Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Subap degişimi ve sonrası...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

    Orjinal yazı sahibi: Hasip
    Metalin yorgunluk durumu ile alakalı bir durum olabilir. Benim ilk aracım 97 opel vectra 225 bin kilometrede iken şanzıman 3. vites dişlisini kırmıştı. Öyle çok çılgın araba kullanmayı seven birisi değilim genellikle sakin kullanırım. Kısacası ilk zamanlarda bir sorun olmasa bile belkide 200 bin kilometrelerde gerçekten söylenilen durum olabilir. Sonuçta her metalin bir aşınma, yorulma vs vs durumları var. Herkes de olacak diye bir kaide elbette yok sonuçta kullanılan aracın kullanıldığı yerinde bu duruma etkisi olacaktır diye düşünüyorum. Soğuk bir ildeki moturun yıpranması ile sıcak bir ildeki moturun yıpranması tahminimce aynı oranda değildir.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #17
      Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

      Orjinal yazı sahibi: FacomX
      Benzinden eriyen subap daha forumda çıkmadı ve istanbuldaki opel servislerinde yaptığım görüşmelere göre yok diyorlar bizim araçlar daha 100.000 km devirmedi belki ileride çıkar hiç bir ürün ömür boyu sorunsuz olacak diye birşey yok Antalyadaki ustalara çok araç geliyor galiba 150.000 km ve üzeri
      Fatih bey, taktir edersiniz ki, Türkiye'deki tüm Insignia kullanıcılarının çok çok az bir bölümü formuma üye... Bu nedenle forumda benzinde süpab eriten olmadı diye hiç eritmeyen olmayacak anlamına gelmiyor. Üstelik "benzinde süpab erittiğini" söyleyen kişi bir mekanik ustası ve yalan söyleyecek bir durumu da yok adamn... Erol usta artık bu işlemi rutin bir bakım işlemi gibi yapan birisi... O kadar çok aracın süpablarını değiştirmiş ki artık kendisi bile sayısını hatırlamıyor. Burdur ve Isparta'dan da Antalya'ya aracını tamir ettirmek üzere gelen binlerce kişi var... Bunlar arasında da Insignia kullanıcıları mevcut... Yani Antalya'ya ne kadar çok 150 bin km üstü araç geliyor derken bu illeri de hesaba katmalısınız. Ayırca burası bir turizm kenti... Sezon döneminde buranın nüfusu 3 katına çıkıyor... Siz sadece Antalya'dan sorunlu Insignia çıktığını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Bence İstanbul'da sanayiyi gezin ve ustalarla bir konuşun.

      Öte yandan, Opel yetkili servislerinde 100 bini deviren kaç Insignia sahibi bakım yaptırıyor? 2 yılı dolan araçların ezici çoğunluğu sanayide bakım yaptırıyor. Hal böyleyken Opel servisleri tabii ki benzinden ötürü süpab yakan araç var mı bilinemeyebilir öyle değil mi?
      1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

      Yorum


      • #18
        Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

        Orjinal yazı sahibi: yusuf_25
        çok erken erimiş sübaplar yağlama kiti var dimi?
        Yağlama kiti mevcut degildi
        Orjinal yazı sahibi: u_ay
        Sorunun çözülmesi benim gibi LPG kullanıcılarını içini rahatlatıyor evet. Ancak anladığım kadarıyla (yanlış anladıysam lütfen düzeltin.) yaklaşık 20binde subap sorunu ortaya çıkmış. Bu süre erken değil mi? Ben de aracıma 14binde taktırdım ve şu anda 16500 kmde. Çok şükür bi sıkıntım yok. İleride tabiki bu sıkıntı da benim başıma gelecek. O zamana kadar bu iş yaygınlaşır daha kolay olur diye düşünüyorum. Tecrübelerinizi paylaştığınız ve bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim

        Hayat LPG deymiş Hiç umursamıyorum arabanın ne yaktığını. Bayramda uzun yola gittim geldim. Yolun yarısında klima açık olmasına rağmen keyfim yerindeydi. 30 LT gaz ile şehirici 220-240 arası, uzun yolda hız sınırına uymak kaydıyla 290-320 km arasında yol gittim. Depo ortalama 80 lira civarında doluyor. Şehiriçi 35 kuruş yakıyorum, uzun yolda 25 kuruşa kadar düşüyor. Hayat insigniada
        Hasip bey dediğiniz gibi hayat insigniada. Maşallah araçlarımız çok güzel çok konforlu. İnsanın yol gittikçe gidesi geliyor. Ben de 2 gün önce çanakkaleden istanbula geldim. Şehir içinde 30lt ile 260 km gidiyorum, çanakkaleden gelirken de 320 km kullandım biraz daha da vardı. Ayağımı da korkak alıştırmadım
        Evet yaklaşık 20-22 bin km de hissedilir duruma geldi. Aracımda yağlama kiti yoktu. Birde en önemlisi kullanım şekli... Kullanım şeklimizin çoğunlukla seri olmasından kaynaklı olarak bu sorunu erken yaşadık. Lpg de amaç tasarrufsa lpgli araç sakin kullanılmalı. Araçla kardeşim benden daha çok km yapıyor. Ben istanbulda şehir içi 7,5 lt ortalama ile geziyorum bunun %50 si trafik, bazen de dur kalk şeklinde gerçekleşiyor. Ama kardeşim biraz daha devirli kullanır aslında max 5000 devri görür fakat hep 2500-5000 arası kullanır ve bu kullanımı coğunlukla dip gaz şeklindedir. Motorun hakkını vermek istiyor ) .Ben ise ya lpgde max 2500 bilemedin 3000 devirde kullanırım , seri kullanacaksam da benzine alır sınırları biraz zorlarım... Ben inanıyorum ki lpg de aracı 3000 -3500 devri geçmeden yumusak gazda kullanır, seri yada devirli kullanacagınız zaman da benzine alınırsa 60-70 bin km yine subapların dayanabilecegini düşünüyorum...
        Orjinal yazı sahibi: oceanexplorer
        Tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler..Eminim birçok arkadaşa faydalı olacaktır..

        Ben de PRINS VSI-2+Valve Care li LPG dönüşümümle 4300 km yi hiçbir sorunla karşılaşmadan tamamladım..

        60000 km de inşallah çelik süpap değişimi planlıyorum.Kartal'daki özel Opel Servisinin irtibat bilgilerini PM olarak atarsanız sevinirim..

        Selamlar...
        Pm den yollarım, hatta gideceginiz zaman birliktede gidebiliriz

        Orjinal yazı sahibi: Hasip
        Çok sağolun yazdıklarınızı dikkatlice okudum.Tecrübeleriniz özellikle bizim gibi LPG kullananlar için önemli bir kaynak olacaktır. LPG ile şu an 4 bin km tamamladım. BRC My 11 Turbo kit ile tahminimce 40-50 bin km sonra bende bu sorunları yaşayacağım. O güne kadar bu işi nasıl uygun şekilde yaptırırız öğrenmemiz iyi olacak.
        Aracınızın km si kaç bilmiyorum ama bu kadar sorun yaşamadan değiştirmenizi tavsiye ederim. Tabi yine belirtiler başlamadan binebildiğiniz kadar binin (max20-30 bin km sakin kullanımla artabilir). Ben aracımdan soğumaya başlamıştım ve tam satacaktım ki ...

        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
        bilgilendirme için teşekkürler... rölantideki titreme lpg ayarından olabilir. Bence baktırmakta fayda var...
        Evet dediğiniz gibi bencede lpg ayarından, şu an zaten arıza ışığı yanıyor son 5 gündür.
        Orjinal yazı sahibi: omfaya
        clapclap tecrübelerinizi paylaştığınız teşekkür ederim. Çok değerli bilgiler bunlar...
        Sorununuzun çözüldüğüne de ayrı sevindim. Güzel günlerde keyifle kullanın inşl.
        Teşekkürler
        2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

        Yorum


        • #19
          Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

          Berk bey,

          Dikkat ederseniz Insignia araçlarını bilinçli seçen kişiler teknoloji ve yeniliğe açık kişilerden oluşuyor hatta opelin böyle bir anketi vardı sonuçta 150.000 km üstü yada altı benzinden dolayı subaplarda erime olsaydı bir şekilde forumda çıkardı sizin dediğiniz gibi Erol ustaya onlarca yüzlerce araç geldiğini söylüyorsunuz Erol beyin yorumuna istinaden mutlaka bu araç sahiplerinden biri çıkıp böyle birşey başıma geldi sizlerinde başından böyle bir sorun geçen vamı diye sorar dı diye düşünüyorum evet tüm Türkiyedeki insignia kullanıcıları üye değil ama ortalma birmilyon hit alan bir formumuz var sonuç olarak forumdaki bilgileri türkiye genelinin aynası diyebiliriz




          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #20
            Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

            Orjinal yazı sahibi: FacomX
            Berk bey,

            Dikkat ederseniz Insignia araçlarını bilinçli seçen kişiler teknoloji ve yeniliğe açık kişilerden oluşuyor hatta opelin böyle bir anketi vardı sonuçta 150.000 km üstü yada altı benzinden dolayı subaplarda erime olsaydı bir şekilde forumda çıkardı sizin dediğiniz gibi Erol ustaya onlarca yüzlerce araç geldiğini söylüyorsunuz Erol beyin yorumuna istinaden mutlaka bu araç sahiplerinden biri çıkıp böyle birşey başıma geldi sizlerinde başından böyle bir sorun geçen vamı diye sorar dı diye düşünüyorum evet tüm Türkiyedeki insignia kullanıcıları üye değil ama ortalma birmilyon hit alan bir formumuz var sonuç olarak forumdaki bilgileri türkiye genelinin aynası diyebiliriz

            sorun yaşayan bir çok kişi foruma girmiyor ki... bir çoğunun forumdan haberi bike yok... hal böyle olunca bizde bilmiyoruz kim neler yaşamış ama 150 bin km'yi deviren çok az insignia var zaten... kaldı ki 150 binden sonra süpablar eriyecek diye bir şey yok... ama 70 bin km'den sonra LPG'den dolayı süpab eritmeyen araçlar da var. Kullanım şekli çok önemli...
            1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

            Yorum


            • #21
              Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

              Orjinal yazı sahibi: bigbrother
              ....
              sorun yaşayan bir çok kişi foruma girmiyor ki... bir çoğunun forumdan haberi bike yok... hal böyle olunca bizde bilmiyoruz kim neler yaşamış ama 150 bin km'yi deviren çok az insignia var zaten... kaldı ki 150 binden sonra süpablar eriyecek diye bir şey yok... ama 70 bin km'den sonra LPG'den dolayı süpab eritmeyen araçlar da var. Kullanım şekli çok önemli...
              Aslında foruma üyele olan üyelerin bir kısmı yaşadıkları problem yüzünden internette araştırma yaparken bizim sitemizi görüp üye olup sorunlarını paylaşıyorlar bu arada bu gün aldığım bilgiye göre istanbulda yani türkiyedeki tüm opellerin %40 nın bulunduğu şehirde 1.6 T olup normal benzinden dolayı subap erime vakası olmamış olan vakalarda ise LPG kaynaklı imiş sizin dediğiniz gibi ülkemizde bir gurup kullanıcı garanti bittikten sonra yetkili servis yerine özel servise gidiyor ama yine büyük bir kısımda yetkili servislere gidiyor.



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #22
                Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                Orjinal yazı sahibi: FacomX
                Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                ....
                sorun yaşayan bir çok kişi foruma girmiyor ki... bir çoğunun forumdan haberi bike yok... hal böyle olunca bizde bilmiyoruz kim neler yaşamış ama 150 bin km'yi deviren çok az insignia var zaten... kaldı ki 150 binden sonra süpablar eriyecek diye bir şey yok... ama 70 bin km'den sonra LPG'den dolayı süpab eritmeyen araçlar da var. Kullanım şekli çok önemli...
                Aslında foruma üyele olan üyelerin bir kısmı yaşadıkları problem yüzünden internette araştırma yaparken bizim sitemizi görüp üye olup sorunlarını paylaşıyorlar bu arada bu gün aldığım bilgiye göre istanbulda yani türkiyedeki tüm opellerin %40 nın bulunduğu şehirde 1.6 T olup normal benzinden dolayı subap erime vakası olmamış olan vakalarda ise LPG kaynaklı imiş sizin dediğiniz gibi ülkemizde bir gurup kullanıcı garanti bittikten sonra yetkili servis yerine özel servise gidiyor ama yine büyük bir kısımda yetkili servislere gidiyor.
                Antalya'da durum tam tersi o zaman... kullanıcıların çoğu sanayiye gidiyor yetkili servis yerine...

                bunda ek olarak 150 bin km'yi aşmış insignia yok heralde istanbul'da... servislerin bunu bilmemesi demek değildir ki istanbul'da benzinden ötürü süpab yakma hiç olmamış... bunu tespit etmeniz çok zor üstelik ustalara teker teker sormuş gibi çok net konuşuyorsunuz çünkü...
                1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                  Bu durumda anlaşılan sizin dediğiniz gibi.
                  Erol bey den bir rakamsal değer alabilirmiyiz son 6 ayda kaçtane 1.6t yapmışlar ona göre bizde istanbulu değerlendirelim



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                    Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                    Orjinal yazı sahibi: FacomX
                    Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                    ....
                    sorun yaşayan bir çok kişi foruma girmiyor ki... bir çoğunun forumdan haberi bike yok... hal böyle olunca bizde bilmiyoruz kim neler yaşamış ama 150 bin km'yi deviren çok az insignia var zaten... kaldı ki 150 binden sonra süpablar eriyecek diye bir şey yok... ama 70 bin km'den sonra LPG'den dolayı süpab eritmeyen araçlar da var. Kullanım şekli çok önemli...
                    Aslında foruma üyele olan üyelerin bir kısmı yaşadıkları problem yüzünden internette araştırma yaparken bizim sitemizi görüp üye olup sorunlarını paylaşıyorlar bu arada bu gün aldığım bilgiye göre istanbulda yani türkiyedeki tüm opellerin %40 nın bulunduğu şehirde 1.6 T olup normal benzinden dolayı subap erime vakası olmamış olan vakalarda ise LPG kaynaklı imiş sizin dediğiniz gibi ülkemizde bir gurup kullanıcı garanti bittikten sonra yetkili servis yerine özel servise gidiyor ama yine büyük bir kısımda yetkili servislere gidiyor.
                    Antalya'da durum tam tersi o zaman... kullanıcıların çoğu sanayiye gidiyor yetkili servis yerine...

                    bunda ek olarak 150 bin km'yi aşmış insignia yok heralde istanbul'da... servislerin bunu bilmemesi demek değildir ki istanbul'da benzinden ötürü süpab yakma hiç olmamış... bunu tespit etmeniz çok zor üstelik ustalara teker teker sormuş gibi çok net konuşuyorsunuz çünkü...
                    Üstad, Fatih beyi (Facomx) tanımadığınızı zannediyorum. Kendisinin ulaştığı bilgiler ilk ağızdan olup, Opelin üst düzey temsilcilerinden alınan bilgilerdir. Kulaktan duyma veya sağda solda bir iki ustanın söylediği teyit edilmeyen bilgiyi forumda paylaşmaz. Dolayısıyla gereksiz gerilim yaşamaya gerek yok.
                    Ayrıca yaşadığınız bölgedeki kişilerin kullanım tarzından kaynaklı münferit olaylar yaşanmış olabilir ki geneli yansıtmaz. İyi forumlar
                    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                      Sn. Bigbrother bende antalyalıyım ve antalyadaki ilk araçlardan birine sahibim ve memnunum. Bu arada kullandığım 3 yıl boyunca oluşan ufak tefek sıkıntılarda da affınıza sığınarak şunu anladım yetkili servisler dahil antalyada usta yok.

                      Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
                      Şimdi F30 Modernline Sunroof

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                        Orjinal yazı sahibi: sedat 8266
                        Sn. Bigbrother bende antalyalıyım ve antalyadaki ilk araçlardan birine sahibim ve memnunum. Bu arada kullandığım 3 yıl boyunca oluşan ufak tefek sıkıntılarda da affınıza sığınarak şunu anladım yetkili servisler dahil antalyada usta yok.
                        Antalya'daki ilk araçlardan birisi nasıl olur üstat? Aracınız 2011 model... Oysa Insignia 2009'da çıkmadı mı?

                        Bu arada Antalya'nın genel sıkıntısı bu... Usta hiç bir alanda yok... ama herkes usta...
                        1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                          2009 model turbo aracıma 15000 de iken Landi renzo turbo lpg kiti taktırdım servisin de gaz vermesiyle çünkü servis subaplar erir garantisi var demedi. 57000 de iken tekleme ve stop etme yavaş yavaş başladı 60000 bakımı için servise götürdüm üstü kapalı sübap erimesinden bahsettiler ama sadece kapak ve conta değişimi için 1400 tl istediler ve LPG den kaynaklığından direk bahsetmediler (GARANTİDEN DE TABİ ÇÜNKÜ 2300 tl vermiştim) LPG den ozamana kadar ataklık yönünden ve başka yönlerden şikayetim olmamıştı. Sonra araç stop etti yine.Bir müddet sonra çalıştırdım ve gideceğim yere gittim hiçbirşey yokmuş gibi.
                          Velhasl sübapları bir ustaya revize ettirim kapak açıldı 1700 tl ye komple yaptırdım araç düzeldi ancak LPG den korkar oldum daha fazla benzinle kullanmaya başladım. servisin yakınından dahi geçmemeye özen gösteriyorum.

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                            4000 deviri geçmeden sakin kullanırsanız subaplarınız uzun süre gider,korkmayın.
                            2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                              Orjinal yazı sahibi: tornado
                              4000 deviri geçmeden sakin kullanırsanız subaplarınız uzun süre gider,korkmayın.
                              Ben 4 bin deviri geçmiyorum zaten pek... yüzde 90; 2-3 bin devir bandında kullanıyorum... dizelden kalma alışkanlık ama ara sıra gazlayasım geliyor orası ayrı...
                              1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                                aracım 1.6 t edition prins marka valva care taktırdım bostancı da gerçekten çok memnunum. geçenlerde yakıt pompasıyla ilgili bi arıza çıktı sadece onuda 400tl ye hallettik... umarım sorunsuz süpap eritmeden devameder..

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X