Bugün antalya antoto'ya uğradım. Yapılan incelemede halattan olduğu söylendi. Parça izmir'den gelecekmiş... neyse en azından arızayı buldular. Umarım bunun ile geçer. Garanti olmasaymış, 450 civarı tutacakmış...
Şimdiden geçmiş olsun
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Bugün antalya antoto'ya uğradım. Yapılan incelemede halattan olduğu söylendi. Parça izmir'den gelecekmiş... neyse en azından arızayı buldular. Umarım bunun ile geçer. Garanti olmasaymış, 450 civarı tutacakmış...
Şimdiden geçmiş olsun
Halatlardan olabileceğini söylemiştiniz... Bu konuda tecrübeniz var sanırım
Vites kolu titremesi ile ilgili olarak servise tekrar gittim. Komple vites kutusu söküldü ve arıza tespiti yapıldı. Yapılan tespite göre arıza balador denilen bir parçadan kaynaklanıyormuş. Ancak yine de tam emin değiller gibi geldi zira "eğer arıza geçmezse, o zaman tekrar bakılacak" dediler... Ne yazık ki, bu sorun ile ilk defa karşılaşmış olmalarından ötürü tecrübeli değiller. İlk kez bir Insignia'nın şanzımanını açtık dediler. Aslında servislerin ne kadar tecrübesiz olduğunu bir defa daha anladım. Aracım serviste tam 6 gün yattı. Önce parçanın İzmir'de olduğu söylendi ancak daha sonra olmadığını ve Almanya'dan geleceğini 1 ayı bulabileceği söylendi. Ben de 1 ay arabasız kalamayacağımı ve aracın yapılmadan teslim edilmesini, parça gelince haber vermelerini, tekrar geleceğimi söyledim. Bayram öncesi bu şekilde servis ile vedalaştım. Daha henüz haber yok.
Servisten çıkınca sanayideki tanıdık bir Opel ustasına gittim. Usta senelerin ustası olunca sorunun baladordan kaynaklanmayacağını, baladorun vitesin yerinden çıkmasını engelleyen parça olduğunu ve titreşimin sadece baladordan kaynaklanmasının çok düşük bir ihtimal olduğunu, daha ziyade dişlilerden kaynaklanabileceğini ifade etti. Bu nedenle aklımda soru işaretleri oluşmadı değil. Boşuna baladorun değişmesini istemiyıorum ama deneme yanılma metodu ile parça parça şanzımanı dağıtsınlar hiç istemiyorum... İçimden bir ses diyor ki, deneye yanıla bu sorunu bulacaklar gibi...
İşin daha da garibi, bunu normal olarak nitelendiren servis, şimdi kesinlikle şanzımanda bir problem olduğunu kabul ediyor... Hey yavrum hey...
Serviste 1–3–4. vites dişlileri, bunlara bağlı balador, senkromeç ve bilyalar tamamen değişti... Titreme sorunu az da olsa hala mevcut. Ama bayağı hafiflemiş olsa bile ben hissediyorum. Servis yaptığı testlerde farklı araçlarda da bu titremenin olduğunu söyledi. Eğer bu değişimlerden tatmin olmazsam tek çarenin yeni şanzıman değişimi olduğu söylendi. Bu konuda yorumu olan var mı? Daha fazla elletmeyeyim mi, yoksa yeni şanzıman mı isteteyim?
geçmiş olsun bence hiç elletmeyin çokta takmayın derim turbo araçlarda bu yapıyor sanırım neden derseniz kendi insigniam dışında işim gereği turbo beslemeli birçok araç kullanıyorum ve hemen hemen hepsinde bir titreme özellikle sizin dediğiniz 4. viteste mevcut 4 e atıp gaza basınca vites kolunda hafif hareket titreme tarzı cok değil mevcut eğer sizdekide öyleyse benim zannımca sıkıntı yok düşük hacimden yüksek güç elde etmeye çalışılan motorlarda normal turbo beslemeli araçlarda en azından benim kullandığım denk geldiğim hemen hemen tüm araçlarda mevcut en az 30 farklı araç
geçmiş olsun bence hiç elletmeyin çokta takmayın derim turbo araçlarda bu yapıyor sanırım neden derseniz kendi insigniam dışında işim gereği turbo beslemeli birçok araç kullanıyorum ve hemen hemen hepsinde bir titreme özellikle sizin dediğiniz 4. viteste mevcut 4 e atıp gaza basınca vites kolunda hafif hareket titreme tarzı cok değil mevcut eğer sizdekide öyleyse benim zannımca sıkıntı yok düşük hacimden yüksek güç elde etmeye çalışılan motorlarda normal turbo beslemeli araçlarda en azından benim kullandığım denk geldiğim hemen hemen tüm araçlarda mevcut en az 30 farklı araç
Benim bahsettiğim titreme keşke sizin dediğiniz gibi vites kolunun hareket etmesi gibi basit birşey olsa... Ama aracımdaki vites kolu bir telefonun titremesinden daha şiddetli şekilde titriyor. Elinizi vites üzerinde tuttuğunuz vakit çok rahatsız ediyor. Düşünsenize elinizin altında sürekli titreyen bir nesne var. Koskoca Opel'in amiral gemisinde ortaya çıkan soruna bak... vallahi yazık...
Yorum