Merhaba herkese,
Öncelikle şöyle bir özet geçeyim. Aracım şu an 6700km'de, %70-80 uzun yolda kullanıyorum, Ocak 2013 fabrika çıkışlı. Temmuz ayında İstanbul'a giderken yolda sol arka lastiğim yarıldı. Birazdan bahsedeceğim titreşim mevzusuda bundan sonra belirginleşmeye başladı. Aracımın üzerindeki lastikler Continental'di. Lastik yarıldıktan sonra, gece de biraz mecburiyetten, arka iki lastiği Lassa Impetus Sport 2 ile değiştirdim. Daha sonra istanbul Odak'ta Çağrı bey sağolsun bana yardımcı oldu ve balans ayarı yapıldı. Odak'ta bana söylenen, ön iki (Conti'lerin) balans tutmadığıydı. Bunun üzerine ön iki lastik ile arkadaki iki lastik yer değiştirdi. Daha sonra ben Conti'lerden iyice şüphelendiğim için arka iki lastiği de Lassa ile değiştirdim. Bu değişimden önce Opan'da 1 defa, dışarda da 1 defa balans yaptırdım. En son balansı da Contiler'i değiştirdiğim de yaptırdım. Lastik basınçlarım aracı genelde uzun yolda kullandığımdan dolayı 34psi yapıyorum. Aracımda 18'' jant olduğunu da belirtmek isterim.
Şimdi kısa bir ön bilgilendirmeden sonra, aracım 110-130 arasında hissedilir bir şekilde titriyor. Yanlız bu titreme direksiyon titremesi gibi değil, ayrıca zangır zangır bir titreme de değil, ancak aracın kendisi titriyor, titremeyi aynı şekilde hem direksiyondan hem koltuktan hissediyorum. Sadece ben mi hissediyorum, kuruntu mu yapıyorum derken, en son yolculuğumda eşim de yanımdaydı o da bunu hissettiğini söyledi. Forumda okuduğum kadarıyla ön burç başlarının garantiden değiştiği ve sorunun giderildiği söyleniyor ancak bu 2012 model öncesi araçlar için deniliyor. Araç MY13, yani bununla ilgisi olmayabilir. 150 civarına çıktığımda titreşimler hissedilmez bir hale geliyor. Bu benim için iyi bir şey değil açıkçası, eğer acelem yoksa 120'ye sabitleyip gitmeyi seviyorum, bana zorla 150'ye sabitlettiriyor son yolculuklarımda ve diken üstünde gitmeme sebep oluyor. Amartisörlerin sert olduğunu ve yollarımızın da rezalet olduğu bir gerçek, ancak aracın bu şekilde titremesine anlam veremiyorum. Artık son çare olarak 18'' jantlardan kurtulma düşüncesindeyim, çünkü uzun yolda rahatlık benim için en önemli ayrıntı. Burda sizlere soracağım, konu ile ilgili bir düşüncesi veya tavsiyesi olan var mıdır?
Öncelikle şöyle bir özet geçeyim. Aracım şu an 6700km'de, %70-80 uzun yolda kullanıyorum, Ocak 2013 fabrika çıkışlı. Temmuz ayında İstanbul'a giderken yolda sol arka lastiğim yarıldı. Birazdan bahsedeceğim titreşim mevzusuda bundan sonra belirginleşmeye başladı. Aracımın üzerindeki lastikler Continental'di. Lastik yarıldıktan sonra, gece de biraz mecburiyetten, arka iki lastiği Lassa Impetus Sport 2 ile değiştirdim. Daha sonra istanbul Odak'ta Çağrı bey sağolsun bana yardımcı oldu ve balans ayarı yapıldı. Odak'ta bana söylenen, ön iki (Conti'lerin) balans tutmadığıydı. Bunun üzerine ön iki lastik ile arkadaki iki lastik yer değiştirdi. Daha sonra ben Conti'lerden iyice şüphelendiğim için arka iki lastiği de Lassa ile değiştirdim. Bu değişimden önce Opan'da 1 defa, dışarda da 1 defa balans yaptırdım. En son balansı da Contiler'i değiştirdiğim de yaptırdım. Lastik basınçlarım aracı genelde uzun yolda kullandığımdan dolayı 34psi yapıyorum. Aracımda 18'' jant olduğunu da belirtmek isterim.
Şimdi kısa bir ön bilgilendirmeden sonra, aracım 110-130 arasında hissedilir bir şekilde titriyor. Yanlız bu titreme direksiyon titremesi gibi değil, ayrıca zangır zangır bir titreme de değil, ancak aracın kendisi titriyor, titremeyi aynı şekilde hem direksiyondan hem koltuktan hissediyorum. Sadece ben mi hissediyorum, kuruntu mu yapıyorum derken, en son yolculuğumda eşim de yanımdaydı o da bunu hissettiğini söyledi. Forumda okuduğum kadarıyla ön burç başlarının garantiden değiştiği ve sorunun giderildiği söyleniyor ancak bu 2012 model öncesi araçlar için deniliyor. Araç MY13, yani bununla ilgisi olmayabilir. 150 civarına çıktığımda titreşimler hissedilmez bir hale geliyor. Bu benim için iyi bir şey değil açıkçası, eğer acelem yoksa 120'ye sabitleyip gitmeyi seviyorum, bana zorla 150'ye sabitlettiriyor son yolculuklarımda ve diken üstünde gitmeme sebep oluyor. Amartisörlerin sert olduğunu ve yollarımızın da rezalet olduğu bir gerçek, ancak aracın bu şekilde titremesine anlam veremiyorum. Artık son çare olarak 18'' jantlardan kurtulma düşüncesindeyim, çünkü uzun yolda rahatlık benim için en önemli ayrıntı. Burda sizlere soracağım, konu ile ilgili bir düşüncesi veya tavsiyesi olan var mıdır?
Yorum