Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Subap degişimi ve sonrası...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Subap degişimi ve sonrası...

    Aranıza yenı katılan biri olarak canımı geçen kış çok yakan subap erimesi hakkında yasadıklarımı paylaşacağım.
    1,6 turbo insignia cosmo aracımı 2012 nisan ayında 41,000 km de iken Landirenzo lpg montajı yapılmış bir şekilde aldım. Lpg takılalı 10-15 bin km olmuştu. Aracı aldığım zaman galiba havalar sıcak olduğu için pek bir sorun hissedememiştim (yada yoktu ve benim kullanımım sonrası oluştu). 2012 ekim ve kasım aylarının gelip havaların soğumasıyla sabahları ilk çalıştırmada sorunlar oluşmaya başladı, tabi bu sorunun aracı aldıktan sonraki geçen 12-13 bin km boyunca benim ve kardeşimin kullanım tarzımızında katkısı olduğunu düşünüyorum (sonuç ortada ). Yada zaten olacaktı...
    Sorunlara gelecek olursam; İlk zamanlar (kasım-aralık2012) tek marşta çalışmamaya başladı (O zamanlar Km 54bin civarı), sonraları (Şubat mart 2013) gibi 2. 3. Uzun marştan sonra anca çalışır hale geldi. 1-2 ay sonrasında da kabullendiğim sabah çalışmama sorununa bu seferde ilk çalışmadan sonra gaz yememe ve çalıştıktan sonra tekrar stop etme durumu eklendi. En son 2013 mayıs haziran gibi havalar ısındı ve yine sorunlar aynı şekilde devam edince bu kış aynı sorunları yaşamamak için en önemliside motora zarar vermemek için subapları değiştirme kararı aldım. Çalışıyor olmamdan dolayı askeriyeden emekli (kademede çalışmış) olan babam arabanın bu işlemleriyle ilgilenmeye başladı. Bu aşamada en önemli ve ilk önceliğimiz demontaj ve montajın düzgün yapılması olduğunu düşündüğümüz için usta arayışına giriştik(yetkili servislede görüştük). Sonunda birkaç tavsiyeyle birlikte kartal sanayisinde özel opel servisinde haziran ayında yaptırmaya karar verdik. Parça maliyeti bize ait sadece montaj işçiliği ödemek üzere anlaştık. Babam ustayla beraber değişecek olan parçaların listesini çıkarıp parçacılardan parçaları aldı. Km 60,500 olduğu ve zaten motor üst kapak sökülecekken 60 bin bakımınıda aynı anda yaptırmak için triger seti, kayışlar , filtreler,yağ, on arka balatalar, conta takımı, çelik subap ve yuvalarını toplamda 1000 tl (kdv dahil) babam bizzat parçacılardan aldı. Sorunlu olan arka dıskleri 250serden toplamda 500 tl(kdv dahil) orjinal aldık, üst kapak taşlama ve tüm bu parçaların işçiliği (subap montajıda dahil) 600 tl verdik. Toplamda bu işlemler için 2100 tl(kdv dahil) ödeme yaptık. Aynı işlemler için ilk başta serviste bu işi yaptırmak istediğimizde pendik ATM den aldığımız fiyat 4800tl ydi(kdv dahilmi hariç mi hatırlamıyorum). Neyse Sonuçta bir karar verip özel serviste yaptırdık ve sonrasında bütün sorunlar gitti. Tek marşta çalıştı tekleme yok gaz yememe gibi bir durum yok. Km şu an 73 bin oldu ve 13 bin km dir sorunsuz kulllanıyorum (sadece hafif rolanti titremesi var onunda lpg ile alakalı olduğunu düşünüyorum).

    Başımdan geçenleri paylaşmak istedim... Okuma sabrı gösterdiğiniz için teşekkür ederim
    2009 Cosmo 1.6 Turbo + Landirenzo+Bej iç döşeme + DVD800 + Siyah

  • #2
    Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

    clapclap tecrübelerinizi paylaştığınız teşekkür ederim. Çok değerli bilgiler bunlar...
    Sorununuzun çözüldüğüne de ayrı sevindim. Güzel günlerde keyifle kullanın inşl.

    (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

    Yorum


    • #3
      Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

      Gecmis olsun

      Tecrubenizi paylastigin8z icin tesekkurler



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

        bilgilendirme için teşekkürler... rölantideki titreme lpg ayarından olabilir. Bence baktırmakta fayda var...
        1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

        Yorum


        • #5
          Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

          Çok sağolun yazdıklarınızı dikkatlice okudum.Tecrübeleriniz özellikle bizim gibi LPG kullananlar için önemli bir kaynak olacaktır. LPG ile şu an 4 bin km tamamladım. BRC My 11 Turbo kit ile tahminimce 40-50 bin km sonra bende bu sorunları yaşayacağım. O güne kadar bu işi nasıl uygun şekilde yaptırırız öğrenmemiz iyi olacak.
          Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

          Yorum


          • #6
            Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

            Bende 5 bin km'yi geçtim sorunsuz bir şekilde... nice sorunsuz 5 bin km'ler...
            1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

              Orjinal yazı sahibi: bigbrother
              Bende 5 bin km'yi geçtim sorunsuz bir şekilde... nice sorunsuz 5 bin km'ler...
              Hayat LPG deymiş Hiç umursamıyorum arabanın ne yaktığını. Bayramda uzun yola gittim geldim. Yolun yarısında klima açık olmasına rağmen keyfim yerindeydi. 30 LT gaz ile şehirici 220-240 arası, uzun yolda hız sınırına uymak kaydıyla 290-320 km arasında yol gittim. Depo ortalama 80 lira civarında doluyor. Şehiriçi 35 kuruş yakıyorum, uzun yolda 25 kuruşa kadar düşüyor. Hayat insigniada
              Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

              Yorum


              • #8
                Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                Tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler..Eminim birçok arkadaşa faydalı olacaktır..

                Ben de PRINS VSI-2+Valve Care li LPG dönüşümümle 4300 km yi hiçbir sorunla karşılaşmadan tamamladım..

                60000 km de inşallah çelik süpap değişimi planlıyorum.Kartal'daki özel Opel Servisinin irtibat bilgilerini PM olarak atarsanız sevinirim..

                Selamlar...
                2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                  Sorunun çözülmesi benim gibi LPG kullanıcılarını içini rahatlatıyor evet. Ancak anladığım kadarıyla (yanlış anladıysam lütfen düzeltin.) yaklaşık 20binde subap sorunu ortaya çıkmış. Bu süre erken değil mi? Ben de aracıma 14binde taktırdım ve şu anda 16500 kmde. Çok şükür bi sıkıntım yok. İleride tabiki bu sıkıntı da benim başıma gelecek. O zamana kadar bu iş yaygınlaşır daha kolay olur diye düşünüyorum. Tecrübelerinizi paylaştığınız ve bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim

                  Hayat LPG deymiş Hiç umursamıyorum arabanın ne yaktığını. Bayramda uzun yola gittim geldim. Yolun yarısında klima açık olmasına rağmen keyfim yerindeydi. 30 LT gaz ile şehirici 220-240 arası, uzun yolda hız sınırına uymak kaydıyla 290-320 km arasında yol gittim. Depo ortalama 80 lira civarında doluyor. Şehiriçi 35 kuruş yakıyorum, uzun yolda 25 kuruşa kadar düşüyor. Hayat insigniada
                  Hasip bey dediğiniz gibi hayat insigniada. Maşallah araçlarımız çok güzel çok konforlu. İnsanın yol gittikçe gidesi geliyor. Ben de 2 gün önce çanakkaleden istanbula geldim. Şehir içinde 30lt ile 260 km gidiyorum, çanakkaleden gelirken de 320 km kullandım biraz daha da vardı. Ayağımı da korkak alıştırmadım
                  1.6T COSMO karbon siyah
                  17 FT 925'idi

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                    Güzel paylaşım için teşekkürler
                    MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

                    Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                      çok erken erimiş sübaplar yağlama kiti var dimi?

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                        Bugün antalya'daki bilinen opel ustalarından oper'den erol usta ile görüştüm. Valve care olan sistemlerde yaklaşık 50-60 bin km sorunsuz bir şekilde biniliyormuș. Daha sonra süpablar yine magnezyum alaşımlı ama LPG ile uyumlu olan modeller ile değiştiriliyormuș. Yani bu süpablar çelik değilmiş bizim bildiğimiz gibi...

                        Bu arada süpab yakma sorunu sadece benzinde kullanınca da ortaya çıkıyormuş. Ama genelikle bu 150 bin km'den sonra oluyormuş. Yani LPG'de 50 bin km'de olan süpab erimesi, benzinde ise 150bin km'den sonra oluşuyormuş.

                        Tüm işçilik ve parça bakım masrafları 1.200tl civarında tutuyormuş. Yeni süpablar ise 100bin km garantiliymiș...

                        Bilginize arz olunur ey ahali
                        1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                          paylaşımınız için teşekkürler ...sübab erimesinin benzinde de olacağını .buradaki ustada söylemişti bana ...demekki doğru söylemiş

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                            Benzinden eriyen subap daha forumda çıkmadı ve istanbuldaki opel servislerinde yaptığım görüşmelere göre yok diyorlar bizim araçlar daha 100.000 km devirmedi belki ileride çıkar hiç bir ürün ömür boyu sorunsuz olacak diye birşey yok Antalyadaki ustalara çok araç geliyor galiba 150.000 km ve üzeri



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Subap degişimi ve sonrası...

                              Metalin yorgunluk durumu ile alakalı bir durum olabilir. Benim ilk aracım 97 opel vectra 225 bin kilometrede iken şanzıman 3. vites dişlisini kırmıştı. Öyle çok çılgın araba kullanmayı seven birisi değilim genellikle sakin kullanırım. Kısacası ilk zamanlarda bir sorun olmasa bile belkide 200 bin kilometrelerde gerçekten söylenilen durum olabilir. Sonuçta her metalin bir aşınma, yorulma vs vs durumları var. Herkes de olacak diye bir kaide elbette yok sonuçta kullanılan aracın kullanıldığı yerinde bu duruma etkisi olacaktır diye düşünüyorum. Soğuk bir ildeki moturun yıpranması ile sıcak bir ildeki moturun yıpranması tahminimce aynı oranda değildir.
                              Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X