Sevgili Dostlar.
Herkese iyi bayramlar. Arife günü ciddi bir kaza yaptım. Allah beni ve ailemi korudu. 2010 model 1.6 180 hp cosmo insignia!m. Malesef ciddi hasar gördü. Varsın zarar sadece maddi olsun, hiç önemli değil. Önce can ve sağlık.
Kazadan 3 gün geçmişken bundan sonraki süreç için sizlerden fikir almak istedim. Aracım kazadan sonra çekiciyle opel yetkili servisine çekildi. Kaskolu aracım için değerlendirme süreci pazartesi başlayacak.
Araçta kaza sonrası ufak bir şok yaşadığım sıralarda araç çekilene kadar net olarak;
1. Sağ ön kapı ve arka kapının birleşme yerinin hemen altı marşelin ortasından kayaya vurdum. Şaseyi en az 10 cm içerde gördüm.
2. Sağ ön ve arka lastikler parçalandı, sağ jantların üzerinde 3 spin attım. Jantlar sıyrılmıştı.
3. Sağ ön ve arka kapı üzerindeki (perde) hava yastıkları açıldı.Sanırım koltukların yanında da hava yastıkları varmış onlar açılmadı.
4. Yol kenarı düşük bankette hızlı bir şekilde sürüklendim. Şaseyi alttan ciddi bir şekilde vurdum.
5. Aracı durdurabildiğim yerde radyatör suyu tamamen boşaldı. Onun dışında aracın altında kartel koruma olmasına rağmen motorun zarar gördüğünü düşünüyorum. Suyun olduğu yerde yağ olduğunu da farkettim. Daha fazlasını o zaman görme şansım olmadı.
6. Şase üzeri kaportada önemli bir çizik bile yok.
İlk kez böyle bir kaza başıma geldi. O nedenle sizlerden şu konularda fikir istiyorum;
1. Aracın sizce pert olma durumu nedir?
2. Perte çıkmasını istiyorum. sigorta şirketi ve experleriyle nasıl görüşmeliyim?
3. Perte çıkarsa hurdasını da almak istiyorum, ne yapmalıyım?
4.Kasko prosedürleri nisan ayında değişmiş aracımın 2.el değeri artık kaskoda belirtilmiyor. Sizce sigorta şirketi araca ne kadar değer biçer. Verdiğinin daha fazlasını isteyebilir miyim?
(Kaskom 10 yıldır aynı haziran ayında yeniledim)
5. Aynı plakayı almak için noterden bir takım işlemler yapılıyormuş bilen var mı?
Herkese tekrar iyi bayramlar diliyorum. Kazasız belasız yollar ve sağlıklı günler diliyorum.
Sevgi ve saygılarımla....
Uzm.Dr. Umut Emre YURTCAN
Herkese iyi bayramlar. Arife günü ciddi bir kaza yaptım. Allah beni ve ailemi korudu. 2010 model 1.6 180 hp cosmo insignia!m. Malesef ciddi hasar gördü. Varsın zarar sadece maddi olsun, hiç önemli değil. Önce can ve sağlık.
Kazadan 3 gün geçmişken bundan sonraki süreç için sizlerden fikir almak istedim. Aracım kazadan sonra çekiciyle opel yetkili servisine çekildi. Kaskolu aracım için değerlendirme süreci pazartesi başlayacak.
Araçta kaza sonrası ufak bir şok yaşadığım sıralarda araç çekilene kadar net olarak;
1. Sağ ön kapı ve arka kapının birleşme yerinin hemen altı marşelin ortasından kayaya vurdum. Şaseyi en az 10 cm içerde gördüm.
2. Sağ ön ve arka lastikler parçalandı, sağ jantların üzerinde 3 spin attım. Jantlar sıyrılmıştı.
3. Sağ ön ve arka kapı üzerindeki (perde) hava yastıkları açıldı.Sanırım koltukların yanında da hava yastıkları varmış onlar açılmadı.
4. Yol kenarı düşük bankette hızlı bir şekilde sürüklendim. Şaseyi alttan ciddi bir şekilde vurdum.
5. Aracı durdurabildiğim yerde radyatör suyu tamamen boşaldı. Onun dışında aracın altında kartel koruma olmasına rağmen motorun zarar gördüğünü düşünüyorum. Suyun olduğu yerde yağ olduğunu da farkettim. Daha fazlasını o zaman görme şansım olmadı.
6. Şase üzeri kaportada önemli bir çizik bile yok.
İlk kez böyle bir kaza başıma geldi. O nedenle sizlerden şu konularda fikir istiyorum;
1. Aracın sizce pert olma durumu nedir?
2. Perte çıkmasını istiyorum. sigorta şirketi ve experleriyle nasıl görüşmeliyim?
3. Perte çıkarsa hurdasını da almak istiyorum, ne yapmalıyım?
4.Kasko prosedürleri nisan ayında değişmiş aracımın 2.el değeri artık kaskoda belirtilmiyor. Sizce sigorta şirketi araca ne kadar değer biçer. Verdiğinin daha fazlasını isteyebilir miyim?
(Kaskom 10 yıldır aynı haziran ayında yeniledim)
5. Aynı plakayı almak için noterden bir takım işlemler yapılıyormuş bilen var mı?
Herkese tekrar iyi bayramlar diliyorum. Kazasız belasız yollar ve sağlıklı günler diliyorum.
Sevgi ve saygılarımla....
Uzm.Dr. Umut Emre YURTCAN
Yorum