Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi
durum biraz psikolojik olabilir mi? herkes arabanın sağını solunu dinler, herşeyine dikkat eder oldu ihihi
gerçekten de o kadar çok göğüsleme varmı? :S
dışarıdan birileri bu yazıları okusa Insignia'nın Allah belasını versin der gider valla ihihi
jettada benim klasik bir hareketim var bir kafa atmaya kalktımı 1. 2. vites gecislerinde patinj cektiriyordum 3 5 ay sonra opeldede yapmaya baslarım diye planlıyordum vaz gectim
jant ve ağırlıkla ilgili olduğunu sanmıyorum. şanzıman yada motorla ilgili.
debriyaj sistemiyle de ilgili olabilir, pedaldan balataya giden bölümde bir aksaklık felan olabilir. biz debriyaja basarız ama balata geç ayırır yada başka birşey olur vs. çünkü sanki stop edecek kadar devir düşürmüşte birden rahatlamış gibi silkeleme oluyor değilmi?
Dediğiniz olay turbo lack olmasın. Ben de ilk kullanırken 1 den 2 ye atarken sanki acemi yeni kullana birisi gibi değiştiriyordum. Sonradan farkettim ki turbonun 1. viteste biraz bekledikten sonra aniden devreye girmesi yüzünden oluyor. Mesela arkadaşımın a3 1.4TSI ında bu his yok turbonun devreye girdiğini nerdeyse anlamıyorsunuz. Ama Insignia da 1. viteste önce çok az bir süre isteksiz bir devirlenme sonradan aniden devreye giren turbo sorun oluyor
TSI larda zaten kompresor var motorun çalışmasıyla devreye giriyor 5500 dd ye kadar devam eder ayrıca kompesorla beraber turbo da çalışıyor o yüzden anlayamazsınız ama Insignia da sadece turbo olduğundan o da 2200 dd lerde devreye girdiğinden belli oluyordur
Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar
Ynt: Vites Geçişlerinde Motor Göğüslemesi
ayaklarımı kendi haline bırakıp rasgele vites geçişi yaptığımda motor zorlandı, vites katur kutur ses çıkardı. ama devrini aldırıp, debriyaja tam basıp normal birşekilde vites yükselttiğimde hiçbir sorun ve ses hissetmedim. bence abartmaya değmez.
Yorum