Ynt: Yazılım güncellemesi esnasında yarım kaldı !!!
Orjinal yazı sahibi: OPC 5000
Orjinal yazı sahibi: FacomX
Her zaman yenisi iyidir sorun yok
Aynen reis , bu arada benim OPC için de Opel Ataköy den bir abla yazılım güncellemesi var diye 4-5 ay sıkılmadan arayıp durmuştu,araba modifiye yapılıyo,gerek yok,beyin motor komple değişti dememe rağmen aradı durdu,en son gönderdim,biz buna bişey yapamayız deyip kullanma kılavuzuna bir sticker yapıştırıp kurtuldu haha
Ynt: Yazılım güncellemesi esnasında yarım kaldı !!!
Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
İnsignia üzerinde 64 adet irili ufaklı işlevine göre beyin var..(Tabi bu donanıma göre de değişiyor..-Editionlarda daha az) .. Eğer upgrade yapılan beyin aracın ECU su ise tahminimce kybt ı düşük ama daha işlevsel yazılım ile değiştiriliyordur..Parça değişimi yerine yazılımla halledilen bir mesele olsa gerek..Umarım aracınızı bıraktığınızdan daha iyi bulursunuz..Geçmiş olsun
Ynt: Yazılım güncellemesi esnasında yarım kaldı !!!
Araç beynini fabrikadan sipariş etmişler yaklaşık 5-6 gün içerisinde gelirmiş. Bizimkiler 5-6 günlügüne araç kiralayacaklar. Ne kadar saçma. Servis'in suçunu ben çekmek zorunda mıyım !!! Bulundugunuz ilde yetkili servisin dandik olması ve tek olması kötü bir şey
Herkese selamlar. Bugun aracimi yetkili servise goturdum, kasinti tuttu ya. Dedim sanzimanin yazilimi kontrol ettireyim gerekirse guncellemesini yaptirayim. Neyse kontrol ettiler, yazilimi guncellerken, uyumsuzluk hatasi vermis dolayisi ile yazilimi kabul etmedi ve yapilamadi. Sevis sorumlusu da beyinde sorun olabilir falan, beyin degismis yada tamir edilmis, 2 gun burda kalip bakmamiz lazim dedi. Kabul etmedim tabi. Bu arada sanziman ile ilgili hicbir sikintim yok. Amacim sadece yazilim gunceleyerek sanzimani daha iyi bir duruma getirmekti. Bu arada sanziman ile ilgili de hicbir hata kodu falan yok. Sadece guncellemeyi kabul etmedi. Endiselenmeli miyim? Kurcalayip ustune gitsem mi acaba?
Herkese selamlar. Bugun aracimi yetkili servise goturdum, kasinti tuttu ya. Dedim sanzimanin yazilimi kontrol ettireyim gerekirse guncellemesini yaptirayim. Neyse kontrol ettiler, yazilimi guncellerken, uyumsuzluk hatasi vermis dolayisi ile yazilimi kabul etmedi ve yapilamadi. Sevis sorumlusu da beyinde sorun olabilir falan, beyin degismis yada tamir edilmis, 2 gun burda kalip bakmamiz lazim dedi. Kabul etmedim tabi. Bu arada sanziman ile ilgili hicbir sikintim yok. Amacim sadece yazilim gunceleyerek sanzimani daha iyi bir duruma getirmekti. Bu arada sanziman ile ilgili de hicbir hata kodu falan yok. Sadece guncellemeyi kabul etmedi. Endiselenmeli miyim? Kurcalayip ustune gitsem mi acaba?
Bende de aynı kaşıntı oldu ama sorun çıkar diye korkup vazgeçtim... Bizim araçlar elektronik olarak bana hiç güven vermiyor...
Daha birkaç gün önce aynı konuyla ilgili bir paylaşımda bulundum. Keşke takip etse herkes birbirini. Ben de yazılım güncellemesi için yetkili servise götürdüm aracı. Teknik aksiyon değil tamamen kendi isteğimle. Plakadan bakıldı ve güncelleme yok, sizin isteğinize göre yaparsak ücrete tabi olur ve yazılım fayda vermeyeceği gibi zarar da verebilir dendi. Ben de yaptırmadım. Ve hatta servis müdürü şanzıman yağını şanzımanda sorun yoksa boşa değiştirmeyin diye de ısrar etti. Benden önceki sahibi 60 binde değiştirmiş diye ben de 107 binde değiştirdim. Bir faydasını görmedim. Gerçekten gerek yokmuş. Çıkan yağ da temizdi. Bazen servisler doğru tespit yapamıyor olabilir ama bazen de haklı çıkıyorlar. Her şey tecrübe.
Daha birkaç gün önce aynı konuyla ilgili bir paylaşımda bulundum. Keşke takip etse herkes birbirini. Ben de yazılım güncellemesi için yetkili servise götürdüm aracı. Teknik aksiyon değil tamamen kendi isteğimle. Plakadan bakıldı ve güncelleme yok, sizin isteğinize göre yaparsak ücrete tabi olur ve yazılım fayda vermeyeceği gibi zarar da verebilir dendi. Ben de yaptırmadım. Ve hatta servis müdürü şanzıman yağını şanzımanda sorun yoksa boşa değiştirmeyin diye de ısrar etti. Benden önceki sahibi 60 binde değiştirmiş diye ben de 107 binde değiştirdim. Bir faydasını görmedim. Gerçekten gerek yokmuş. Çıkan yağ da temizdi. Bazen servisler doğru tespit yapamıyor olabilir ama bazen de haklı çıkıyorlar. Her şey tecrübe.
Servis tamamen haklı bence iki konuda da
Otomatik vites kısmına katılıyorum.Her mekanik üretici talimatı ne diyorsa ona uymaktan yanayım;kullanım,bakım vs...yani usta şunu dedi bu bunu dedi sevmediğim işler bu şanzımanlar aisin üretimi hani opel üretse dicem bir kaç araca özel üretildi sonu süpriz anlıcam bunu ama birçok araç firması gibi opelde burda şanzıman üretiminde kendini kanıtlamış firmalarda ürettirmiş şanzımanını ee bunlar milyonlarca km test den geçmiş kimse anlamamış sanayide usta işi çözmüş.Üretici ne diyorsa odur.Önceki aracım astra j di 38 bin km den 144 bin km kadar şanzıman yağı değişmedi o şekildi kullandım en ufak sorun yoktu sattığım kişi tanıdığım kişi araç şuan 190’bini devirdi ve hala değişmedi sorun yok.Aynı şekilde insignia da durum bu şekilde 28 bin km de aldm şuan 77 bin km değiştirmedim değiştirmeyide düşünmüyorum bu adamların talimatlarına güvenmek zorundayıZ.Özetle servis haklı.
Servis tamamen haklı bence iki konuda da
Otomatik vites kısmına katılıyorum.Her mekanik üretici talimatı ne diyorsa ona uymaktan yanayım;kullanım,bakım vs...yani usta şunu dedi bu bunu dedi sevmediğim işler bu şanzımanlar aisin üretimi hani opel üretse dicem bir kaç araca özel üretildi sonu süpriz anlıcam bunu ama birçok araç firması gibi opelde burda şanzıman üretiminde kendini kanıtlamış firmalarda ürettirmiş şanzımanını ee bunlar milyonlarca km test den geçmiş kimse anlamamış sanayide usta işi çözmüş.Üretici ne diyorsa odur.Önceki aracım astra j di 38 bin km den 144 bin km kadar şanzıman yağı değişmedi o şekildi kullandım en ufak sorun yoktu sattığım kişi tanıdığım kişi araç şuan 190’bini devirdi ve hala değişmedi sorun yok.Aynı şekilde insignia da durum bu şekilde 28 bin km de aldm şuan 77 bin km değiştirmedim değiştirmeyide düşünmüyorum bu adamların talimatlarına güvenmek zorundayıZ.Özetle servis haklı.
Hocam 2011 2.0 CDTI'ın şanzımanı Aisin, makyajlı kasa 1.6 SIDI'ın şanzımanı ise GM üretimi. Yani Insignia'daki her şanzıman Aisin değil.
Öte yandan Aisin şanzımanlı aracımda vuruntular oluyordu; kalkışta da uzun süre kavrama yapamıyor, gaza yüklenmedikçe araç ivmelenemiyordu. Peş peşe 2 yağ değişimi sonrası 1 yıl arayla 2 kez daha yağ değişimi yaptırdım; şu anda vuruntu yok ve kavrama problemi de gitti. Üretici yağ değişimine gerek yok demiş ama ağır şartlarda kullanılan araçlar için değişim aralığı da vermiş. İstanbul ve Ankara trafiği bu ağır şartlara giriyor diye düşünüyorum.
Öte yandan Aisin şanzımanlı aracımda vuruntular oluyordu; kalkışta da uzun süre kavrama yapamıyor, gaza yüklenmedikçe araç ivmelenemiyordu. Peş peşe 2 yağ değişimi sonrası 1 yıl arayla 2 kez daha yağ değişimi yaptırdım; şu anda vuruntu yok ve kavrama problemi de gitti. Üretici yağ değişimine gerek yok demiş ama ağır şartlarda kullanılan araçlar için değişim aralığı da vermiş. İstanbul ve Ankara trafiği bu ağır şartlara giriyor diye düşünüyorum.
Bence de doğru bir tespit. Hiçbir Alman, İstanbul'un ruh hastası trafiğini düşünerek tasarlamamıştır bu aracı. Dolayısıyla evet servis bazı şeyler değişmemeli diyor olabilir ama fazladan yağ değişiminin de düzgün yapıldıktan sonra hiçbir zararı olacağını sanmıyorum.
Aracımı İstanbul'da, uzun yolda ve Bodrum'un o iniş-çıkışlı yollarında kullanırken bile araç yağ yüzdesi nasıl değişiyor inanamazsınız. Uzun yolda 2000 km'de %1 düşen yağ Bodrum'da 1 haftada %5 düşüyor mesela. Şanzıman yağının da bu şekilde etkilendiğini düşünüyorum ama göstergesi olmadığı için de bu durumu bilemiyoruz tabii.
Bahsettiğiniz sorun marka ile alakalı bir durum değil opel tork ve şanzıman uyumsuzluğuyla alakalı bir durum O motorlara acil olarak şanzıman güncellemesi gönderdi opel 2.0cdti ler için marka olarak bahsetmem bu bozulmaz anlamında değil ben orda üretici ne diyorsa odur bundan bahsediyoruz yani hangi modelde hangi şanzıman var o değil.2001 vectra cdx aracım var 282 bin km de daha değişim olmadı vuruntu vss yok insigniadan daha sakin diye bilirim Şanzımanı istanbulda Oturuyorsanız denetirim size.Motor yağıyla şanzıman yağı farklı şeyler viskozite vss,O2 le teması olmadığı için şanzıman yağı daha uzun ömürlüdür motora göre.Bu bilgileri şurdan dolayı veriyorum size yağ firmasında çalışıyorum ismi vss önemli değil.1997 den beri opel araçları kullanıyorum şanzıman sorunu ben yaşamadım Hiç bi aracımda,ya şanstan yada dikkatli olmaktan diceksiniz trafik var evet bende kadiköydeyim hergün trafikteyim.
Bence de doğru bir tespit. Hiçbir Alman, İstanbul'un ruh hastası trafiğini düşünerek tasarlamamıştır bu aracı. Dolayısıyla evet servis bazı şeyler değişmemeli diyor olabilir ama fazladan yağ değişiminin de düzgün yapıldıktan sonra hiçbir zararı olacağını sanmıyorum.
Aracımı İstanbul'da, uzun yolda ve Bodrum'un o iniş-çıkışlı yollarında kullanırken bile araç yağ yüzdesi nasıl değişiyor inanamazsınız. Uzun yolda 2000 km'de %1 düşen yağ Bodrum'da 1 haftada %5 düşüyor mesela. Şanzıman yağının da bu şekilde etkilendiğini düşünüyorum ama göstergesi olmadığı için de bu durumu bilemiyoruz tabii.[/QUOTE
motor yağıyla şanzıman yağı farklı şeyler motorda 150 derece dayanan yağ da var 700 derece farklı taşıtlarda dayanan yağlarda mevcut yani şanzıman la motoru kıyaslamayın çok farklı ısılar ve yağ viscosity mevcut.Motor dayanamadığı yerde ısıya şanzıman dayanır yağdan dolayı diceksniz dsg vss evet haklı olrsnz orda baskı balata vss sistemler daha karışık.Tork konv tamamen farklı benim naçizane tavsiyem üretici diyorsa 60 bin değişim değişin ama şu şekilde bu olursa ona uymanızda fayda ama tabi istekler kişiye ait.
Yorum