Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yazılım güncellemesi esnasında yarım kaldı !!!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ben de zaten şanzıman markası üzerinden sidik yarışı yapmak için yazmadım; sadece bilmeyenler varsa diye ek bilgi olarak verdim. Gördüğüm kadarıyla pek çok araç sahibi makyajlı Insignia'da da Aisin şanzıman kullanıldığını zannediyor.

    Şanzıman yağı konusunda haklısınız ancak üretici, yani Opel "ağır şartlarda kullanımda -yanılmıyorsam- 6 yıl veya 120.000km'de- değiştirilmesini öneriyor. Yani ağır trafikte kullanılan araçlar için -sizin de söylediğiniz gibi- üreticinin tavsiyesine uymakta fayda var; araca yüklenmeyenler için değişim -söylediğiniz gibi- gereksiz görünüyor. Yani size burada katılıyorum. Fakat benim durumumdaki gibi bazı özel/sorunlu durumlarda (güncelleme yapılmıştı) yağ değişiminden fayda gören çok sayıda kullanıcı var.

    Bir de yağ sektöründe çalışıyorsanız, şu görüş hakkında da fikrinizi almak isterim : Şanzıman yağı her ne kadar kapalı sistemde çalışsa da, zamanla özelliğini kaybeder mi? Bir yağın ömrü sonsuz olabilir mi? Özelliğini tamamen kaybetmese bile, performansında düşüş olur mu?

    Yorum


    • #32
      Bende insignia 1.6sidi var klavuzunu hiç okumadıysam 3-4 kere okumuşumdur böyle bir ibare bu üretim yılında görmedim.Bakım aralık klavuzunda da yok.

      yağlar için etken çok evet şanzıman yağı sentetik yağlar vsss üreticilerin talepleri doğrultusunda geliştiriliyor.Dolasıyla bu adamlar bize bu araçları satarken kafalarında maksimum ömür km mevcut ama biz bilmiyoruz paylaşılmıyor.Test sonuçlarında kayıt ettikleri parametreler doğrultusunda bize satış sonrası ömürlük diyorlar örneğin araca biçilen km 450.000 km gibi örnekledim sadece yani ömür içindeki yedek parça ve malzeme ömürlük tabir araba ölene kadar değil mekanik olarak biçilen ömür firmaya göre tabiki değişkenlik gösteriyor.Burda klavuz ne diyorsa evet haklı olduğunuz şu nokta olabilir değiştiririm rahat ederim burda da şu geliyor şanzıman yağları tozsuz bir ortamda doldurulmalı Kir toz vss çok hassas bir durum.fabrikada bu özel ortamda yapılıyor bundan dolayı güvendikleri için diyorlar bize değiştirmeyin.Ağır koşullar klavuzdan bakarsanız avrupada normal motor yağ değişimleri 30 bin km iken belirtikleri ülkelerde 15 bin km ve her birinin viscosity farklı.Dexox 1-2 gibi büssürü değişiklik var özetle bunlsr bizim ülkeye göre hesaplanın iki katına çıkarılmış.Ben sadece uymaktan yanayım ama bu şu değil hepsinde aynı sidi makyajlı kasada durum bu aisin,gm vss her aracın bakım klavuzunda durumlar değişecektir.Klavuz dışı Tercih bizlerin sonuçta anlatmamdaki amaç bu.

      Yorum


      • #33
        Özelliğini tamamen kaybetmese bile, performansında düşüş olur mu?

        performans düşüsü şu şekilde olacaktır firma tarafından biçilen ömüre yaklaştıkça olacaktır ama bu yağ ama mekanik parçalarda aşınma metalurji vss.Şu; yağ bozulmucak ama mekanik aşınması yani çapaklanma halk dilindeki yağı bozacak.Tork knk.de kavrama sistemli değil basınçla çalştğı için Mekanikdeki aşnma bu durumu zamanla torpilecektir ama dediğim gibi testler sonucunda biçilen ömür.Kısaca araç sizin bir dünya para veriyorsunuz korumak ve masrafsızlık en çok istenilen şey.Bu durumda uygun gördüğünüz şekilde bakım yaptırabilirsiniz.

        Yorum

        İşleniyor...
        X