Merhabalar;
2 gündür içimi kemiren bir durum hakkında yorum bekliyorum. Gerçi dün volkan abi ve fatih abi ile istişare yaptık biraz..
Aşağı yukarı tüm insignia 1.6 t lerde turbodaki kararsızlık anlık kesintiler ara ara mevcut. bendeki bu sorun bir tık ileriye gitti geçtiğmz gün. araç rampa yukarı cıkarken turbo devreden cıktı, ayağımı gazdan çekip tekrar yüklendiğimde bu sorun tekrarladı. daha sonrasında benzer bir sıkıntı kalmadı. Fakat; son bir kaç gündür. aracın turbosundan hafif bir hırlama geliyor 2500-3000 devir aralığında sanki basınç normalden fazlaymış gibi.. işin kötü yanı ise; ayağımı gazdan çekip turbo devreden çıkınca dump valve'den çıkan çuflama sesinden 1-2 saniye sonra ıslık sesi geliyor turbodan. Bunun sebebi borular olabilir mi? yoksa turboyu elimize aldık mı? ... (özellikle uzun yoldan geldiysem yani 70- 80 km gibi hızların üzerinde bir müddet kullanıp durduysam arabayı hemen stop etmem 2 dakika kadar turbonun dinlenmesini sağlarım sonra stop ederim, elimden geldiğince dikkat etmiştim bu hususa)
Yardım bekliyorum arkadaşlar .. yarın servise gideceğim .. tecrübe edinen varsa bu konuyla alakalı aranızda bir el atalım..
edit: araç 42 bin km'de şu an.. 2010 model (Bakımları düzenli yetkili serviste yapıldı) -araçta lpg yok -
2 gündür içimi kemiren bir durum hakkında yorum bekliyorum. Gerçi dün volkan abi ve fatih abi ile istişare yaptık biraz..
Aşağı yukarı tüm insignia 1.6 t lerde turbodaki kararsızlık anlık kesintiler ara ara mevcut. bendeki bu sorun bir tık ileriye gitti geçtiğmz gün. araç rampa yukarı cıkarken turbo devreden cıktı, ayağımı gazdan çekip tekrar yüklendiğimde bu sorun tekrarladı. daha sonrasında benzer bir sıkıntı kalmadı. Fakat; son bir kaç gündür. aracın turbosundan hafif bir hırlama geliyor 2500-3000 devir aralığında sanki basınç normalden fazlaymış gibi.. işin kötü yanı ise; ayağımı gazdan çekip turbo devreden çıkınca dump valve'den çıkan çuflama sesinden 1-2 saniye sonra ıslık sesi geliyor turbodan. Bunun sebebi borular olabilir mi? yoksa turboyu elimize aldık mı? ... (özellikle uzun yoldan geldiysem yani 70- 80 km gibi hızların üzerinde bir müddet kullanıp durduysam arabayı hemen stop etmem 2 dakika kadar turbonun dinlenmesini sağlarım sonra stop ederim, elimden geldiğince dikkat etmiştim bu hususa)
Yardım bekliyorum arkadaşlar .. yarın servise gideceğim .. tecrübe edinen varsa bu konuyla alakalı aranızda bir el atalım..
edit: araç 42 bin km'de şu an.. 2010 model (Bakımları düzenli yetkili serviste yapıldı) -araçta lpg yok -
Yorum