullanarak Sensörlere Göre İş Yapar. Bu Sistemdeki Bozukluk (Dişlideki veya Basınç Sensöründeki) Rölantideyken Bariz Sıkıntı Yaşatabilir. Daha Önce Başıma Gelmişti Lag 2 de. Gerekmeyen Anlarda Devreye Girdiği ve Gerekli Anlarda Bazen Girip Bazen Girmediği İçin. Dişliyi Değiştirince Geçmişti. Bunca Hikayeyi Boşa Yazmak Uğruna da Olsa Umarım Bu Sistem Yoktur.
                      Öte Yandan Turbo Basıncı İle İlgili de Bir Hatırlatma Yapmak İsterim; Turbo Sistemlerinde Sadece Turbonun Ürettiği Basınç Değerleri Beyin Tarafından Değerlendirilmiyor. Vakumlama Olayı da Var. Örnek Vermek Gerekirse, 130 km. Sabit Hızla Giderken Turbonuz Sadece Egsoz Gazının Basıncı İle Dönmüyor, Motorun Silindirlerinin Kendi Emmiş Olduğu Havanın Yarattığı Vakumlama İle de Dönüyor. Ve Beyin Optimum Basınç/Vakum Oranını Max Ekonomi İçin Dengelemeye Çalışıyor. Düşük ve Stabil Devirlerde Vakumlama Basınca Göre Daha Fazla Olduğu İçin, Vakum Değerleri Yanlış Gidiyorsa Beyine, Bu Devirlerde Turboyu Erken Devreye Sokuyor da Olabilir. Bu Sistemde Bir Sıkıntı Varsa Mutlak Yüksek Devirlerdeki Turbo İşlevine de Etki Ediyor Olacaktır.
                      İyi Forumlar.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Rölanti dengesiziliği

                        Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
                        Geçmiş Olsun. Mekanik Olmadığını Umarak, Sadece Sensör ve/veya Yazılım Hatası Olmasını Temenni Edelim.
                        Rölantideki veya Jikle Pozisyonundaki Dengesizlik İçin Kötü Tecrübemden Kaynaklı Şunları Paylaşmak İsterim;
                        Henüz Triger Seti Değişimi Yaptırmadığım İçin, Bizim Araçların Emiş Kam Miline Bağlı Dişlisinde Açı Kaydırıcı Varmı Bilmiyorum Ama (BMW de Vanos Diye Gecer ve Yüksek Devirlerde Güç İhtiyacı Olduğunda Kam Açısını Değiştirerek Emiş Zamanını Uzatır ve Emiş Anında Daha Çok Hava+Benzin Karışımı İle Güç Sağlar. Özetle Gerektiği Zamanlarda Güç, Gerekmediği Zaman Ekonomidir İşlevi Diye Biliyorum) Var İse Bu Açı Kaydırıcı Motordaki Yağ Basıncını Kullanarak Sensörlere Göre İş Yapar. Bu Sistemdeki Bozukluk (Dişlideki veya Basınç Sensöründeki) Rölantideyken Bariz Sıkıntı Yaşatabilir. Daha Önce Başıma Gelmişti Lag 2 de. Gerekmeyen Anlarda Devreye Girdiği ve Gerekli Anlarda Bazen Girip Bazen Girmediği İçin. Dişliyi Değiştirince Geçmişti. Bunca Hikayeyi Boşa Yazmak Uğruna da Olsa Umarım Bu Sistem Yoktur.
                        Öte Yandan Turbo Basıncı İle İlgili de Bir Hatırlatma Yapmak İsterim; Turbo Sistemlerinde Sadece Turbonun Ürettiği Basınç Değerleri Beyin Tarafından Değerlendirilmiyor. Vakumlama Olayı da Var. Örnek Vermek Gerekirse, 130 km. Sabit Hızla Giderken Turbonuz Sadece Egsoz Gazının Basıncı İle Dönmüyor, Motorun Silindirlerinin Kendi Emmiş Olduğu Havanın Yarattığı Vakumlama İle de Dönüyor. Ve Beyin Optimum Basınç/Vakum Oranını Max Ekonomi İçin Dengelemeye Çalışıyor. Düşük ve Stabil Devirlerde Vakumlama Basınca Göre Daha Fazla Olduğu İçin, Vakum Değerleri Yanlış Gidiyorsa Beyine, Bu Devirlerde Turboyu Erken Devreye Sokuyor da Olabilir. Bu Sistemde Bir Sıkıntı Varsa Mutlak Yüksek Devirlerdeki Turbo İşlevine de Etki Ediyor Olacaktır.
                        İyi Forumlar.
                        Çok teşekkür ediyorum verdiğiniz değerli bilgiler için.
                        Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Rölanti dengesiziliği

                          Geçmiş Olsun Tekrar.
                          Sonuçları Bekliyoruz.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Rölanti dengesiziliği

                            Boşuma ugraşmıssın o kadar bendede aynı sorun vardı almanyada ustaya sordum makıneye felan bagladı dırek turbo degısecek dedı motor basıncı dan dolayıymıs senın yazdıgın gıbı degıstık o sorun yok şimdilik ama devır saatı benı de ole dalgalanıyor ona bı çozum bulamadım o ıkısı ayrı problemler bence

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Rölanti dengesiziliği

                              Bu kadar bariz belli olmasada devir ibresinde hafif oynamalar bendede mevcut. Bu sorunu yaşarken motor seside daha değişik geliyor. Servise yolum düştüğünde mutlaka soracağım şeylerden. 2 defa denk geldim bu duruma 3 senedir fakat aklımda kalan bir soru.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X