Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

    Ayak üstü işim düştüğü için uğradığım gaziemir otokent, de gördüğüm dyno test merkezine bir uğrayayım istedim.
    Malum, sağlıklı ölçüm yapılabileceğini tam emin olmamakla birlikte hadi deniyelim dedik. Hava fena yapmurluydu.

    Test sonuçlarım aşağıda.

    180 HP yerine 158 görünmesini, test sistemine ve havanın acayip ıslak ve yağmurlu oluşuna bağladı oradaki usta.
    Sizce de pek itimat edeyim mi?


    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

    lap ciki..............
    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
    [center]

    Yorum


    • #3
      Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

      Eyvah eyvah demekki 1.6 t ile kapışabiliriz
      Test te yanlışlık vardır!!! Sonuçta bir bilgisayar ve ölçüm yapılıyor acaba kalibrasyonu doğrumu? 1-2 hp fark olabilir ama bu abartı

      Yorum


      • #4
        Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

        Bunu başka bi yerde ölçtürme şansın var mı ?

        Yorum


        • #5
          Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

          Orjinal yazı sahibi: yusuf_25
          Eyvah eyvah demekki 1.6 t ile kapışabiliriz
          Test te yanlışlık vardır!!! Sonuçta bir bilgisayar ve ölçüm yapılıyor acaba kalibrasyonu doğrumu? 1-2 hp fark olabilir ama bu abartı
          Deneyebiliriz
          Baska yerde deneyemedim. Lakin hava çok kötüydü. alelade gezerken girdik. İzmirde önereceğiniz sağlıklı ölçüm yapan yer var sa gidebilirim.
          bu benim ikinci insigniam. ilkide 180 Hp. di. Şimdiki, öncekinden daha kuvvetli bariz.
          Yani benzinde arabayı tutamıyorum hani bir problemde görünmüyor hissetmiyorum. hani hissedilir kayıp 20 HP olamaz sanırım?
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

            Peki araç, 180 beygiri hangi devir ve hangi viteste vermeli?
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

              Dyno testlerinde bu tür veriler çıkabiliyor tam %100 sağlıklı ölçüm yapacak dyno maalesef yok bizim test ettirdiğimiz yerde de bir iki arkadaşın aracı aynı sizinki gibi düşük çıkmıştı ama aynı zamanda benim araç normal çıkmıştı



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                Orjinal yazı sahibi: FacomX
                Dyno testlerinde bu tür veriler çıkabiliyor tam %100 sağlıklı ölçüm yapacak dyno maalesef yok bizim test ettirdiğimiz yerde de bir iki arkadaşın aracı aynı sizinki gibi düşük çıkmıştı ama aynı zamanda benim araç normal çıkmıştı

                Peki o iki aracı denediniz mi? yada o iki aracın sahiplerinden birisi sizin aracı denedi mi? yani bir farklılık sezdilermi ki ?

                Böyle olası saçma ölçümlere alıştırıdım kendimi fakat insan yine de paylaşıp münakaşa etmeden duramıyor. : )
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                  Şöyle bir bilgiyede ulaştım..............



                  Arkadaşlar, geçen haftaki otohaber dergisinde bir okuyucunun aracının yazılımla gücünü arttırtıktan sonra, Dyno ölçümlerinde farklı değerlerin çıkmasıyla ilgili sorusu ve Onno Usta'nın buna yanıtı aşağıda yeralmakta.

                  Özetle: Frenajsız dyno'larda ölçümlerin sorunlu olduğunu, turbo basıncı için yük oluşması gerektiğinden bahsetmekte. Dyno'ya çıkan/çıkmayı düşünen arkadaşları bilgilendirici olması açısından paylaşmak istedim Dyno Ölçüm Farklılıkları

                  SORU:
                  2010 model Ford Focus HB Titanium paketli aracımda 1.6 TDCi motor görev yapıyor. Bu motorun 109HP olan gücünü 118HP ye , 240Nm olan torkunu ise 262Nm ye çıkarttık. Aracın performansını 50km sonra tekrar ölçtürdüm ve 136HP-310Nm çıktı.

                  1000km sonra tekrar ölçüldü ve 158Hp 350Nm çıktı. Aracımda hiç bir değişiklik yaptırmadığım halde bu güç farkı nereden kaynaklanıyor. Aracın performansında eskiye göre düşme olurken bu işlemler uzun vadede aracımda bir probleme yol açar mı ? Günde en fazla 20km mesafe kat ediyorum ve sadece Shell GTL mazot alıyorum. "

                  YANIT:
                  Dizel veya benzinli turbo motorların ölçümleri frenajsız dinamometrelerde sorunludur. Ancak piyasada bulunan dinamometrelerin çoğu da maalesef serbest ölçüm yapan yani yol durumunu araca aktaramayan frenajsız ürünlerdir.

                  Turbo basıncının oluşabilmesi için araçta ve motorda yük oluşması gerekir. Bu yüklenme özelliği ise ancak yolun şekli itibari ile farklı özelliklerde olacağından turbo basıncının oluşma ve devamlılığı da yükün aniden meydana gelmesi ve devamlılığı paralelinde olacaktır.

                  Serbest ölçüm dinamometrelerinde ise karşı yük olmadığından ölçenin de kullanım özelliklerine bağlı olarak da her biçimde farklı sonuç ve motor devri söz konusudur.

                  Yani kısacası ölçümler gerçek değildir yaklaşık verilerdir. Sizin de sorununuz yapılan iş ve çalışma ile ilgili değil ölçüm ve veri yanlışlıkların aldatmasının bir sonucudur.

                  Ayrıca günde 20km gibi bir kullanım için de bu kadar işi neden yaptırdınız anlamak mümkün değil
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                    Yolda bir fark hissetmiyorduk



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                      İlk kez dyno ölçtürdüm.
                      Tüm gece de dyno cibiliyetini araştırdım. Doğru ölçmek çok zormuş. Hatta doğru katsayı ve ayarları girmek, ölçüm sisteminin de kalibresi çok önemliymiş.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                        En güzeli iki dtock araba yan yana kalkarlar
                        Arkasından bir iki roll yaparlar
                        Bunları yapmadan önce ort tüketim sıfırlanır ,
                        Sonuçta farklar kabul edilebilinir seviyede ise işlem tamamdır

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                          kısaca hissettiğin kadar
                          2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                          Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                          [center]

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                            bende aracımı satmadan önce yağmurlu bir havada test yaptırmıştım yanımda alıcı şahısta vardı.sonuç 211 hp çıktı adamda baya sevinmişti motor iyi açılmış diye.kim bilir belkide benim aldığım adam chip falan yapmıştır öncesinde onuda bilmiyordum açıkcası ama sonuç gayet tatminkardı benim için
                            2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                            2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 1.6 180 HP aracımın DYNO test sonuçları.

                              Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                              bende aracımı satmadan önce yağmurlu bir havada test yaptırmıştım yanımda alıcı şahısta vardı.sonuç 211 hp çıktı adamda baya sevinmişti motor iyi açılmış diye.kim bilir belkide benim aldığım adam chip falan yapmıştır öncesinde onuda bilmiyordum açıkcası ama sonuç gayet tatminkardı benim için
                              iyimiş

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X