Aranıza yenı katılan biri olarak canımı geçen kış çok yakan subap erimesi hakkında yasadıklarımı paylaşacağım.
1,6 turbo insignia cosmo aracımı 2012 nisan ayında 41,000 km de iken Landirenzo lpg montajı yapılmış bir şekilde aldım. Lpg takılalı 10-15 bin km olmuştu. Aracı aldığım zaman galiba havalar sıcak olduğu için pek bir sorun hissedememiştim (yada yoktu ve benim kullanımım sonrası oluştu). 2012 ekim ve kasım aylarının gelip havaların soğumasıyla sabahları ilk çalıştırmada sorunlar oluşmaya başladı, tabi bu sorunun aracı aldıktan sonraki geçen 12-13 bin km boyunca benim ve kardeşimin kullanım tarzımızında katkısı olduğunu düşünüyorum (sonuç ortada ). Yada zaten olacaktı...
Sorunlara gelecek olursam; İlk zamanlar (kasım-aralık2012) tek marşta çalışmamaya başladı (O zamanlar Km 54bin civarı), sonraları (Şubat mart 2013) gibi 2. 3. Uzun marştan sonra anca çalışır hale geldi. 1-2 ay sonrasında da kabullendiğim sabah çalışmama sorununa bu seferde ilk çalışmadan sonra gaz yememe ve çalıştıktan sonra tekrar stop etme durumu eklendi. En son 2013 mayıs haziran gibi havalar ısındı ve yine sorunlar aynı şekilde devam edince bu kış aynı sorunları yaşamamak için en önemliside motora zarar vermemek için subapları değiştirme kararı aldım. Çalışıyor olmamdan dolayı askeriyeden emekli (kademede çalışmış) olan babam arabanın bu işlemleriyle ilgilenmeye başladı. Bu aşamada en önemli ve ilk önceliğimiz demontaj ve montajın düzgün yapılması olduğunu düşündüğümüz için usta arayışına giriştik(yetkili servislede görüştük). Sonunda birkaç tavsiyeyle birlikte kartal sanayisinde özel opel servisinde haziran ayında yaptırmaya karar verdik. Parça maliyeti bize ait sadece montaj işçiliği ödemek üzere anlaştık. Babam ustayla beraber değişecek olan parçaların listesini çıkarıp parçacılardan parçaları aldı. Km 60,500 olduğu ve zaten motor üst kapak sökülecekken 60 bin bakımınıda aynı anda yaptırmak için triger seti, kayışlar , filtreler,yağ, on arka balatalar, conta takımı, çelik subap ve yuvalarını toplamda 1000 tl (kdv dahil) babam bizzat parçacılardan aldı. Sorunlu olan arka dıskleri 250serden toplamda 500 tl(kdv dahil) orjinal aldık, üst kapak taşlama ve tüm bu parçaların işçiliği (subap montajıda dahil) 600 tl verdik. Toplamda bu işlemler için 2100 tl(kdv dahil) ödeme yaptık. Aynı işlemler için ilk başta serviste bu işi yaptırmak istediğimizde pendik ATM den aldığımız fiyat 4800tl ydi(kdv dahilmi hariç mi hatırlamıyorum). Neyse Sonuçta bir karar verip özel serviste yaptırdık ve sonrasında bütün sorunlar gitti. Tek marşta çalıştı tekleme yok gaz yememe gibi bir durum yok. Km şu an 73 bin oldu ve 13 bin km dir sorunsuz kulllanıyorum (sadece hafif rolanti titremesi var onunda lpg ile alakalı olduğunu düşünüyorum).
Başımdan geçenleri paylaşmak istedim... Okuma sabrı gösterdiğiniz için teşekkür ederim
1,6 turbo insignia cosmo aracımı 2012 nisan ayında 41,000 km de iken Landirenzo lpg montajı yapılmış bir şekilde aldım. Lpg takılalı 10-15 bin km olmuştu. Aracı aldığım zaman galiba havalar sıcak olduğu için pek bir sorun hissedememiştim (yada yoktu ve benim kullanımım sonrası oluştu). 2012 ekim ve kasım aylarının gelip havaların soğumasıyla sabahları ilk çalıştırmada sorunlar oluşmaya başladı, tabi bu sorunun aracı aldıktan sonraki geçen 12-13 bin km boyunca benim ve kardeşimin kullanım tarzımızında katkısı olduğunu düşünüyorum (sonuç ortada ). Yada zaten olacaktı...
Sorunlara gelecek olursam; İlk zamanlar (kasım-aralık2012) tek marşta çalışmamaya başladı (O zamanlar Km 54bin civarı), sonraları (Şubat mart 2013) gibi 2. 3. Uzun marştan sonra anca çalışır hale geldi. 1-2 ay sonrasında da kabullendiğim sabah çalışmama sorununa bu seferde ilk çalışmadan sonra gaz yememe ve çalıştıktan sonra tekrar stop etme durumu eklendi. En son 2013 mayıs haziran gibi havalar ısındı ve yine sorunlar aynı şekilde devam edince bu kış aynı sorunları yaşamamak için en önemliside motora zarar vermemek için subapları değiştirme kararı aldım. Çalışıyor olmamdan dolayı askeriyeden emekli (kademede çalışmış) olan babam arabanın bu işlemleriyle ilgilenmeye başladı. Bu aşamada en önemli ve ilk önceliğimiz demontaj ve montajın düzgün yapılması olduğunu düşündüğümüz için usta arayışına giriştik(yetkili servislede görüştük). Sonunda birkaç tavsiyeyle birlikte kartal sanayisinde özel opel servisinde haziran ayında yaptırmaya karar verdik. Parça maliyeti bize ait sadece montaj işçiliği ödemek üzere anlaştık. Babam ustayla beraber değişecek olan parçaların listesini çıkarıp parçacılardan parçaları aldı. Km 60,500 olduğu ve zaten motor üst kapak sökülecekken 60 bin bakımınıda aynı anda yaptırmak için triger seti, kayışlar , filtreler,yağ, on arka balatalar, conta takımı, çelik subap ve yuvalarını toplamda 1000 tl (kdv dahil) babam bizzat parçacılardan aldı. Sorunlu olan arka dıskleri 250serden toplamda 500 tl(kdv dahil) orjinal aldık, üst kapak taşlama ve tüm bu parçaların işçiliği (subap montajıda dahil) 600 tl verdik. Toplamda bu işlemler için 2100 tl(kdv dahil) ödeme yaptık. Aynı işlemler için ilk başta serviste bu işi yaptırmak istediğimizde pendik ATM den aldığımız fiyat 4800tl ydi(kdv dahilmi hariç mi hatırlamıyorum). Neyse Sonuçta bir karar verip özel serviste yaptırdık ve sonrasında bütün sorunlar gitti. Tek marşta çalıştı tekleme yok gaz yememe gibi bir durum yok. Km şu an 73 bin oldu ve 13 bin km dir sorunsuz kulllanıyorum (sadece hafif rolanti titremesi var onunda lpg ile alakalı olduğunu düşünüyorum).
Başımdan geçenleri paylaşmak istedim... Okuma sabrı gösterdiğiniz için teşekkür ederim
Yorum