Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

    Bu konuyla ilqili ayrı bi başlık açmak istedim.. Önceki konudaki bulduğum bilqileri tekrar paylaşıyorum Umarım yardımcı olabilirim ve konuyla ilqili yardımcı olanlar ve öneride bulunanlar da olacaktır

    *Lastiklere nitrojen bastırmak konfor açısından, fren tutuşuna ve lastiğin ömrü açısından + jantlara yaptığı korumadan iyi oluyormuş.. Gerçekten öylemi??

    *Lastiklere nitrojen basmadan önce yapılması qereken şeyler varmış, bunları yaparak nitrojen bastırmak direk nitrojen basmaktan daha iyi olacakmış..


    1-Önce lastikler sökülüp pudralanıyor..(Nedeni ise, içerdeki havayı ve nemi kurutmasıymış)

    2- Lastikler tekrar geri takılıyor

    3- Lastikler normal havayla şişirilip,tekrar indiriliyor..

    4- Lastiklere nitrojen basılıyor..

    5- Lastiklere balans yapılıyor ve sonra araca takılıyor..

    INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

  • #2
    Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

    Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.

    Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

    Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

    Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

    Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

    Çevreye zararı yok.

    Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.

    Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz

    Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.

    Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

    Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

    Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

    Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor

    ***Not:Otomobiller nitrojeni, güvenliği arttırma ve lastik ömrünü uzatmak için kullanmaktadır.




    INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

    Yorum


    • #3
      Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

      Nitrojen'in bazı Kazançları:

      lastiğin Ömrünü arttırır (%25)
      - Nitrojen havadan 3 kat daha ağır hareket ettiği için lastikte daha uzun kalır.
      - Nitrojen lastiğin içten paslanmasını engellediği için çok kez lastiğin kaplanmasına olanak verir.

      Ayni yakıt Miktarıyla Daha Fazla km (%2)
      - Nitrojen lastikteki ısıyı azaltır, bu yüzden dönme direncini azaltır.
      - Azalmış dönme direnci = önemli ölçüde yakıt ekonomisi

      Gelişmiş Güvenlik
      - Nitrojen hareketi az ve yanıcı olmayan biç maddedir.
      - Olası bir kazada, lastiğin patlamasını engeller.

      Çevre-Dostu
      - Lastikten hava kaçmasında dolayı artan yakıt tüketimini azaltır.
      - Sonuçta, daha az kirlilik ve israf.


      INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

        Sık sorulan sorulardan biri;

        Nitrojen Dolu Lastiğe Hava Basmak

        Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %0.1 diğer gazların karışımından oluşur. Yanlışlık nitrojenli lastiğe hava bastığınızda zaten havada yeterince fazla olan azotu, oksijen ile birlikte lastiğe basmış olursunuz. Fakat bu durumda lastiğin içindeki saf azot azalır ve %90 azot %10 oksijen bir dağılım söz konusu olur. Bu olay herhangi bir patlamaya yol açmaz ama yol tutuş da bir azalma gözlenebilir

        INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

          Abi saydıklarının hepsi doğruysa bu arabalarda niye ilkten nitrojen basmıyorlar ki?
          Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
          Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
          VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

          Yorum


          • #6
            Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

            Orjinal yazı sahibi: Hasan
            Abi saydıklarının hepsi doğruysa bu arabalarda niye ilkten nitrojen basmıyorlar ki?
            Ben de Hasan'a katılıyorum. Yapılması yapılmamasından iyidir diyebilirim ancak atla deve değildir. Yakıt tüketimi olarak %2 tasarruf çok geldi bana. Lastiğin ısınmasını önlemesi tutuşu azaltır, artırmaz. Bkz araba yarışlarındaki lastik ısıtma turu ve battaniyeleri. Birde nitrojeni saf olarak basmak çok zor. Çünkü lastiğin içindeki hava bir yere gitmiyor. Ancak vakumlu bir kutu içinde saf olarak basabilirler. öteki türlü oksijen oranı ancak %8-10'lara düşer . (açık hava basıncı 1 atm , lastik basıncı aşağı yukarı 2,2 bar. 1 bar yaklaşık olarak 1 atm (yanlışım varsa düzeltin))
            1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

            Yorum


            • #7
              Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

              Orjinal yazı sahibi: Hasan
              Abi saydıklarının hepsi doğruysa bu arabalarda niye ilkten nitrojen basmıyorlar ki?
              Bunu ben de bilmiyorum.. Ama normel hava bastıkları için ezelden beri hepte öyle yapıyolardır.. Nitrojeni de bi seçenek olarak qörüyolardır öyle yapmak isteyen istediği zaman qider yaptırır diye düşünüyolardır.. Ve bu nitrojen olayı da sanırım son yıllarda popüler olan bişey.. Eskiden beri qenelde uçaklarda yarış arabalarında veya nakliye yapan firmaların tırlarında araçlarında kullanılıyodu.. Ama şimdiyse isteyen kendi arabasına da lastiklere nitrojen basabiliyo.. Ben de bu nitrojen olayını merak ettim ve bikaç yerden araştırıp okudum ve qenelde de bu yukardaki bilqiler vardı konunu temelinde.. Özellikleri buydu nitrojenin.. Başlık açıp paylaşmak istedim, hani daha önce yapan, veya bilqi edinip yaptırmak isteyen bi üye çıkarsa bize de bu bilqilerden artısını veya eksisini söyleyip yönlendirir diye.. Normal havadan daha iyi qibi qörünüyo nitrojen basmak Bilmiyorum siz ne düşünüyosunuz... huh

              INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

                Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)
                Ben de Hasan'a katılıyorum. Yapılması yapılmamasından iyidir diyebilirim ancak atla deve değildir. Yakıt tüketimi olarak %2 tasarruf çok geldi bana. Lastiğin ısınmasını önlemesi tutuşu azaltır, artırmaz. Bkz araba yarışlarındaki lastik ısıtma turu ve battaniyeleri. Birde nitrojeni saf olarak basmak çok zor. Çünkü lastiğin içindeki hava bir yere gitmiyor. Ancak vakumlu bir kutu içinde saf olarak basabilirler. öteki türlü oksijen oranı ancak %8-10'lara düşer . (açık hava basıncı 1 atm , lastik basıncı aşağı yukarı 2,2 bar. 1 bar yaklaşık olarak 1 atm (yanlışım varsa düzeltin))
                Abi lastikçilerde bunun bi makinası vardır sanırım.. Şu bayram bi qeçsin fırsatı bulur bulmaz qidip ilk ağızdan daha net bilqiler almaya çalışacam bu konuda.. Ben sadece netten bulduğum bilqileri burada paylaşmak istedim Ve merak ettim bu nitrojen qerçekten basılsa yararlı olur mu diye.. Ve qörünende de, baya bi pozitif özelliği var hani.. Demek ki kötü bişey değil bu işlemi yapmak.. Sonuçta normal hava basıncaki qibi hava sızdırması yapmıyo, paslanma yaptırmıyo, kolay qenleşme yapmadığı için fren tutuşunda ve yol tutuşunda daha iyi v.s qibi yanları var..
                Abi bi de, yukarda 2. iletimdeki maddelerde şu var, sanırım orayı kaçırmışsın,
                Lastik ısınır, am qenleşme olmadığından maximum tutunma sağlar diye..
                Lastik illaki ısınacak, içerdeki nitrojen lastiği soğuk tutmayacak zaten sanırım bu sadece içerisini ısınmasını önlüyor ve qenleşme yapmadığından tutuş daha iyi oluyor..
                Ayrıca, yarış arabaları lastiklerini battaniyelerle ısıtıyo, çünkü yarış yapacaklar sonuçta, soğuk lastikle başlayıp bi anda istedikleri performansı alamazlar.. O battaniyeler bi avantaj olarak kullanılıyo..
                Umarım açıklayıcı olmuşumdur.. Ama dediğim qibi işte, ben de bu nitrojen olayını çok merak ettiğim için bu yukardaki bilqileri paylaşmak istedim ki, hani belki clubte kullanan veya bilqi edinip kullanmak isteyen birileri varsa onlar da başlığı qörüp daha iyi şeyler anlatır paylaşır diye Ve sanırım bi üye kullanıyo lastiklerinde nitrojeni Armoni15 yazmış evet, hanqi lastik markası adlı konuya yazmış bi bakarsanız sevinirim.. Zaten ben de o konuya yukardaki bilqilerden ilk bulduklarımı paylaştım açıklayıcı olması için, snra yeni konu başlattım böyle.. Kullananlar bizi daha bilqilendireceklerdir yararı veya zararı konusunda

                INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

                  Orjinal yazı sahibi: Hasan
                  Abi saydıklarının hepsi doğruysa bu arabalarda niye ilkten nitrojen basmıyorlar ki?
                  nitrojen olayını herkes bilmiyor. fabrikada nitrojen basarlar, birgün lastik indiğinde kullanıcı gider normal hava basarsa diğer lastiklere göre fark olur.
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

                    bu yasıma kadar 2.5 arabam oldu hepsinde nitrojen kullandım ne hava basıncına baktım ne biseyine bikere yaptırın kafanız rahat olsun 10tl ye yaptırmıstım benm insigniaya

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

                      Mert peki arabada bozuk yollarda asfaltlarda vs önceye qöre sarsıntılarda, lastikten qelen seslerde, yol seslerinde filan bi azalma oldu mu? Konfor açısından ne qibi olumluluğu oldu mu bi değişiklik farklılık oluyo mu
                      Lastiklerinin markası ne

                      INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

                        Arkadaşlar,

                        Nitrojen ile lastiklerin şişirilmesinin faydalari hakkında yanlış bildiklerimizi düzeltmek istiyorum. Bazılarına bende yabancı kaynaklardan okumadan önce inanıyordum.
                        Not: Lastilerin tubeless (iç lastiksiz) olduğu kabul edilmiştir.
                        1) Nitrojenle şişirilen lastik basıncını hava ile şişirilen lastiğe göre daha uzun korur.

                        TUBELESS LASTİKLER GÖZÖNÜNE ALINACAK OLURSA BU DURUM YANLIŞTIR.

                        NEDEN:
                        Dupont tarafından yapılan araştırmalar göstermiştirki Oksijen, nitrojene göre daha ağır element olduğu için tubeless lastiklerde daha fazla kaçağa
                        yol açmaktadır. Ancak bu kaçağa yol açma hızı o kadar düşüktür ki : Biri nitrojen diğeri hava (oksijen) ile şişirilmiş iyi durumda 2 lastik arasında
                        belirgin şekilde kaçağın ortaya çıkması YILLAR alacaktır. Yani hava ile şişirilmiş lastik ile nitrojen ile şişirilmiş olastik arasında bariz fark yoktur.
                        Esas olan lastiğin janta ne kadar iyi oturduğunun garanti altına alınmasıdır.

                        2) Nitrojen basılan lastikte, Lastiğin iç kısmında (inner lining of tyre: resimde 4 numara) bozulma ve Jantda oksidasyon oluşmaz veya havaya göre az oluşur.

                        YANLIŞ

                        NEDEN: Lastik ömrü yaklaşık 2-5 ve Araç ömrü 10-15 sene kabul edilecek olursa lastik iç kısmında (4 numara) oluşan bozulma veya jantta oluşan korozyon
                        ölçülemeyecek kadar azdır. Korozyon sadece hava için yüksek miktarda su bileşenleri, nem içermesi durumunda oksijen janta zarar verebilir.

                        3) Nitrojen basılan lastik, hava basılan lastiğe göre soğukdan sıcağa geçişinde veya tersi durumlarda daha kararlıdır.

                        YANLIŞ

                        Nitrojen, hava, oksijen lastiğin ısınması veya soğuması sırasında sıcaklı değişimine bağlı olarak hepsi lastik içinde aynı basınç değişim oranına sahiptirler.
                        Sadece Hava basılmış olan lastik içinde çok fazla nem varsa, lastik ısındıkça bu nem düzgün olmayan basınç değişimlerine yol açabilir.

                        Not: Uçaklarda lastiklere nitrjen basmak zorunludur. Bunun nedeni iniş sırasında lastik i.inde oksijen bileşeni bulundurmamak ve yangın tehlikesini azaltmaktır.
                        Bunun dışında görüldüğü gibi bizim araçlar için fazla getirisi yok veya oluşabilecek fayda çok uzun yıllar süre sonra ortaya çıkıyor.


                        KAYNAK: http://www.tyresave.co.uk/nitrogen.html
                        2015 Opel Mokka 1.6 CDTI Cosmo

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Lastiklere Nitrojen Basılması İle İlgili Bilqiler..

                          Ucak lastiklerine normal hava basarsanız icindeki su molekulleri donar malum -50 derece ...turquaz abi nin dedigi ucak lastiklerinde(daha dogrusu brake unit lerde) sıcaklıgın 450 dereceye cıktıgını gordum...akabinde dumanda cıkıyor...nitrojen gerekli ama otomobillerde çok gerekli oldugunu sanmıyorum...

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X