Duyuru

Collapse
No announcement yet.

TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

    Merhabalar;

    2 gündür içimi kemiren bir durum hakkında yorum bekliyorum. Gerçi dün volkan abi ve fatih abi ile istişare yaptık biraz..

    Aşağı yukarı tüm insignia 1.6 t lerde turbodaki kararsızlık anlık kesintiler ara ara mevcut. bendeki bu sorun bir tık ileriye gitti geçtiğmz gün. araç rampa yukarı cıkarken turbo devreden cıktı, ayağımı gazdan çekip tekrar yüklendiğimde bu sorun tekrarladı. daha sonrasında benzer bir sıkıntı kalmadı. Fakat; son bir kaç gündür. aracın turbosundan hafif bir hırlama geliyor 2500-3000 devir aralığında sanki basınç normalden fazlaymış gibi.. işin kötü yanı ise; ayağımı gazdan çekip turbo devreden çıkınca dump valve'den çıkan çuflama sesinden 1-2 saniye sonra ıslık sesi geliyor turbodan. Bunun sebebi borular olabilir mi? yoksa turboyu elimize aldık mı? ... (özellikle uzun yoldan geldiysem yani 70- 80 km gibi hızların üzerinde bir müddet kullanıp durduysam arabayı hemen stop etmem 2 dakika kadar turbonun dinlenmesini sağlarım sonra stop ederim, elimden geldiğince dikkat etmiştim bu hususa)

    Yardım bekliyorum arkadaşlar .. yarın servise gideceğim .. tecrübe edinen varsa bu konuyla alakalı aranızda bir el atalım..


    edit: araç 42 bin km'de şu an.. 2010 model (Bakımları düzenli yetkili serviste yapıldı) -araçta lpg yok -
    ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
    19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

  • #2
    Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

    42.000 km'de bu kadar dikkatli kullanmaya rağmen turboya birşey oluyorsa hurdaya ayıralım bu araçları. Sanmıyorum turboda sorun olduğunu, işletim sistemi vs ya da sensör kaynaklı olabilir bence.

    Yorum


    • #3
      Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

      Orjinal yazı sahibi: adamsapple
      42.000 km'de bu kadar dikkatli kullanmaya rağmen turboya birşey oluyorsa hurdaya ayıralım bu araçları. Sanmıyorum turboda sorun olduğunu, işletim sistemi vs ya da sensör kaynaklı olabilir bence.
      Ben bu km'lerde buna benzer bir sıkıntı yaşayan başka insignia kullanıcısı görmedim.. o yüzden genelleme yapmak yanlış olur. ben tüm dikkatlerime rağmen turboda sıkıntı yaşarsam bu benim aracımın üretim kaynaklı bir hatası olduğuna delalettir. forumdaki volkan abi de yazılımla işin çözüleceğini düşünüyor. fakat ıslık sesini de dikkate almak gerek diyor. ECU'dan kaynaklı bir problemse zaten istanbula gönderip bir yazılım attıracağım 205 hp civarlarına çıkarmak ve kesintileri engellemek için.
      ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
      19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

      Yorum


      • #4
        Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

        hırlama ıslık sesi gibiyse yani her zaman olan sesin biraz hırıltılıysa normal ama yokusta o hatayı yapması tuhaf servis açıklama yaparsa burada paylaşın bakalım ne diyecekler

        Yorum


        • #5
          Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

          Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
          hırlama ıslık sesi gibiyse yani her zaman olan sesin biraz hırıltılıysa normal ama yokusta o hatayı yapması tuhaf servis açıklama yaparsa burada paylaşın bakalım ne diyecekler
          Hayır, turbonun 2500-3000 devir aralığında dip gaz da çıkardığı ses hırlayarak gidiyor. 3.000 devirden sonra bu hırıltı kesilip normale dönüyor.
          bu hırlama da daha çok basıncı yüksek bir turboymuş gibi... ıslık sesi ise, gazı bıraktıktan sonra blow off-dump valve'in çuflamasından 2 saniye kadar sonra çok düşük bir sesle kısa süreli bir ıslık sesi.

          ayrıca yokuşta bu hatayı tekrarlamadı. hatta normalde yaptığından daha az kesinti yapıyor artık araç, ilginçtir...

          servisle telefon görüşmesi yaptım, adamlar gayet gevşek bir şekilde her turbolu aracın bunu yaptığını söylüyorlar. muhtemelen varsa bir arıza yarın servis bunu bulamayacak.... o yüzden burda çare arıyorum. muğla ilinde turbodan anlayan bir Allah'ın kulu servis yok....
          ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
          19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

          Yorum


          • #6
            Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

            geçenlerde arkadaşımın multijet dizel gp kullandım anlattığınız durumun aynısı ondada vardı yalıtım daha düşük olduğu için o ıslık sesi bariz belli arkadasım normal dedi hatta aracını bakımdan cıkardıktan sonra ben kullanmıstım uzun yolda inşallah sizinkide normal bir durumdur kurumlanmadan olabilir özellikle turbolu araçların 40binde bir max carbon clean yaptırmaları önerilir gerçi araç benzinli ama bence yaptırmakta fayda var

            Yorum


            • #7
              Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

              Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
              geçenlerde arkadaşımın multijet dizel gp kullandım anlattığınız durumun aynısı ondada vardı yalıtım daha düşük olduğu için o ıslık sesi bariz belli arkadasım normal dedi hatta aracını bakımdan cıkardıktan sonra ben kullanmıstım uzun yolda inşallah sizinkide normal bir durumdur kurumlanmadan olabilir özellikle turbolu araçların 40binde bir max carbon clean yaptırmaları önerilir gerçi araç benzinli ama bence yaptırmakta fayda var
              carbon clean genellikle dizel araçlara önerilir...
              1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

              Yorum


              • #8
                Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                genelde öyledir ancak benzinlilerdede işe yarayan bir sistem ben önceki aracımda da yaptırmıstım menundum dizzel 40binde bir ise benzinli 60binde bir yaptırmak faydalı

                Yorum


                • #9
                  Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                  Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                  genelde öyledir ancak benzinlilerdede işe yarayan bir sistem ben önceki aracımda da yaptırmıstım menundum dizzel 40binde bir ise benzinli 60binde bir yaptırmak faydalı
                  Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                  Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11
                  geçenlerde arkadaşımın multijet dizel gp kullandım anlattığınız durumun aynısı ondada vardı yalıtım daha düşük olduğu için o ıslık sesi bariz belli arkadasım normal dedi hatta aracını bakımdan cıkardıktan sonra ben kullanmıstım uzun yolda inşallah sizinkide normal bir durumdur kurumlanmadan olabilir özellikle turbolu araçların 40binde bir max carbon clean yaptırmaları önerilir gerçi araç benzinli ama bence yaptırmakta fayda var
                  carbon clean genellikle dizel araçlara önerilir...
                  Carbon olayını volkan abide tavsiye etti. bugun yetkili servise gittim, gereksiz bir tavırlar bir artistlikler. bakarız ederiz demeler.. inada bindirdim işi kalkar marmaristen aydına, izmire giderim yine de bir daha muğla servisine çekmem!... makyajlı insignia yı da test ettim bu arada.. fark var epey .. konfor öncelikli bir tasarım olmuş. suspansiyonlar falan yumuşamş gayet iyi olmuş.. herneyse; Bana acil bir şekilde izmir ilinde bir turbocu lazım. buralarda turbodan anlayan usta yok arkadaşlar. bana sağlam bir turbocu önerebilirseniz sevinirim.
                  ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
                  19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                    Aynı ses bende de var. Turbo valfinden sonra gelen kalın bir bekçi düdüğü gibi bir ses.

                    Bu sesi bulabilmek için alternatör kayışı dahil binimum sökülebilir bütün parçaları söktük. Sonunda sorunu bulduk.
                    sorun , motordan turboya gelen hava emiş hortumu. Turbo altında iki veya 3 borunun girdiği bir valf. O valf ses yapıyor. İçinde yaylı vida varmış. Tamir edilebilirmiş. Değişim sadece turbojarj değişimi ile olurmuş. Ve doğal olarak maliyet büyük.

                    Ben böyle kullanıyorum. Çekişte sorun yok. Ve kesinlikle başına böyle problem gelmeyen servis, asla durumu anlayamıyor. Ben, istanbuldan turbocu bir ustanın telefonda yardımı ile kendi ustama buldurabildim. Turbo başka bir olay.

                    dediğim o valf' turbo borusunun hemen altında yuvarlak kısım. O boruları tek tek çıkarttıp gazla. aynı sorun yapacak m ı ?
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                      Orjinal yazı sahibi: aton1981
                      Aynı ses bende de var. Turbo valfinden sonra gelen kalın bir bekçi düdüğü gibi bir ses.

                      Bu sesi bulabilmek için alternatör kayışı dahil binimum sökülebilir bütün parçaları söktük. Sonunda sorunu bulduk.
                      sorun , motordan turboya gelen hava emiş hortumu. Turbo altında iki veya 3 borunun girdiği bir valf. O valf ses yapıyor. İçinde yaylı vida varmış. Tamir edilebilirmiş. Değişim sadece turbojarj değişimi ile olurmuş. Ve doğal olarak maliyet büyük.

                      Ben böyle kullanıyorum. Çekişte sorun yok. Ve kesinlikle başına böyle problem gelmeyen servis, asla durumu anlayamıyor. Ben, istanbuldan turbocu bir ustanın telefonda yardımı ile kendi ustama buldurabildim. Turbo başka bir olay.

                      dediğim o valf' turbo borusunun hemen altında yuvarlak kısım. O boruları tek tek çıkarttıp gazla. aynı sorun yapacak m ı ?
                      herhangi bir zararı olur mu ? ilerde sıkıntı yaşarmıyız bu halde kullanıma devam etsek_??
                      ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
                      19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                        Benim aracımda da benzer bir sorun var..Özellikle 2500 devirden sonra ayağımı gazdan çektiğimde 1-2 saniye süren FU-FU-FU şeklinde bir ses..
                        Servise gösterdiğim halde sorunu bulamadılar..Aracın çekişinde herhangi bir sorun yok ve yaklaşık 5000 km dir bu şekilde kullanıyorum..
                        2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                          Orjinal yazı sahibi: oceanexplorer
                          Benim aracımda da benzer bir sorun var..Özellikle 2500 devirden sonra ayağımı gazdan çektiğimde 1-2 saniye süren FU-FU-FU şeklinde bir ses..
                          Servise gösterdiğim halde sorunu bulamadılar..Aracın çekişinde herhangi bir sorun yok ve yaklaşık 5000 km dir bu şekilde kullanıyorum..
                          bir çok kullanıcıda zaman içinde vuku bulan bir olay anladığım kadarıyla.. şimdiye kadar zararını gören olmamış fakat sinir bozucu bir ses.. aton1981 'in söyledikleri benim aracımda ki durumla örtüşüyor gibi.. bir usta bulup baktırmak gerek. İzmir SURTAŞ'a götürmek istiyorum hem 45 bin bakımı için hemde şu turboya gelen boruların kontrolü için..
                          ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
                          19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                            Orjinal yazı sahibi: admtgy
                            Orjinal yazı sahibi: oceanexplorer
                            Benim aracımda da benzer bir sorun var..Özellikle 2500 devirden sonra ayağımı gazdan çektiğimde 1-2 saniye süren FU-FU-FU şeklinde bir ses..
                            Servise gösterdiğim halde sorunu bulamadılar..Aracın çekişinde herhangi bir sorun yok ve yaklaşık 5000 km dir bu şekilde kullanıyorum..
                            bir çok kullanıcıda zaman içinde vuku bulan bir olay anladığım kadarıyla.. şimdiye kadar zararını gören olmamış fakat sinir bozucu bir ses.. aton1981 'in söyledikleri benim aracımda ki durumla örtüşüyor gibi.. bir usta bulup baktırmak gerek. İzmir SURTAŞ'a götürmek istiyorum hem 45 bin bakımı için hemde şu turboya gelen boruların kontrolü için..

                            Boşuna götürme. Anlamıyorlar. Ben kapılarını aşındırdım. Mercanlar'a götürdüm kesinlikle turbo değil diyorlar. Trigere bağladılar.
                            Yani ses turbodan geliyor. Fakat turbonun nesinden geliyor asla bilmiyorlar. Ben kendi uğraşlarımla dediğim gibi bir turbocu ustanın yönlendirmesi ile, motor arkadan gelen emiş hortumunun turbo altında bir valf' e bağlanan yeri söktüm. Ses kesildi tabi turboda devre dışı. Valf' tamir olabilir kanaatindeyim.

                            oceanexplorer
                            Bana sıkıntı yaşamazsınız dendi. En fazla ses artarmış. O zamanda gözümü karartıp, ustamla turboyu sökeceğiz. Yapılabilecek birşey varmı diye kontrol edeceğiz. Fakat bir kaç aydır böyle kullanmama ramen bir problemle karşılaşmadım.

                            Ustanın dediğine göre, motordan gelen boru, emiş yapıyor. Ve Valfin içindeki yaylı diaframı tam kapatamıyor. Ve ses oluşuyor. Yay bölümü tamir edilebilirmiş.

                            tüm bildiklerim bu.
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: TURBO'DAN GELEN ISLIK SESİ (çuflama veya tıslama değil)

                              45 bin bakımı için zaten gideceğim. gitmişken de baktıracaz artık. tarif ettiğin yeri ustalara söyleyeceğim, birde onlar baksınlar..
                              ~ 2010 - 1.6 Turbo Cosmo ~
                              19" Jant - DVD 800 Navi - Deri Koltuk/Koltuk Isıtma - Park Asist. - 200 HP ...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X